Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jessix schreef:Ik heb zelf geen kinderen en ook geen kinderwens, maar ik heb op me heen moeders gezien van alle leeftijden en in allerlei situaties. Leuke verhalen en minder leuke verhalen.. Natuurlijk probeert elke ouder een stabiele toekomst te bieden, maar hoeveel vrouwen van 30+ jaar zijn toch weer van hun partner af? Vaste baan, wat is dat tegenwoordig? Ik wil niet zeggen dat je maar zomaar een kindje moet nemen, maar zekerheid is er nooit. Ik denk dat je kinderwens vooral heel groot moet zijn, dan zul je er alles voor over hebben. Dan zie ik liever een tienermoeder als eentje die nog even een snel een kind wil voordat het te laat is. Moeilijke periodes heb je altijd en je zal ongetwijfeld met je handen in het haar komen te zitten van tijd tot tijd. Maar je krijgt er natuurlijk ook heel veel voor terug.
XXsmokeyXX schreef:En jah zwanger worden daar in tegen wordt je ook niet zo maar!!! Denk aan al die vrouwen die zo graag willen ma geen kinderen kunnen krijgen!!! Ik heb er 1 ben er dol blij mee dat ie gezond is en happy in zijn vel zit!! Heb er niet voor niets 1!!!

wat een ellendige voorbeelden! Maar ik snap wel waarom ze aangehaald worden, TS, je hebt echt een stabiele situatie nodig om een kindje alles te kunnen bieden wat het nodig heeft. En vergeet jezelf ook niet
een sociaal leven is erg fijn, geniet daar nog even van
evaac schreef:relatie nee,
heb al dieren, 3 honden en 1 kat, en die verzorg ik goed.
Ik zit al wel te denken om na mn opleiding een half jaar/jaar als au pair te werken, dat lijkt me leuk, maar het zijn toch niet jou kinderen.. dat is anders..
@mistic, ik wil al sinds ik klein ben een kindje.. basisschool altijd bij de kleuters geweest en oppasadresjes gehad. Ik verlang er naar om iets die liefde te geven of te verzorgen, het leven te geven..

Het moest ook zeker geen obsessie worden en daarom had ik iedereen verteld dat als ik voor mijn 27e geen moeder was, dat ik dan een paard zou kopen.
Bij de eerste poging was het al raak, ha ha! Het paard is er overigens evengoed gekomen hoor!
gelukkig dat ik ook die kant heb gezien. Was blij dat mijn zus mij erin betrok op die manier want hoezeer ik ook van mijn neefjes houd en zelf echt besef dat ook ik kinderen wil... Was het wel een bewuste keuze om mooi even te wachten, tot de studie is afgerond, ik op eigen benen kan staan en nu nog extra geniet van uitslapen haha 
de verantwoordelijkheid is groot! Kun je maar beter met een goede start beginnen.
Ze zijn nu 2,5 en slapen niet meer tussen de middag, nou je bent geradbraakt aan het eind van de dag. Ben thuisblijfmama maar zou bijna weer gaan werken
dus denk echt eerst met verstand; dat is wel zo eerlijk tegenover jezelf en toekomstig kindje.