[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:56

Ben ik dan de enige die Eru balans helemaal niet lekker vind? :+

Hier ook weinig sporten hoor, alleen het paardrijden. Maar wil nu gaan beginnen met hardlopen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:10

Ik heb het hardlopen overgeslagen gisteren wegens barstende koppijn :\
Vanmorgen lekker actief paard gereden en denk dat ik morgen even lekker een stukje voor mezelf ga hardlopen. Zaterdag weer training bij de AV, dan blijf ik toch weer een beetje bij :D

Vanavond eten we lekker oosterse wraps, die hebben we al een tijdje niet gegeten :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:11

Oeh wraps is lekker! Is dat nog redelijk ok om te eten?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:12

Hangt ervan af wat je erin doet. Als je met sausjes, sour cream, of kaas gaat werken niet :)
Balen van je hoofdpijn zeg!
Ik heb vandaag een kaasenvelop als avondeten :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:13

Mwah, wij doen er een zak roerbakgroenten, stukjes kipfilet en wat kruidenmix doorheen.
Het wrap pannekoekje is misschien iets minder, maar al met al denk ik dat het best een verantwoorde maaltijd is als je er geen al te gekke dingen in stopt.

kaasenvelop klinkt goed! *gaat googelen*

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:13

Mootje, ik heb net (5 minuten geleden) een antwoord van weight care gekregen, waar ik helemaal niets mee kan. Welke producten in andere smaken te verkijgen zijn dan chocola. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik de 5 daagse minikuur heb (waar dus alles voor de hele week in zit) en dat ik geen mogelijkheid heb andere producten te halen als vervanging. Nou ja, ik doe het toch al op mijn eigen manier en ik weet dat ik de mini kuur nooit meer hoef te kopen. En dan komen ze 3.5 dag later met een antwoord aan... lekker vlot. Not.

Mocht er zaterdag daadwerkelijk een beetje verandering zijn (= minder gewicht) dan kan ik altijd nog zo'n 5 dagen kuur zelf samenstellen.

Ik heb trouwens gelezen dat dat Tabata zó intensief is voor je spieren, dat je het niet elke dag "mag" doen? Dat als je in staat bent dat elke dag te doen, je verkeerd bezig bent, want het zou onmogelijk moeten zijn of je vernaggeld je lichaam door te overvragen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:14

Volgens mijn trainers mag je tabata elke dag doen :j
Maar je moet het zo intensief doen dat je niet langer dan 4 minuten vol kunt houden.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:15

Ik heb van de week ook wraps gegeten met kip :9
Als saus heb ik een halfvolle yoghurt slasaus gebruikt, teentje knoflook erdoorheen en salsa (vooral hot van doritos) is lekker en zit niks in :9
Ik at het vroeger met een lading kaas en creme fraise. Maar met die yoghurtdressing krijg je hetzelfde effect..
Inderdaad zijn de wraps zelf de dikmakers. Ik vul hem dan ook goed zodat ik er maar 1 of hooguit 2 eet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:16

Je kunt wel elke dag Tabata doen, maar niet dezelfde spiergroep. Dat is eigenlijk nooit gezond, ook niet in de sportschool of met hardopen, omdat je spieren moeten herstellen. Door inspanning trek je de eiwitvezels uit elkaar en als je dit te vaak doet (dus geen herstelperiode) komen er kleine scheuren in je weefsels :)
GC, Dat is inderdaad niet het antwoord waar je op zat te wachten!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:17

Mars: Ja, dat mens op de video zegt ook steeds "zo snel mogelijk! Zo veel mogelijk!!!" :D

Gisteren trouwens even overgeslagen. Ik was zó moe (ik weet niet eens van wat, heb alleen maar op kantoor gezeten en ben niet eens op stal geweest) dat ik op de bank in slaap gezakt ben. Als je dan wakker wordt, ben je echt net pudding en ben ik maar naar boven richting bed gestrompeld.

Edit: dan had die persoon het waarschijnlijk over die specifieke 3 oefeningen in die 4 minuten, dat je dat niet elke dag moest doen ofzo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:18

GC: als je zo in slaap zakt is het ook goed dat je even je rust hebt genomen. Blijkbaar had je lijf daar even behoefte aan. :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:24

Ik denk het ook, voel me ook niet meer schuldig dat ik het overgeslagen heb :D

Ik heb maar even mijn abo weggehaald van het topic "Wat eten we vandaag"... hij staat steeds weer bovenin mijn lijst en daar komen toch lekkere dingen voorbij... en ik "kijk uit" naar de plastic pasta vanavond...

Gisteren trouwens voor het eerst minestronesoep gegeten... ik zat al te schelden van binnen "hoe kunnen mensen op een soepje leven?!?" maar dat is echt dikke drab! Wel lekker trouwens! (maar wel weer met een klein, mager stukje vlees ernaast, gebraden in olijfolie)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:30

Ik heb nog steeds mijn twijfels over die tabata. Als het gaat om conditie opbouwen, snap ik het punt niet van max. 4 minuten. Ik lees ook dat het afgeraden wordt voor amateursporters vanwege de hoge blessurekans (ivm intensiteit, snelheid) en dat het afgeraden wordt om het meer dan 2x per week te doen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:31

Oeps haha een nieuw topic!

Maar omg ik ging vanochtend stiekem even wegen na een voor mijn gevoel niet goede week. En raad het eens 2 kilo eraf! :oo
Ik weeg nu 76 kilo! *\o/*

-6 kg sinds 2 januari

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:33

Vanmorgen lekker 20 minuutjes gejogd en daarna nog een tabata workout gedaan, voelt lekker :D Gezond ontbeten en net even vitamineprakje gehad!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:34

Geweldig FA!!!
Super gedaan, mooi resultaat :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:36

FA, super!! *\o/*
Dat motiveert natuurlijk weer, zeker als je het gevoel had een slechte week te hebben gehad!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:55

Jeetje wat goed zeg!! :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:56

Is een gebraden kippetje heel erg slecht eigenlijk? Ik heb er (nog) niet zo'n verstand van, weet ook niet waar ik het op kan zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:58

Can't help you, eet geen vlees. Misschien op google? Calorieën ofzo!

Zou een wrap met alleen vleesvervanger en wat sla en event. zelfgemaakte guacamole (avocado, tomaat, peper, citroen, sjalotje, knoflook) gezond zijn?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:11

Ik las net dat de wrap zelf de boosdoener is, niet de vulling (als je die gezond houdt natuurlijk).

Maar goed, ik ben me nog aan het inlezen over calorieen etc.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:12

FA wat goed!! *\o/*
Ik denk dat het wel uitmaakt waar je je kippetje in braadt GC.. verder zou ik t eigenlijk niet weten..!
Ik ga vanavond uit eten.. iemand nog tips..? Ik eet maar 'gewoon' vandaag ,zodat ik vanavond niet ontzettend honger heb en me vol ga vreten.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:12

Balen... Vind het zó lekker!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:13

Zo'n braadkip zwemt altijd in het vet in de zak van de kippeboer. Alleen daarom gruwel ik er van :')
F_a, Wat knap *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:13

__inge__ schreef:
FA wat goed!! *\o/*
Ik denk dat het wel uitmaakt waar je je kippetje in braadt GC.. verder zou ik t eigenlijk niet weten..!
Ik ga vanavond uit eten.. iemand nog tips..? Ik eet maar 'gewoon' vandaag ,zodat ik vanavond niet ontzettend honger heb en me vol ga vreten.. :=

Karaf water erbij, dan heb je sowieso al minder trek. En verder, tja, de gezonde opties kiezen he? :D