Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Jaime_ schreef:@ Shenavallie, even antwoord op je vragen:
Over temperatuur: Het water in een bed moet moet eigenlijk minstens 25 graden zijn. De huidtemperatuur van een mens ligt gemiddeld rond de 28 graden, en de lichaamstemperatuur gemiddeld 37 graden, een bed van 25 graden is echt niet warm dus.. De meeste mensen hebben hun bed afgesteld tussen de 27-30 graden.. Mijn eigen ervaring is juist dat het bed in de winter lekker warm is en in de zomer lekker koel..
Over de energierekening: heel veel mensen denken dat, maar dat valt echt reuze mee, is eens onderzoek naar gedaan door een energiebedrijf..het verwarmingselement van het bed is een heel dun matje en ligt onder het matras, daarnaast zit er over het hele gebeuren nog een tijk en softside/hardside randen.. dus het water zit heel erg geisoleerd, waardoor het niet veel warmte verliest. Helemaal in de zomer springt je verwarmingselement niet vaak aan.. (verwarmingselement is een automatisch iets, springt alleen aan zodra de ingestelde temperatuur niet overeenkomt met de temp in het bed) Op jaarbasis ben je ongeveer €40,- aan energiekosten kwijt..
Ik vind het echt jammer dat een waterbed over het algemeen zo ondergewaardeerd is geworden sinds de boxspring een rage geworden is.. Ook heerst er nog heel veel onkunde onder verkopers van waterbedden waardoor mensen negatieve ervaringen hebben.. en dan heb ik het nog niet eens over alle vooroordelen.. dat vind ik jammer..
Je hebt trouwens echt hele goed boxsprings hoor.. daar niet van.. maar onthoud dat daarbij geld dat duurder niet altijd beter is. Niets tegen merken als hastens en auping e.d. maar je betaald grotendeels voor merk en niet voor kwaliteit..
En het klopt ook dat een waterbed niet voor iedereen dé oplossing is, mensen zijn nou eenmaal verschillend en hebben verschillende voorkeuren, maar ik ben er wel van overtuigd dat een waterbed heel veel rugklachten en slaapproblemen kan verbeteren/voorkomen..
@ Suvan, ik heb dezelfde vraag als Goof! Haha, ik snap 'm ook niet
laura1987 schreef:Mijn vriend heeft ook rugklachten.
Hij heeft een auping matras wat ook uitgezocht is nav zijn lichaamsgewicht etc.
Ik vind het echt heeeeeeeerlijke matrassen.
Wel kosten ze honderden euro's toen hij ze kocht.
Ik geloof dat hij weleens €800- 900 zei.
(dit zal per 2 zijn).
Weet zo 1,2,3 even niet de exacte prijs meer, maar ze waren wel ver boven de 1.000 Euro per stuk.