Heel vet haar, maar droge en pijne hoofdhuid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:10

SSDesign schreef:
Phormicola, waarom een conditioner gebruiken als ik vragen mag? :) Heb nooit last van klitten. Kan zelfs met een kam door mijn haar, zo dun is het.

Amyyy, in Uden hebben ze ook een de Tuinen. :D Nog niet zo heel lang overigens. Ik zit alleen op dit moment op mijn kamertje in Wageningen en daar is er geen geloof ik.

Om dat conditioner veel meer functies heeft dan dat ;) Ik wil niet eens bedenken hoe erg je je hoofdhuid en haar hebt aangevallen met H&S en daarna niet eens een conditioner hebt gebruikt. Persoonlijk vind ik het niet zo gek dat je problemen hebt.

Dit is ook een hele goede tip:

Jaime_ schreef:
Ik zou juist alleen conditioner gebruiken en geen shampoo, zoek maar eens op conditioner only wassen, dan wel een conditioner nemen die geen siliconen bevat in jouw geval. Conditioner is niet enkel tegen klitten zoals zoveel mensen denken. Ik zou dat eens proberen en dat enkele weken de kans geven, ook niet meer met staart in slapen, vast houden aan 1 merk, want je hoofdhuid went aan 1 merk en afwisselen is niet goed. De head en shoulders in de ton gooien want dat is een aggressief goedje.

Deertje

Re: Heel vet haar, maar droge en pijne hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:14

maakt conditioner je haar niet vetter? Dus als ik het goed lees, enkel wassen met conditioner ipv met shampoo?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:16

nee, het maakt je haar niet vetter.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:18

ga ik eens proberen, welke is een goede zonder silicone?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:20

Kruitvat heeft er eentje, een hele goedkope. Moet je ff in de ingredientelijst kijken, alles dat eindigt op -one is een silicone :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:25

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:28

SSDesign schreef:
Phormicola, waarom een conditioner gebruiken als ik vragen mag? :) Heb nooit last van klitten. Kan zelfs met een kam door mijn haar, zo dun is het.

Amyyy, in Uden hebben ze ook een de Tuinen. :D Nog niet zo heel lang overigens. Ik zit alleen op dit moment op mijn kamertje in Wageningen en daar is er geen geloof ik.

In Wageningen is er ook een, in de Hoogstraat, redelijk aan de kant van de markt.
Ik heb ook last gehad dat mijn haar heel snel vet werd en veel jeuk, bij mij lijkt het een overgevoeligheid voor een aantal ingrediënten te zijn. Gelukkig heb ik nu een paar opties waar mee ik mijn haar kan wassen en conditioner doe ik alleen op de punten.

Niet alle ingrediënten die eindigen op -one zijn siliconen, er zijn ook bewaarmiddelen die eindigen op -none.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 15:42

noahlady schreef:
ik heb dat ook gehad!
Mijn kapper dacht ook een vorm van psoriasis (of hoe je het ook schrijft).
ik was mijn haar elke dag, omdat het anders ook snel vet word. Dan ziet het er niet uit.

Toen die plekken erger werden, had ik bij zo'n gezondheidswinkel shampoo met dode zeezout gekocht.
Nou, het werd veel en veel erger.
Toen ben ik overgegaan naar Head en Shoulders en nu is het weg!
Daar was ik mijn haar gewoon nog steeds mee.
Heerlijk!
Was het wel nog steeds elke dag, maar dan zit het gewoon lekkerder, dan dat ik een dag oversla.

Nou Head en Shoulders is hier dus geen optie ;)

phormicola schreef:
SSDesign schreef:

Om dat conditioner veel meer functies heeft dan dat ;) Ik wil niet eens bedenken hoe erg je je hoofdhuid en haar hebt aangevallen met H&S en daarna niet eens een conditioner hebt gebruikt. Persoonlijk vind ik het niet zo gek dat je problemen hebt.

Alsof je geen H&S mag gebruiken :P. Ik ken meerdere mensen die het echt al jarenlang gebruiken zonder enig probleem. Ik denk echt niet dat het alleen aan H&S ligt hoor :P (neemt niet weg dat er waarschijnlijk betere alternatieven zijn). Het zou mij niks verbazen als het bij mij een ander probleem is dan alleen de shampoo.

Manou, bedankt voor de tip :) Wist echt niet dat er een de Tuinen was, maar ga eens kijken als ik tijd heb deze week :)

Bedankt allemaal voor de tips. :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:47

ik zou eens langs de HA gaan of op z'n minst een hypoallergene shampoo bij de apotheker ofzo halen...

Ik heb ook een gevoelige hoofdhuid en hoe harder ze gaat jeuken hoe vetter mijn haar wordt. Ik ervaar Dove nu niet echt als een zachte shampoo. M'n moeder had het 1x bij en heb nog nooit zo hard gekrabd achteraf. (ok wel 1x, maar toen was m'n hoofdhuid beschadigd omdat m'n moeder de luizenshampoo te lang had laten inwerken)

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:51

Ik gebruik shampoo van Zwitsal en als cremespoeling gebruik ik Head and Shoulders.
De cremespoeling van Head and Shoulders is juist verzorgend voor je hoofdhuid maar werkt wel tegen roos.

Daarnaast is Zwitsal shampoo heel mild en zorgt er bij mij voor dat mij haar minder snel vet wordt.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 15:54

petitparis schreef:
ik zou eens langs de HA gaan of op z'n minst een hypoallergene shampoo bij de apotheker ofzo halen...

Ik heb ook een gevoelige hoofdhuid en hoe harder ze gaat jeuken hoe vetter mijn haar wordt. Ik ervaar Dove nu niet echt als een zachte shampoo. M'n moeder had het 1x bij en heb nog nooit zo hard gekrabd achteraf. (ok wel 1x, maar toen was m'n hoofdhuid beschadigd omdat m'n moeder de luizenshampoo te lang had laten inwerken)

Ik had Dove ook meer gekocht op de gok :) Want ik weet dat ik heel veel cremes en dingen niet kan hebben, maar producten van Dove gaan altijd goed. Dus had goede hoop bij de shampoo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:37

SSDesign schreef:

Even op de fiets naar Ede? Die hebben wel een de Tuinen :)

Overigens heb ik hetzelfde. Snel vet haar, maar ook droge, zere, hoofdhuid. Bij mij geldt; hoe goedkoper de shampoo, hoe beter mijn haar/hoofdhuid het er op doet.. Heel erg bizar. Verder vindt mijn hoofdhuidje shampoo's met kamille er in fijn.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:46

Je moet zorgen dat je een shampoo koopt die geen 'laagje'op je haren achter laat, dan worden ze wat minder snel vet!
verder heb ik een goede tip gelezen voor roos: maak je haren nat, meng wat zeezout (ik gebruik zeezout scrub van de action) met cremespoeling en wrijf je haren ermee in ( ook goed de hoofdhuid) dit mag geen pijn doen ofzo! uitspoelen en je haren gewoon wassen met een normale shampoo!

ik heb dit zelf gisteren geprobeerd en het werkt goed!

en even langs bij de huisarts als de klachten blijven of verergeren.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 18:55

blazelover schreef:
Je moet zorgen dat je een shampoo koopt die geen 'laagje'op je haren achter laat, dan worden ze wat minder snel vet!
verder heb ik een goede tip gelezen voor roos: maak je haren nat, meng wat zeezout (ik gebruik zeezout scrub van de action) met cremespoeling en wrijf je haren ermee in ( ook goed de hoofdhuid) dit mag geen pijn doen ofzo! uitspoelen en je haren gewoon wassen met een normale shampoo!

ik heb dit zelf gisteren geprobeerd en het werkt goed!

en even langs bij de huisarts als de klachten blijven of verergeren.

En hoe weet ik of iets een laagje achterlaat op mijn haren :P?

Ik heb ook veel goedkope shampoo's geprobeerd, maar helaas.. :P

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:16

ja ehm hoe moet ik dit uitleggen :P je voelt zeg maar een verschil tussen bijvoorbeeld H&S en een shampoo van 40 cent (en ja die bestaan ;)) als je de merkshampoo gebruikt voelt je haar heel zacht direct na het wassen en bij de goedkope niet. dit komt omdat de merkshampoo er een soort van laagje oplegt. zelf gebruik ik graag herbal esences omdat de meeste van deze ook geen laagje achterlaat.
als ik jou was even gewoon neutral schampoo gebruiken en kijken hoe dat gaat met de jeuk.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 20:18

blazelover schreef:
ja ehm hoe moet ik dit uitleggen :P je voelt zeg maar een verschil tussen bijvoorbeeld H&S en een shampoo van 40 cent (en ja die bestaan ;)) als je de merkshampoo gebruikt voelt je haar heel zacht direct na het wassen en bij de goedkope niet. dit komt omdat de merkshampoo er een soort van laagje oplegt. zelf gebruik ik graag herbal esences omdat de meeste van deze ook geen laagje achterlaat.
als ik jou was even gewoon neutral schampoo gebruiken en kijken hoe dat gaat met de jeuk.

Ik word alleen niet echt vrolijk om steeds weer tig shampoo's te kopen. Ze kunnen dan nog wel zo goedkoop zijn, maar dat vind ik zonde (en daarbij past dat ook niet in mijn 'vakje'. Zit in een studentenflat waarbij we alles delen met meerdere mensen. Iedereen heeft 1 vakje om spullen in te zetten, maar is niet zo groot :P).

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:22

Nee dat kan ik me voorstellen dat je daar geen zin in hebt! maar als je nu gewoon 1 shampoo koopt waar niks van rotzooi inzit als bijvoorbeeld neutral en dat een paar keer probeert dan weet je of het werkt. als dat niet helpt ligt het in ieder geval niet aan de shampoo en weet je dat het een andere oorzaak heeft!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:51

phormicola schreef:
nee, het maakt je haar niet vetter.

nou, heb het deze morgen eens geprobeerd, maare.... mijn haar was hardstikke vet al na het wassen, zal vanavond opnieuw moeten gebeuren, blijkbaar toch de juiste conditioner niet geloof ik

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:58

sympie schreef:
maakt conditioner je haar niet vetter? Dus als ik het goed lees, enkel wassen met conditioner ipv met shampoo?

Goedkope wel. Tenminste ik heb tich conditioners geprobeerd maar mijn haar word er hardstikke vet van. Is bij mij ook zo met goedkope shampoo.

Heb sinds een week een nieuwe shampoo voor een droge hoofdhuid waar je haar niet vet van word (ik heb ook snel vet haar) Heb ook altijd jeuk.. en daar werkt deze ook heel goed voor! Sinds ik hem gebruik geen jeuk meer gehad. Echt een aanrader: http://www.louis-widmer.be/nl_BE/produc ... m-shampoo/ Conditioner gebruik ik altijd deze: http://www.matrix.com/products/biolage/ ... ioner.aspx ook vrij van siliconen en parabenen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:29

Vandaag mijn nieuwe Conditioner geprobeerd, heerlijk spul! Zo fijn dat ik hem hier toch nog even bij wil plaatsen. Ik gebruik hem dus in combi met de Lois Widmer shampoo:

Matrix Biolage Cooling Mint Conditioner

Biolage Cooling Mint Conditioner is een lichtgewicht conditioner die zorgt voor vochtregulatie op een normale tot  vette hoofdhuid.
Reinigt en stimuleert de hoofdhuid en het haar met een verkoelend complex van Kola Noot en Munt. Een stimulerende geur prikkelt de zintuigen. De lichtgewicht conditioner zorgt voor zacht, glanzend en handelbaar haar.

Ingredienten:
Menthol – verfrist de hoofdhuid en het haar.
Kola Noot – stimulerende en revitaliserende werking.
Malvewortel – verzacht en vermindert huidirritatie.
Groene Thee – antioxidant, geeft het haar nieuwe energie.

En natuurlijk ook vrij van siliconen en parabenen. Echt een aanrader! Je gaat geen spijt van je aankoop krijgen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 19:59

Zodra ik een ochtend/middag vrij heb ga ik even naar de huisarts ;) Even met mams overlegd en dat lijkt haar ook wel slim.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:24

Ik lees even mee! Ik heb er zelf ook last van. Misschien komt het door droge lucht? Daar wordt je huid droog van. Dan gaat je huid extra hard werken om de huid weer vettig te houden en wordt je huid te vet.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:25

Als je er idd heel erg last van hebt is het niet onverstandig om even bij de HA langs te gaan.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 13:16

Muppett schreef:
Ik lees even mee! Ik heb er zelf ook last van. Misschien komt het door droge lucht? Daar wordt je huid droog van. Dan gaat je huid extra hard werken om de huid weer vettig te houden en wordt je huid te vet.

Ik heb het zelf in de winter en zomer, in de lente en herfst. Bij nat en droog weer. Dus dat is het bij mij zeker niet :)