hoe slik je een pil door?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:37

Menino schreef:
degenen die gehad heb (meerdere), hebben ook allemaal een fijn laagje. Anyway, ik kan alle pillen zonder water wegkrijgen. Gewoon ergens achterin mn mond mikken - daar waar geen smaakpapillen meer zitten :') - , Ik mik ze echt al bijna in mijn keel zegmaar. En dan slikken maar. :P

Ik ook, gewoon slikken.

Vroeger kon ik het ook niet, dan deed ik eerst m'n mond vol met water, pil d'r bij, nog een slok water en dan moet je wel slikken :+
Neem wel altijd Ibuprofen ipv paracetamol, dat vind ik écht heel vies..
Laatst bijgewerkt door boooo op 25-01-12 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:37

Ik ken ook alleen maar ruwe pillen :P
TS ik kon ook nooit pillen slikken, dus heb dr mooi wat anders voor gevraagd (nuvaring, ideaal!).

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:38

WillemYntJee schreef:
TS ik kon ook nooit pillen slikken, dus heb dr mooi wat anders voor gevraagd (nuvaring, ideaal!).

de pil is voor mij toch het veiligste

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:42

Een gewone pil moet geen probleem zijn, dat zit tussen je oren. Desnoods met eten o.i.d. En als het echt niet kan, tja dan moet je kijken voor andere opties. Neem aan dat het hier om 'de pil' gaat?

Een paracethamol of een tablet die mag 'oplossen', kun je in een grote lepel water oplossen en zo naar binnen 'lepelen'. :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:46

WillemYntJee schreef:

Jep, die heb ik ook al járen, omdat ik of vergat of de moord stikte of ziek was en het werkte niet meer met de pil :)

Carowl

Re: hoe slik je een pil door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:50

Ik 'oefende' vroeger met m&m's :+
Heeft eigenlijk wel geholpen hoor!
Want is vooral psychisch denk ik, slikken kan iedereen =)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:54

Slok water in je mond, hoofd achterover, pil droppen en slikken maar.. Je moet wel ander stik je half. :+
Zo doe ik het altijd.. Paracetemols kan ik echt niet eten, dan ga ik over m'n nek. :n

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:55

Anticonceptie slik ik meestal zo door, zonder drinken. Mijn opties zouden zijn:
achter in je keel gooien en slikken met drinken (ik gebruik altijd frisdrank)
eerst een slokje drinken in je mond doen, dan de pil erbij en dat alles doorslikken.
fijnstampen, ergens overheen strooien (eten?) en dat opeten/doorslikken
gewoon in je mond laten smelten (of smelten ze niet?)
via je neus opzuigen :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:55

Carowl schreef:

Dat het psychisch is ben ik met je eens, maar je kan daardoor wel degelijk de moord stikken. Beetje verkrampt en daar ga je al. Ik kan ook echt alleen maar pijnstillers nemen die op te lossen zijn in water. Pillen slikken gaat echt niet, terwijl ik vrolijk een volle mond eten wegkauw- en slik.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:58

paracetamol sabbelde ik lekker op ( gewenning ) maar mag het niet meer.
andere Tabletten los in inderdaad gewoon op of stamp ik samen ( van bijna alles is er wel een andere variant )
maar de pil kan ik alleen in deze vorm krijgen ( zou ook liever een ring hebben )
maar het is me gelukt, ziet er echt veel groter uit dan dat hij in werkelijkheid is

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:03

niet op je tong leggen, ook niet achterin, want dan 'voel' je toch dat er iets in je mond zit,
het is gewoon psychisch inderdaad want eten kun je ook gewoon doorslikken en die 'brokken' zijn vele maten groter.
gewoon mond goed vol doen met water, dus niet een klein slokje, want dan voel je m nog.
dan pil erbij duwen en zo doorslikken, zo voel je er niets van.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:04

Ik heb er een paar hele vieze tussen zitten
Grote slok water in me mond
Pil tussen me lippen doordouwen en slikken
Van die drankjes kan ik niet doorslikken (hoestdrank ofzo) vanuit zo'n dopje op lepel
Doet me denken aan die vieze operatiedrankjes
Dus dat los ik altijd op in ijsthee ofzo :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:06

Voorheen kon ik het ook niet. Ondertussen slik ik ibuprofen nog zonder water als het moet.
Ik heb het geleerd door eerst een slok water in je mond te doen en dan de pil er zo in te gooien dat hij zegmaar een beetje omcirkeld is door het water en je hem niet voelt. En dan hops. De hele boel door slikken :D
WEG!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:07

Pil in m'n mond, grote slok drinken, hoofd achterover en doorslikken...
Ik kon het vroeger ook niet en heb toen geoefend met kauwbare vitamine C tabletjes. Dus die kon ik eerst gewoon klein kauwen en met de tijd steeds grotere stukken doorslikken tot ik dat tabletje in een keer door kon slikken. Verder voorlopig alleen omhulde tabletten doen. (de pil is omhuld, iig mijn microgynon 30 was dat wel) en bv paracetamol heb je ook omhuld, dat glijd makkelijker!
Ik kan nu ook gewoon grote tabletten doorslikken of meerdere tegelijk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:09

ik krijg de pil zelfs zonder water weg :P Maarja aan die tip heb je ook niet veel. Eerst een slok water nemen dan pil erin stoppen en dan doorslikken en dan weer een slok water.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:14

Ik neem mn medicatie in met aquarius. Daar zit zo'n zuigdop op en dat heeft een bepaald effect waardoor je pillen zo door kunt slikken. Ik kan nu mn grote tabletten zelfs heel innemen :j

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:27

GamblersCup schreef:
Carowl schreef:

Dat het psychisch is ben ik met je eens, maar je kan daardoor wel degelijk de moord stikken. Beetje verkrampt en daar ga je al. Ik kan ook echt alleen maar pijnstillers nemen die op te lossen zijn in water. Pillen slikken gaat echt niet, terwijl ik vrolijk een volle mond eten wegkauw- en slik.

Tuurlijk, dat ben ik met je eens!
Maar aangezien de vorm en grootte van een m&m meevalt en lijkt op die van de pil kan het misschien helpen?
Ik bedoel maar, ik kon het ook niet maar met de m&m's heb ik gewoon de klik gemaakt =)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:32

Ik heb een hoop pillen moeten nemen toen ik een longembolie had, 12 per dag -O- de truc voor mij was een slok water en hoofd wat naar achteren buigen zodat de pil al.richting mn keelgat gleed :+

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:36

Weetje wat trouwens ook werkt; hem opzuigen met een rietje.. :)
Ik was eerst ook een ramp met pilletjes, nu gaat het wel, het fijnst vind ik in een lepel vla :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:30

Oh wat een bekend probleem zeg :+
maar de pil slik in wel weg zonder water hoor en toch heb ik af en toe nog dat ik hem niet wegkrijg.

Net aan AB kuur achter de kiezen, 3 keer per dag een joekel van een pil. Wist ik niet dus ik de HA gebeld of ik ze ook door mocht breken en dat mocht wel *\o/* Maar dan waren ze alsnog best groot :')
Heb de eerste genomen toen ik alleen was, geen gezeur en gedoe aan mijn hoofd en zowaar het lukte :j Soms lukte het ook helemaal niet en had ik het zo lang inmijn mond dat het al helemaal uit elkaar viel. Ik moest en zou alleen zijn. Maar het is me vaker wel gelukt dan niet en ik was best trots op mezelf :')
Pijnstillers kauw ik altijd rustig stuk :o

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:32

Ik zou je alseerste adviseren, melk producten met ''medicijnen'' is geen goede combi, voorderest slik in ''de pil'' altijd zonder water en mijn andere medicijnen leg ik achter op me tong slok water en weg is ie!

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:36

Ik kreeg het ook nooit weg, soms liet ik het oplossen in water en anders dan bijt ik er een keer op.
Capsule's krijg ik ook nooit weg, dus die vouw ik open, en gooi de omhulzing of hoe dat heet weg.
niet de juiste manier, maar anders weet ik het niet.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:40

Wat ook helpt is gewoon in bakje vla doen :=
Of accepterenn.. en pil in water leggen en dan water opdrinken (dus laten smelten erin)

Wel smerig denk ik. :=

Ik heb geen moeite met de pil en zelfs niet met paracetamol! (vroeger door 4e delen ,nu kan ik zelfs 2 hele in 1 keer)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:43

Heb zelf ook problemen met pillen in slikken, elke pil wel.
Maar DE pil zelf, gaat eigenlijk vanzelf! zo vreemd en raar!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:52

Als ik de pil zo in m'n mond doe en dan water erbij, dan krijg ik hem ook niet doorgeslikt (hoe klein dat ding ook is). Op een of andere manier blijft hij dan hangen/plakken. Wat ik doe, is een beetje water in mijn mond, dan de pil erbij, zorgen dat het pilletje wat naar achter "drijft" en dan doorslikken. Meestal nog een extra slokje water toe om zeker te zijn dat hij helemaal weg is. Misschien werkt het voor jou op deze volgorde ook makkelijker. ;)