Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

).
)
. Zondag zullen het waarschijnlijk wel korstjes zijn, dus kunnen we wel komen.sumiry schreef:Kinderen onder de 1 jaar die waterpokken krijgen, worden niet immuun en zullen het dus nogmaals doormaken.
testebeest schreef:Krijgt de baby nog borstvoeding?
Mijn zoon kreeg met 2 de waterpokken en zijn broertje die aan de borst zat niet. (dit door de antlichamen die hij via mij kreeg)
Zou het wel overleggen met de andere ouders willen hen wel in de buurt komen met een kindje met de waterpokken?
(kan ik die jongste van mij langsturen die heeft ze nog niet gehad)
HEt is vaker vervelend als je op oudere leeftijd de waterpokken krijgt dan jonger
Remy schreef:Maar, ik weet van mijn moeder dat er vroeger zgn. waterpok of mazelen "party's" georganiseerd werden; als er een kind mazelen of waterpokken had dan gingen alle moeders bij elkaar op de koffie met de kids in de hoop dat ze het dan maar mooi achter de rug zouden hebben. Maar dan heeft iedereen er bewust voor gekozen.
Met een besmettelijk ziek kind op visite gaan vind ik ronduit asociaal.

Lynn_Nikita schreef:Ik had dus gisteren sms gestuurd, met lange uitleg erin, mijn man was het met me eens, dus ik was blij dat we er hetzelfde over dachten, en dat hun het zouden begrijpen
Kreeg ik vanmorgen een link toegestuurd waarin stond dat het niet gevaarlijk was als kinderen het kregen
nee, dat weet ik, hij zal het ooit toch krijgen, maar gezien de verjaardag en zijn kinderfeestje over 3 weken, waar wel hoogzwanger iemand komt, en de jonge leeftijd van sommige gasten nu en dan, vind ik het gewoon niet prettig
nu heb ik weer een rotgevoel en ben ik bang dat de relatie tussen ons nu wel verpest wordt, omdat ze vinden dat ik me aanstel
.
mireilledons schreef:Hallo Lynn_Nikita Wat ik mij eigenlijk als eerste afvraag is waarom die ouders een ziek kind mee willen nemen naar een verjaardag? Vaak zijn die kindjes toch een beetje hangerig. Zit je daar op je verjaardag op te wachten?
Bijna alle kinderen krijgen waterpokken en bij gezonde kinderen is het veelal hooguit lastig. Maar als kinderen waterpokken oplopen voor ze 2 zijn, krijgen ze het later nog een keer.
Als er ook zwangere vrouwen naar jullie verjaardag komen, is het een ander verhaal! Hoogzwangere vrouwen moeten echt uit de buurt blijven van kinderen met waterpokken.
Fijn weekeind!
Twiggy2008 schreef:Als zwangere vrouwen als kind al waterpokken hebben gehad, zijn hun ongeboren kinderen er ook tegen beschermd trouwens.![]()
Dan kun je rustig in de buurt zijn van een kindje met waterpokken, hoor.
AlexandraM schreef:Twiggy2008 schreef:Als zwangere vrouwen als kind al waterpokken hebben gehad, zijn hun ongeboren kinderen er ook tegen beschermd trouwens.![]()
Dan kun je rustig in de buurt zijn van een kindje met waterpokken, hoor.
Dat is onzin althans misschien niet met baby's die de melk van de moeder drinken, mn ouders hebben t gehad en ik ook!
Neem aan dat je dan bedoelt dat een kind dat moedermelk drinkt beschermt is in die periode? moeten ze dus wel ook de melk van de moeder krijgen en niet namaak spul.