kinderwens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:35

En jah zwanger worden daar in tegen wordt je ook niet zo maar!!! Denk aan al die vrouwen die zo graag willen ma geen kinderen kunnen krijgen!!! Ik heb er 1 ben er dol blij mee dat ie gezond is en happy in zijn vel zit!! Heb er niet voor niets 1!!!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:26

Jessix schreef:
Ik heb zelf geen kinderen en ook geen kinderwens, maar ik heb op me heen moeders gezien van alle leeftijden en in allerlei situaties. Leuke verhalen en minder leuke verhalen.. Natuurlijk probeert elke ouder een stabiele toekomst te bieden, maar hoeveel vrouwen van 30+ jaar zijn toch weer van hun partner af? Vaste baan, wat is dat tegenwoordig? Ik wil niet zeggen dat je maar zomaar een kindje moet nemen, maar zekerheid is er nooit. Ik denk dat je kinderwens vooral heel groot moet zijn, dan zul je er alles voor over hebben. Dan zie ik liever een tienermoeder als eentje die nog even een snel een kind wil voordat het te laat is. Moeilijke periodes heb je altijd en je zal ongetwijfeld met je handen in het haar komen te zitten van tijd tot tijd. Maar je krijgt er natuurlijk ook heel veel voor terug.

Hier ben ik het mee eens. Je moet het natuurlijk goed overdenken en jouw vriend moet er ook helemaal achter staan. Ga niet over 1 nacht ijs. Je zit er wel de rest van je leven aan vast.

Zekerheden heb je verder nooit. Ik ken genoeg gezinnen waar de relatie erg slecht is, de financiele situatie te wensen overlaat en die hebben meer dan 1 kind en ook daar gaat het met de kids verder erg goed.

Hobby's opgeven? Nee hoor, ik rijd nog 2 keer per week paard en doe nog vele leuke andere dingen.

Vergelijken met oppassen vind ik ook niet kloppen. Van je eigen kind kan je een hoop meer hebben dan van een kind van een ander. Ik was vroeger ook moe na een dagje oppassen, maar met mijn eigen kleintje valt het allemaal heel erg mee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:32

XXsmokeyXX schreef:
En jah zwanger worden daar in tegen wordt je ook niet zo maar!!! Denk aan al die vrouwen die zo graag willen ma geen kinderen kunnen krijgen!!! Ik heb er 1 ben er dol blij mee dat ie gezond is en happy in zijn vel zit!! Heb er niet voor niets 1!!!

Roep dit niet te hard.... :n :n

't kan zo gebeurt zijn.. zonder dat je het weet en wilt...

TS : Denk er alsjeblieft goed over na....
Je bent echt nog heel jong... je hebt geen vaste baan, niets... diploma's.. zekerheid... niets....
Je hebt wel een vaste/stevige relatie?

SophievdV

Re: kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:43

Ik snap niet waarom ik moeder ben na het lezen van de berichten hier :+ wat een ellendige voorbeelden! Maar ik snap wel waarom ze aangehaald worden, TS, je hebt echt een stabiele situatie nodig om een kindje alles te kunnen bieden wat het nodig heeft. En vergeet jezelf ook niet :) een sociaal leven is erg fijn, geniet daar nog even van :)

Ik was 24 toen ik bewust zwanger raakte en inmiddels ben ik 26 en zwanger van nr 2. Ik vind het super leuk! Maar ben wel verloofd, heb een HBO diploma, mijn vriend heeft een goede baan en we hebben een eigen huis. Ik zou er niet aan moeten denken om bij 1 van onze ouders te moeten wonen met een gezin ;)

Geniet van de kindjes op je werk en ga pas voor een kindje als je meer zekerheden hebt :)

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:06

ik word nu 19 en ben 5 weken zwanger en er heel bewust voor gekozen ! Ik wilde dit ook al van toen ik 17 was en ik ben er zeker van dat ik een goede moeder ga zijn ! Er staat echt geen leeftijd op voor kindjes te krijgen. Wel is het belangrijk !! dat je eerst werk hebt dat je het financieel allemaal wel aankan, een goede vriend en later een woningetje voor jullie beide. Ik vind dit echt niet zo raar hoor allemaal dat je dat nu al wilt !

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:36

SRAHA: er staat geen leeftijd voor het krijgen van kinderen inderdaad en niemand kan je verplichten je zaken goed op orde te hebben. Dat is soms nou juist het probleem ;)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 14:52

relatie nee,
heb al dieren, 3 honden en 1 kat, en die verzorg ik goed.
Ik zit al wel te denken om na mn opleiding een half jaar/jaar als au pair te werken, dat lijkt me leuk, maar het zijn toch niet jou kinderen.. dat is anders..

@mistic, ik wil al sinds ik klein ben een kindje.. basisschool altijd bij de kleuters geweest en oppasadresjes gehad. Ik verlang er naar om iets die liefde te geven of te verzorgen, het leven te geven..

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 14:53

de kindjes op mn werk gaan na de halve dag ook weer weg.. en dat zijn niet mijn kinderen..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:59

evaac schreef:
relatie nee,
heb al dieren, 3 honden en 1 kat, en die verzorg ik goed.
Ik zit al wel te denken om na mn opleiding een half jaar/jaar als au pair te werken, dat lijkt me leuk, maar het zijn toch niet jou kinderen.. dat is anders..

@mistic, ik wil al sinds ik klein ben een kindje.. basisschool altijd bij de kleuters geweest en oppasadresjes gehad. Ik verlang er naar om iets die liefde te geven of te verzorgen, het leven te geven..

Dieren zijn absoluut niet te vergelijken met baby's :n
En als je geen vriend hebt, hoe zie je dit alles dan voor je? KI? En je inkomen? Wie werkt er dan als jij thuis op de baby past? Wie helpt je bij de opvoeding, als je even ziek, moe of misselijk bent? Denk je dit alles alleen aan te kunnen? Of wil je bij je ouders blijven wonen met je kindje? Dat betekend dus dat hun grotendeels voor de zorg op moeten draaien.. Willen ze dat wel?

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 15:08

ik draai voor de zorg op.. ouders echt niet!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:09

Helemaal alleen? Wie brengt het geld dan binnen? :)

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:11

Tjeee wat een Horror verhalen! Ik ben bewust jong moeder geworden, dt wil zeggen ik ben bewust gestopt met de pil op mijn 20ste, ben bevallen toen ik 21 was en heb dat hele riedeltje 1,5 jaar later nog eens over gedaan.

Mij is het goed bevallen, ik ben nu 27, en ervaar het als prettig om jong moeder te zijn. Nu zijn allebei mijn meiden op school en ik kan doen wat ik wil. Studeren, paardrijden, social life etc...

1 van mijn beste vriendinnen is bewust zwanger geworden toen ze 16 was, op haar 17e bevallen. zij en haar partner zijn nog steeds samen (nu is zij 23 jaar) en hebben inmiddels samen 3 kids.

Alles heeft z'n voor en z'n tegens... Ik zal je nooit aanmoedigen om op je 17e bewust zwanger te worden,
en ik denk dat je voor je zelf eens alles op een rijtje moet zetten.

Dan kom je er vanzelf achter dat wanneer je op je 20ste mama word, dat ook nog als ERG vroeg ervaren wordt! En kan je tot die tijd de kindjes nog even terugbrengen naar hun ouders! :)

Succes!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:12

Ik wilde op jouw leeftijd ook best graag moeder worden, maar was nog niet de juiste vader tegen gekomen + ik studeerde nog. Uiteindelijk was ik op mijn 23e zwanger en net 2 weken 24 toen ik mijn zoon kreeg. Ik vond het voor mijzelf net de grens dat het nog kon, omdat ik mij anders te oud zou vinden. :7 Het moest ook zeker geen obsessie worden en daarom had ik iedereen verteld dat als ik voor mijn 27e geen moeder was, dat ik dan een paard zou kopen. /3 Bij de eerste poging was het al raak, ha ha! Het paard is er overigens evengoed gekomen hoor! :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:40

hoe denken je ouder hier eigenlijk over TS?
neem aan dat je nog thuis woont dan zullen die hier ook van willen weten.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:41

NNNigel, Op je 21e moeder worden of op je 17/18 is al een heel verschil vind ik.

Wat vinden je ouders hier eigenlijk van TS?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:46

En eerlijk is eerlijk, de horrorverhalen zit wel degelijk een kern van waarheid in. Het gaat niet altijd over rozen immers, ook die andere kant moet belicht worden.
Ja ik wil dolgraag kinderen, maar op die leeftijd van de ts werd ik wel even overdonderd met 'die andere kant' want poepluiers waren niet zo erg als de gebroken nachten :') gelukkig dat ik ook die kant heb gezien. Was blij dat mijn zus mij erin betrok op die manier want hoezeer ik ook van mijn neefjes houd en zelf echt besef dat ook ik kinderen wil... Was het wel een bewuste keuze om mooi even te wachten, tot de studie is afgerond, ik op eigen benen kan staan en nu nog extra geniet van uitslapen haha :D
Het is niet voor niets de moeilijkste baan ter wereld :) de verantwoordelijkheid is groot! Kun je maar beter met een goede start beginnen.
Kinderen vind ik geweldig, maar voorlopig wel even van een ander :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:51

en het is niet altijd horor hoor,
het is heel leuk zoals de eerst stapjes en de eerste woordjes.
maar het is wel iets waar je heel bewust aan moet beginnen.
en als je dan al geen stabiele situtatie hebt zeg ik doe het dan niet.
een stabiele situatie zegt niks over de toekomst maar is al wel vast een heel goed begin voor je kind

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:54

Jeetje ik schrik een beetje van TS, ik ben zelf 18 ik zou later ook graag kinderen willen maar daar moet ik nu nog niet aan denken gewoon omdat er zoveel bij komt kijken. Het is niet alleen dat je een kindje liefde kunt geven maar je moet ook zorgen dat er geld in het laatje komt om je kind een goed huis te kunnen geven. Het is een beetje egoïstisch om een kindje te willen zodat je die aandacht kan geven. Het kind moet ook een goede toekomst kunnen krijgen.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:00

Ik kreeg er twee in één keer, heb je al over die mogelijkheid nagedacht? Geloof me, dat is pittig :j Ze zijn nu 2,5 en slapen niet meer tussen de middag, nou je bent geradbraakt aan het eind van de dag. Ben thuisblijfmama maar zou bijna weer gaan werken :=
Nee hoor, kinderen zijn echt super en ik ben heel erg blij met mijn meiden, maar als ik jou was, zou ik eerst nog wat genieten van je vrijheid en de dingen doen die je voorlopig niet meer kan, alles op orde krijgen en dan kijken of je er aan toe bent. Je moet soms echt met je verstand denken i.p.v. met je gevoel.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:05

Hm maar ts je hebt nu geen vriend, maar stel dat je later een vriend krijgt dan kan je wel problemen krijgen dat je al een kind hebt.. Het is toch voor het kind ook veel leuker om een papa en een mama te hebben, denk daar ook eens over na. En voor jezelf ook...

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:11

TS zegt toch niet dat ze dit jaar zwanger wilt worden?
Ze zegt dat ze het graag zou willen en dat het haar leuk lijk.
Sommige reactie's vind ik nogal vreemd!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:19

Het lijkt er wel op dat ze het zo snel mogelijk wil, aangezien ze aangeeft dat ze dan stopt met de opleiding enz.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:20

evaac schreef:
Ik zou stoppen met mn opleiding en mn hobby's ja.

Lijkt me echt heel wijs ja..... Op je 17e je eigen toekomst en leven al aan de kant (willen) gooien....

Geniet liever van de kleintjes op je werk/ stage en vooral van je eigen leven, je bent zelf nog kind.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:22

meis je hebt nog tijd zat geloof mij maar ikke zelf ben 35 me nichtje net bevallen van een kleine en is 36 maar die kon niet zomaar zwager raken dus oke.
maar zelf nu nog zit ik te twijfelen me vriend wil hel heel graag met mij samen...maar dat gaat niet bij mij zomaar over een nacht ijs idd...het is dat ik er dan veel voor moet laten en weet dus nog steeds niet.
na 38 wil ik ze niet meer dat op zeker.
vriend heeft twee kids jongetje 10 meisje 8 echt leuk maar na dat ze geweest ben is mijn accu echt leeg.

daarnaast heb ik toen ik 23 was zwaar auto ongeluk gehad waarna ik 8 jaar niks dan ziekenhuis in en uit ben gegaan, me baan was me leven (vrachtwagen chauffeuse) nu ben ik sins twee jaar weer aan het werk....dus is voor mij de keuze erg moeilijk zit er wel overna te denken.
maar moet er ook dus veel voor opgeven...je zegt dan niet ff ga werken of paardrijden...

dus denk goed na hoor je hebt nog zoveel tijd. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:23

Ik vond het ook vrij serieus overkomen eerlijk gezegd...
Maar ik mag hopen dat de ts rationeel nadenkt, want geen relatie, nog thuiswonend (?), opleiding nog niet afgerond en zo jong klinkt niet als een positieve start maar als een bijzonder zwaar traject.
Kinderen zijn echt leuk, maar als bewust voor kinderen gaat is het wel handig om eerst zelfstandig te zijn en een stabiel leven te hebben voor een goede start. Want kinderen krijgen is best een stressvolle gebeurtenis, hoe lief ze ook zijn.
Moeder ben je voor het leven :) dus denk echt eerst met verstand; dat is wel zo eerlijk tegenover jezelf en toekomstig kindje.