Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Citaat:Soms heb ik ook het idee dat die diagnose fibro ook gesteld wordt om het beestje maar een naam te geven.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Feit blijft dat ik veel klachten heb en soms is het niet te doen.
Maar geen hond die me serieus neemt (misschien nog wel het ergste)
Hoop dat het bij mij net zo positief zal verlopen als bij jou!
Hier nog eentje namelijk.
JJJose schreef:Nou we kunnen wel bijna een topic beginnen voor mensen met fibroHier nog eentje namelijk.
Ik heb mijn verwachtingen bijgesteld en daarmee ook mijn levensstijl. Het heeft best even geduurd (ook door nog wat andere klachten) voor ik mijn grenzen wist. Hoewel ik daar nog wel eens (soms bewust) overheen ga en het dan fiks balen is,
geniet ik ook wel van de dingen die allemaal wel kunnen. Het is een beetje een cliché maar daarom niet minder waar..
Waar een deur dicht gaat, gaat er ook vaak een open.

Mn ouders zijn daar altijd vrij goed in mee gegaan en hebben dat aangemoedigd en begrijpen het altijd heel goed als ik aangeef dat iets bijvoorbeeld niet gaat omdat ik pijn heb. Lastig is het wel maar doe gelukkig gewoon alles wat ik wil doen, al is het soms wel erg zwaar. Maar ja, Umoyax wil toch graag een schoon stalletje dus dan neem ik tussendoor maar veel rust en komt alles ook voor elkaar 
Nijn schreef:Hier ook iemand met Fibro, had het al toen ik nog erg jong was (9) maar ergens midden mijn tienerjaren een ongeluk gehad en daarbij is de boel aanzienlijk verergerd. Ook ik heb een vit. B12 en vit. D tekort, daarnaast hypermobiel
Wel opvallend dat ik hier zoveel mensen met die vitamine tekorten zie, de artsen hebben daar nooit een woord over gezegd en moet altijd overal zelf achteraan zitten
Ik ben zelf naar een orthomoleculair arts geweest en daardoor is dus ook mn heftig tekort aan D en B12 aan het licht gekomen. Altijd eigenwijs zijn en er zelf achterna gaan, als ik dat niet had gedaan wist ik nu nogsteeds niet wat ik had. Mijn reumatoloog was er van overtuigd dat ik geen R.A. had, terwijl ik met rode dikke knokkels en pijnlijke gewrichten bij haar was. Eindstand zelfs al botbeschadigingen
. Tip voor iedereen wees eigenwijs en koppig, wou dat ik dat 3 jaar geleden al had gedaan en me niet elke x liet afschepen met ''overbelasting''. 
Voor die tijd (paar jaar geleden) ook een aantal enorm heftige dingen gehad maar die zet ik hier liever niet neer.
I wish
amyz schreef:ZonvakantieI wish
![]()
Kom wel altijd erg veel buiten, daarom vond de reumatoloog het ook zo'n aparte uitslag. Echt kouwelijk ben ik ook niet, althans niet in die mate dat ik mn lijf erg ga bedekken. Vind een ingepakt hoofd vooral onhandig namelijk![]()
Nieren, hmm... Ik heb wel een ontzettend hoge zoutbehoefte (das toch iets met je nieren, zout?). Ben een tijd op aandringen van mn ouders gaan minderen en toen een paar keer zowat van mn stokje gegaan. Bloed laten prikken en kreeg verschrikkelijk op mn kop omdat het zoutgehalte extreem laag was. Terug naar normale zoutinname (voor mij dan) en geen vuiltje meer aan de lucht. Weet niet of dat er mee te maken kan hebben?
Ik ga altijd wel achter dingen aan hoor, zeker nu het iets heeft opgeleverd, maar dan wil ik wel graag eerst even iets meer weten ervan