Ik wil door m'n neus ademen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 01:42

Mijn moeder is ook verslaafd geweest aan neusspray, nu gebruiken we altijd de versie voor kinderen, werkt perfect!

Jiskaa

Re: Ik wil door m'n neus ademen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 02:31

Als je er al zolang en vaak last van hebt, waarom niet naar de huisarts? Misschien verwijzing naar een KNO arts?
Kan wezen dat je misschien voorhoofdholte onsteking hebt, ik kreeg daarvoor antibiotica van de dokter :)

Dan wil ik nog even zeggen dat je een neusspray maar maximaal voor een week achtereen mag gebruiken. Een neusspray vervanger is zout oplossen in lauw water en dat opsnuiven, kan geen kwaad en geen verslavingsgevaar :)

De rest van de tips van stomen, dampo en een ui zijn ook goeie!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 02:41

Ik heb dé oplossing!

Ik heb jaren aangeklungeld toen ik verkouden was... verstopte neus... slapen? daar kon ik alleen maar over dromen :+ verschillende neussprays geprobeert, stomen, gesneden ui op m'n kamer. "t mocht allemaal niet baten..... totdat ik uiteindelijk dé verlosser vond! De vicks first defence! Dat is de énigste die bij mij werkt! En goed ook, andere producten van vicks werkten bij mij niet.

Heb deze ook bij andere mensen aangeraden en allemaal zijn ze helemaal verkocht!

Ik gebruik 'm eigenlijk alleen voor ik ga slapen, overdag heb ik er namelijk niet zo'n last van 't is vooral zodra ik ga liggen namelijk.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 03:07

Maartje1990 schreef:
Ik heb dé oplossing!

Ik heb jaren aangeklungeld toen ik verkouden was... verstopte neus... slapen? daar kon ik alleen maar over dromen :+ verschillende neussprays geprobeert, stomen, gesneden ui op m'n kamer. "t mocht allemaal niet baten..... totdat ik uiteindelijk dé verlosser vond! De vicks first defence! Dat is de énigste die bij mij werkt! En goed ook, andere producten van vicks werkten bij mij niet.

Heb deze ook bij andere mensen aangeraden en allemaal zijn ze helemaal verkocht!

Ik gebruik 'm eigenlijk alleen voor ik ga slapen, overdag heb ik er namelijk niet zo'n last van 't is vooral zodra ik ga liggen namelijk.

Is dat zo'n inhaler??
Lijkt op een labello maar dan 'adem' je via je neus in?

In dat geval zal het bij mij niet werken, als mijn neus dicht zit, zit die goed dicht..
Wat ik vroeger wel super lekker vond om op mijn rug en borst te smeren was vaporub, voelde heel fris aan en in combinatie met normale neusspray (toendertijd kinderneusspray) leek het of ik makkelijker kon ademen en mijn neus langer open bleef.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 06:38

F_Orumster schreef:
Neusdruppels, niet langer dan 2 weken.

Kehdra, ben benieuwd naar jouw middeltje.

"mijn" middeltje uit Egypte heeft Rhinopro. Het werkt zo goed dat ik vanuit Egypte maar gelijk 3 doosjes heb meegenomen :+ (er zitten 20 in een doosje, gelijk een 5-jaars voorraad dus).

Ik zal even overtypen wat erin zit, dan kan je zelf op zoek gaan naar iets wat er op lijkt.
Citaat:
Rhinopro : nasal decongestant for oral use with sustained action

1 capsule contains
phenylephrine hydrochloride 20 mg
carbinoxamide maleate 4 mg

(manufractured by; October pharma SAE.-6 October city- Egypt)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 07:39

Volg dit even, ben al heel wat weekjes verkouden en helaas ook ooit begonnen met Otrivin Duo en kom er niet meer vanaf. M'n neus ligt van binnen nu ongeveer open en geloof me, niet prettig. Zal eens vragen naar die pillen van jou Kehdra, klinkt goed :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:39

De hydrochloride is volgens mij precies hetgeen slecht is in de druppels.

Voor de verslaafden, per direct afkicken. Je zal even een 24uur verstopt zitten alsof je heftig verkouden bent. Doorzetten, eenmaal over is het klaar!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:46

Otriven inderdaad. En 's nachts deed ik vroeger vaak opengesneden uien, werkt ook goed. Wat nog beter werkt is wat pepermuntolie op een zakdoen, even goed door de kamer wapperen, even lekker met je neus in de buurt en proberen wat te snuiven (niet tegenaan komen want dat braaaaand) en dan in de buurt van je hoofd hangen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:48

Ik zit even mee te lezen en hét middel voor mij is spoelen van de neus met zout water!
Bij de apotheek haal ik een fles fysiologische zoutoplossing (die ze ook voor het infuus gebruiken) en een spuit van 20 cc + optreknaald.
Spuit optrekken, wel naald eraf halen daarna ;) ) en dan in je neus spuiten en opsnuiven!
Het is goor en je moet het boven de wasbak doen maar het is daarna ó zó fijn want je spoelt het helemaal door!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:50

Dieuwke_ schreef:
Volg dit even, ben al heel wat weekjes verkouden en helaas ook ooit begonnen met Otrivin Duo en kom er niet meer vanaf. M'n neus ligt van binnen nu ongeveer open en geloof me, niet prettig. Zal eens vragen naar die pillen van jou Kehdra, klinkt goed :D

Stoppen met de Duo!! En minimaal overgaan op de gewone Otrivin.
Ook iedereen om mij heen krijgt bloedneuzen van de Duo. Dat is echt zo slecht voor je.

Eigenlijk de gewone ook, maar als je al niet wil stoppen met de Duo dan wil je vast niet zomaar in 1 keer helemaal stoppen. Ik zou als ik jou was echt naar de HA gaan hiermee. Want je vernielt je neusslijmvlies voor de rest van je leven.
Been there done that, got the t-shirt. :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:54

Gowlan schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik heb dé oplossing!

Is dat zo'n inhaler??
Lijkt op een labello maar dan 'adem' je via je neus in?

In dat geval zal het bij mij niet werken, als mijn neus dicht zit, zit die goed dicht..
Wat ik vroeger wel super lekker vond om op mijn rug en borst te smeren was vaporub, voelde heel fris aan en in combinatie met normale neusspray (toendertijd kinderneusspray) leek het of ik makkelijker kon ademen en mijn neus langer open bleef.

nee, dat werkt bij mij niet. Ook echt een neusspray. Afbeelding

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:55

chanicha schreef:
Ik zit even mee te lezen en hét middel voor mij is spoelen van de neus met zout water!
Bij de apotheek haal ik een fles fysiologische zoutoplossing (die ze ook voor het infuus gebruiken) en een spuit van 20 cc + optreknaald.
Spuit optrekken, wel naald eraf halen daarna ;) ) en dan in je neus spuiten en opsnuiven!
Het is goor en je moet het boven de wasbak doen maar het is daarna ó zó fijn want je spoelt het helemaal door!!

Dat doe ik ook als we geen neusdruppels in huis hebben en ik last heb van een verstopte neus..... gewoon een klein theelepeltje zout oplossen in water en dat druppel ik dan in mijn neus :o Niet te veel zout in het water want dan brand het je neus uit!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:12

Iris82 schreef:
Stoppen met de Duo!! En minimaal overgaan op de gewone Otrivin.
Ook iedereen om mij heen krijgt bloedneuzen van de Duo. Dat is echt zo slecht voor je.

Eigenlijk de gewone ook, maar als je al niet wil stoppen met de Duo dan wil je vast niet zomaar in 1 keer helemaal stoppen. Ik zou als ik jou was echt naar de HA gaan hiermee. Want je vernielt je neusslijmvlies voor de rest van je leven.
Been there done that, got the t-shirt. :=

Ik weet het, ik moet er ook mee stoppen. Maar als ik 's nachts wakker lig en langzaam gek word omdat ik niet kan slapen en niet fatsoenlijk kan ademen door de neus grijp ik toch weer naar de Duo. Ik ga deze week even langs de HA en zolang teer ik 's nachts nog wel op gesneden uien en neusspray van zoutoplossing.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:20

Hier iemand die chronisch verkouden is. Heb wel 20 verschillende neussprays en druppels geprobeerd, niks helpt. Otrivin duo helpt wel maar krijg hier idd bloedneuzen van en ook een kapotte neus. Ook raar ik hier elke keer verslaafd aan, en kan dan echt niet zonder. Als mijn neus overdag open is gebruik ik hem alleen 's nachts en daarna 's nachts ook niet meer gebruiken, erg moeilijk ;)

Ik ben ook al tig keer naar de HA geweest, na een tijd eindelijk na de KNO arts doorverwezen en toen on het ziekenhuis geweest voor een scan, daar bleek dat ik in mijn neus een vernauwing heb en dit moet operatief worden verholpen. Een vriendin van mij heeft dit ook gedaan en heeft haar niks geholpen. Ik heb nog geen operatie gehad omdat het nu op dit moment erg goed gaat (afkloppen).

Ik zou zeggen ga langs de HA, zo kun je een andere neusspray krijgen die misschien wel helpt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:15

Ik loop nu ongeveer 13 jaar bij de KNO. Twee keer geopereerd, maar nog steeds vaak ontstekingen en een dichte neus.
Stomen en een week lang Otrivin goed gebruiken helpt wel wat.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:21

Jakkes, dat klinkt niet veelbelovend. Ik ga morgen even naar de HA bellen en kijken wat die er van zegt. Voor vnv, de Duo aan de kant en een uit in stukken naast bed.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:06

Stomen in kruidenthee :D
Gewoon gekookt water en dan paar theezakjes erin erBOVEN gaan hangen (niet erin dan kan je door naar de ehbo :')) en een handdoek over je hoofd :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:14

Vala schreef:
Xylomethazoline-spray van het Kruidvat, werkt prima.

Ik gebruik die van de Etos, maar dat spult werkt écht goed. :oo :j

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:46

Gowlan schreef:
AnnemiekvM schreef:
Otrivin?

Ja en dan de menthol of duo versie! :j

de menthol!! succes gegarandeerd!!
maar mijn god hey wat een pijn deed dat :')
ik had ook een dichte neus en daar word ik altijd bloedsjaggo van
mijn buuf had otrivin menthol en zei: die moet je proberen
1 spuitje in elke neus.. nou traaaanen met tuiten!! maar wel een vrije neus :D

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:48

een liefst zo vers mogelijke ui open snijden en langs je bed....gegarandeerd dat ie open gaat

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:53

Naar de sauna! :j

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:59

Is neusspray echt zo slecht? Ik gebruik het al jaren in de winterperiode, anders wordt ik 's nachts wakker omdat m'n neus dichtzit. Overgrote deel van het jaar gebruik ik het niet (tenzij ik verkouden ben), echt alleen van ong. november tot ong. februari en ik kan het echt makkelijk aan de kant zetten, ik heb gewone spray van de etos en hiervoor normale otrivin. Als ik verkouden ben spuit ik het soms wel 10x op een dag of meer in := Heb er nog nooit bloedneuzen van gehad en ben dan binnen 2-3 dagen van m'n verkoudheid af. Ik heb nooit last van m'n neus, heb nog nooit van m'n leven hoe dan ook een bloedneus gehad, verkouden ben ik misschien 1 of 2 keer per jaar. Ook in de zomer heb ik geen last en overdag in de winter ook niet...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:55

Roosch schreef:
Vala schreef:

Ja maar dat is nou juist waar het hele topic over gaat. :+
Dat het niet de bedoeling is dat je dat voor langere tijd gebruikt omdat jouw slijmvliezen (en jij erbij) verslaafd aan kunnen raken. Het zelfde geldt voor de Otrivin menthol.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:02

Roosch schreef:
Vala schreef:

Deze gebruik ik ook. Alleen dan van de AH ;)
Werkt super goed en helemaal niet verslavend. Na een tijdje is mijn neus weer genezen en heb ik het niet meer nodig. Helaas heb ik dit keer een oorontsteking dus heb ik weer een speciale neusspray, maar normaal gesproken gebruik ik zonder problemen Xylomethazoline-spray

Edit; ik heb zelf het gevoel dat dat verslavende vooral met otrivin is, waarom ik dus ook kies voor de goedkopere xylomethazoline-spray.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:34

De verslavende stof is dus die xylomethazoline, ongeacht van welk merk.
Mag mezelf na bijna 7 jaar chronische verkoudheid wel expert noemen.
Zoutoplossing of andere sprays doen ook nauwelijks meer wat voor me.