Wie wel 's gecontroleerd door arbodienst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:56

Wij hebben hier een soort van Arbo arts gehad van mijn school.
School vertrouwde het niet dat ik al 2 maanden met een zware depressie en burnout thuis zat.
Op dat moment was ik ook niet thuis. Deed hij helemaal niet moeilijk over toen hij voor de 2e keer langskwam toen ik wel thuis bleef.

flower1983

Re: Wie wel 's gecontroleerd door arbodienst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:08

Ik zit helaas al 9 mnd in de ziektewet en ben nog nooit gecontroleerd thuis.Moet wel elke 4 weken naar de bedrijfsarts. Was in het begin ook wel bang voor controle, als ik bv bij mijn nu inmiddels exvriend bleef slapen, maar is nooit iemand langs geweest, dus zal me niet al te druk maken als ik jou was

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:50

Sorry flower, wat een slecht advies geef jij. Dat jouw werkgever zo handelt zegt helemaal niets over andere werkgevers. Als ze jouw advies zou opvolgen kan ze in de problemen komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:50

Indien je als zieke werknemer (tijdelijk) ergens anders verblijft als je woonadres, moet je dat wel doorgeven aan je leidinggevende.
Een huisbezoek moet door de werkgever aangevraagd worden en wordt (over het algemeen) alleen gedaan bij een sterk wantrouwen. Normaal belt de (assistente van de ) bedrijfsarts om te informeren naar de reden van je afwezigheid en de te verwachten duur van je arbeidsongeschiktheid. Naar aanleiding daarvan wordt je eventueel opgeroepen voor het spreekuur van de bedrijfsarts. Bij langdurige arbeidsongeschiktheid wordt je meestal regelmatig opgeroepen door de bedrijfsarts om je reïntegratie/voortgang van je herstel te bespreken.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:21

bij ons bedrijf staat gelijk de 1e dag controle op de stoep!
noem het maar schrikbewind ;)
eigenlijk het tegenovergestelde, want je zou de klok er op gelijk kunnen zetten.