Normaal gewicht voor als je 12 bent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:44

_Apple_ schreef:
Ja, oké. Maar al mijn vriendinnen zijn zo mooi dun en ik ben helemaal niet zo breed gebouwd ofzo. Dus ik wil gewoon een beetje plattere buik.

Ik snap jullie ook wel, maar ik voel em gewoon echt 'de dikkerd' tussen al mijn vriendinnen.

Die zijn misschien net zo onzeker...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:44

Van buikspieroefeningen ga je niet dunner worden, sterker nog daar kun je zelfs het buikjes-effect mee versterken...

_Apple_

Re: Normaal gewicht voor als je 12 bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:45

De meeste effectieve buikspieroefeningen beginnen volgens onderzoek met de bicycle (luchtfietsen), deze oefening focust zich vooral op de rectus abdominis (oftewel het ‘sixpack’ gedeelte) en de obliquus (binnenste schuine buikspieren).

Dat staat er dus ook bij....

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:50

Ik heb ook een Trampoline thuis. Ik ga eens kijken wat je daar allemaal op kan doen!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:52

Ik denk dat ik straks maar eens op de Trampoline ga.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:54

_Apple_ schreef:
Ja, oké. Maar al mijn vriendinnen zijn zo mooi dun en ik ben helemaal niet zo breed gebouwd ofzo. Dus ik wil gewoon een beetje plattere buik.

Ik snap jullie ook wel, maar ik voel em gewoon echt 'de dikkerd' tussen al mijn vriendinnen.

dat komt vaker voor; dat zal betekenen dat je wat verder bent in je ontwikkeling dan zij, je zult waarschijnlijk ook eerder secundaire geslachtskenmerken krijgen... niet iedereen wordt in hetzelfde tempo volwassen.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:55

weet je dat jongens meer op meisjes met iets meer buikje vallen dan die platten dingen!

niks mis mee, anders meschien nog op een andere leuke sport gaan?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:55

Op de trampoline oefeningen en spelen, een stuk fietsen of lekker 1 of 2 keer in de week zwemmen. Heb je nog gymnastiek op school? Daar extra je best doen ;-) Zit je ook op een sport?

Sallandval secundaire wat? Ze is twaalf hoor :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:57

Mijn vraag is waarom zou je per se een volledig vlak buikje en strak lijf moeten hebben? Waarom maken vrouwen zich er überhaupt druk om als die buik niet recht naar beneden gaat? Is dat omdat je denkt dat jongens je niet aantrekkelijk vinden? Is dat omdat je denkt dat je achter je rug wordt nagewezen hoe dik je wel niet bent? Denk je dat alle mooie vrouwen een strak lijf hebben en jij de enige bent met een beetje vet?
Ik-en zowat 95% van mijn vriendinnen/kennisen/familieleden..-hebben ook geen 100% afgetraind buikje. Dat wil niet zeggen dat er vetkwabben aanhangen die over een broek heenhangen, maar zoals een gefotoshopte fotomodel in het boekje ziet het er ook niet uit. En we zijn allemaal gewoon mooie meisjes en vrouwen waar niemand over zegt "die met haar dikke buik".

Gezond eten en gezond sporten kan nooit geen kwaad, en als er daarbij een beetje van dat buikje weggaat is dat mooi meegenomen. Maar daar intensief mee bezig zijn-zeker op zo'n jonge leeftijd- met het doel om dat buikje maar kwijt te geraken raad ik gewoon af. Dan kan je beter leren jezelf mooi te vinden ongeacht de vormen die je hebt. Soms heeft trouwens het eten al een invloed op hoe je buik voelt. Ga maar eens een dikke zak chips eten en veel cola drinken en zie hoe opgeblazen zo'n buik staat, maar als je gezondere dingen eet zal het al een stuk minder zijn.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:59

fargo schreef:
Op de trampoline oefeningen en spelen, een stuk fietsen of lekker 1 of 2 keer in de week zwemmen. Heb je nog gymnastiek op school? Daar extra je best doen ;-) Zit je ook op een sport?

twaalfjarigen kennen meer van 'knippen en plakken' en 'googlen' dan wij hoor ;) Bovendien zit de ongesteldheid er aan te komen dus kan ze maar beter niet te bleu meer zijn :D

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:04

Volledig eens met Kwanyin...

Als je twaalf bent ben je volop in de groei. Als je wil afvallen op jouw leeftijd moet je dat niet alleen beslissen. Overleg het eerst eens met je ouders, en kijk of de huisarts jou misschien kan adviseren.

Misschien is het wel genoeg om inderdaad meer buiten te spelen en minder te snoepen en minder Cola en dergelijke frisdranken drinken. Lekker veel fruit eten, 1 tot 2 liter water per dag drinken.

Het is voor meiden in de groei waanzinnig belangrijk om gezond te eten. Als je op jouw leeftijd zonder professionele begeleiding gaat diëten kan dat zelfs schade aanrichten aan je lichaam.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:07

Ik ben het helemaal met Kwanyin eens, en een goeie jongen kijkt niet eens of je een buikje hebt, die neemt je zoals je bent. En vriendinnen zouden er al helemaal niets om moeten geven. Meid zolang jij je vetrollen nog niet kan tellen is er totaal niets aan de hand. Ik was rond die leeftijd ook zo zwaar en ben tot mijn 18e naar de 60 kilo gegaan, en zwaarder word ik echt niet. Dus het is ook niet zo dat het altijd maar door gaat met zwaarder worden;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:09

van de week op tv zeiden ze,
als je 1.65 of iets groter bent mag je 52 kilo wegen.
Dit zeiden ze bij zo'n programma over het afvallen van kinderen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:14

ik zou even met je ouders erover praten. Misschien thuis allemaal wat gezonder eten? niet minder..maar gezonder.. genoeg groenten en fruit..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:17

fargo schreef:

ja en ze gaat al snel borsten krijgen, schaamhaar en alles. niets om verborgen te houden. Als ze weet dat normaal is (want dat is het) zal ze er zelf ook makkelijker mee om kunnen gaan.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 13:55

Ik heb net een touw boven de Trampoline gedaan en daar ging ik overheen hoogspringen. Ik vond het leuk en het is denk ik niet slecht of zo.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:58

trouwens wordt je van sporten ook zwaarder aangezien spieren meer wegen dan vet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:00

Ga inderdaad dingen doen die je leuk vind, niet die perse direct goed zijn voor je buikje maar gewoon lekker wat je leuk vindt

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:03

Ik ga ook straks touwtje springen op de trampoline. Ik las dit ook:

Een minuut touwtje springen:
Vrouwen doen niet aan touwtje springen en dat is eigenlijk heel raar. Touwtje springen is immers ontzettend effectief voor afslanken. Onderzoek heeft aangetoond dat door 30 tot 60 seconden touwtje te springen, een aanzienlijke hoeveelheid vet verbrand wordt. Iedereen kan touwtje springen, van huisvrouwen tot hoogopgeleide zakenvrouwen. Touwtje springen kan eveneens makkelijk in een druk schema ingepast worden. Het springtouw past gemakkelijk in een tas en je hoeft het maar voor een minuutje te doen om een goed effect te bewerkstelligen. Je zou het bijvoorbeeld gedurende tv kijken kunnen doen, als er reclame op is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:06

je gaat geen vet verbranden in een minuut touwtje springen...

Het proces van ketabolisme (verbranden van vet en spiercellen voor oa energie ) gaat pas starten na 25 minuten beweging.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:09

TS, je hebt PB...

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:12

Ik heb dat ook niet bedacht, maar misschien bedoelen ze iets anders wat ik en jij (?) niet begrijpen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:18

_Apple_ schreef:
Ik heb dat ook niet bedacht, maar misschien bedoelen ze iets anders wat ik en jij (?) niet begrijpen?

Je moet niet alles geloven wat op internet staat, zoals dat je zoveel kunt afvallen met een halve minuut touwtje springen :+

In 30 tot 60 seconden beweging verbrand je de voorraad suiker en glycogeen in (oa) de spieren die klaar liggen voor directe energie. Je kunt zelfs zeer lang teren op dit glycogeen, tot wel 1,5 uur. Maar dit is niet handig want dan ben je je eigen lichaam aan het afbreken. Daarom start de vetverbranding na ca 25 minuten beweging voor extra energie om niet al het glycogeen op te maken.

Om een kilo vet te verbranden moet je 9000 kcal verbranden. Maar de eerste tientallen tot honderden kcal komen uit het glycogeen, dus zoals je begrijpt duurt het behoorlijk lang voor je merkbaar vet weg krijgt.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:43

Afvaltopics zijn niet toegestaan. Er zijn verschillende centrale topics op MW en VT te vinden over afvallen. Ik zie dat je pas 12 jaar bent, dan ben je volop in de groei.

Daarom hier een slotje.