mag ik stoppen op 6 maand met werken ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 14:44

odetteke schreef:
spicegirl schreef:
stoppen mag niet, je kan wel vragen voor aangepast werk.
maar met 6 weken al thuis willen zitten, vind ik van de gekke..

Dat kan je niet voor een ander beoordelen. Als je zo misselijk bent dat je al 2 weken niet kan eten en op het randje zit van in het ziekenhuis opgenomen te worden door uitdrogingsverschijnselen bijvoorbeeld, dan ben je absoluut geen aansteller als je thuis gaat zitten. Ik kwam met 13 weken thuis te zitten vanwege harde buiken, bandenpijn en bloedingen waar geen reden voor gevonden werd (ok, de stress die de poging tot ontslag met zich mee bracht had ook geen positieve invloed :+) terwijl ik bij mijn eerste tot week 37 erg actief heb paardgereden.

Je kan zo via internet niet voor een ander oordelen wanneer een ander niet meer kan.

bedankt voor jouw reactie. Na die reacties zag ik gewoon alles niet meer zitten. Dan begin je aan jezelf te twijfelen. Ik droomde heel lang voor zwanger te worden en ja heb dat mss wat te rooskleurig bekeken. Ik dacht ochtendmisselijkheid en erna lekker gaan werken natuurlijk ook wel genoeg rust. Maar ik lig al voor 7 uur in bed, zie soms zo zwart als iets, ben zo vermoeid geraakt doordat ik niets kon binnenhouden. Zelfs geen 1 glas water in 2 dagen tijd. Daar vraag ik heus niet om. Het is echt een hel vind ik. Strakjes ga ik mijn pilletjes tegen de misselijkheid halen want moet morgen terug werken en hoop dat ik terug fatsoenlijk kan eten en terug wat kan doen.

Roselie

Re: mag ik stoppen op 6 maand met werken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:45

Gemberpillen kan ook helpen, vanillevla, klein beetjes eten

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 14:47

Roselie schreef:
Gemberpillen kan ook helpen, vanillevla, klein beetjes eten

met kleine beetjes eten ben ik nu bezig. En hele droge dingen, maar vanaf ik het eet komt alles per direct naar boven en moet ik me echt inhouden want het laatste wat ik wil is in het ziekenhuis belanden maar daar had dokter me gisteren wel erg van gewaarschuwd

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:49

Beetje boillon drinken, sportdrank kleine slokjes, slappe thee. Eet gewoon wat je lekker vindt en wel binnen houdt., het gezond komt later wel weer.

Roselie

Ik heb bijv weken als ontbijt crackers met zout gegeten

spicegirl

ik heb ook last gehad van ochtend misselijkheid, die in tegenstelling tot de naam, de hele dag duurde.en ik ben tot mn 7e maand ziek geweest, en gewoon doorgewerkt... ben de eerste 6 maanden alleen maar afgevallen.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 14:52

spicegirl schreef:
ik heb ook last gehad van ochtend misselijkheid, die in tegenstelling tot de naam, de hele dag duurde.en ik ben tot mn 7e maand ziek geweest, en gewoon doorgewerkt... ben de eerste 6 maanden alleen maar afgevallen.

voeg ik me direct aan jou verhaal toe , ben op 4 dagen 3kg kwijt en dag en nacht misselijk, ik kan zelfs niet fatsoenlijk in een bad of douche of heb al de neiging dat ik boven de wc moet hangen
Vanavond ga ik zeker crackertjes kopen want denk inderdaad wel dat dat helpt. Mijn grootste probleem is dat ik in niets maar dan ook in niets trek heb. Als ik nog maar aan eten denk blo

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:53

Je hebt van die crackers van Lu, met kruiden en zout. Daar heb ik weken op geleefd.
Spa citron kan ook helpen.
Kruidenthee.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:53

De eerste weken ziek zijn is natuurlijk vrij normaal, maar daar gaat het de ts helemaal niet om.

Je werkt tot het niet meer gaat, of totdat je verlof begint. Dus 4 tot 6 weken voor je uitgetelde datum. En wanneer het niet meer gaat, dat beslis je tegen die tijd samen met je verloskundige/gyn en arbo-arts. Zou me er nu nog niet al te druk om maken, tegen die tijd gaat dat allemaal redelijk vanzelf.

Hoop voor je dat je de misselijkheid onder controle krijgt!
(heb zelf 28 van de 32 weken dat ik zwanger was overgegeven... hoop dat dat je bespaard blijft!)

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 14:57

PriscaZ schreef:
De eerste weken ziek zijn is natuurlijk vrij normaal, maar daar gaat het de ts helemaal niet om.

Je werkt tot het niet meer gaat, of totdat je verlof begint. Dus 4 tot 6 weken voor je uitgetelde datum. En wanneer het niet meer gaat, dat beslis je tegen die tijd samen met je verloskundige/gyn en arbo-arts. Zou me er nu nog niet al te druk om maken, tegen die tijd gaat dat allemaal redelijk vanzelf.

Hoop voor je dat je de misselijkheid onder controle krijgt!
(heb zelf 28 van de 32 weken dat ik zwanger was overgegeven... hoop dat dat je bespaard blijft!)

ja inderdaad dat hoop ik ook ! Inderdaad ik weet ook dat je tussen de 4-6 weken voor je bevalling zwangerschapsverlof mag nemen. Nu ik heb nog een heleboel vakantie al aangevraagd maar die ligt tijdens mijn bevallingsverlof, kan ik deze verzetten naar voor mijn bevallingsverlof ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:59

Moet je overleggen met je baas, meestal kun je het wel koppelen aan je zwangerschapsverlof.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:04

S_R_A_H_A schreef:
bedankt voor jouw reactie. Na die reacties zag ik gewoon alles niet meer zitten. Dan begin je aan jezelf te twijfelen. Ik droomde heel lang voor zwanger te worden en ja heb dat mss wat te rooskleurig bekeken. Ik dacht ochtendmisselijkheid en erna lekker gaan werken natuurlijk ook wel genoeg rust. Maar ik lig al voor 7 uur in bed, zie soms zo zwart als iets, ben zo vermoeid geraakt doordat ik niets kon binnenhouden. Zelfs geen 1 glas water in 2 dagen tijd. Daar vraag ik heus niet om. Het is echt een hel vind ik. Strakjes ga ik mijn pilletjes tegen de misselijkheid halen want moet morgen terug werken en hoop dat ik terug fatsoenlijk kan eten en terug wat kan doen.

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben drie keer zwanger geweest en alle drie de keren was ik de eerste maanden 24 uur per dag doodziek. En dan ook echt doodziek. Kon niets binnenhouden en was zo verschrikkelijk misselijk, inderdaad een hel. Ik kón gewoon niet werken, was me ook wel aan te zien en ben toen de ziektewet in gegaan. Soms kun je niet anders hoor, je moet jezelf in acht nemen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:05

Meestal is er wel een mouw aan te passen idd, dat je je vakantie aansluitend aan je verlof kunt opnemen bijvoorbeeld. Of van te voren, in het geval dat je niet ziek bent, maar je wel vrij wil.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 15:10

Diablo schreef:
S_R_A_H_A schreef:

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben drie keer zwanger geweest en alle drie de keren was ik de eerste maanden 24 uur per dag doodziek. En dan ook echt doodziek. Kon niets binnenhouden en was zo verschrikkelijk misselijk, inderdaad een hel. Ik kón gewoon niet werken, was me ook wel aan te zien en ben toen de ziektewet in gegaan. Soms kun je niet anders hoor, je moet jezelf in acht nemen.

ja ik had het gewoon niet zo erg verwacht. Weet veel mensen die zwanger zijn en die hebben gewoon niets. Ik dacht echt eerst dat er echt iets totaal mis was. Heb zelf al pijn aan mijn staartbeen en bekken en rugpijn. Ik voel mij precies al aan het eind van de zwangerschap. Maar dat is nog verre weg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:12

Kun je dan niet vroeger vakantie nemen? Dat je volgende week een paar dagen vrij kan krijgen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:12

Het einde van de zwangerschappen voelde ik me dan weer kiplekker, je kan daar echt niets over zeggen. Misschien voel jij je na de eerste maanden wel alsof je de hele wereld aan kan.

Succes!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:13

Ik zou mijn vakantie liever na als voor mijn verlof opnemen. Heb je nog lekker even wat langer de tijd dan 10 a 12 weken na je bevalling.

Voordien opnemen kan natuurlijk ook als je dat zelf liever doet. Alles gewoon overleggen met je leidinggevende. Het ene bedrijf is erg makkelijk en coulant en het andere bedrijf wat starrer. Dat is vanaf hier niet te zien.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 15:14

MarliesV schreef:
Ik zou mijn vakantie liever na als voor mijn verlof opnemen. Heb je nog lekker even wat langer de tijd dan 10 a 12 weken na je bevalling.

Voordien opnemen kan natuurlijk ook als je dat zelf liever doet. Alles gewoon overleggen met je leidinggevende. Het ene bedrijf is erg makkelijk en coulant en het andere bedrijf wat starrer. Dat is vanaf hier niet te zien.

probleem vakantie na bevallingsverlof nemen gaat niet want dan zitten we al in het nieuwe jaar, en ik heb echt al mijn vakantie tijdens mijn bevallingsverlof doorgegeven dat wist ik natuurlijk niet :p

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:21

Soms kan je wel wat regelen met je werkgever, dat je in gevallen als deze je vakantie mag meenemen naar het volgende jaar, zolang het maar vast gepland is. Zou dat bij jou niet kunnen?

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 15:23

Britt schreef:
Soms kan je wel wat regelen met je werkgever, dat je in gevallen als deze je vakantie mag meenemen naar het volgende jaar, zolang het maar vast gepland is. Zou dat bij jou niet kunnen?

ja eventueel mss wel ! volgende week vertel ik het mijn werkgever als ik mijn attestje heb en hopelijk is het zo slecht voelen na mijn 3 maand over

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:28

Misschien heb ik het fout hoor, maar aan het taalgebruik te lezen lijkt me dat de TS uit Belgie komt? Daar wijken de regels denk ik wel wat af van de Nederlandse...

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 15:29

Wendy schreef:
Misschien heb ik het fout hoor, maar aan het taalgebruik te lezen lijkt me dat de TS uit Belgie komt? Daar wijken de regels denk ik wel wat af van de Nederlandse...

wel grappig dat je het aan mijn taalgebruik ziet. Ik ben inderdaad van belgie !

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:19

Haha, dat VAN Belgie in plaats van UIT Belgie zegt inderdaad al genoeg!

TS je moet niet zo moeilijk doen : JE BENT ZWANGER!!!! En dan moet je maar 1 ding doen : goed voor jezelf zorgen! Dus als je ziek bent (en zo te horen ben je dat écht wel!!) ben je ziek en dus meld je je ziek en blijf je thuis . Het belangrijkste wat jij nu moet doen is voor je kindje zorgen, dus voor jezelf.
En ik heb geen flauw idee wat een attest is en waarom je daarop moet wachten voordat je je ziek kunt melden óf kunt zeggen dat je zwanger bent,maar ik denk dat ze je ook zo wel geloven als je zegt dat je ziek bent .

Dus : ziek melden ,klaar!!!

En die vakantiedagen die kun je strax écht wel in overleg voor of achter de zwangerschap aanplakken , dat gebeurd bijna altijd, ze moeten je ze toch een keer geven.
sterkte , ik hoop voor je dat het snel weer over is en je weer lekker kunt gaan werken...

Biancxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:26

Als jij met 6 weken al hondsberoerd voelt moet je je lekker ziek melden en rustig aan doen. Kans zit er dik in dat je je over een tijdje weer beter voelt. Laat iedereen maar kletsen.
Zelf ben ik vanaf 5 weken tm een week of 17 super beroerd en zwak geweest. Kan iemand anders wel lekker zeggen dat je je niet moet aanstellen maar laat dat maar lekker langs je heen gaan.
Succes!