Hoeveel mensen hebben er hier eigenlijk een WAJONG uitkering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Re: Hoeveel mensen hebben er hier eigenlijk een WAJONG uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 17:56

Veel mensen hebben een uitkering vanwege bordeline, mijn beste vriendin ook al en mijn moeder heeft het..

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:02

Ik ken heel veel mensen met een Wajong. Sommige mensen kunnen echt niet werken en sommige maken er gebruik van (vind ik).
De meeste die ik ken zijn beroerd om iets te doen. Maar zodra er zwart geld aan te pas komt, kunnen ze wel 6 dagen op de markt werken.
Ik vind het jammer dat dit soort mensen het verpesten voor de mensen die het wel echt nodig hebben.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:07

HenJ schreef:
Ken er genoeg die zeggen, weet je wel niet hoe veel/hard ik moet werken om boven een uitkering uit te komen.. Dus blijf er lekker in.
Nouja, die mogen wat mij betreft gesnapt worden. Kijk mocht het echt zo zijn dat je echt niet kunt werken dan ben ik blij voor al die mensen dat ze in nl wonen. Kun je kunt best werken ook al is het voor het zelfde geld als een uitkering, vind ik dat je moet gaan werken.
Maar helaas maken er nog veel mensen misbruik van eigenlijk iets moois.

Overal wordt misbruik van gemaakt maar die opmerking die je maakt slaat echt nergens op. Ik mocht willen dat ik kon werken en ik mocht willen dat ik een minimum loon had elke maand. Je doet net of je rijk wordt van een Wajong. Was het maar waar. Ik zit ver onder het minimum loon en zo zullen er nog vele met mij zijn. Een Wajong krijg je namelijk vaak op jongere leeftijd. Als je dan nog geen baan gehad heb krijg je dus veel minder dan het minimum loon. Dat is dus voor de rest van je leven (tenzij ze hem af gaan schaffen dan heb je dus niks meer) Nee heel lollig is het hoor, daar blijven ook echt express voor thuis.
Geloof werkelijk niet dat er Wajongers zijn die ruim onder het minimumloon zitten en het wel mooi vinden zo en niet liever wilde werken en op zijn minst een minimumloon wilde verdienen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:11

Ik heb dan geen Wajong, maar een WIA, omdat ik in het verleden wel gewerkt heb. Nu ben ik 80 - 100% afgekeurd, ook wegens borderline en nog een paar andere dingen.

Wat zou ik graag weer willen kunnen vertellen dat ik werk, maar dat zal er helaas voorlopig niet inzitten :\ Vind ook dat er vaak makkelijk wordt gepraat over misbruik maken van, alsof je voor je lol een uitkering aanvraagt.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:16

Ik heb zelf ook wat probs en juist door het werken voel ik me goed. Soms vraag ik me af of ik ook een Wajong had gehad als het werk mij geen voldoening zou geven. Ik word helemaal gek als ik niet zou kunnen werken, soms al als ik me een dag verveel.
Onder alle mensen in alle situaties zijn er altijd mensen die het verpesten voor anderen. Ik vind het oneerlijk dat mensen zo weinig geld krijgen terwijl ze er niks aan kunnen doen en juist wel willen! Het lijkt wel dat je juist wordt gestraft als je ziek ben of afgekeurd wordt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:23

bromfiets schreef:
Wat zou ik graag weer willen kunnen vertellen dat ik werk, maar dat zal er helaas voorlopig niet inzitten :\ Vind ook dat er vaak makkelijk wordt gepraat over misbruik maken van, alsof je voor je lol een uitkering aanvraagt.

He bromfietjes
Wat niet is kan nog komen!

Wie weet vind je over een tijdje wel iets wat je wel kan en een plekje waar ze blij zijn als je is langs komt
al is het maar op vrijwillige basis of werk je er maar 15 u per week en word derest aangevult...

Ik zeg ook altijd als ze iets voor me hebben wat ik goed aan kan kom ik graag wat werken :j
soms doe ik ook nog wellis soliciteren alleen hoor ik bijna nooit wat druk vanwege mijn niet zo heel indrukwekkende cv
maar wie weet :)

Naomi
Moet ook echt wel toegeven dat ik veel dagen heb gehad waarop ik even niet meer wist wat ik moest doen met mezelf
maar ook dat went na een tijd het is niet anders en tja als ze je bv vanwege je ziekte of je psysche toestand niet zo graag overal aannemen omdat ze bang zijn voor het verzuim wat het afentoe met zich mee brengt schiet het natuurlijk ook niet op..
Maar wel heel goed dat je ben blijven werken :j

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:48

pff lijkt me zo vreselijk:( Als je in een Wajong moet zitten, maar gelukkig is het er. Ik ken helaas ook iemand die erin zit, en er grappen over maakt.. en veel ontvangt en toegeeft dat het belachelijk veel is.. Maar ken ook mensen die het echt nodig hebben en goed hulp krijgen:) Tsja er zullen altijd mensen misbruik van maken

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:52

Mijn vriend krijgt wajong (Reuma) en mijn broer ook (Down). Mijn vriend heeft gewerkt en krijgt daardoor minder dan mijn broer die dus nog nooit betaald werk heeft gedaan :n
Een vriend van mij kan een wajong krijgen omdat hij -11 en -9 heeft op zijn ogen maar dat doet ie niet 8)7 vind ie te profiteerderig. En terecht. Maar niet iedereen zou zo netjes zijn denk ik.

Mja mijn vriend kan dus als hij ooit een keer op zichzelf kan ws maar met moeite de eindjes aan elkaar knopen. Hij staat al standaard 1000 euro rood (aan het eind van de maand) omdat hij anderhalf jaar geleden zijn rijbewijs heeft gehaald.. En het is nou niet alsof hij het geld maar gewoon over de balk smijt..

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:16

Magrathea schreef:
Een vriend van mij kan een wajong krijgen omdat hij -11 en -9 heeft op zijn ogen maar dat doet ie niet 8)7 vind ie te profiteerderig. En terecht. Maar niet iedereen zou zo netjes zijn denk ik.

Mensen met een lichte beperking zoals jou vriend bijvoorbeeld krijgen geen uitkering maar ondersteuning.
De nieuwe WaJong heet dan ook Wet Arbeidsondersteuning Jong gehandicapten.

Hij krijgt bijvoorbeeld een speciale bril vergoed als die nodig zou zijn voor het goed uitvoeren van zijn werkzaamheden.
Of als zijn computerscherm zou moeten worden aangepast vergoed de WaJong dat ook.

Ik vind het juist goed dat dit soort mensen een WaJong krijgen, nu kunnen ze met een soms kleine aanpassing gewoon werken.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 03:45

Ik heb een wao uikering. Ben voor 80 tot 100% afgekeurd. Valt niet mee, om van een uitkering te kunnen leven.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:09

Arabelle schreef:
Ik heb een wao uikering. Ben voor 80 tot 100% afgekeurd. Valt niet mee, om van een uitkering te kunnen leven.

Ik heb prescies het zelfde.

Reuma, en borderliner.

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:43

ik heb ook een Wajong uitkering wegens chronische hartproblemen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:47

Wie weet wat het verschil is tussen wsw en wajong? Dus waarom wel bv een wsw en geen wajong en anders om.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 23:25

Ohw, nu lees ik toch wel dat er mensen een WAJONG uitkering hebben, had ik niet verwacht!