Kan ik het ooit een plaatsje geven??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Re: Kan ik het ooit een plaatsje geven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:31

Jeetje TS, ik schrik hier heel erg van.
Ik zit in een soort gelijke situatie; minder heftig (gaat nu beter).
Maar jeetje, ik weet even niet wat ik moet zeggen. Je hebt al zoveel meegemaakt.
Sterkte TS!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:48

Stamper schreef:
DideH schreef:
Pfoe TS... ik lees je topic nu voor het eerst, wat een rugzak moet jij bij je dragen :(:)
(...)

Heb je toen jaren geleden nog hulp gezocht wat sommige mensen opperden?

Nee, dit heb ik (nog) niet gedaan. Misschien mega stom van me! Maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten om weer het verhaal te gaan vertellen.
Ik bedoel, degene zal me ongetwijfeld vast wel helpen hoor, maar ik wil niet alles oprakelen....

Het is niet stom, net is heel herkenbaar. Je begint als mens met overleven.
Maar hulp vragen kan zinnig zijn.
Hopelijk heb je hier de ervaring dat praten opluchting geeft.
En: bij een goede therapeute hoef je echt niet de eerste keer het complete verhaal in alle details te vertellen. Zeker als jij zegt, dat je niet van alles wil oprakelen, krijg je tips om de zaken juist makkelijker uit je hoofd te zetten.

Stamper schreef:
Maar ook toen hij in het ziekenhiis lag; zijn vriendin verteld het, maar ik mag niets weten van wie wat waar hhoe of waarom. Dan denk ik.... Dan hhad je je mond moeten houden & geen contact moeten zoeken. Maar zo raar denk ik er dan over...

Nee hoor, dat is niet raar wat jij denkt. Ik vind zijn geheimzinnige gedoe eerder vreemd.
Als hij echt graag contact met jou wil, dan mag jij best eens een vraag terugspelen en hoor jij niet acuut opgezadeld te worden met dat je zijn geheimen moet bewaren en wat al niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 22:11

Inmiddels wel wat jaren geleden dat het topic aangemaakt is. Voor degene die willen weten.

Ik woon sinds 1.5 jaar nu op mezelf, maar heb vaak echt nog m'n momenten! :(

Inmiddels sinds paar jaar kreeg ik een messenger bericht van m'n broer, dat ie weer contact wilde. Vanaf dag 1 hier niet aan toe, en van de enee vraag die ik stelde kwam er een tegenwoord, en schuift hij voor mij gevoel de schuld op een ander af.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:49

Ts wat goed dat je op jezelf woont! *\o/* en die momenten zijn vervelend maar geven wel aan dat je dingen nog niet verwerkt hebt. Zolang je daar niet mee aan de slag gaat zullen ze terug blijven komen.

En je broer zou ik gewoon links laten liggen, die geeft alleen maar meer stress en frustraties en dat heb jij niet nodig! Als het contact zo stroef verloopt moet je jezelf afvragen of dat de moeite waard is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:25

Ts ik zie je topic nu voor het eerst. Bij je update in 2016 had je nog geen professionele hulp ingeschakeld. Hoe zit dit nu?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 23:52

Helaas niet, wel telefonisch overleg gehad, maar uiteindelijk durfde ik het niet. :( En dat voelt ook als falen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:58

Bedenk als je er vanaf wilt komen / gelukkiger wilt worden, dat je die stap zal moeten nemen. Hoe moeilijk dat ook is. Bedenk dat zij vele male ergere complexere gevallen en alles hebben gezien en dat het hun werk is om jouw te kunnen helpen. En ze dat met alle 'plezier' doen. Daar zijn ze voor en niets is raar. Daar hebben ze voor geleerd :) Ik zou toch eens de stap wagen om te beginnen. Nu met corona is de drempel misschien iets lager als je het online doet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 04:58

Banyu schreef:
Helaas niet, wel telefonisch overleg gehad, maar uiteindelijk durfde ik het niet. :( En dat voelt ook als falen.

De stap naar de huisarts ook te groot?