Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ik ben vaak goed ziek geworden in de VS. Begon al in het vliegtuig
'nee hoor het eten is echt niet pittig, is erg flauw zelfs!' en bedankt
'oh was het toch scherp?'
moeilijk te beoordelen
Ik vind sorbetijs lekker, stok ijsjes weer niet want heb een hekel aan al die stokdingen
frutini vind ik wel weer lekker
Verder is het probleem vooral dat ik gewoon geen capuchino/melk/choco/etc kan nemen op de dagen dat het niet mag. En dan vraag ik me af wat ik naast water wel kan drinken of eten. Want melk-eiwitten zit bijna overal in... het is gewoon zo verdomd lastig... 
) vuurneon schreef:Mijn neef maakt ook broden op verzoek![]()
Echte bakker denkt wel mee
O hemel, ja 3 maand buitenland is lastigik ben vaak goed ziek geworden in de VS. Begon al in het vliegtuig
'nee hoor het eten is echt niet pittig, is erg flauw zelfs!' en bedankt
'oh was het toch scherp?'
Begon al met uitkiezen van de maaltijd, ik kon kiezen uit een hele lijst allergieen en voedseldingen, maar.... Ik heb geen specifieke intolerantie. Dus daar ging mijn keus al.
) maar voor hoelang ging jij naar de VS dan?
vuurneon schreef:Thee
Misschien even langs een reformzaak gaan? Hebben ze vast wel opties voor je!
(gek is dat dan hè? Dat je beseft dat het toch wel in veel dingen zit! Normaal pak je waar je zin in hebt en voor je het weet sta je etiketten uit te pluizen in de supermarkt)
ookal zit ik aan de maagbeschermers (omeprazol 40mg) toch heb ik soms nog steeds nachten dat ik wakker lig van de pijn en brandend gevoel in mijn maag... Brainless schreef:Hier kun je aangeven welke voedingsstoffen je moet vermijden en krijg je een (uitgebreide) PDF van de (merk)artikelen die je wel mag eten.
http://webshop.voedingscentrum.nl/merka ... t-pdf.html
moet je 15 euro betalen
domper
god wat was ik blij om Amsterdam te zien hahaha)

)
wat eten allemaal wel niet voor iemand kan betekenen 
is een lange reis en dan zit je daar met een poedersuiker en opgesloten... niet echt leuk
Gelukkig voel ik me dus niet echt slecht na het eten van iets "verkeerds" ... Toen ik vloog vanuit TUnesie naar NL had ik ook een sausijzen broodje gegeten... Maja, zat al onder 6 paracetamol
kon niet erger worden (ik krijg vreselijke oorpijn bij het dalen...)
) dus daar ben ik echt heel erg bang voor...
als je het duidelijk aangeeft met erbij wat je wel kunt eten, is er vast wel iets voor te regelen.
dus zo lang duurt het niet meer.
)
het moet namelijk dus is niet aan te ontkomen.... Ik heb bij vaccinaties eigenlijk helemaal nergens last van, moest me voor Tunesie ook voor 3 dingen laten vaccineren en heb eigenlijk helemaal nergens last van gehad
lifaya schreef:Dat het leefbaar is begrijp ik, maar het is in mijn ogen zoveel beperkter "leven" .... Ik kan niet even gezellig taart eten met de familie, kan niet, wanneer het heel heet is, even een bolletje ijs nemen om af te koelen en kan niet even een zomaar een broodje kopen op het station.... Ik reis onwijs veel, gezien ik veel fotografeer naast mijn werk en dan eet ik ook altijd op het station of iets dergelijks. Eten meenemen is gewoon niet altijd een optie, zeker niet als het vleeswaren betreft dat ik 10 uur in me tas moet hebben
.
. lifaya schreef:vuurneon schreef:Thee
Misschien even langs een reformzaak gaan? Hebben ze vast wel opties voor je!
(gek is dat dan hè? Dat je beseft dat het toch wel in veel dingen zit! Normaal pak je waar je zin in hebt en voor je het weet sta je etiketten uit te pluizen in de supermarkt)
Thee neem ik eigenlijk niet omdat het vaak geen goed effect op mijn maag hebookal zit ik aan de maagbeschermers (omeprazol 40mg) toch heb ik soms nog steeds nachten dat ik wakker lig van de pijn en brandend gevoel in mijn maag...
Ja het is verdomd vervelend. Vind het niet erg om bewust te eten, maar bijna niks kunnen eten is een helll........