Verstandskies laten trekken..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Verstandskies laten trekken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:07

Ik heb bij een kaakchirurg gewerkt. Ibuprofen is ook zo'n bloedverdunner maar kan je gerust nemen, als je het nodig vindt. Anders niet doen hoor.
Het is boven, dat gaat vaak gewoon goed. Het bloedpropje kan je idd beter zoveel mogelijk met rustlaten. Als je wel spoelt zou ik het gewoon met een keukenzoutoplossing doen (beetje afgekoeld, gekookt water, theelepeltje zout).

Maar verder, niet te druk om maken. Komt goedb ;-)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:57

Ik heb vorige week onder narcose alle vier m'n verstandskiezen laten verwijderen. Van de bovenste gaten heb ik weinig last, daar hebben ze ook niet moeten wrikken en snijden, onder wel.
Ik spoel drie keer per dag met isobetadine mondspoeling, werkt wel goed.

Leef nog wel flink op ibuprofen en paracetamol en ondertussen doen al m'n tanden en kiezen zeer.. geen pretje.

Sterkte jij nog!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:41

dressagelady schreef:
Zinn schreef:
als het zo gemakkelijk gegaan is,zonder snijden ed, is er niets nodig van medicijnen ofzo hoor

Het is een open wond, er is hoe dan ook altijd kans op infectie. Dus 2x per dag spoelen met Perioaid (dus geen listerine oid!) is echt aanbevolen om infectie/ontsteking te voorkomen

Als de tand er heel vlotjes en soepel uitgekomen is, zonder peuteren en snijden ed (en het is ook nog eens een kleine kies) kan je dat vergelijken met een losse tand die je uitgetrokken hebt tijdens het wisselen. Daarvoor moet je ook niet allerlei voorzorgen zitten nemen, dan heb je ook 1 of 2 dagen een gat dat wat gevoelig is en daarna is het voorbij...zolang je nergens last van hebt, gewoon laten doen, de mond heelt uit zichzelf goed en snel genoeg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:45

Ben het eens met zinn :) Je mond is de snelst genezende plek op je lichaam als ik het goed heb (denk aan de vele keren per dag dat je ongemerkt in je tong of wang bijt? Geneest allemaal erg vlotjes). Als het idd zo soepel ging zou ik wel zorgen dat ik altijd pijnstillers + water bij me had, mocht je ineens last krijgen.
Ik heb een keer gehad dat er 2 getrokken werden, daar was ik wel een weekje zoet mee := Maar kon gewoon naar school/werken, alleen regelmatig pijnstiller innemen. De andere twee was met een paar dagen over. Je hebt alleen wel een gat dat je goed moet schoonhouden, er gaat heel veel eten in zitten. Je kan een spuitje halen bij de HA waarmee je het schoon kan spuiten! (Kan gewoon met water of zoutoplossing)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:23

Er is een verschil in uitGROEIEN of uitTREKKEN. Maar of je het er mee eens bent of niet, ik zou iemand die op een tandartspraktijk werkt ook niet serieus nemen hoor :+

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:11

ik zeg toch zoals je zelf een tand uittrekt die wat los komt te staan...daan heb je evengoed een bloedend gat hoor, bijna geen enkel kind wacht tot ie vanzelf uitvalt, en die krijgen toch ook geen infecties.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:17

Ben ondertussen wel benieuwd naar hoe het nu gaat met TS! :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:41

Ik lees even mee O:)
Mijn twee verstandskiezen onder moeten eruit..
De tandarts zei het al zo'n twee jaar terug maar toen was het nog te vroeg.
Binnenkort moeten ze er toch echt uit, begin er last van te krijgen.
Heb een verwijsbrief naar de kaakchirurg omdat ze heel erg diep zitten.

Maar ik ben te laf om te bellen :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:34

Geloof me, van het trekken zelf voel je echt niets! En de verdoving onder, die is weer veel minder vervelend dan boven! :j

Gewoon gaan. Als ze eenmaal ontstoken zijn ben je verder van huis. Dan zijn ze slecht te verdoven.

Ik lag ook echt met het zweet op m'n rug op de stoel bij de kaakchirurg (ondanks dat ik bij de kaakchirurg gewerkt had!) maar oh, dat trekken viel me zo mee!
1 advies! Neem vast ijs mee (in zakje, omwikkeld met een theedoek) die je direct na het trekken tegen je wang aanlegt! Dan gaat de zwelling heeeel erg meevallen! :j

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:46

Ik denk dat ik meer bang ben voor de pijn erna..
Klinkt misschien heel stom maar ik kan geen pillen slikken, over de pil heb ik al drie weken gedaan om die zonder moeite te kunnen slikken :')
Ben echt al jaren een drama, heb ook al van alles geprobeerd.
Zelfs oplosbare pillen die ik in limonade doe krijg ik niet naar binnen :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:48

Zetpillen, will do the job! :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:52

Haha :') Daar had ik nog niet aangedacht :x

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:56

Gewoon paracetamol zetpillen.. ook niet heel erg prettig maar je hoeft niets te slikken. :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:09

Ik ga aankomende week de kaakchirurg maar bellen dan :P
Dat van dat ijs is een goede tip, heb weinig zin om als een hamster rond te lopen :o

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 09:20

Er loopt al een tijdje een topic over het trekken van verstandkiezen. Om dingen bij elkaar te houden, plaats ik hier dus een slotje en verwijs ik jullie naar het andere topic: [MW] Verstandskiezen eruit brr