delerium schreef:Leuk dat jullie gemotiveerd raken trouwens
Zou willen dat ik dat zelf ook kreegMaar helaas, het blijft hangen bij "bijna".
http://www.slank-en-sterk.nl/ is een site met echt goede informatie
Alleen bodypump: ik zou dat geen krachttraining durven noemen. Ja, je bent met gewichtjes bezig, krijgt iets meer kracht en wordt er fitter en slanker van, maar het slaat de plank KT-technisch gezien goed mis, en dat is prima want het is nooit als krachtroutine opgezet.
Bij de pump heb je nagenoeg géén isolatie van spiergroepen (effe uit mn hoofd: alleen tracks voor schouders en lunges dienen enig hoger doel.). Bij pump heb je dus spiergroepen ipv spieren, heb je véél reps op laag gewicht. Bij KT heb je juist minder reps, maar op hoog gewicht. En niet alleen voor spiergroepen maar ook (juist!) voor geïsoleerde spieren.
Toen ik nog weleens wat deed lungede ik bij de pump met 12.5 per kant en kon dat ook wel een hele track aan. Maar 3x 10 per been op 25kg totaal is echt helemaal niets, daar kun je zo de helft bij pakken.
En lenig van BP?? *grijns* Try Body Balance!
Bodybalance doe ik ook wel eens ja

Tja, ik weet van de theoretische kant vrij weinig, weet alleen dat het goed werkt voor het sterker maken van je grote en kleinere spiergroepen en dat je dat resultaat vrij snel gaat merken. Ik heb juist iets gehoord dat de 'traditionele' manier van krachttraining voor vrouwen niet geschikt is maar waar dat dan weer op gebaseerd was... al sla je me dood

[edit] Inderdaad, dat wat Renee16 zegt!