verjaardag kindje met waterpokken, afzeggen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Re: verjaardag kindje met waterpokken, afzeggen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:14

als mijn zoontje de waterpokken heeft zal ik hem niet meenemen op een verjaardag waar nog veel meer andere kindjes zijn..
al zou iemand anders zijn of haar kindje meenemen met waterpokken terwijl het risico op besmetting vrij groot is zou ik niet zo blij.

op het kinderdagverblijf mogen kindjes ook niet komen die een besmettelijke ziete bij zich dragen, nu snap ik wel dat het hier om vrienden van jou gaat maar toch.
of je moet aan de andere ouders vragen of zij er bezwaar tegen hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 21:17

Dit kindje zit in een gastgezin ipv opvang en hier mag ze wel komen, ondaks dat ze de pokken heeft, daarom zei dr moeder denk ik eerst ook dat het niet zo besmettelijk is, tot ik zijn verjaardag bedacht en internet bekeek.
Ik denk dat ik ook thuis zou blijven als ik wist dat hij ziek was, maar iedereen maakt andere keuzes, waarom hun graag toch willen komen? Geen idee, ik denk dat ze denken dat het geen kwaad kan?

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:33

Incubatietijd van waterpokken is een dag of 10. Voordat je het ziet is het dus al besmettelijk.
Zodra de blaasjes ingedroogt zijn is het niet meer besmettelijk.

In jullie geval kan het dus heel goed zijn dat jullie kind zelf ook al besmet is, maar dat het nu nog niet zichtbaar is.

Kinderen onder de 1 jaar die waterpokken krijgen, worden niet immuun en zullen het dus nogmaals doormaken.

LET OP: waterpokken kan zeer gevaarlijk zijn voor het ongeboren kind van de zwangere vrouw die op het feestje zal komen, indien zij niet zelf al de waterpokken heeft gehad.

Als mijn kind ziek zou zijn (al hebben ze hier totaal geen last gehad van de waterpokken) zou ik de verjaardag uitstellen als blijkt dat hij/zij niet zichzelf is. En mocht het doorgaan, zou ik alle visite inlichten.

In dit geval lijkt het me niet afdoende om het kind met de waterpokken te weren, omdat jou kind ook al besmet kan zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 21:42

je zegt zelf dat de incubatie tijd 10 dagen is en de laatste keer dat hij haar gezien heeft is 14 dagen geleden.
de zwangere vriendin zal niet op deze verjaardag komen van mij en mijn man, maar over 3 weken op die van mijn zoonje ( ja, allemaal in korte tijd na elkaar jarig, niet goed "gepland")
ook daarom durf ik het nu niet aan, als hij namelijk niet besmet is door haar 14 dagen geleden, kan hij het wel nu worden en dan moet ik dus zijn eigen verjaardag afzeggen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:50

Persoonlijk zou ik met een ziek kind niet op visite gaan, het kind heeft er niets aan en er zijn mogelijk zwangere vrouwen aanwezig (zelf ben ik ergens op visite geweest toen ik nog niemand verteld had dat ik zwanger was omdat het nog zo vroeg was, maar iedereen ging er vanuit dat er geen zwangeren waren :7 ).

Maar, ik weet van mijn moeder dat er vroeger zgn. waterpok of mazelen "party's" georganiseerd werden; als er een kind mazelen of waterpokken had dan gingen alle moeders bij elkaar op de koffie met de kids in de hoop dat ze het dan maar mooi achter de rug zouden hebben. Maar dan heeft iedereen er bewust voor gekozen.

Met een besmettelijk ziek kind op visite gaan vind ik ronduit asociaal.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:51

Mijn zoon kreeg met 6 weken waterpokken, hij had er heel geeln last van. nog geen besef van jeuk, dus dat leek mooi meegenomen. Niet dus, want idd heeft hij toen ook niet genoeg weerstand opgebouwd. Telkens als er waterpokken heerst, krijgt hij een ziekte die meevaart op dat virus maar net anders uitpakt. Roodvonk, krentenbaard, het hele scala komt dan voorbij. Ik ben altijd erg voorstander van kids bij elkaar zetten die besmettelijk zijn, ze kunnen het maar gehad hebben. Maar niet onder een jaar. (ik wist toen trouwens niet dat hij in contact geweest was met weaterpokken hoor, met 6 weken laat ik hem ook niet expres ziek worden ;) )
Maar andersom zou ik neit mijn besmette kind bewust bij andere zetten, want niet iedereen is er van gedient.
Laatst bijgewerkt door Freggle_Edge op 01-03-12 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:52

Zo ik je posts lees vind ik dat die mensen zich een beetje aan het opdringen zijn :j . Zondag zullen het waarschijnlijk wel korstjes zijn, dus kunnen we wel komen.
Als jij je er niet prettig bij voelt, dan moeten deze mensen dat gewoon begrijpen en dus niet komen.
Jammer voor hun en voor jullie, maar dan komen ze toch gewoon een andere keer?
Ik zou het behoorlijk rot vinden als hier iemand zou komen met een kindje met de waterpokken en en zijn nog meerdere kids.
Dan wil ik het echt niet hebben dat ze zou komen hoor.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:44

sumiry schreef:
Kinderen onder de 1 jaar die waterpokken krijgen, worden niet immuun en zullen het dus nogmaals doormaken.

Heeft dat niet te maken met de borstvoeding? Als er geen borstvoeding gegeven word (wat tegenwoordig steeds meer het geval is dan vroeger volgens mij) krijgt de baby geen antilichamen meer via de moedermelk binnen. Ik zou zeggen dat ze dan juist bevattelijker zijn voor het virus en ook immuniteit opbouwen. Terwijl als ze moedermelk krijgen ze eventueel wel licht ziek kunnen worden, maar dat het lichaam niet word gestimuleerd om antilichamen te maken, waardoor ze op latere leeftijd het nogmaals kunnen krijgen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 08:56

testebeest schreef:
Krijgt de baby nog borstvoeding?
Mijn zoon kreeg met 2 de waterpokken en zijn broertje die aan de borst zat niet. (dit door de antlichamen die hij via mij kreeg)
Zou het wel overleggen met de andere ouders willen hen wel in de buurt komen met een kindje met de waterpokken?
(kan ik die jongste van mij langsturen die heeft ze nog niet gehad :D )

HEt is vaker vervelend als je op oudere leeftijd de waterpokken krijgt dan jonger

Dat is niet altijd zo hoor, mijn dochter heft ze gewoon gehad ondanks dat ze borstvoeding krijgt.

Het is ook niet altijd zo dat kindjes onder de 1 ze nog krijgen, dit heeft te maken met hoe erg ze het gekregen hebben. Mijn dochter zat met 11 maanden flink onder en heeft ze niet meer gekregen, ondanks contact met waterpokken.

Ik snap persoonlijk niet dat ouders met een kindje met waterpokken naar een feestje willen. Onze dochter was doodziek en deed niets anders dan slapen, die had ik echt niet mee genomen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 08:56

Remy schreef:
Maar, ik weet van mijn moeder dat er vroeger zgn. waterpok of mazelen "party's" georganiseerd werden; als er een kind mazelen of waterpokken had dan gingen alle moeders bij elkaar op de koffie met de kids in de hoop dat ze het dan maar mooi achter de rug zouden hebben. Maar dan heeft iedereen er bewust voor gekozen.

Met een besmettelijk ziek kind op visite gaan vind ik ronduit asociaal.

Dit wordt in sommige landen nog gedaan, ergens wel slim, dan ben je er vanaf. Maar met hele kleintjes doe je dat natuurlijk niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 09:31

Ik had dus gisteren sms gestuurd, met lange uitleg erin, mijn man was het met me eens, dus ik was blij dat we er hetzelfde over dachten, en dat hun het zouden begrijpen
Kreeg ik vanmorgen een link toegestuurd waarin stond dat het niet gevaarlijk was als kinderen het kregen _-:(

nee, dat weet ik, hij zal het ooit toch krijgen, maar gezien de verjaardag en zijn kinderfeestje over 3 weken, waar wel hoogzwanger iemand komt, en de jonge leeftijd van sommige gasten nu en dan, vind ik het gewoon niet prettig

nu heb ik weer een rotgevoel en ben ik bang dat de relatie tussen ons nu wel verpest wordt, omdat ze vinden dat ik me aanstel :o

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:37

Lynn_Nikita schreef:
Ik had dus gisteren sms gestuurd, met lange uitleg erin, mijn man was het met me eens, dus ik was blij dat we er hetzelfde over dachten, en dat hun het zouden begrijpen
Kreeg ik vanmorgen een link toegestuurd waarin stond dat het niet gevaarlijk was als kinderen het kregen _-:(

nee, dat weet ik, hij zal het ooit toch krijgen, maar gezien de verjaardag en zijn kinderfeestje over 3 weken, waar wel hoogzwanger iemand komt, en de jonge leeftijd van sommige gasten nu en dan, vind ik het gewoon niet prettig

nu heb ik weer een rotgevoel en ben ik bang dat de relatie tussen ons nu wel verpest wordt, omdat ze vinden dat ik me aanstel :o

Sorry, maar die mensen zijn zich zo aan het opdringen omdat ze persee willen komen, ongeacht er jonge kids en een hoogzwangere vrouw komt.
Ik zou nu echt heel duidelijk zijn en zeggen dat ze maar een andere keer moeten komen. Het is de verjaardag van JOU kind en jij bepaald of hun wel of niet kunnen komen. Ik vind het van hun echt belachelijk dat ze tóch willen komen omdat het in hun ogen best kan _-:( .
De relatie tussen jullie zal misschien wel een deuk oplopen, maar wat heb je liever? Zieke kids en het gevaar voor de zwangere vrouw? Of een deukje in de relatie tussen jullie?
Als jullie relatie sterk is moet ze dat begrijpen en anders is de relatie écht niet zo sterk!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:39

Ik zou het wel zeggen, want niet iedere ouder zit hier op te wachten.
Onze dochter kreeg de waterpokken al op 6 mnd en is niet echt ziek van geweest, maar hoor het ook anders.

Edit: lees dat je het al gezegt hebt. De keuze dat mensen wel of niet willen komen valt onder eigen verantwoording.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:43

Ik moest expres met mijn nichtje met waterpokken spelen omdat ik zo ze kreeg en dan had ik ook nog iemand waarmee ik kon spelen

Maar ik zou ze ook idd vragen later te komen aangezien er meerdere kinderen rondlopen

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:43

als ze echt zo graag wilt komen dan wisselt ze toch af met haar man??

Eerst zij alleen en daarna haar man,is het kindje veilig thuis en hun zijn er even uit geweest.

Ik zou het persoonlijk af ketsen en zeggend at ze altijd welkom is ald het voorbij is.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:14

Wat vervelend dat die vrienden zo reageren. Misschien even met ze bellen en dan uitleggen dat je ze graag op een andere dag laat komen wanneer hun kindje genezen is van de waterpokken, maar dat je op de verjaardag de andere kinderen en misschien zwangere vrouwen er niet aan bloot wilt stellen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:26

Wat anderen inderdaad zeggen, je kan uitleggen waarom je het liever niet wil. Maar ik vind ze ook wel erg opdringerig voorkomen..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:32

Ik zou zelf persoonlijk met mijn eigen kind (als ze waterpokken zou hebben) niet ergens op visite gaan. Mijn dochter heeft ze inmiddels gehad, toen ze 5 was. Het heerste toen ook enorm om haar heen en ik ben er niet panisch over gaan doen. Uiteindelijk is het handiger om het als kind te krijgen, want als volwassene wil je het zeker niet krijgen. ;)

Overigens was ze er amper ziek van. Alleen de jeuk van die bultjes was heel vervelend, maar het ziek zijn zelf, nou, dat viel heel erg mee. :j

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:43

Maar wanneer heeft het kindje precies de waterpokken gekregen, want met een beetje geluk zal het zondag dus alleen nog korstjes hebben en kan dan naar mijn mening gewoon mee naar de verjaardag, mits ze niet (meer) ziek is...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:45

Als zwangere vrouwen als kind al waterpokken hebben gehad, zijn hun ongeboren kinderen er ook tegen beschermd trouwens. :)
Dan kun je rustig in de buurt zijn van een kindje met waterpokken, hoor.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:47

mireilledons schreef:
Hallo Lynn_Nikita Wat ik mij eigenlijk als eerste afvraag is waarom die ouders een ziek kind mee willen nemen naar een verjaardag? Vaak zijn die kindjes toch een beetje hangerig. Zit je daar op je verjaardag op te wachten?
Bijna alle kinderen krijgen waterpokken en bij gezonde kinderen is het veelal hooguit lastig. Maar als kinderen waterpokken oplopen voor ze 2 zijn, krijgen ze het later nog een keer.
Als er ook zwangere vrouwen naar jullie verjaardag komen, is het een ander verhaal! Hoogzwangere vrouwen moeten echt uit de buurt blijven van kinderen met waterpokken.
Fijn weekeind!

ja dat vroeg ik me ook af, toen ik t had was de verjaardag van mn 2 beste vriendinnetjes (tweeling zusjes) en hoe erg ik t ook vond dat ik niet kon gaan, ik wou ook niet gaan want prettig voelde ik me niet...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:49

Niet laten komen, als je er ok mee bent dat je kindje eraan bloot gesteld word (ze krijgen het uiteindelijk toch) dan kun je zelf een afspraak met haar maken, maar andere moeders hebben daar niet om gevraagd en kunnen heel overdreven reageren. Ik weet nog dat ik vorig jaar met ons dochtertje in een winkel stond, er kwam een andere mama kijken, wij vermeldde dat ze de waterpokken had, die moeder is direct de winkel uit gevlucht. Kortom het lijkt me niet zo handig op een kinderverjaardag.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:50

Twiggy2008 schreef:
Als zwangere vrouwen als kind al waterpokken hebben gehad, zijn hun ongeboren kinderen er ook tegen beschermd trouwens. :)

Dat is onzin althans misschien niet met baby's die de melk van de moeder drinken, mn ouders hebben t gehad en ik ook!
Neem aan dat je dan bedoelt dat een kind dat moedermelk drinkt beschermt is in die periode? moeten ze dus wel ook de melk van de moeder krijgen en niet namaak spul.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:52

En dat kinderen die het voor hun tweede gehad hebben het nog een keer krijgen is ook niet per defenitie waar.
Het zou kunnen maar het is niet gegarandeerd. Als ze het al een tweede keer krijgen is het vrijwel altijd in zeer lichte vorm.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:52

AlexandraM schreef:
Twiggy2008 schreef:

Dat is onzin althans misschien niet met baby's die de melk van de moeder drinken, mn ouders hebben t gehad en ik ook!
Neem aan dat je dan bedoelt dat een kind dat moedermelk drinkt beschermt is in die periode? moeten ze dus wel ook de melk van de moeder krijgen en niet namaak spul.

Ik heb het over ongeboren kinderen, he. Graag goed lezen! ;)