Wie nog meer: kou allergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Wie nog meer: kou allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:05

Ik heb hier de medicijnen
Gezicht; elidel
Rest; mometAsonfuroaat vet mylan
Pillen; aerius
En dan nog die vaselinezalf.
Muv vaselinezalf alles op doktersrecept.

Werkt super ben helemaal niet zo fanatieke smeerder 1x pd, na 3 dagen al bijna weg.

Mbt winterbenen/ledematen: vaak krijg je verdikking onder huid, een echte bult maar meer een plaat die dikker is. Begint met jeuk onder douche vaak, uiteindelijk word het blauw paard/wondjes/blaasjes(dit hoeft niet altijd).
Is enigsinds te voorkomen door goed warm die delen te kleden. Ala je het op benen hebt vermeid strakke broeken (knellen hierdoor word het veel erger) of doe een legging oid onder gewone broek.
Verder veel veel invetten liefst met vaseline producten en geen bodylotions waar allerlei toevoegingen aan zitten (hierdoor gaat het ook prikken/branden!) aloevera kan overigens ook.

Als je exceem hebt is het vaak: gezicht handen/armen en knieholtes (meest voorjomend). Je ziet in brgin niks alleen veel jeuk, ontstaat vaak rode huid v krabben die erg droig/schilferig is, hiervoor moet je echt naar dokter met vSeline kom je er niet vanaf hoogstens verlicht het iets.

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:50

ik herken het, heel veel kleine bultjes op de onderkant van mijn bovenbenen en onderbenen, verschrikkelijk ! maar ik negeer het gewoon en ga verder met een poging tot slapen :P

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:02

Ik herken het ook alleen ben ik ook nog eens allergisch voor een hoop zalfjes e.d.

Ik gebruik uiercreme (van huizing products), ooit eens ontdekt op een beurs en gelukkig heb ik daar geen allergische reactie op *\o/*

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 20:28

@rider, oeff ook nog veel allergische reacties op zalfjes.. dat maakt niet gemakkelijk :+

@colette aerius ken ik wel (is ook een antihistaminicum, dus een anti-allergie),
Word namelijk ook veel gebruikt bij hooikoorts, huisstofmijt allergie etc.

De rest ken ik veder niet, maar ga het eens google :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:36

Ik heb het idee dat ik dit ook nog wel eens kan hebben..
Ik heb mijn hals, rug, buik, bovenarmen en bovenbenen onder de gekke rare rode plekken zitten en het jeukt! Verschrikkelijk.
Heb de de ha 2 jaar terug al eens zalf en medicijnen gekregen. En dat heb ik dit jaar weer gekregen. Vorig jaar heb ik er niet veel last van gehad.
De zalf en medicijnen slaan nu niet aan. Onderdruk de jeuk nu met metholpoeder...

Ik heb hier ook alleen maar last van in de winter...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:02

Ik heb het jaren terug ook gehad, het duurde maanden voor een dokter door had dat het door de kou kwam! Sindsdien smeer ik als het nodig is braaf 's morgens na het douchen en 's avonds voor ik ga slapen met vaseline lotion (voor extra droge huid). Nooit meer last gehad :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:06

Allergie niet geloof ik.

Ik heb twee jaar geleden mijn bovenbenen te koud gehad (bevroren). Iedere keer als het nu koud word krijg ik weer problemen.
Dikke rode puisten die jeuken als een gek. Later gaan deze over in paars/blauwe velkken.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:09

Jeetje, het heeft een naam! :+ Hier heb ik ook al jaren last van.
Bij de geringste temperatuurdaling is de jeuk niet meer uit te houden, krab mijn armen en vooral benen tot bloedens toe open.

Zit nu frisgedoucht op de bank en ik word werkelijk waar knettergek van de jeuk. :( Smeren doe ik met vanalles, probeer telkens iets nieuws, maar niks werkt echt. Ga toch maar eens wat van de tips uit dit topic uitproberen.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:53

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:05

Ow, ik dacht dat het aan mij lag, maar t heeft zelfs een naam. Ik heb t op mijn benen een beetje, geen uitslag maar jeuk. Maar het allerergst heb ik het op een behoorlijk genante plek, nl mijn borsten. (vooral genant als je gek wordt van de jeuk maar in gezelschap bent...). Daar heb ik ook echt rode vlekken. Wat enigzins lijkt te helpen is zon kamillecreme die eigenlijk voor de handen is bedoeld. Moet ik het wel 2x daags opsmeren en vooral niet vergeten anders krab ik me alweer kapot. Ga de tips hier in het topic zeker proberen.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:06

Ik heb niet echt een allergie, maar wel ook exceem wat nu ineens weer opspeelt door de kou. Hetzelfde als Colette.

Meerdere malen bij de HA geweest tot we eindelijk de juiste combi van zalfjes hadden gevonden, maar ik heb nu een zalf op basis van de hydrocortisonfamilie en daarnaast ook de vaselinelanette (ik dacht ook van fargon), die laatste heb ik overigens ook op doktersvoorzicht.
Die laatste heb ik nu sinds een week en dat is echt briljant spul. Heel vet en legt een mooi laagje over je gezicht tegen de kou zonder dat het gaat glimmen, zoals met de meeste vette cremès. Dus ik heb gelukkig sinds een week minder last. Zelfs bij niet meer te zien *\o/*

HA vertelde overigens dat er door dit weer ineens heel veel mensen zijn met exceem. Wat een watjes zijn we toch :D :o

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:24

Ik heb het ook, al jaren... De dermatoloog had nog nooit zoiets gezien;). Eigenlijk is er niks wat heel goed werkt. De paardenmelktabletten deden het wel goed. Ik zorg dat als ik in de winter buiten ben dat ik zeker 2 broeken aan heb en zodra ik binnenkom doe ik er 1 uit( om het verschil tussen buiten en binnen minder groot te maken). Verder helpt ff heet douchen goed, doet even pijn maar daarna hebbie geen last meer. Ook belangrijk ze goed vet te houden, bij mij scheuren mijn bovenbenen namelijk open...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:42

Mijn zoon heeft er ook last van (gehad) en dat kwam omdat hij zich te dun kleedde. Met thermo-ondergoed onder zijn normale broek heeft hij er geen tot weinig last van. Verder smeer ik die plekken op zijn binnenbenen in met ouderwetse uierzalf en dat werkt voor hem prima. Vlak voor het slapen gaan lekker dik insmeren en de volgende dag is het zo goed als over of in ieder geval heel erg veel minder. Paar dagen herhalen. ;)