Hoe verdrijf je de hik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:26

Ik heb ook echt vaak de hik. Het enige dat bij mij helpt is iemand anders mij drinken laten geven.
Dus een groot glas water nemen en een andere persoon houdt dit dan vast en laat mij drinken. Je mag het glas dus niet zelf vasthouden. Het gals moet je dan in een keer uitdrinken.
Doordat je zo geconcentreerd bent op het drinken (want de andere persoon bepaald hoe snel je moet drinken) is het bij mij altijd over.

Had ook echt alles al geprobeerd, maar dit is het enige dat bij mij helpt.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:32

Aan de bovenkant van je glas drinken helpt wel: het drukt je middenrif samen, waardoor je stopt met hikken. 't is alleen niet zo evident om uit te voeren, je moet helemaal voorovergebogen gaan staan om zo het water te kunnen opdrinken, succes!

MightyJoe

Re: Hoe verdrijf je de hik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:38

het enige wat bij mij werkt is op de kop drinken! De rest werkt allemaal niet maar dit wel :j

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:44

Ik doe altijd een slok met water nemen en dat gewoon in je mond houden. Dan op je kop hangen uhmm, denk 30 seconde. En dan moet je het op je kop door slikken, dat helpt ook. Dat doe ik altijd! Wel raar eigenlijk haha

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 17:51

Pfff lijkt me vreselijk als je chronisch de hik hebt, heb jij er geen vreselijke maagpijn van dan?

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:33

Ik ga altijd tegen een deur/muur aanstaan, dan vingers in mijn oren en dan geeft iemand anders mij een glas water en kijk ik die aan terwijl ik drink met mijn vingers in m'n oren en tegen de muur aan sta :))
Hij is dan altijd weg bij mij.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:38

:D Een paar keer snel achter elkaar het volgende rijmpje zeggen, werkt voor mij altijd wel!
'Hik hik stauw, ik geef de hik aan jou, ik geef de hik aan een andere man die de hik verdragen kan!' (en dan wel snel achter elkaar)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:40

Quinc schreef:
Ik doe altijd een slok met water nemen en dat gewoon in je mond houden. Dan op je kop hangen uhmm, denk 30 seconde. En dan moet je het op je kop door slikken, dat helpt ook. Dat doe ik altijd! Wel raar eigenlijk haha

Hier precies hetzelfde, het is het enige wat helpt bij mij! :+

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:44

Bij mij is ook het enige wat werkt een glas water opdrinken 'op de kop'. Helaas is mijn moeder ervan overtuigd dat het laten schrikken ook helpt.. Elke keer als ik de hik heb moet ik dus op mijn hoede zijn voor m'n moeder, waardoor het alleen maar erger wordt.. :')

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:44

Voor deze moet je de hulp van een ander inschakelen, maar resultaat gegarandeerd:
Laat iemand je oren dichthouden (met de vinger dichtdrukken) en drink dan een glas water leeg.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 08:53

Een glas water drinken terwijk je je neus en je oren dicht houdt :j (daar heb je dus wel assistentie bij nodig!)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 13:21

Nou de hik was weg en is nog steeds weg , maar bedankt voor alle adviezen, ga het zeker voor een volgende keer proberen.
En idd het schijnt te helpen als je schrikt maar ja...als mijn man me echt onverwacht laat schrikken bestaat de kans dat ik hem een puist op zijn smoel geef ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:22

Wat heeft uit eindelijk geholpen?

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:23

Als ik bewust ga ademen ga ik der juist de hele tijd overna denken, dan word ik benauwd en krijg ik eigenlijk juist de hik.
Op de kop water drinken. :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:24

10 minuten je adem in houden

:D

of water drinken met je oren dicht, even flink lachen of heel diep in en uit ademen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:32

Lachen met de hik is zo naar :') Of hoesten, nog erger :P

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:34

loveshadow schreef:

Het werkt wel (bij mij dan) je adem inhouden werkt het beste en als het dan nog niet over is water drinken met je oren dicht

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:39

De hik is een plooi in het middenrif. Eens heeel goed strekken en de hik is weg :) Alle truukjes zoals een groot glas water in 1 keer leegdrinken, zo lang mogelijk je adem inhouden,... komen erop neer dat je diep inademt en je middenrif strekt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:42

loveshadow schreef:

Roken met de hik. Dat is het allerergste.
Dan neem je net een heis en dan HIK! Dan schiet ie naar je tenen. :')
Zo goor!! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:46

Miekemuis_ schreef:
De hik is een plooi in het middenrif. Eens heeel goed strekken en de hik is weg :) Alle truukjes zoals een groot glas water in 1 keer leegdrinken, zo lang mogelijk je adem inhouden,... komen erop neer dat je diep inademt en je middenrif strekt

Oeh, dat is goed om te weten!

Iris82, hahaha! Ik rook niet en daar mag ik geloof ik weer eens blij om zijn :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:47

Mijn broertje zei ooit eens voor de grap: Aan een wit paard denken.

Het hielp en blijft erin!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:22

Miekemuis_ schreef:

dat ga ik de volgende keer maar es proberen. Er zijn dagen dat ik bij alles wat ik eet meteen de hik krijg en dat urenlang, tot grote ergernis van mijn collega's. Die vinden het aandachttrekkerij.

Volgens mij is het erfelijk: mijn oma had het, mijn vader had het en ik heb het. Mijn vader heeft na een operatie met narcose eens een week de hik gehad, was erg pijnlijk met een operatiewond en toen hij later dement was en opgenomen, hebben ze me wel eens gebeld omdat ze helemaal wanhopig werden van dat gehik :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 14:22

Iris82 schreef:
Wat heeft uit eindelijk geholpen?

De vraag die me gesteld werd wat ik eergister had gegeten...ik moest daar echt over nadenken en wist het niet meer, maar echt, de hik was weg!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:15

Gek he, bij mij was de hik altijd over als ik in de winkel moest helpen. Dan zat ik in het kantoor te hikken, als de winkelbel ging, liep ik naaar de winkel en was de hik over. In feite is het net zoiets als over iets anders nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:54

Op je kop hangen en dan een glas water drinken!