Wel of niet haar moeder inlichten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: Wel of niet haar moeder inlichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:46

Ik zou even het gesprek van zaterdag afwachten met die vriendin. Ik ben wel van mening dat je dit niet zomaar kan laten gebeuren. Ik zou volgende week een gesprek aangaan met de moeder. Leuk dat moeders in de verdediging schieten maar je hebt bewijs, neem het mee voor de zekerheid en dan kan die moeder zelf kijken wat ze er mee doet. Jij hebt dan wel je verhaal gedaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:55

als ik het zo lees van de buitenkant dan zeg ik toch wel hetzelfde als pinots

laat je niet intimideren door een meisje van 15 jaar
die hebben vaak een heleboel boeh bah, maar puntje bij paaltje , blijft het bij dreigen en een grote mond

standje negeer werkt vaak het beste, duurt even maar meestal is het daarna wel echt over

als je met haar moeder gaat praten is de kans er dat moeder in de bres gaat voor haar dochter en dat je verder niks bereikt dan een nog bozere puber ( die het verhaal weer van haar moeder hoort) en nog erger gaat worden,want die wil dan wraak voor je actie

in het laatste geval adviseer ik je de serieuze dreigementen uit te printen en aangifte te doen bij de politie

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 10:19

ojajoh, negeren werkt niet dit doe ik al bijna een jaar.
En bovendien loopt het steeds verder uit de hand met haar leugens.
Het is zelfs zo erg al op dit moment dat ze mensen in de problemen brengt.
Zoals een vriendin van haar die grote problemen met mensen heeft gehad omdat zi het nodig vond dingen te zeggen die niet waar waren.
Ik vind dit niet eerlijk tegen over mizelf en de anderen en zij word er ook niet beter van als dit doorgaat.
Daarom wil ik dus ook het telefoontje van de moeder van die vriendin afwachten (zij heeft ok veel meegemaakt met dit meise maar weet niet de helft van wat ik weet)En aan de hand daarvan wil ik toch een gesprek met de moeder van dit meisje aangaan.
Ze is miswschien 15 maar zo kan het ook niet doorgaan.
En dan is ze nog maar bozer op mij ik heb dan wel mijn best gedaan.
Nogmaals als dit zo doorgaat komt ze echt in de problemen want niet iereen pikt dit gedrag van haar en ben dan nog eerder bang dat ze zelf iets doet wat echt niet kan ( en dan heb ik het niet over iets wat makkelijk op te lossen is)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:28

marianbv schreef:
ojajoh, negeren werkt niet dit doe ik al bijna een jaar.
En bovendien loopt het steeds verder uit de hand met haar leugens.
Het is zelfs zo erg al op dit moment dat ze mensen in de problemen brengt.
Zoals een vriendin van haar die grote problemen met mensen heeft gehad omdat zi het nodig vond dingen te zeggen die niet waar waren.
Ik vind dit niet eerlijk tegen over mizelf en de anderen en zij word er ook niet beter van als dit doorgaat.
Daarom wil ik dus ook het telefoontje van de moeder van die vriendin afwachten (zij heeft ok veel meegemaakt met dit meise maar weet niet de helft van wat ik weet)En aan de hand daarvan wil ik toch een gesprek met de moeder van dit meisje aangaan.
Ze is miswschien 15 maar zo kan het ook niet doorgaan.
En dan is ze nog maar bozer op mij ik heb dan wel mijn best gedaan.
Nogmaals als dit zo doorgaat komt ze echt in de problemen want niet iereen pikt dit gedrag van haar en ben dan nog eerder bang dat ze zelf iets doet wat echt niet kan ( en dan heb ik het niet over iets wat makkelijk op te lossen is)

maar ben jij degene die er problemen van ondervindt momenteel? anders toch echt laten gaan.....haar probleem niet de jouwe
wie niet luisteren wil moet maar voelen

dat is een probleem aan haar (en later haar moeder) en daar (vind ik) heb jij dan niks mee te schaften
alleen als ze het probleem bij jou veroorzaakt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:43

ik kan me voorstellen dat je haar wil helpen
ze was een leuke jonge meid die nu doorgeslagen is in gedrag, gedrag wat waarschijnlijk thuis niet bekend is en op deze leeftijd kan het snel verkeerd lopen wat toch de toekomst van deze ooit lieve zorgzame meid vernield

ik zou in gesprek gaan met de moeder en op een rustige manier uitleggen dat je bang bent dat haar dochter in de problemen komt met haar gedrag
dat je graag zou willen dat ze goed terecht komt en je nu bang bent dat het verkeerd gaat
daarbij leg je dan uit wat er gebeurd is maar zorg dat je alleen dingen aankaart die je ook kunt laten zien

ik zou als ouder blij zijn , hopelijk is deze moeder dat ook en gaat ze met haar dochter in gesprek

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:09

Alles wat ik weet heb ik in berichten staan en opgeslagen dus a ik kan al haar gedrag laten zien via deze berichten.
berichten afkomstig dus van haar zelf.
Ik ben zelf ook een ouder van twee kinderen en als zi zo oud zin en problemen hebben dan zou ik het ook graag willen weten zodat ik mijnkinderen kan bistaan en eventueel hulp voor ze zoeken.
dan is misschien niet iedereen het zelfde maar ik zou het wel willen weten als min kinderen dingen doen dien iet door de beugel kunnen of als ze met hun zelf in de knoop zitten zoals hier.

Ojajoh ja ik ondervind er hinder van omdat ik degene ben die mensen aanspreken op mijn zogenaamde verkeerde gedrag tegenover haar.
Zij doet alsof ze het slachtoffer isw en daarmee krig ik dus konstant de wind van voren.
Ook stuurde Haar (ex) beste vriendin mij gisteren een bericht om haar verontschuldiging aan te bieden voor iets wat zij blijkbaar niet heeft gedaan.
Het is toch te gek voor woorden dat iedereen behalve haar zelf het moet ontgelden en ik vind persoonlijk dat zij daar bij geholpen moet worden

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:16

Ik zeg, niet jouw kind, laat gaan. Heb je je niet mee te bemoeien, die moeder ziet je aankomen met je verhaal dat het kind "ziek in het hoofd is" en met je "bewijs". Dat moeten ze thuis maar uitzoeken. Misschien niet "ziek in het hoofd" (ik vind dat nogal een uitspraak!!) maar gewoon een moeilijke puber.

En je gaat als iemand van over de 30 je leven toch niet laten beinvloeden door een snotneus van 15?? Daar zou ik héél erg hoog boven staan hoor!

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:23

gamblerscub zoals ik al eerder heb gezegd ga ik het ook echt niet zo vermelden.
En dat moeten ze thuis maar uitzoeken is ook nog niet zo makkelijk want haar moeder weet er gewoonweg niets van.
Daar ben ik de vorige keer toen haar moeder mij belde over haar dochter wel achter gekomen.
Zoals ik al zei thuis laat ze niets blijken en doet ze alsof alles koek en ei is maar ondertussen brengt ze niet alleen mij maar meerdere mensen in de problemen.
MOet ik dit dan maar gewoon over mijn kant laten gaan en telkens maar weer aan moeten horen hoe slecht ik wel niet voor mijn paard ben en haar de dood in jaag omdat ik haar geen leven gun met dit meisje.
Nee lijkt mij niet.
Als ik de enige in dit verhaal zou zijn geweest prima maar helaas ben ik dat niet.
De mensen van mijn vorige stalling ( waar ik 10 jaar heb gestaan en ze me altijd super hebben geholpen met alles) die verdienen dit niet.
De stalling waar mijn paard nu staat word door haar onder handen genomen terwijl doe niets met haar te maken hebben ( zij kennen haar niet eens en andersom ook niet)
En dan nog niet gesproken over andere mensen die ze op deze manier het leven zuur probeert te maken.
En dan bedoel ik ook erg zuur zodat dezen in problemen komen.
Moeten wij dit allemaal dan maar tollereren van een 15 arig meisje.
Denk het niet zij heeft hulp nodig en als dat via deze manier kan dan heb ik dat er voor over.
Zo krijgt iedereen (incl zij zelf) hopelijk weer wat rust

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:29

triest dat er zoveel mensen liever de andere kant opkijken en geen sociaal gedrag meer vertonen ;(

liever die meid in de vernieling en zelf met de neus in de wind toekijken, want zij zijn volwassen en bemoeien zich hier niet mee
knap hoor, erg dapper, zo helpen we de samenleving lekker de vernieling in, maar ach , wat maakt dat uit, als jij er maar geen last van hebt
TS natuurlijk niet voor jou bedoelt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:34

nee weet wel voor wie hoor :Y)
je mag het beestje best bij de naam vatten ;)

ik weet om welke bokker het gaat, en het is idd om je vraagtekens bij te zetten....
het is een vreemd bokkertje....

maar het is wel een puber van 15 jaar.....en dit gedrag is niet vreemd voor een boze puber, heb het al zo vaak gelezen, gezien en gehoord (en ben er zelf ooit 1 geweest)
wat ik lees is dat het bij een hoop bla bla en poeha blijft, een hoop gel*l , roddels en achterklap
als er echte serieuze dreigementen zijn en serieus verlies, dan is het het aanklagen waard
DAT zou je dan moeten ondernemen als je er echt vanaf wil
want een puber die zich zo gedraagt en blijkbaar liegt thuis, gaat zich echt niks aantrekken van een gesprekje met haar moeder ;)

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:40

Ojajoh je denkt te weten om wie dit gaat.
Prima maar ken je haar ook persoonlijk en weete wat haar verleden is.
Zo niet dan weet je eigenlijk ook niet waarom ik zo reageer.
Ik ken haar verleden wel en daarom denk ik serieus dat zij ulp nodig heeft.
en nee misschien luisterd ze ook niet naar haar moeder maar haar moeder kan haar welop alle mogelijke vlakken proberen te helpen lijkt mij.
Ik ken haar moeder en zij is niet de beroerste.
Dat blijkt wel uit het feit dat zij mij belde omdat haar dochter helemaal overstuur bij haar kwam omdat ze iets had gelezen over mij en toen k haar de situatie (op dat moment want er is alweer veel meer voorgevallen) uitlegde stond ze met haar mond vol tanden want ze wist helemaal niet dat dit aan de hand was.

Juist omdat ik het verleden van dit meisje ken wil ik haar helpen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:42

marianbv schreef:
Ojajoh je denkt te weten om wie dit gaat.
Prima maar ken je haar ook persoonlijk en weete wat haar verleden is.
Zo niet dan weet je eigenlijk ook niet waarom ik zo reageer.
Ik ken haar verleden wel en daarom denk ik serieus dat zij ulp nodig heeft.
en nee misschien luisterd ze ook niet naar haar moeder maar haar moeder kan haar welop alle mogelijke vlakken proberen te helpen lijkt mij.
Ik ken haar moeder en zij is niet de beroerste.
Dat blijkt wel uit het feit dat zij mij belde omdat haar dochter helemaal overstuur bij haar kwam omdat ze iets had gelezen over mij en toen k haar de situatie (op dat moment want er is alweer veel meer voorgevallen) uitlegde stond ze met haar mond vol tanden want ze wist helemaal niet dat dit aan de hand was.

Juist omdat ik het verleden van dit meisje ken wil ik haar helpen

je wil het, je gaat het ook doen

waarom dan vragen op bokt?

dan moet je het gewoon doen...ja , niet zo moeilijk hoor.....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:43

ojajoh nee, dat snap ik ook wel
er is iets goed fout bij zo'n meid en als het thuis niet gekend is, hebben ze ook weinig kijk op hun eigen kind
als het goed is ken je je pappeheimers wel een beetje

maar een 15 jarige kun je vaak nog wel eens goed laten schrikken , aanpakken en heropvoeden
desnoods door een keer met oom agent er bij te praten en wijzen op wat ze doet strafbaar is
zijn ze 18 kun je het wel vergeten en tegen die tijd loopt het al zo scheef dat ze er zelf ook niet meer uitkomt
Laatst bijgewerkt door spatter op 29-02-12 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:43

marianbv schreef:
Kentaro met mijn paard gaart het super ja precies zoals ik had gehoopt.
Ik rij zelf nu ook weer af en toe (voor zover mijn rug dit teolaat) en mijn paard heeft het er naar haar zin.
Dus dat is totaal geen probleem wel lief dat je erna vraagt.
Ik wacht zo wie zo even het telefoontje af van het meisje en haar moeder.
Omdat ik het eigenlijk niet vertrouw (moeilijk om dingen aan te nemen van haar na alles wat er is gebeurt ook al heeft zij er misschien niet eens wat mee te maken)

Daarom wil ik ook met de moeder van dit meisje spreken voor ik de moeder van mijn bijrijdertje bel zodat ik via hun kant ook wat meer ervaring heb.
Dan kan ik alles op een rijtje zetten en mijn keuze maken 9hopelijk)
EN dan kan ik het hoelijk ook laten rusten want dit vind i toch erg moeilijk.
Ik weet dat het niet aan mij is maar het blijft wel in mijn hoofd spoken

Misschien een rare vraag maar op die leeftijd zie je nogal eens een heel verschil in zins op bouw en typen tussen de meiden.
Heb je geen berichten meer van je bijrijdster en van dat andere meisje? zoja leg die eens langs elkaar, de kans is groot dat als dit niet het zelfde is getypt dit niet eens je bijrijdster is geweest.

Verder zou ik zeker met de moeder van je bijrijdster gaan praten, ik vind dit wel erg ver gaan hoe ze bezig is.
Laatst bijgewerkt door Dustyenmax18 op 29-02-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:44

spatter, dat is niet "de andere kant op kijken", dat is gewoon het puberale gedrag van een 15 jarig meisje negeren als volwassene. En dat heeft niets met "niet sociaal zijn" te maken, en daarmee gaat écht de samenleving niet mee de vernieling in hoor _O-
Hier moet dat meisje gewoon doorheen, en zoals Ojajoh ook al schrijft, een 15 jarige boze puber gaat zich echt niet ineens gedragen door een gesprekje met haar moeder.
Als TS dat geklets van een puber eens niet op zou vatten als "ik kom in de problemen" en het gewoon kon zien als het gedrag van een puber, was er niets aan de hand. Kom op joh, je als volwassene zó op de kast laten jagen door de grillen van een 15 jarige?!?

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:47

Dusty dat heb ik al gedaan en ik vermoed toch dat het meisje gelijk heft over mijn bijrijdertje.
Gamblerscup hoe weet jij dat ik niet ion de problemen zit vanwege dit meisje.
Je zegt wel doodleuk niet opvatten als ïk kom in de probnelemen"maar wie zeg dat ik dat al niet zit.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:48

als de grillen van een 15 jarige meid zo ver gaan dat ze loopt te bedreigen en kwade spraak overal post is dat geen normaal gedrag meer
de meiden die ik kende en nu ken die zo doen, zijn in de regel niet geweldig terecht gekomen
vaak is er ook veel meer aan de hand
vaak komen ze er zelf niet meer uit en moet een ander er de rem opzetten

puberen oké, maar dit vind ik geen normaal puber gedrag en wie dat wel vind heeft volgens mij zelf een steekje los

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:49

marianbv schreef:
Je zegt wel doodleuk niet opvatten als ïk kom in de probnelemen"maar wie zeg dat ik dat al niet zit.

als dat zo is, dan moet je het zaakje harder aanpakken......

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:50

ojajoh dit is mijn vraag.
Ik vraag dus aan mensen of zij ooit zoiets hebben meegmaakt en wat zij eraan hebben gedaan of dat iemand weet wat je zou kunnen doen in dit geval

Wie heeft ooit zoiets meegemaakt of weet wat te doen.

Lees bovenstaand regeltje nog even.
Ik zeg niet dat ik het ga doen maar zit er wel over na te denken.
Ook heb ik gezegd dat ik eerst het tgelefoontje van de moeder van het andere meisje af wil wachten omdat zij ook de nodige ervaringen met haar hebben.
Dus nee ikh ebniet gezegd dat ik het ga doen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:56

ik waarschuw je alleen voor haar moeder. Jij kan er namelijk vrij weinig aan doen;) Ja met haar praten, en met haar moeder. Ik vind je berichten overigens warrig te lezen, dus weet niet zeker of je dit al had gedaan. Maar als jij met kind en moeder om tafel gaat zitten en een volwassen gesprek aangaat, dan heb jij er alles aan gedaan. En mocht het zover gaan als jij hier omschrijft moet je miss de politie erbij halen ( als je bedreigd word etc.) Ik vind het een vreemd verhaal, alsof een volwassen vrouw ruzie heeft met een kind. En over dat stukje dat je je paard niet goed zou vezrorgen.. daar zou ik toch echt boven staan als volwassene. Ik lees dat je al in de problemen zit door haar, als het zo erg is zou ik zeker politie erbij halen. Dat is dan maar heel hard, maar dat heeft ze blijkbaar nodig.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 11:10

pinuts Haar moeder heeft mij een hele tijd geleden eens opgebeld omdat het slecht ging met haar dochter en zij helemaal overstuur naar haar moeder was gegaan om iets wat ik zou hebben geschreven.
Ik heb haar moeder toen de situatie uitgelegd hoe het er toen voor stond.
Haar moeder wist helemaal niet wat er allemaal gaande was en hoorde dit dus van mij.
Haar dochter zal na die tijd dus wel een stuk voorzichtiger zijn geworden om voor zoiets naar haar moeder te gaan want ze weet dat haar moeder dan mij weer zal bellen en de rest zal horen.
Het meisje is niet gek en weet precies hoe ze de dingen moet bespelen.
Haar moeder heeft dus waarschijnlijk geen flauw benul van wat haar dochter nu allemaal doet en heeft gedaan vanaf het laatste telefoontje.
Ik wacht dus nog even het telefoontje van de moeder van de vriendin af en wil eerst horen wat zij te zeggen hebben.
zij kennen haar ook erg goed en haar moeder heeft al eens eerder aangegeven dat zij ook vond dat mijn bijrijdertje soms ook erg vreemd in gedrag was maar zocht er nooit iets achter omdat zij ook dacht dat het door haar verleden kwam.
Maar door wat zij haar dochter heeft geflikt denkt ze daar nu ook wel anders over en misschien wil zij met mij omde tafel met de moeder van mijn bijrijdertje dan heb ik de steun die ik kan gebruiken (ivm de dingen die zij heeft gedaan en de moeder van het meisje dit ook kan beamen) en komt het voor de moeder in kwestie misschien geloofwaardiger over (om het zo te zeggen) omdat het gezegd word door volwassenen en niet alleen van mijn kant uit maar ik moet eerst op het telefoontje wachten zaterdag.
ze zijn nu namelijk op vakantie en komen vrijdagavond pas thuis.

De polite begin ik niet aan op dit moment ik wil eerst om de tafel met de moeder van dt meisje en zien wat daar uitkomt.
ik weet namelijk dat haar moeder wel eerlijk is en zelf ook weet hoe haar dochter kan zijn.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:43

praten is dan alles wat je kan doen.. probeer je niet al te verantwoordelijk te voelen voor deze meid, tis goed dat je je zo voor dr inzet.. en dan moet de moeder het overnemen. Succes!

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 11:46

pinuts dat snap ik helemaal en daarom wil ik dus ook om de tafel met haar moeder.
Praten is alles wat ik kan doen maar zo heb ik wel iets gedaan voor mijn gevoel.

Haar moeder moet het inderdaad oplossen maar als zij van niets weet kan zij er niets aan doen vandaar dat ik het gesprek aan wil gaan met haar

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:15

Heel goed dat je een gesprek wil. Wat ik mij alleen afvraag is waarom je alleen een gesprek met haar moeder wil en niet ook met je ex bijrijdster erbij. Ze is oud genoeg om zelf op haar daden te worden aangesproken.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 12:19

Omdat ik dit al heel vaak heb gedaan en zij netjes amen zegt om vervolgens een paar dagen later weer door te gaan.
Nu kan haar moeder eerst mijn verhaal horen met de berichten er eventueel bij en daarna wil ik dan afspreken met haar moeder (als zij dit wil) dat we nogmaals om de tafel gaan met haar dochter erbij.
Zo weet ik tenminste dat er eerst en normal gesprek plaats kan vinden zonder boze blikken en irritaties van dochter haar kant af want die zal natuurlijk eerst alles ontkennen ondanks dat ik de bewijzen bij de hand heb.
En op deze manier kan de moeder het ook eerst verwerken want het is niet zo maar iets.