Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

NathalietjeB schreef:maar dus als ik t goed begrijp moet je dus mocht iemand overlijden weten waar dus de papieren liggen van je uitvaartverzekering/gewone verzekering en het nummer van je huisarts? en die dus bellen...
en waar moet je laten neerzetten wat je wensen zijn? kan je dat zelf op een briefje zetten? moet dat op papier neergezet worden bij verzekering? of mag dat ook gewoon mondeling afgesproken worden met familie leden?
kist keuze krijg je daarvoor dan een boek? of moet je in een zaal rondkijken bij kisten soorten? begeleiding richting grafplaats/crematorium moet je dat zelf ook kiezen?
). Ik heb een fotoserie erop staan waarvan ik graag wil dat ze die laten zien inclusief muziek. 

Dus hoeven wij niks alleen te doen.
AmyII schreef:Ik weet helaas ook wat ik moet doen als wie dan ook komt te overlijden..
Huisarts bellen en daarna uitvaartverzorger, ook inderdaad de financiële kant (die bij mij 2x goed gegaan is en 1x niet) heel belangrijk dat mensen uitvaart verzekerd zijn!!! Zijn ze dit niet, dan brengt dat zóveel stress mee, niet te kort..
lucifertje schreef:AmyII schreef:Ik weet helaas ook wat ik moet doen als wie dan ook komt te overlijden..
Huisarts bellen en daarna uitvaartverzorger, ook inderdaad de financiële kant (die bij mij 2x goed gegaan is en 1x niet) heel belangrijk dat mensen uitvaart verzekerd zijn!!! Zijn ze dit niet, dan brengt dat zóveel stress mee, niet te kort..
Ik heb het vorig jaar helaas mee moeten maken. De vader van mijn vriend is toen plotseling overleden. Gelukkig heeft de begravenis ondernemer alles goed geregeld en gehlopen met alles wat we nog moesten doen.
Hoezo zou dat stress mee brengen? Ik ben niet verzekerd voor mijn uivaart en ben ook niet van plan om dat ooit te gaan doen.
Silly1972 schreef:een uitvaart kost al gauw 5000-6000 euro, nou dat heb ik niet zomaar liggen hoor, mijn vader was maar voor de helft verzekerd, dus de rest moeten we nog op zien te hoesten.
Ik zou mijn nabestaande daar niet voor op willen laten draaien, geloof me dat brengt echt wel stress met zich mee.
Pascal schreef:Silly1972 schreef:een uitvaart kost al gauw 5000-6000 euro, nou dat heb ik niet zomaar liggen hoor, mijn vader was maar voor de helft verzekerd, dus de rest moeten we nog op zien te hoesten.
Ik zou mijn nabestaande daar niet voor op willen laten draaien, geloof me dat brengt echt wel stress met zich mee.
Nou 5000-6000 is wel krap hoor...
Wij moesten het graf ook nog kopen, en wij waren zeker 10.000 kwijt en hebben echt niets geks gedaan.
Ja de steen van mijn moeder had extra tekst, maar verder was alles wel standaard..