Psoriasis, extreem droge huid, én exceem....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Re: Psoriasis, extreem droge huid, én exceem....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 06:41

En middelen als Humira voor de psoriasis? Of is de psoriasis daar niet erg genoeg voor? Niet dat je op dit soort medicijnen zit te wachten, maar met zo een slechte huid rondlopen is ook om gek van te worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:39

Hier 2 middelen die afwisselend worden gebruikt, Dovobet en Diprosalic. De ene keer slaat de ene beter aan en de andere keer de ander.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:42

Citaat:
Bij mijn man is voeding (niet altijd hoor!) 1 van de trickers.
Nu hij zo goed als melk en eivrij eet, is het een stuk verbeterd.

dit wilde ik ook gaan zeggen. Eczeem en huidklachten kunnen heel goed voedinggerelateerd zijn, eet hij veel suikers? Zuivelproducten zijn ook vaak een bron van problemen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:43

Buuf heeft erg veel baat bij paardenmelk

Zouden trouwens die vissen baden niet wat voor je man zijn ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 10:45

Visbaden zIt ie weer in water, wat weer verder uit droogt. Heb ik idd al weleens naar zitten kijken. Zuivel gebruikt hij niet veel. Suiker hmm op zich wel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:51

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:11

Hmm hmm zout water als ik het goed onthouden heb
Ik heb mensen er zo van zien opknappen

Er is hiervoor een hoop informatie te vinden op internet
Meesten hebben vaak al na maar een paar behandelingen al zoveel verbetering
Als het al zo erg is zou ik het eens proberen, nee heb je ja kun je krijgen (vaak ook nog vergoed door de verzekering)

Informatie zoeken kan niet zo'n kwaad toch ??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:16

Vaseline Intensive Rescue verlichtende en herstellende balsem (zit in een soort van (deo)bus) kan verlichting brengen!! Ken meerdere mensen die er veel baat bij hebben!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:24

Ik heb zelf veel last van eczeem op mijn handen.
Maar gebruik echt niks meer van Vaseline, sinds ik daarmee gestopt ben is het een stuk beter geworden... vaseline sluit je huid af, en dat werkte bij mij dus echt niet goed.
Enige wat ik nu nog gebruik is een tube Nivea Soft... en dat werkt zowaar best goed. Tsja had t ook niet verwacht, maar mn handen hebben er in tijden niet zo fijn uitgezien.
Zout water doet mij niet heel goed, was in de sauna in een zoutwaterbad maar dat vond ik echt niet fijn. Misschien kwam dat ook omdat juist in de sauna de eczeemplekken opspelen door kou/warmte verschillen.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:28

Je zou eens op deze site kunnen kijken, zijn veel mensen die erg veel hebben aan de producten, vaak komen zulke problemen namelijk ook deels van binnenuit: http://www.laviesage.nl/

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:32

Probeer eens iets met de voeding te veranderen! (er zijn al meerder psoriasispatienten heel erg veel beter van geworden, werkt echt maar je moet wel volhouden)
Minimaal 2x per week vette vis, niet vet in de zin van gefrituurd maar haring, makreel etc.
Geen volkoren brood producten meer eten. Ja klinkt gek maar bruinbrood is goed genoeg (te veel zemel in volkoren haalt mineralen uit de voeding).
Multivitamine tabletten slikken van de Hema. Klinkt ook weer gek... hier zitten de mineralen in een bepaalde chemische verbinding zodat je lichaam ze op kan nemen en in de meeste nadere duurdere merken juist niet.
Iedere dag minimaal 20 minuten naar buiten met zo min mogelijk kleding. Dit om zoveel mogelijk (zon)licht op de huid te krijgen. De ene dag kun je de mouwen omhoog doen de ander niet maar in ieder geval altijd proberen zo veel mogelijk onbedekte huid te hebben. Dit om vit. D te kunnen aanmaken, gebeurd ook op minder zonnige dagen maar dus alleen buiten.
Minstens 8 uur slapen per dag.
Gezonde voeding en levensstijl aanhouden: veel groente (met regelmaat kool, ui, aardappel), fruit etc, geen troep eten zoals koek, snoep, kant en klaar, snackbar, alcohol. Niet roken. Geen medicijnen (afbouwen als t beter gaat)....
Kan een week of 6 duren voor je resultaat gaat zien.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:43

He gelukkig alleen last van extreem droge huid. Slik nu extra vitamines en smeer het s'morgens en s'avonds in met een flinke laag uiercreme. Van alle andere zalfjes werd het alleen maar erger. Zelfs van de lanette zalf van de apotheek kreeg ik enorme jeuk en krabte dan s'nachts, in mijn slaap, alle droge gedeeltes kapot. Ook een te warme douche in het gezicht is voor mij een taboe. Na het douchen met een koude washand door het gezicht en dan weer invetten met uiercreme. En soms in bad met badolie voor baby's met een gevoelige huid werkt voor mij ook. Heel veel succes!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:46

Thermaal bad al geprobeerd? Half uurtje erin baden, gelijk afspoelen en insmeren.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:00

Oh ja en qua zeep, ik gebruik van zwitsal iets hypoallergeens... zit in een pompje en komt een soort schuim uit. Super zacht voor je huid als je toch een keer zeep wilt gebruiken.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:00

Ik heb momenteel ook erg veel last van eczeem door het weer. Ik let erg op mijn voeding, veel verse producten, geen suikers (alleen van fruit), geen chocolade (helaas), zure melkproducten zoals karnemelk of yoghurt, veel water, weinig koffie, alcohol.

Katoenen kleding, liefst niet te dik want door zweten krijg je weer jeuk.

En ik slik Aerius, dat is anti-histamine pil. 1x per dag 's avonds voor het slapen gaan. Verder gebruik ik sinds 3 maanden producten van Sisley (dagcreme Confort Extreme, creme reparatrice en shampoo), kost een paar centen maar merk dat het beter wordt. Ik smeer nergens meer met hormoonhoudende zalven.

Verder gebruik ik Neutral wasmiddel, daar zitten geen parfums in. In Vanish wel en daar kan ik absoluut niet tegen.
Voor de vettigheid gebruik ik ook nog Vaseline Cetomacrogol FNH zalf. Dat smeer ik over mijn dagcreme van Sisley heen als het erg koud/guur weer is, of als ik weet dat ik lange tijd buiten ben.

Daarnaast slik ik iedere dag 1000 mg Vit. C Time Released, dit is voor een betere weerstand, waardoor ook de huid meer kan hebben. Let wel op het TR (Time Released) heb je dat niet, dan plas je het direct weer uit.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:06

Ik zie hier iets over zout water voorbij komen. Wat ik ook heel fijn spul vind, zijn de producten van Zarqa, die bevatten Dode Zeezouten. En wat voedingssupplementen betreft gebruikte ik vroeger wel capsules met Teunisbloemolie. Al is dat alweer zo lang geleden dat ik eerlijk gezegd niet meer weet of dat zoveel hielp. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:44

Alles op waterbasis mag hij niet, dus geen zoutwater of thermaal baden ivm zijn extreem droge huid. Hij mag echt alleen het noodzakelijke douchen, haren wassen en eruit.

Hij heeft een poos vitamine (B??) geslikt, zonder resultaat.

Rommulus: Informatie zoeken kan idd geen kwaad, dat is ook wat ik hier doe ;) Er is alleen zo ontzettend veel, dat je door de bomen het bos niet meer ziet ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:33

Kan ik in komen ;)

Buuf zit met het zelfde dilemma
Maar zoals ik al zei zij heeft baat bij paardenmelk (als ze het langer gebruikt dan is ze ze goed als vrij)

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:49

Hoi, ik meld me hier ook.
Ik heb al mijn hele leven last van eczeem , vroeger als kind op de bekende plekken( knieholtes enz)
Momenteel loop ik al jaren rond als clown, heb namelijk eczeem rondom mijn mond en een extreem droge huid. Ik ben het zo verschikkelijk zat , heb vele hormoonzalfjes geprobeerd en niks werkt.
Ik kom net bij de dermatoloog vandaan en moet over 2 weken zo'n plakproef doen. Pfff ik wil er zo graag van af , het is zo lelijk en onmogelijk te verbergen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:52

heb je even een pb gestuurd, maar probeer eens een creme van paardenmelk

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:57

Varkensvlees schrappen sowieso.

Verder is de nivea uit blauw blik heel goed; niet té vet en zo weinig mogelijk chemische rommel zit er in.

Zodra de eerste zonnestraaltjes doorbreken meteen in de zon gaan zitten en veel op vakantie naar zee etc :j

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:04

Mijn zus heeft het ook op de ellebogen.
Zij was daarvoor laatst naar de huisarts gegaan, want ze had methodes gevonden over laseringen (een nieuwe oplossing). Dit bleef dan een langere tijd weg, maar Psoriasis blijft je altijd houden op die plekken, dus ooit komt het weer terug. Zalfjes en pilletjes werken inderdaad ''maximum''.

Alleen de huisarts zei tegen mijn zus dat ze daarvoor naar de eerder aangewezen kliniek moest zijn, waar ze zalfjes had gekregen, zodat deze konden uitsluiten dat ze een lasering kon krijgen, omdat ze je pas doorsturen als ze zeker weten dat de zalfjes niets helpen..

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:07

Arabesk schreef:
Varkensvlees schrappen sowieso.

Verder is de nivea uit blauw blik heel goed; niet té vet en zo weinig mogelijk chemische rommel zit er in.

Zodra de eerste zonnestraaltjes doorbreken meteen in de zon gaan zitten en veel op vakantie naar zee etc :j

Varkensvlees schrappen? hoezo dat dan ? gewoon nieuwsgierig hoor :P
En die arts zei vandaag dat ze daar geen fan waren van nivea omdat het parfum bevat enzo... dus moest ik stoppen met smeren, want ik gebruikte dus die uit blik omdat anders de vellen van me gezicht komen. Maar dat mag nu dus niet meer meer.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:08

Esmeralda schreef:

Was dit voor mij bedoelt? ik heb namelijk geen pb ontvangen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:12

_Priscilla schreef:
Esmeralda schreef:

Was dit voor mij bedoelt? ik heb namelijk geen pb ontvangen.

nee voor de TS :o