Absurd snel blauwe plekken, wat werkt ertegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti

Re: Absurd snel blauwe plekken, wat werkt ertegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:06

Bij de ha kan je bloed laten prikken. Kan ook met het aantal tromocyten te maken hebben. ( te laag)

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:07

Waarop hebben ze je vorige keer getest? Misschien heb je een stoornis in je stollingsfactoren.. Hemofilie is hier een voorbeeld van (al is dat wel een stukje erger, heb je zeker weten niet ;) ) Maar ik zou er ook even naar laten kijken, dat kan nooit kwaad. Het kan vanalles zijn, of juist normaal zijn, dus gewoon even langs de dokter en die geeft je wel advies :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:28

Sluit me aan bij iedereen hier. Naar de dokter ermee. Ook wanneer het slechts een zaak is van een verhoogde kwetsbaarheid van de bloedvaten is het aan te raden hier iets aan te doen. Bijvoorbeeld vitaminen te nemen die de vaatwanden versterken. Heb je kwetsbare vaten dan heb je die wellicht ook in je hersenen met het risico van hersenbloeding etc.
Andere oorzaken zijn ernstiger, zoals het hierboven genoemde tekort aan trombocyten (bloedplaatjes) wat verschillende oorzaken kan hebben. Er worden te weinig bloedplaatjes aangemaakt (oorzaak in veel gevallen leukemie) dan wel er worden teveel bloedplaatjes verbruikt.
Als je al eerder bloedonderzoek hebt gehad en is hierop specifiek al onderzocht hoef je je niet meteen ongerust te maken. Maar toch ff checken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:35

ik heb dit ook al mn hele leven, mn ouders schaamde zich als ik een jurk aandeed wie weet dachten mensen wel dat ik mishandeld werd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 13:12

Temp, ze hebben de vorige keer getest op oa. Vitamine en afweer. Geen stolling inderdaad.
Maar ik ben er uit, ik leg het toch maar voor aan een arts (moet toch over 3 week weer in het ziekenhuis zijn voor controle) ben toch wel nieuwsgierig :j Mijn ouders, broer en zus hebben daar totaal geen last van namelijk. Ik zal vast wel dunne wanden hebben van de aders, maar uitsluiten dat het niet iets anders is kan geen kwaad; hart en vaat ziektes komen wel voor in de familie.
(mijn vriend had mijn arm een keer iets te stevig vast gepakt, heb een week rondgelopen met zijn handafdruk :') leg dat maar eens uit haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:29

Daarom, beter het zekere voor het onzekere nemen! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:27

newt schreef:
Meer vit k eten/slikken, je bloed kan van nature wat dunner zijn dan de "normale" mens.
Dit is vaak in bepaalde perioden wanneer men bijvoorbeeld van nature minder vit k eet zoals spinazie brocolie, bloemkool enz.

Je aders zichtbaar of niet heeft niet te maken met blauwe plekken, de haarvaatjes daarintegen wel.
Leukemie is wel erg ver gezocht!.
Wil je zeker weten of je niet een stollingsstoornis hebt, draag je probleem dan voor aan de HA.

Bi mij zitten er veel kleine bloedvaatjes zelfs bovenop m'n huid := Het zijn rode puntjes en als ik te hard krap begin ik te bloeden als een rund :')
Vuurneon: ben je toevallig ook hypermobiel? Ik wel en de dokter zei dat sommige mensen met hypermobiliteit ook dunnere bloedvatwanden hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 00:05

Nee, gelukkig niet :) alleen mijn benen zijn uber flexibel :=
Maar ik laat de arts mooi even ernaar loeren :j ben echt benieuwd!