Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
dreamer1987 schreef:Dankjewel allemaal
@Germatje wat is quinoa precies? Ik wist niet dat je ontbijtkoek zonder tarwe en rogge had.
Er wordt vanuit gegaan dat ik toch wel een jaar zonder tarwe en rogge moet doen en dan misschien proberen. Het lichaam kan op deze manier de overgevoeligheid voor die producten vergeten.
dreamer1987 schreef:Het is geen coeliakie.
We hebben besloten het te gaan proberen. Ik moet ook pillen en druppels slikken. Alleen de therapie die erbij komt laat ik (nog) voor wat het is. Eerst kijken of we met dit dieet resultaat kunnen boeken. Volgende week zondag start ik er mee.
Barcelano schreef:'Glutenzetmeel' (dus van tarwe, rogge) moet inderdaad op het etiket vermeld staan. Dus staat er alleen zetmeel of gemodificeerd zetmeel dan is dat niet van tarwe of rogge.Woorden zoals zetmeel kan van alles zijn van rijst tot tarwe zetmeel.
Geloof wel dat er tegenwoordig op het etiket moet staan wat voor zetmeel.
Bepaalde e nummers bevatten ook gluten.
Barcelano schreef:Of op Coeliakieforum (misschien al gezegd?), boordevol tips en recepten.Kijk anders gewoon op de coeliakie vereninging site: ook al heb je deze ziekte niet je kan er wel info uit halen:)
koeke schreef:Barcelano schreef:'Glutenzetmeel' (dus van tarwe, rogge) moet inderdaad op het etiket vermeld staan. Dus staat er alleen zetmeel of gemodificeerd zetmeel dan is dat niet van tarwe of rogge.Woorden zoals zetmeel kan van alles zijn van rijst tot tarwe zetmeel.
Geloof wel dat er tegenwoordig op het etiket moet staan wat voor zetmeel.
Bepaalde e nummers bevatten ook gluten.
E-nummers bevatten geen gluten. Of er moet een nieuw nummer verzonnen zijn
Barcelano schreef:Of op Coeliakieforum (misschien al gezegd?), boordevol tips en recepten.Kijk anders gewoon op de coeliakie vereninging site: ook al heb je deze ziekte niet je kan er wel info uit halen:)

dreamer1987 schreef:Weet je dat heel zeker?
Hmm misschien zit er dan spelt of rogge in? *hoopt van niet*

dreamer1987 schreef:Daarom probeer ik het gewoon echt eerst minimaal 4 weken. Als ik daarna geen verschil merk, dan stop ik er ook mee.
Ik ga het wel écht proberen.
Milkshake vind ik gelukkig niet zo lekker hahahaha.