perfectionisme of stress??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 23:29

zo, klinkt erg vervelend zeg! In de weekenden en in de zomervakantie zal het inderdaad minder moeten zijn, daar heb je gelijk in. Ik denk dat het inderdaad meer ermee te maken heeft dat ik verkeerd loop met mijn rug (ik loop met mijn schouders naar voren, m'n hele leven al) en ik dus ook verkeerd til. Alleen is dit erger geworden sinds ik in de horeca ben begonnen met werken. Toen is de perfectie en stress ook erger geworden, dus ik twijfel 'n beetje eraan.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:53

Ik herken het ook wel heel erg. Alleen jij bent heel ijverig en ik stel dingen uit tot het laatste moment, waardoor de stress nog hoger wordt :+

Ik los het voor mezelf op door mijn doelen veel lager te stellen dan haalbaar. Een wedstrijdelement ergens uit te halen en dingen die ik eigenlijk heel graag wil, gewoon niet te doen :o Dus ben niet echt een goed voorbeeld. Af en toe een schop onder mijn kont werkt vaak wel.

Een dag niks doen is inderdaad het ergste wat er is...

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:45

Even een update.
Ik heb die mevrouw gemaild waar ik vorig jaar mee gesproken heb, hier heb ik nog geen antwoord op. Verder heb ik net met mijn vader gepraat. Hij zag aan me dat er wat was, en wist wel dat er wat speelde maar niet helemaal in welke mate. Ik heb hierover met hem gepraat en hem verteld wat ik voelde, dat zelfs mn hobby's verplichtingen worden naar mijn gevoel. Hij vertelde me dat ik me nu moest gaan richten op twee leuke dingen, en verder niks. Verder vertelde hij me dat hij het er met m'n moeder over ging hebben hoe ze me hier het beste bij kunnen helpen. M'n vader weet als geen ander hoe het voelt, dus het is wel heel fijn om met iemand te kunnen praten die begrijpt wat je bedoelt.