Hoe gaat het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annesterre

Re: Hoe gaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 08:56

ik zeg meestal gewoon goed,
alleen ik voel me regelmatig niet zo 'goed' en dan heeft mijn vriendin het wel snel door!
dan zeg ik dat het goed met me gaat en dan zegt zij 'ik geloof je niet , wat is er?'
en als het echt goed gaat gelooft ze me :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:54

Het ligt er maar net aan wie het vraagt en of ik zin heb om écht te zeggen hoe het gaat met mij :j
Voel ik me kl*te op dat moment en heb ik totaal geen zin in de 'goed bedoelde adviezen' (die je van bepaalde personen echt krijgt) dan zeg ik dat het z'n gangetje gaat.
Heb ik zin om ff m'n hart te luchten dan zeg ik eerlijk hoe het met me gaat :j .

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:25

Ik vind het altijd wel aardig als mensen vragen hoe het met me gaat. Helaas gaat het de laatste tijd niet heel goed met me. Maar tegen veel mensen zeg ik dan van ja het gaat wel goed hoor! Maar tegen mensen die ik echt vertrouw zeg ik wel van mwha tgaat niet heel goed ofzo. Maar vertel meestal niet verder omdat ik het zo vervelend vind om andere met mijn sh*t op te schepen. Maar die mensen weten meestal wel hoe alles in elkaar zit. Maar aangezien ik veel musicals heb gedaan. Kan ik ook erg goed acteren en als ik zeg van het gaat goed, terwijl dat niet zo is, geloven ze het ook wel.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:47

Ik zeg op deze vraag altijd "ik leef nog, dus goed" en mensen vatten dat dan op als slecht, maar ik probeer er een eye-opener van te maken: zolang je het voorrecht hebt in leven (en dan nog gezond ook) te zijn en dat zelf ook in ziet, is er wat mij betreft geen ander antwoord op deze vraag dan "goed" of beter dan dat. :)

Ik kan me best voorstellen dat anderen de vraag vervelend vinden, zeker mensen met wie het misschien niet zo goed gaat, maar meestal merk je toch wel aan iemands lichaamstaal, of diegene er over wil praten of niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:06

Heb altijd een hekel aan die vraag. Die moet je alleen stellen als je het echt meent. 9 van de 10 mensen willen helemaal niet weten hoe het echt met je gaat. Die hebben helemaal geen zin in het antwoord Nee, het gaat niet zo goed en dan een heel verhaal. Die hebben daar geen zin in.
Meestal geef ik als antwoord: Ach ik leef nog he, je ziet het. :')

Ze zeggen toch weleens: Vrienden zijn degenen die vragen hoe het met je is en wachten op het antwoord.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:27

Het is een standaard vraag. Waarop mensen een kort antwoord verwachten en weer door kunnen lopen...
Oppervlakkigheid ten top dat is mn gevoel daarover.

@SuzanneF. : Goed reply idd "Ach ik leef nog!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:56

Nou ik vraag het ook vaak zonder dat ik het meen, ja ik kom er voor uit. Maar het is zo raar als je iemand tegen komt en je zegt enthousiast 'HE!' en krijgt een 'he' terug en diegene blijft stilstaan.. Ja wat dan? Dan zeg ik altijd maar eh hoe is het met je? :=

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:01

Suzanne F. schreef:
Heb altijd een hekel aan die vraag. Die moet je alleen stellen als je het echt meent. 9 van de 10 mensen willen helemaal niet weten hoe het echt met je gaat. Die hebben helemaal geen zin in het antwoord Nee, het gaat niet zo goed en dan een heel verhaal. Die hebben daar geen zin in.
Meestal geef ik als antwoord: Ach ik leef nog he, je ziet het. :')

Ze zeggen toch weleens: Vrienden zijn degenen die vragen hoe het met je is en wachten op het antwoord.

Zoiets wilde ik gister al typen maar ik kon het niet goed verwoorden. Maar dit wilde ik eigenlijk ook zeggen!

'Hoi! Hoi! Hoe is het? Ja, goed met jou? Ja, ook goed! Oke doeii! Doeii!' Tja, ik zie het nut er niet van in :x