Overigens is mijn TA heel lief hoor.. Geen egoistische of onbeleefde plork zoals ik hier eerder van iemand in het topic las. Gelukkig maar
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
denice schreef:Morganlefay schreef:kan iedereen een goed advies geven: zeg nog je tandartspolis op en zet het geld wat de polis kostte op je spaarrekening.succes verzekerd
Zo doe ik het ook dit jaar, iedere maand bespaar ik bijna 30 euro!
LuvdaTossa schreef:Het salaris van een tandarts ligt momenteel tussen de 5 en 6 duizend euro per maand...
Het is trouwens een haar en ik ben er geweest en ik krijg er echt geen stok tussen de deur. Dus daar valt voor mij niets meer te halen. Zij vind dat ze in haar recht staat en dat ze dat mag declareren.
Ik heb nog geen idee wat ik nu moet doen, betalen is wel het laatste waar ik aan denkDe normale kosten ga ik wel betalen, maar die 30 euro? Ik wil eerst weten wat mijn rechten zijn.
Miiejs schreef:Zit hier op mijn werk in de pc te kijken naar onze prijzen, hier word 25 euro gerekend voor een poetsinstructie
Alleen onder de behandeling vertelde ze me dat ik moest gaan stoken (met platte kant naar beneden) en dat ik beter elektrisch kon gaan poetsen. Onder de behandeling! Daarnaast vind ik de prijzen ook totaal niet in verhouding met elkaar staan, maar goed dat is wellicht een andere discussie.Citaat:Als er straks vrije prijzen zijn, is het belangrijk dat iedereen in de tandartsstoel weet wat hij of zij krijgt voor welke prijs en dit ook kan controleren. In de regeling mondzorg die nu is vastgesteld staan verschillende afspraken over hoe tandartsen, orthodontisten, mondhygiënisten en tandprothetici hun patiënten moeten voorlichten over de inhoud of prijs van een behandeling. Zo hoort er straks in hun praktijk een standaardprijslijst te hangen en brengen zorgverleners bij behandelingen boven de € 150 offerte uit.
Jans schreef:Sowieso blijft het allemaal goedkoper als je tandarts zelf alles doet ipv je doorverwijzen naar de mondhygienist.. ik heb zelf gelukkig een tandarts die alles zelf doet, want van dit soort rekeningen word je niet blij
LuvdaTossa schreef:Arggg ik bedoel steeds tandsteen. Dat heb ik eens in de zoveel tijd door dat stangetje van mijn beugel achter mijn voortanden.
Als ze daadwerkelijk oefenen en het inplannen als preventie en voorlichting; dan snap ik dat wel. Dit was meer een kwestie van we noemen het tijdens de behandeling en dan zetten we het snel op de rekening. Dat vind ik gewoon niet netjes! Zelf heb ik helemaal niets in de handen gehad. En als ze had aangegeven dat het €30 ging kosten, had ik het helemaal niet gedaan. Ze heeft mij niets nieuws verteld...
Daarnaast had ik beide tips óók al van de tandarts gekregen en wist ik het dus wel. Alleen het is erin geslopen, inmiddels stook ik trouw elke avond en poest ik per dag één keer gewoon en één keer elektrisch. Die mondhygiëniste hoef ik nooit meer te zien
Boras schreef:En ze durven er niet alleen geld voor te vragen, maar nog meer geld dan voor een reinigingsbeurt. Als je als geld vraagt voor zo'n kort "advies", dan moet je wel de verhouding in de gaten houden.
Boras schreef:Ik zou voorlopig niet betalen en een klacht indienen bij de beroepsvereniging.
En dat zou ik hem/haar ook melden. En daarnaast een belletje plegen naar de rechtsbijstandverzekering.
Zie mijn één na laatste post. Heb een brief geschreven en daarna telefonisch contact gehad dat het inderdaad niet klopte. Excuses zijn gemaakt, maar het blijft dus opletten. Alleen als het advies wordt ingepland en minimaal 10 minuten duurt, mogen ze je ervoor laten betalen. Dat was bij mij overduidelijk niet het geval en ik heb vandaag de credit nota gekregen
dressagelady schreef:Boras schreef:En ze durven er niet alleen geld voor te vragen, maar nog meer geld dan voor een reinigingsbeurt. Als je als geld vraagt voor zo'n kort "advies", dan moet je wel de verhouding in de gaten houden.
Dat is normaal hoor .. een goede instructie of uitgebreide voorlichting duurt echt wel even, en is ook een investering op langere termijn