baarmoederhalskanker inenting....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:46

just_kiki schreef:
ik heb hem ook toen ik 14/15 was ongeveer :j nergens last van gehad.
Wel hoorde ik dat je nog maagd moest zijn, ik weet niet of dit waar is.

Surprise_Boy ik heb maar twee spuiten gehad :?

Ik was 12/13

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:48

Authentic schreef:
Gina schreef:
Ik heb hem ook gehaald, heb er ook niets van gemerkt.
Ze spuiten heus niet half Nederland er mee vol als het echt heel gevaarlijk is.

Dat dachten de Desmoeders ook:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Desdochter

Ik ben benieuwd naar de gevolgen op lange termijn en ik hoop uiteraard dat die er niet zijn, maar er is niet zoveel bekend. Je weet het niet en in mijn ogen is je eigen bevolking een slechte groep proefkonijnen - maar dat roep ik nog steeds over de Mexicaanse griepprik waar je nu nog hele rare dingen over hoort.

Overigens, deze prik is niet voor alle typen baarmoederhalskanker, dus zorg dat je je later alsnog laat controleren. Het is alleen tegen een bepaald virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken maar niet de veroorzaker is van alle soorten baarmoederhalskanker.

de dik gedrukte stukjes zijn dus de reden waarom er hier die prikken niet zijn gehaald. Zelfs met advies van de HA die dacht het zelfde....

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:49

Heb m vorig jaar (Of 2 jaar terug :? ) niet genomen & ben nu 14
Was toen nog te weinig op getest ofzo volgens mijn moeder & daarom vond ze dat ik hem niet moest nemen.
Laatst bijgewerkt door xVerax op 01-03-12 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:50

Ik heb hem ook gehaald 3 jaar geleden geloof ik.
niks raars vn gehad, alleen is maagd zijn belangrijk!
bij mij beschermde die namelijk nog maar 40% en bij de maagden 70%
dus voor mij was die nog maar voor minder dan de helft goed, dus als je nog maagd ben ga ik wel vannuit als je 12 ben haha zou ik hem zeker halen!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:51

heb hem niet gehaald.
1) ik ben heel erg bang voor naalden, heb er ook al heel erg veel gezien.
2) ze weten niet welke risico's eraan vast zitten.
3) de oproepen in de winter kwamen en ik toen iedere keer ziek was.
4) het beschermt niet voldoende.

edit
5) ik al voor veel dingen een proefkonijn ben geweest en het wel genoeg begon te worden.
Laatst bijgewerkt door StonedRomy op 01-03-12 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

verapony888

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 19:51

mhollander schreef:
mijn oudste dochter heeft hem ook gehad en mijn jongste dochter heeft ook net een oproep gehad. Ze gaat er dus ook heen. Bij ons in de familie komt baarmoederhalskanker voor, dus was de keus voor mij snel gemaakt.

Wat vinden je ouders?

mijn ouders weten het dus ook niet echt...

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:52

Ik ben ook als de doods voor spuiten maar ik ken een paar mensen met kanker en die moeten er veel meer dus dacht ik van aarom ben ik bang. het helpt tegen 2 kanker's en het is toch iets beter iets dan niets

Wat zijn de nadelen ervan dan??

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:52

_Lisaa_ schreef:
Ik heb hem ook gehaald 3 jaar geleden geloof ik.
niks raars vn gehad, alleen is maagd zijn belangrijk!
dus voor mij was die nog maar voor minder dan de helft goed, dus als je nog maagd ben ga ik wel vannuit als je 12 ben haha zou ik hem zeker halen!

dus tel uit je winst: Die enting is voor een X aantal beschermend en dan zijn er nog veel meer waar het niet tegen help.... of te wel heb je nog steeds bijna een normale kans....

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:54

Ik heb hem genomen! Ben er nog steeds heel blij mee. Als je een risico als een ziekte als kanker zal kunnen verkleinen, zal ik dat altijd doen!

Prikjes doen even pijn, beetje spierpijn daarna, maar ze zijn niet extreem pijnlijk ofzo! :P

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:56

Misschien is het het verstandigst om zelf een keuze te maken, zoek de positive en negative dingen op en maak dan een beslissing. Of een prik pijn doet vind ik niet een reden om het niet te doen, die pijn is heel snel weer over. Hier vind je veel links naar sites met informatie http://vaccinatie.startpagina.nl/, lees daar zowel de positieve als meer negatieve sites zoals die van NVKP dan kun je een goede keus maken.

Zelf laat ik mijn dochters 100% zeker niet inenten als ze de leeftijd daarvoor hebben, omdat ik uit eigen ervaring weet dat de bijwerking op vaccinatie wel heel erg ernstig kunnen zijn en als je die meld er niets mee gedaan wordt. Dus dat er weinig bijwerkingen zijn volgens de overheid zegt niet zoveel.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 01-03-12 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:57

Ik heb ze ook alle 3 gehad :j
Eerste voelde ik nauwelijks/niet, 2e iets meer en de 3e voelde ik goed.
Ben er niet bang voor, maar toch wilde ik het eigenlijk in eerste instantie niet :n
Omdat het niet enorm goed getest is op lange termijn e.d.

Helaas komt er veel kanker voor in onze familie, en alles wat je kunt voorkomen/tegenhouden/verminderen wilde ik toch wel proberen :j

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:59

_Lisaa_ schreef:

Als je geen maagd meer bent zou het wel handig zijn om er achter te komen of je een HPV-infectie (waar de prik tegen zou beschermen) hebt, als je die infectie al bij je draagt heb je namelijk na de prik ruim 44% meer kans op baarmoederhalskanker, heb ik begrepen. Als ik een mening vorm over zulke nieuwe inentingen kom ik veel mensen tegen die extreem voor zijn maar ook mensen die extreem tegen zijn.

Deze website is extreem tegen:
http://www.wanttoknow.nl/overige/baarmo ... mee-bezig/

Sommige uitspraken kan je dus ook wel met een korrel zout nemen, maar dat is ook zo bij de mensen die extreem voor zijn. Feit blijft dat we erg voorzichtig moeten zijn met medicijnen waar we niet zo veel van weten maar die ons toch opgedrongen worden door de farmaceutische industrie. Mensen genezen is allang geen big-business meer, helaas.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:59

Ik heb hem niet gehaald een paar jaar terug, ook om de reden omdat het volgens veel niet voldoende getest is, in iedergeval niet op lange termijn

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:00

hafjelinger schreef:
Anthonia_ schreef:
ik heb hem niet genomen omdat onze huisarts het afraadde
maar ik denk eigenlijk dat het niet echt kwaad kan hoor

Waarom raadde je huisarts het af? :)

dat weet ik niet meer precies :') volgens mij wel voor de lange termijn gevolgen
maar als je huisarts zoiets zegt dan ben je vrij snel overstag
vriendinnetjes namen hem wel en die hebben er verder geen last van gehad voor zover ik weet (nu 5 jaar terug denk ik)
maar mijn moeder zei ook ja ik heb hem ook nooit gehad en oma ook niet, en wij hebben die ziekte ook niet
klinkt misschien heel stom maar is wel waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:03

Geen idee of ik hier een oproep voor hebben gekregen. Iig dat weet ik niet, ik zou hem denk ik niet nemen, andere kant wel. Ben als de dood voor naalden. Keertje met 9jaarsprik ofzo ik helemaal janken en boos en alles. Ik liet me op de grond vallen steekt ineens die man die naald in me terwijl ik 1 sec, stilzat. Deed geen pijn (spande al mijn spieren) 2e prik toen ik ontspannen deed dat pijn O.O Bleeeehhh naalden :r

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:07

Ik heb hem toen ook niet gehaald door dat er te weinig over bekent was en als hij ging werken maar tegen 1 van de soorten ging. Hoe dan ook het is geen vrijbrief dat je geen uitstrijkje meer hoef. Ik ga dan liever vaker op controle dan dat ik iets in me laat spuiten waar toen totaal geen zekerheid over was.
Daarnaast heb ik zo'n angst voor naalden dat ik niet meer voor mezelf in sta wat er om me heen gebeurt.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:42

YRT -> MW

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:50

Ik heb hem niet gehaald,
Iedereen heeft een andere mening, maar ik denk dat er nog te weinig is getest. Je weet niet wat die prik over 10 jaar met bijv. een zwangerschap met je doet.

& Over dat verhaal dat je maagd moet zijn, dan vind ik het raar dat ze toen de prik bekend werd gemaakt eerst de jongere meisjes hebben genomen, in plaats van de adolecenten. Die zijn, lijkt mij al iets meer met seks bezig.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:56

Ik heb hem gewoon gehaald een aantal jaar geleden. Toen hij net aan werd bevolen voor iedereen zeg maar. Geen problemen mee gehad.

Vriendin van mij was net te oud voor die prikken, wilde ze wel graag hebben. Kostte haar veel geld, dus dat heeft ze maar niet gedaan. Verder heeft niemand van mijn vriendinnen hem gehaald.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:02

Ik heb hem om die rede niet gekregen. Mijn moeder wou het niet, om het feit dat het idd maar snel snel op de markt is gebracht en toch je enkel beschermt tegen de meest voorkomende en dus niet de ergste..

Ik heb er geen verstand van, maar ik heb hem dus niet gehad.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:02

ik heb ze ook niet genomen :)

Sharissael

Re: baarmoederhalskanker inenting....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:04

Ik heb ze wel gehad, 2 jaar terug geloof ik.

EllaBellaah

Re: baarmoederhalskanker inenting....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:11

Ik heb hem een paar jaar terug al gehad en ik leef nog :+ Er zijn idd geen resultaten die uitwijzen wat er over 60 jaar gebeurd, maar dat is met zoveel inentingen geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:06

Ik viel in de generatie die de prikken als eerste kreeg. Veel getwijfeld of ik het wel of niet zou nemen maar heb ze uiteindelijk alle 3 gehaald.. Nergens last van gehad (behalve dat ze een keer mis prikten, mweh :')) maar verder ben ik blij dat ik ze gehad heb eigenlijk.