Maandag krijg ik een maagband

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Re: Maandag krijg ik een maagband

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:43

Mijn moeder is na het hebben van een maagband voor 2 jaar, alsnog over gestapt op de gastric bypass.
Het werkte bij haar totaal niet, weinig afgevallen, en heeft 2 jaar langs elke dag, bij alles wat ze at moeten spugen.

Was ook in de veronderstelling dat maagbanden niet meer gezet werden omdat onderzoek had uitgewezen dat ze op lange termijn niet helpen? (Dacht ik)

Maar TS, heel veel succes ! :D Hoop dat het aanslaat, en dat je lekker afvalt!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:47

Jawel hoor, worden nog steeds gezet. Wel tegenwoordig meer voor sleeve gekozen. Enigste probleem is dat ze teveel gezet werden bij de foute personen. Dan kan je alles doen maar als het de oplossing niet is, is het de oplossing niet is.
Plus dat je van alle operaties het meest doorzettingsvermogen moet hebben, en dat zit soms dwars bij ons dikkertjes of ex dikkertjes.

En maagballon werd ook niet meer gezet, en tegenwoordig is het weer hot bij de minimum verzekerde of niet verzekerde mensen :)

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:47

Heey meis,

Ik wil je heel veel succes wensen voor maandag, en natuurlijk ook heel veel sterkte!!!
Met jou vechtlust komt alles goed!!!! dat weet ik zeker!!!

:*

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 14:51

He bah wat balen voor je Tamadine zelf ben ik daar helaas ook heel erg bang voor ;(
Stel dat het niet werkt wat dan dan blijft er voor mij weinig over denk.
Op mn zelf red ik het niet om af te vallen dus ik zal dan alleen maar nog zwaarder en dan denk ik dat het echt goed mis gaat.
Nu heb ik nog nergens last van geen astma,suikerziekte e/d maar als ik zo doorga dan ga ik dat wel krijgen pus hart en vaatziekten.
Ben gewoon zo bang dat als dit niet werkt ik voor mn 40ste in mn kist lig en dat wil ik gewoon niet |(

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:56

Mag ik weten waarom je niet gekozen hebt voor een GBP?

Nu weet ik wel hoe RaMed werkt hoor en die je eerlijk gezegd nogal snel een maagband aansmeren en niet goed naar de personen zelf kijken helaas. Ik loop dus nu bij Obesitas Kliniek en daar krijg je echt heeeeel uitgebreide screenings en gaan ze 8 weken overleggen daarna en dan krijg je nog een voortraject van 7 weken en een natraject van 1,5 jr. Dit is iets wat RaMed allemaal mist helaas.
Nu wil ik het niet te negatief laten overkomen en hoop ik van harte dat het bij jou wel werkt! Net zoals bij 3 kennissen van mij. Maar mijn ervaringen van RaMed zijn gerust wel goed, maar achteraf gezien screenen ze niet goed en zeggen ze dat je met een BMI van 40 alleen een maagband kan krijgen en pas bij 50 een GBP en zo is het namelijk helemaal niet. Ik heb nu meerdere mensen ontmoet die met een bMI van 40 een GBP hebben gehad.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 15:03

wow ok dat wist ik dus niet.
Ik vond de ingreep van een GBP te groot.
Plus ik acht dat ik een te lage BMI had daarvoor.
Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:06

Nee idd, dat doet RaMed je wel denken idd. De maagband is natuurlijk ook zo snel geregeld allemaal.
Maar goed, heb jij uiteindelijk nu niets meer aan haha, niets aan te doen. En zoals ik zei, er zijn ook mensen waarbij het wel helpt, dushet kan ook gewoon goed komen bij jou en dat hoop ik echt van harte voor je.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:10

Veel sterkte, lijkt me een zware stap...

Krijg je ook therapie naast zo'n band, of in ieder geval een training om ook een andere 'mindset' te leren krijgen?
Overgewicht is natuurlijk een breedvertakt probleem, alleen mechanisch iets oplossen is niet een grondige oplossing lijkt me?

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 15:11

Ja dat krijg ik zeker moet meerder malen naar een psycholoog en naar diëtisten daar voor ongeveer 1.5 jaar

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:13

Wat een goede regeling daar, ik had in belgie niks naast een maandelijks consult met de dietist.
Het zou overal zo moeten zijn :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:16

Ik heb een GBP via RaMed, en bij mij was eigenlijk nooit sprake van een band, mede omdat ik die gewoonweg ook niet wou. maar dr dillemans was het vanaf de start met me eens dat een gbp een betere optie was.

Overigens wouden ze van mij ook een positieve brief van mn psychiater vanwege mijn psychische achtergrond, dus op zich vond ik wel dat ze een goede voorbereiding hadden. Ik wist alleen niet dat je via hun ook in purmerend geopereerd kon worden ? Dacht dat alles via Brugge ging. ik heb elke 3 maanden een (telefonisch omdat ik ver weg woon) afspraak met dietiste en mental coach, en 1 keer in het half jaar een check bij de verpleging incl bloedtesten enzo.

Ik woog op mn zwaarst 141 kilo , was 136 toen ik geopereerd werd en ben nu ong 92 kilo. ik ben eind maart 2011 geopereerd. Probeer nu de 80 kilo te halen , dan ben ik helemaal tevreden :P (ben ik nu ook al maar zet graag de lat nog wat hoger)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 06:51

Nou we gaan zo ben nu echt heel erg zenuwachtig -O-

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 07:03

Succes! Ik werk vandaag op een operatiekamer in Amsterdam aan maagbandjes en gbp's. Ik zal aan je denken bij iedere patiënt. Ga extra lief zijn :).

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:38

heel veel succes.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:24

ik hoop dat alles goed is gegaan en je je niet te beroerd voelt :)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:37

Hoi hoi ben dr weer :wave:
Alles is goed gegaan *\o/
Vertel zo wat meer moet nu nog even wat doen tot zo allemaal

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:15

Gelukkig is alles goed gegaan.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:29

Fijn dat de operatie goed is gegaan!
Lijkt mij een hele stap!

Succes! Het gaat je vast lukken :)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:21

Hoe voel je je nu?? Hoe gaat het eten?

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 21:09

oeps was het toppic een beetje uit het oog verloren mijn excuses daarvoor.

Tot vandaag ging het super kon eigenlijk alles {mits met belijd} eten.
Helaas is vandaag gebleken dat ze de maagband te strak hadden gezet in het ziekenhuis.
Was vandaag helemaal niet lekker heb denk 8 keer boven de pot gehangen -O-
Last van mn maag en vreselijk misselijk uiteindelijk zijn we net maar na ra medical gegaan.
En hebben ze daar de maagband voor nu leeg gehaald gelukkig heeft dat een heleboel opgelost en gaat het nu gelukkig weer een heel stuk beter.
Maar deze dag was helaas echt geen pretje voor me normaal staat mn klep geen 5 minuten stil en heb nu bijna de hele dag als een klein zielig vogeltje op de bank gezeten en kwam er bijna geen boe of bah uit bij me :=

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:52

angrywolf schreef:
Ja dat krijg ik zeker moet meerder malen naar een psycholoog en naar diëtisten daar voor ongeveer 1.5 jaar

Mijn moeder moest dit ook.. Met een groep in therapie die allemaal een maagband hadden gekregen. Nou ze is er gelijk mee gestopt. Bij haar was het erg zweverig gedoe en ze moesten geblindoekt rondlopen enzo en dat was niets voor haar ( en om er ook nog is 2 uur voor te rijden...)

Mijn moeder is wel een kilo of 30 met haar maagband afgevallen :j En ze heeft hem nog geen 1x laten opspuiten! Nu staat ze wel een jaar al stil in gewicht maar ze hoeft ook niet meer echt nodig af te vallen. Binnenkort wil ze wel weer wat kwijt maar in mei word ze voor het eerst opgespoten. Voor mijn moeder is het echt geweldig vind ik.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:42

Mooi om te lezen dat het algemeen goed werkt die maagband.

Die van mij staat op 3 cc strak, maar dan kan ik niks gezonds meer eten ( rijst/pasta/hardere groentes/fruit/alle vlees en vis lukt nu al bijna 3 maanden niet meer, en hoe vaak ik het vergeet! Dan neem ik toch een hap en hoppa weer rennen naar de wc....soms doet het heel pijn maar eenmaal eruit en de pijn is weg.
Helaas gaan koekjes en alles wat ongezond is gewoon goed dus tja ik ben nu 10 kilo zwaarder als voor de operatie.
Ik ga dan nu ook voor een GBP, morgen gaat de brief naar het NOK de deur uit, ben benieuwd, had me er zo veel van voorgesteld!! Dacht dat je met een maagband geen honger had, nou verkeerd gedacht!
Zeker als ik een berg aardappels met jus op heb ( voor de rest eet ik niks erbij) een uur later roept mijn lichaam om eten.....en als het nu psyschisch was, dan snapte ik, maar ik word ook echt smorgens wakker met honger! heb ik voor de maagband nooit gehad.....
Crachers eten gaat prima, maar is net lucht, het vult niet genoeg en eet dan weet veel te veel en vet....

Ik hoop dat jij meer geluk hebt met je bandje, ben je al af gevallen? Hoe lang heb je hem nu precies?
Kun je wel gewoon alles eten?

Groetjesssssssss

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:48

MightyJoe, wat je moeder had , had ik ook, belachelijk gewoon die groeps sessie's!! Wat ik ook minder vond dat als er een psycholoog alleen al binnen kwam en vroeg "He dames hoe is het, begon iedereen te janken................tjonge, ik had het na 2x dus ook gehad.
( Moest er ook ruim 4 uur voor rijden), dat was dan eerst een gesprek met voedings deskundige , en al je vragen komen ze niet aan toe omdat de groep van 8 binnen een uur geholpen moest zijn, dan de psych en dan nog 45 minuten zwemmen.

Nou een psysch heb ik in mijn ogen niet nodig, zwemmen doe ik al 3x per week, en een dietist heb ik persoonlijk in mijn eigen dorp......
Pffff dan krijg je een rapport dat je niet gemotiveerd was om mee te doen, nou ja zeg!!!!

Ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeggen bij mijn nieuwe aanvraag ( Arts in Belgie stond nu achter een GBP, omdat ik teveel snoep/suikers eet, en omdat de maagband te ver naar boven zit.
Een nieuwe OK voor de maagband ga ik dus niet accoord mee.....

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:23

angrywolf schreef:
normaal staat mn klep geen 5 minuten stil en heb nu bijna de hele dag als een klein zielig vogeltje op de bank gezeten en kwam er bijna geen boe of bah uit bij me :=

:') :') :D

Nou, Angry is al best veel afgevallen!!