Meer drinken.. Is dit de juiste oplossing?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Re: Meer drinken.. Is dit de juiste oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:24

Ochtend flesje water van 0.5 liter, in de middag een en s avond een
Elke keer na het toilet bezoek een glas water en bij je lunch en avond eten

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 18:27

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik heb vanmiddag tussen het huiswerk maken door en tussen nu en het moment van topic maken 4 bekers ranja gehad.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:33

Misschien ook een idee om soep te nemen bij het eten?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:41

ik drink tussen de 2,5 en 3 liter op een dag.
Ik zit de hele dag in de auto en heb zo'n halve liter fles mee die ik elke 1,5u, als ik toch even uit de auto moet, meteen weer vul. Ik drink altijd ranja, wel heel erg verdunt dus niet zoals op de fles staat 1:7. Ik denk dat er een halve cm siroop in het flesje gaat en de rest water.
Ik hou van afwisseling en heb dus verschillende smaken :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:27

xJess schreef:
Ik drink altijd gewoon aanmaak limonade. Is ook heel gezond, en je hebt er heel veel verschillende smaken/merken van. Zo hebben wij thuis altijd 2 flessen open, zodat je niet de hele tijd hetzelfde drinkt. :)

Aanmaaklimonade gezond? := liters suiker werk je dan naar binnen ja, alles behalve gezond :n

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:15

dressagelady schreef:
xJess schreef:
Ik drink altijd gewoon aanmaak limonade. Is ook heel gezond, en je hebt er heel veel verschillende smaken/merken van. Zo hebben wij thuis altijd 2 flessen open, zodat je niet de hele tijd hetzelfde drinkt. :)

Aanmaaklimonade gezond? := liters suiker werk je dan naar binnen ja, alles behalve gezond :n

Het enige wat gezond en echt goed voor je is qua drinken is water :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:21

Ja precies Annepaardoes, en thee zonder suiker is ook prima :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:34

dressagelady schreef:
Ja precies Annepaardoes, en thee zonder suiker is ook prima :)

Maar thee is niet heel geweldig voor je gebit. Thee zorgt voor verkleuring van de tanden.
Dus als je ook naar je gebit kijk is eigenlijk alleen water gewoon het beste.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:51

Thee bevat fluoride vaak :) maar zorgt wel voor aanslag inderdaad, maar dit is ook te voorkomen door gewoon goed te poetsen :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:17

Vitamine water! :D

Ik neem altijd 2 flesjes mee naar school.. En voor de lunch begint zijn ze vaak al op :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:34

dressagelady schreef:
Thee bevat fluoride vaak :) maar zorgt wel voor aanslag inderdaad, maar dit is ook te voorkomen door gewoon goed te poetsen :j

Fluoride in thee? In kruidenthee niet hoop ik?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:48

Volgens mij alleen in de donkere soorten thee, pin me er niet op vast ! :P

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:18

Ik ben zelf geen thee dirnker maar mijn moeder wel en mijn tandarts waarschuwde haar er wel voor dat thee zorgt voor verkleuring op de tanden.

Dus ik denk dat de kans wel bestaat dat als je de hele dag door thee drink dat je tanden er wel van gaan verkleuren, hoe goed je ook poetst.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:23

Rena100 schreef:
Ik drink ook wel veel te weinig, maar toch is water wel heel belangrijk! Ook al houdt je daar niet van. Water spoelt je lichaam namelijk door. Het lichaam doet verder niets met het water en spoelt je dus van binnenuit. Als je thee, frisdrank of ranja (of iets anders) drinkt, moet je lichaam daar altijd voedingstoffen uit filteren, je lichaam moet er dus mee bezig. Het heeft dus geen meerwaarde voor je vocht dat je tot je moet nemen.

Maar verder, ik weet hoe het is, ik houd me ook meestal niet aan de 1.5 liter water die je per dag moet drinken (dus naast al het andere vocht!). Als ik dorst heb dan drink ik wel water ipv iets anders, of koffie of thee. Ik kan je dus ook niet echt tips geven om meer te drinken, maar water is dus wel erg belangrijk!

Dat is echt niet waar. De dieëtiste heeft mij toen verteld: vocht is vocht. Je mag ook alleen melk drinken als je dat liever hebt. Het gaat om het doorspoelen van je nieren en het afvoeren van afvalstoffen, en bij je nieren zijn de voedingsstoffen er al lang en breed uit gefilterd. Water is hooguit 'gezonder' omdat er niets in zit, maar het is echt niet zo dat je naast je andere drinken nog 1,5 liter water moet drinken.

Overigens zou ik me niet gek laten maken door 'in aanmaak zit teveel suiker' 'van thee krijg je gele tanden' 'cafeine is slecht voor je' 'van aspartaam krijg je kanker'. Als jij geen liters en liters per dag wegwerkt van 1 van die dingen dan valt het reuze mee. Tegen de aanslag kun je altijd na het drinken je mond even spoelen, en de rest is echt zwaar overdreven.

Oftewel: je moet zorgen dat je 2 liter per dag drinkt, van wat dan ook. Helaas heb ik daar geen tips voor je hoe je meer moet drinken, ik drink uit mezelf al minimaal 3 liter per dag.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:33

Ik drink over het algemeen ook te weinig. Probeer er nu op te letten dat ik op het werk altijd drinken op mn bureau heb staan. 'S ochtends begin ik met een kop thee, dan wat ranja of water en soms een kop bouillion of cup a soup en aan het einde van de dag wat fris. Als ik thuis ben drink ik ranja, ijsthee of iets dergelijks. Moest op het begin vaak plassen maar gaat tegenwoordig steeds beter!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:12

dressagelady schreef:
xJess schreef:

Nouja gezond is misschien niet het goede woord. Maar je doet er maar een heel klein laagje in, dus dan is het, in vergelijking met frisdrank enz, wel een stuk beter.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:13

Thee bevat theïne en koffie bevat caffeïne en beide stoffen onttrekken vocht aan je lijf. Let dus op met koffie en thee, want eigenlijk schiet je daar niets mee op :n

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 18:38

Oké, maar val je niet af van veel drinken?
*vraagt iemand die niet af wil vallen* :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:43

moelly schreef:
Oké, maar val je niet af van veel drinken?
*vraagt iemand die niet af wil vallen* :')
Waarom denk je dat? :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:08

Corelli schreef:
Thee bevat theïne en koffie bevat caffeïne en beide stoffen onttrekken vocht aan je lijf. Let dus op met koffie en thee, want eigenlijk schiet je daar niets mee op :n

Kruidenthee heb je dat niet bij :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 19:45

@ corelli: omdat je toch ook veel moet drinken als je wilt afvallen? Om alles juist 'weg te spoelen'...?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:53

Thee is misschien ook wel lekker
of komkommer misschien? is ook wel erg vochtig en nergens schadelijk voor.

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:57

crystal clear is wel slecht als ik me niet vergis :o
in crystal clear zit aspertaan ofzo

dat is in light frisdranken enzo, en een hele slechte stof
wij hebben zo'n boekje zal het even nalezen..

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:00

Ik heb dit probleem inderdaad ook.. wat ik doe is als ik ga leren een thermoskan thee zetten en die dan naast me zetten met een mok.. dan hoef ik niet steeds te lopen, ik vergeet het niet, want het staat naast me en het helpt me nog concentreren ook :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:09

kies een drankje dat je lekker vind en koop er een halve liter fles van en neem deze altijd overal mee naar toe. Drink wat in de bus/auto en op je studie/werk, neem sochtends twee glazen thee of iets anders en ook bij het eten een glas drinken.