wat helpt tegen misselijkeid zwangerschap?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:26

Emerfasene heeft totaal niet geholpen bij mij. Zetpillen hielpen mij ook niet.
Ik ben 6 keer uitgedroogd opgenomen geweest.
En toen kwam ik bij een Acupunturist terecht. Die heeft naaldjes in mijn oren gezet, en dat werkte goed. Je verliest ze na een tijdje, en ik werd dan acuut weer misselijk.
Ik kon meteen terecht en er werden weer nieuwe geplaatst.
De gyneacoloog heeft ze gezien, en kon het eerst niet geloven, dat het mij zo goed hielp.
En heeft hier ook zonder problemen zijn toestemming voor gegeven.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:23

Nee hier juist geen cola oid

Kleine schepjes vanillevla
Gemberpillen

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:49

mocht je medicijnen krijgen dan kan je dit beter echt standaard om de zoveel uur innemen en niet alleen als je je misselijk voelt want dan helpt het vaak minder of niet.
de eerste dagen leek het spul helemaal niet te helpen maar er moet een bepaalde hoeveelheid van het spul in je bloed zitten wil het goed helpen. het "niveau"" van dat spul moet je ook zo gelijkmatig mogelijk houden, dan werkt het het beste. eigenlijk net als paracematol. dat werkt ook het beste als je het om de paar uur neemt.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:05

Misselijkheid hoort toch ook een beetje bij een zwangerschap? Je lichaam gaat plots veranderen dus vind ik het meer dan logisch dat je dan (goed)misselijk bij kunt zijn. Alhoewel ik van begin tot eind beslist niet misselijk ben geweest. Wel had ik vooral op het einde enorme last van maagzuur, maar dat is ook niet zo gek aangezien beeb groot is en lekker overal tegen aan loopt te drukken en doen.

Ik zelf persoonlijk zou mocht ik het ooit hebben/krijgen me niet zomaar ff vol lopen gieten met tabletten ed.. Maar dat is voor iedereen weer anders.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:07

cola werkte bij mij ook goed, en verder was het gelukkig na 3 mnd voorbij

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:13

XFiemoX schreef:
Misselijkheid hoort toch ook een beetje bij een zwangerschap? Je lichaam gaat plots veranderen dus vind ik het meer dan logisch dat je dan (goed)misselijk bij kunt zijn. Alhoewel ik van begin tot eind beslist niet misselijk ben geweest. Wel had ik vooral op het einde enorme last van maagzuur, maar dat is ook niet zo gek aangezien beeb groot is en lekker overal tegen aan loopt te drukken en doen.

Ik zelf persoonlijk zou mocht ik het ooit hebben/krijgen me niet zomaar ff vol lopen gieten met tabletten ed.. Maar dat is voor iedereen weer anders.

gedeeltelijk mee eens. het moet namelijk wel dragelijk blijven. zoals ik zat de hele dag met een emmertje of m'n wc-pot te omhelzen. hield bijna niets binnen, zo slap als een vaatdoek en kon niet werken. als het te lang zou duren misschien opname in ZH wegens uitdroging. het was zo erg dat ik er bijna spijt van krijg dat ik aan een kindje was begonnen. ik zag het gewoon niet meer zitten om zo nog weken door te moeten gaan. de HA en de vlos was het met me eens. er wordt al gauw gezegd, het " hoort erbij" maar dat is iets wat vroeger altijd gezegd werd. toen was er niets voor en hoorde het erbij. nu zijn er middelen voor. en waarom zou je die niet gebruiken als het verder niet schadelijk is?? ze zijn er niet voor niets. nu kan het. vroeger niet.
ik vindt het altijd een beetje vreemd als iemand het zegt. want wat als je chemo krijgt en daar kotsmisselijk van wordt?? neem je dan ook geen medicijnen?? want tja, het hoort er nu eenmaal bij.
of bij de tandarts, neem je een verdoving?? want vroeger zeiden ze ook dat pijn erbij hoorde. dus je neemt ook geen verdoving??

maar ik zie dat je niet misselijk bent geweest. die moet je meemaken, dan piep je echt wel anders ;)
heb ik namelijk ook gezegd. geen rotzooi in m'n lijf. het was gewoon een opluchting toen dat spul begon te werken.

XFiemoX

Re: wat helpt tegen misselijkeid zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:21

Tieme, Ik kan momenteel niet teveel vertellen maar mocht je nieuwschierig zijn wil ik je ook nog wel even iets uitleggen hoor? Ik begrijp heus mensen die net als jij bent geweest zo extreem misselijk en vooral vriendjes waren met de plee-pot is niet leuk nie dat gun ik ook echt niemand.
Ik ken ook mensen in mijn omgeving die maar achter elkaar door bleven spugen en zelfs ook echt gedwongen werden tot opname aangezien ze al helemaal tegen die grens van uitgedroogd te zijn aan zaten etc..

Maar goed, ik haal heus niet alles erbij wat vroeger enzo was hoor maar een ding wat ik wel nog kwijt wil is dat men nu zelfs ook allemaal rare dingen bedenkt over wel of niet doen of niet te eten, terwijl dat vroeger niks uit kon maken. In mijn zwangerschap (halverwege 2009 en t/m mei 2010) was het zelfs zo enorm anders in het zknh, en nu ik was paar weken terug met een vriendin mee naar haar gyn en dat is ook in het zelfde zknh als waar ik toen liep. Manohman wat een regels en wat een veranderingen in alles en nog wat!!

Verder wil ik het je ook nog wel even iets duidelijker uitleggen via pb, kan niet alles zo openbaar neergooien..

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:24

XFiemoX schreef:

Een vriendin van mij was dermate misselijk dat ze niet eens meer kon bewegen zonder over haar nek te gaan.
Ze vergeleek het met non stop 24 uur per dag zeeziek zijn.
Na 3 slapeloze dagen en nachten is ze naar de huisarts gegaan waar bleek dat ze uitgedroogd was en opgenomen moest worden.
Uiteindelijk is ze 4x opgenomen geweest.
En dat hoort erbij? Nou dan hoeft het van mij niet :+
Ik heb het niet zelf fysiek meegemaakt maar wel van dichtbij gezien en geloof me, als je zover heen was als zij dan had je ook elke pil geslikt die er was om je beter te voelen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:30

Ik ben wel ongelooflijk zeeziek van mezelf daar ben k achter gekomen dat lief en ik een cruise gingen maken en op de heenweg ik met mijn rug tegen de richting in zat, en me god ik kon geen eten meer zien en was door mijn zeeziek onze eerste avond aan boord soort van verpest...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:07

Ik ben bij iedere zwangerschap opgenomen geweest in het ziekenhuis met HG (hyperemesis Gravidarum) en woog nog maar 40 kilo. Had ik die medicatie niet genomen was ik simpelweg of mijn kinderen verloren of evt zelf overleden. Bij de oudste 3 ging de medicatie op een gegeven moment werken, en was ik van het spugen af, helaas niet van de misselijkheid trouwens, die duurde tot de bevalling. Bij mijn jongste helaas niet, en ik heb echt op het randje gelegen. Ik bleef spugen zelfs als er niets in mijn maag zat. Dit hield pas op bij 30 weken, en toen was ik zelfs de misselijkheid kwijt. Ben toen in de laatste 9 weken 24 kilo aangekomen (maar ik was eerst 16 kilo afgevallen dus ja) gewoon omdat ik weer kon eten en drinken (en nee ik heb toen niet opgelet wat ik wel of niet mocht eten, ik heb alles gegeten waar ik trek in had)

Edit: bij de laatste zwangerschap is mij zelfs abortus aangeraden omdat mijn eigen leven gevaar liep.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:43

Heftige verhalen allemaal.
Ben zelf ook eerste 4 maanden oid flink ziek geweest. Kon alleen maar overgeven. Alle tips die op internet staan hielpen niet('s ochtends wat eten en drinken voor je op staat etc).
Maar als je op google zoekt vind je genoeg dingen die zouden kunnen helpen zoals gember etc(heb ik aantal keer al voorbij zien komen).

Beetje misselijkheid etc kan erbij horen door de hormonen die aangemaakt worden maar het moet inderdaad niet ten koste gaan van jezelf!

Ik heb ook medicijnen gehad en deze werkte maar paar dagen helaas en werd er heel duf en naar van.

Doen waar je je goed bij voelt en wel blijven eten want juist een lege maag verergerde het bij mij dan.