Ympi schreef:Stap naar je preventieadviseur, heb je die niet dan rechtstreeks naar werkgever of de arbeidsgeneesheer. Preventieadviseur is de persoon die in België instaat voor wat in Nederland door de ARBO-wetgeving verplicht wordt. Ik ben trouwens zelf preventieadviseur bij bedrijf in België en je hebt duidelijk recht op een betere stoel momenteel, dat is verplicht volgens onze welzijnswetgeving op het werk. Vraag er eentje volgens de norm NPR 1813. Zitballen en kniestoelen worden hier NIET aangekocht, niet onder mijn advies en daar heb ik goede redenen voor. Zitbal is té actief zitten voor een hele dag, wel erg goed voor af en toe half uurtje anders te belastend voor je rugspieren. Kniestoel is zéér slecht voor de knie!
deze zitten super!
het geeft een heel actieve zithouding, je kunt hier niet op onderuit zakken, is erg goed voor je rug.
ik heb altijd in de horeca (keuken/ achter een buffet) gewerkt, en kon door reuma niet lang staan, heb er toen zo een via de arbo-nog wat vergoed gekregen, helemaal voor mij op maat gemaakt, kon je in hoogte verstellen, en helling van zitvlak en ruggesteuntje instellen, echt een topding!