Thuis tanden bleken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Re: Thuis tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:17

bleekt niet mee idd. ik moet ook 1 halve tand laten vervangen omdat dat aangezet is (ongelukje gehad) en dat kleurt ook niet mee..

050206051012

Klopt inderdaad Colway, dan mag je alleen 'witte producten' eten... Een dag is nog wel vol te houden, maar 8 dagen?? :wow:

Fanniehh, volgens mij kleurt dat niet mee nee... ik heb aan mijn rechtervoortand nu ook een opvulling en moet ook eerst vragen hoe of wat.

Ariebombarie, in Utrecht op de Marnixlaan (http://www.pearlywhite.nl/nl/vestigingen)
Ik betaalde 20 euro extra voor de behandeling tegen gevoelige tanden (en zodat ik dezelfde dag weer kon roken :P ).

Fanniehh

@colway: bedankt, weet ik al even genoeg..
@ariebombarie: bij mij ook ongelukje op stal

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:19

wiebke schreef:
ik heb ook echt gele tanden door veel antibiotica als kind gekregen te hebben.. houd dit zeker in de gaten!

Hier nog één met hetzelfde verhaal.. Maar ben nog maar 18 dus nog niet echt het geld om te laten bleken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:20

Dustyenmax18 schreef:
Ariebombarie schreef:
ik hou dit ook zeker in de gaten, ben ook benieuwd naar het pakketje van Iris82 dr zusje..

+1 :D

+2 :Y)

Bij mij in de buurt in Gouda zit http://www.smileclinic.nl/ Daar kost het 250 euro incl 1 nabehandeling en speciale tandpasta voor 2 maanden !
Ik wil dat echt gaan doen moet alleen wachten op een tandarts behandeling om eerst een aantal ( 3 ) gaatjes te boren en vullen enzo .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:29

http://www.perfectsmile.nl/tanden-bleke ... fAodwwn8oA

De actieprijs geldt wanneer jouw reservering is gemaakt binnen de actieperiode. Dus ook wanneer de behandeling na de actieperiode is!

- Waarom?Omdat je tanden onder invloed van je dagelijks leefpatroon, zoals het drinken van koffie en thee en bijvoorbeeld roken, blootstaat aan verkleuring.
Dit zal bij de een meer zichtbaar zijn dan bij de ander waarbij ook je leeftijd een rol speelt.

Niemand vindt het leuk om met zichtbaar verkleurde tanden rond te lopen.
Sommigen ervaren zelfs een gevoel van schaamte zodra ze moeten lachen. En dat terwijl een stralende lach je nu juist zo aantrekkelijk maakt!

Bovendien blijkt een professionele gecombineerde behandeling om tanden te bleken het aantal schadelijke bacterieën in je mond te verminderen.
Dit komt de gezondheid van je mond ten goede en zorgt voor minder gaatjes en tandvleesproblemen,.

Perfectsmile biedt je dus de kans om met een kortdurende en veilige behandeling weer een gezonde stralend witte lach te bezitten.

Voorzien van de meest moderne apparatuur garanderen wij je een doeltreffende behandeling die je zelfvertrouwen in een uurtje een enorme boost zal geven.

- Hoe?Nadat we je in een intakegesprek een realistisch beeld hebben gegeven van je mogelijkheden, neem je plaats in één van onze behandelkamers.

Soms is een behandeling niet mogelijk. In dat geval geven wij je tijdens de intake eventuele alternatieven (bijvoorbeeld het plaatsen van facings of Invisalign).
Het is belangrijk dat een professional bepaalt of er eventuele problemen te verwachten zijn.

Indien je samen komt, dan kunnen wij de behandeling meestal tegelijk uitvoeren. Je hoeft dus niet op elkaar te wachten.

De veiligheid van waterstofperoxide is onafhankelijk vastgesteld en beoordeeld door de Scientific Committee on Cosmetic and Non-Food Products (SCCNFP), US Food & Drug Administration (FDA), wereldwijde professionele organisaties en key opinion leaders uit de dentale professie.
Al deze organen hebben geconcludeerd dat het gebruik voor het witter maken van de tanden zowel veilig als effectief is.

Je tandvlees wordt veilig weggehouden van de bleekgel door het aanbrengen van een beschermlaagje.
Nadat het is aangebracht wordt het hard gemaakt. Er kan dan dus geen bleekgel meer op je tandvlees komen.

Bij een aantal methodes is het afschermen van het tandvlees niet nodig.
Deze worden daarom vaak gebruikt door niet-professionals. Perfectsmile vindt dit geen veilige behandeling daarom.

Nadat de bleekgel is aangebracht plaatsen wij een zogenaamde plasmalamp (het koude blauwe licht geeft geen warmte af, hetgeen nadelig zou zijn voor je tanden).
Deze zal de bleekgel verder activeren waardoor het bleekproces optimaal plaats kan vinden.

Voor een goed resultaat wordt de bovenstaande procedure een aantal keren herhaald.
Gemiddeld zal de hele behandeling ongeveer 30 minuten tot 1,5 uur duren (afhankelijk van de gekozen behandeling).

Perfectsmile kiest altijd voor de meest moderne behandelmethode en is niet verbonden aan een bepaalde producent.
Daarom zijn wij onafhankelijk in de keuze van de producten die wij voor onze behandelingen gebruiken.

- Doet het pijn en zijn er bijwerkingen?
Op zich is de behandeling pijnloos, maar het is mogelijk dat je gebit tijdens en na de behandeling toch enigszins gevoelig is.
Bijwerkingen zijn niet gemeld.

Dankzij onze nabehandeling, mag je al na 30 minuten weer eten of drinken.
Je moet dan nog wel even opletten met sterk kleurende producten.

- Wat gebeurt er met vullingen en kronen?In de praktijk blijkt het materiaal waarvan witte vullingen zijn vervaardigd (composiet) toch heel redelijk mee te bleken.
Mocht na een bleekbehandeling toch een kleurverschil ontstaan, dan kan je tandarts dit gemakkelijk verhelpen door composiet te gebruiken in de nieuwe tandkleur.

Kronen zijn vaak al wat witter dan de tanden en verkleuren bovendien minder snel.
Het is daarom meestal geen probleem om een behandeling uit te voeren.

Mocht je het nodig vinden dan kunnen wij vullingen en kronen voor je vervangen.
Op die manier kan de kleur precies worden afgestemd op de nieuwe kleur van je tanden.

Tijdens het intake-gesprek direct voor de behandeling, kunnen wij je vanzelfsprekend een persoonlijk advies geven.

- Wat doe ik tijdens de behandeling?Tijdens de behandeling maken wij je het zo gemakkelijk mogelijk. Je kan op onze plasma-schermen de laatste series en films zien (o.a. Gossip Girl, Desperate Housewives, Sex and the City, Lost, Grey's Anatomy).

- Wat kost een behandeling?
Tanden bleken is al mogelijk vanaf 69 euro met onze unieke tevredenheidsgarantie (zie de behandelvoorwaarden onderaan deze pagina).

Dat wil zeggen dat wij de behandeling herhalen indien het resultaat niet aan de verwachtingen voldoet (natuurlijk wordt deze verwachting in het intake-gesprek met je doorgenomen).

Soms is een behandeling niet mogelijk of moet eerst een andere behandeling worden uitgevoerd. In dat geval betaal je alleen 29 euro voor de intake. Deze brengen wij in mindering zodra je alsnog een behandeling doet.

Regelmatig hebben wij leuke aanbiedingen en speciale acties om je tanden te bleken. Deze staan op deze site aangegeven. Door je op te geven voor onze e-newsletter kunnen we je hiervan als eerste op de hoogte houden. Of stuur ons een e-mail indien je een meer informatie wilt over onze acties.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:30

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 13:53

Maar waar ik nu juist om vroeg in de OP waren ervaringen met thuis tanden bleken...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:57

Mijn vriend is volgens mij bij the-white-smile dinges geweest, totaal niet tevreden

Maar inderdaad, het ging over thuisbleken ;-)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:51

Misschien wel goed om even te vermelden:
het beste resultaat dat je kan behalen is je tanden terug laten keren naar hun originele kleur. Dit is bij veel mensen dus niet "wit" maar een iets andere kleur.

Op teevee zie je vaak die perfect witte glimlachen maar dit is dus niet voor iedereen haalbaar, ook niet na 50 behandelingen. Als je naar een kliniek/tandarts gaat dan zullen ze je dit vaak ook wel vertellen vantevoren, maar bij een thuissetje dus niet.

Hopelijk voorkomt dit wat teleurstellingen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:55

die witte tanden op tv wordt ook gedeeltelijk gedaan door middel van beeld/kleurcorrectie. dus ja hehehe...

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:01

Er zijn geen methodes die blijvend resultaat geven en gezond zijn voor je tanden. Alle resultaten zijn tijdelijk en uiteindelijk verkleuren je tanden sneller omdat je glazuur poreus wordt door de waterstofperoxide waarmee je bleekt.

Een bezoekje aan de mondhygiënist(e) die je tanden polijst met speciale pasta en goed reinigt zodat de koffie en thee en rookaanslag verdwijnt geeft een mooi resultaat en is niet schadelijk voor je tanden en kiezen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 16:23

Anyway, wat ik dus eigenlijk wilde vragen was of iemand ervaring heeftet thuis bleken van de tanden? :+

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:30

mijn schoonzusje en haar vriend hebben dit gedaan met bitjes.
voor het slapen gaan een uur zo een bitje in.
hun hadden na 4x gedaan te hebben echt een heeeel groot verschil. echt super moooi.

ik wil dit volgende week ook gaan kopen.

ze kosten 10 euro per stuk geloof ik. ( ieder geval 10 voor 100,-)

dit kopen hun bij de witte tanden winkel in rotterdam

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:38

SaskiaKa schreef:
Anyway, wat ik dus eigenlijk wilde vragen was of iemand ervaring heeftet thuis bleken van de tanden? :+

Ik ken mensen die dat hebben gedaan, maar zowel thuissetjes als wat je bij de tandarts laat doen geeft hetzelfde tijdelijke resultaat.

Je mag de eerste periode geen rode kleurstoffen (tomaat, ketchup, bietjes etc) niet eten of bijtende zure drankjes zoals sappen en koffie vermijden en roken is uiteraard uit den boze wil je het tijdelijke resultaat zo lang mogelijk behouden. Omdat je glazuur poreus is kan dat naar je tandbeen doordringen (tandbeen zorgt voor de kleur die je tand heeft. Hoe beter de doorbloeding en hoe jonger je bent hoe witter je tanden, daarom zijn hoektanden altijd iets donkerder omdat het een dikkere laag glazuur heeft en het tandbeen dus minder goed te zien is)

En na verloop van tijd zijn je tanden weer iets donkerder dan bij aanvang van het bleken. De kleuren schijven die gebruikt worden, zoals de verbluffende resultaten van 13 tinten lichter, zijn niet de officiële VITA kleurenringen die in de tandheelkunde gebruikt worden. Je zult hoogstens een tint 1 a 2 witter worden.

Pas daarbij goed op met de bleekgel, dat die niet je tandvlees of slijmvlies aanraakt want je loopt ernstige en pijnlijke brandwonden op! Mijn collega liet een druppel op haar lip vallen en die had op haar huwelijk een dikke lip door de blaar die erop kwam. Ongeveer 4 maanden na haar huwelijk waren haar tanden weer dezelfde kleur als voor het bleken en na verloop van tijd zelfs weer iets donkerder en ze had de eerste maand last van gevoelige tanden met koude en warme dranken. We hielden dit in de praktijk bij met de kleurenring die ook gebruikt wordt om de kleur kronen en tanden van protheses te bepalen.

Dat is mijn ervaring met bleken.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:27

@liesJ : ik ga eens op hun website kijken. Thanx!

@Fred_Kroket : heb je ook een idee hoe het kan dat de tanden van je collega uiteindelijk nog donkerder waren dan vóór het bleken? Is dit doordat het glazuur te veel was aangetast?
En weet je toevallig ook welk middel je collega heeft gebruikt?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:34

SaskiaKa schreef:
@liesJ : ik ga eens op hun website kijken. Thanx!

@Fred_Kroket : heb je ook een idee hoe het kan dat de tanden van je collega uiteindelijk nog donkerder waren dan vóór het bleken? Is dit doordat het glazuur te veel was aangetast?
En weet je toevallig ook welk middel je collega heeft gebruikt?

Ja omdat het glazuur steeds kwetsbaarder wordt door de waterstofperoxide, de kleurstoffen dringen dan nog makkelijker door tot het tandbeen waardoor je tanden langzaamaan steeds een tikkeltje donkerder worden.

Het precieze middel weet ik niet, maar het is een algemeen fenomeen met bleken aangezien overal dezelfde stof wordt gebruikt namelijk waterstofperoxide.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:53

Oh dit wil ik ook wel!
Kunnen we niet met z'n allen via Ebay een paar van die setjes uit de USA aanrukken? :D

Sorry ik loop misschien wat op de zaken vooruit :Y)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:01

Aranel schreef:
Oh dit wil ik ook wel!
Kunnen we niet met z'n allen via Ebay een paar van die setjes uit de USA aanrukken? :D

Sorry ik loop misschien wat op de zaken vooruit :Y)

'Vind ik wel goed klinken inderdaad, ik heb vrij lichte tanden maar wil ze vooralsnog witter hebben! :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:32

Nou ik heb mijn tanden twee jaar geleden laten blekenen ze zijn nog steeds witter dan ze waren. Zat ook op de op 1na witste kleur op een gegeven moment. Dus dat filmsterwit red je ook in acht dagen...en had redelijk gekleurde tanden. Teveel bleken zal inderdaad he tanden beschadigen, maar denk als je er flinke tussenpozen tussen laat zitten dat het bestel te doen is. Mijn vriend heeft vijf jaar gedaan met zijn gebleekte tanden. En hij dromk aardig wijn, rookte veel en dronk veel koffie..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 01:09

alternatief: een laagje/schild van porcelein (of zoiets) op je tanden.
Daar worden ze ook nog sterker van... zeker als je tandglazuur niet van al te goede kwaliteit is.
Geen doehetzelf, maar via de tandarts.
Ik ben er blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 03:29

Colway schreef:
Dus dat filmsterwit red je ook in acht dagen...en had redelijk gekleurde tanden.

Jij wel, de rest van de bevolking misschien niet.

Mijn punt is juist dat het voor veel mensen buiten het bereik ligt, hoe vaak je ook gaat bleken.
Sommige mensen hebben geluk en hebben die witte kleur van nature al.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:33

liesJ schreef:
mijn schoonzusje en haar vriend hebben dit gedaan met bitjes.
voor het slapen gaan een uur zo een bitje in.
hun hadden na 4x gedaan te hebben echt een heeeel groot verschil. echt super moooi.

ik wil dit volgende week ook gaan kopen.

ze kosten 10 euro per stuk geloof ik. ( ieder geval 10 voor 100,-)

dit kopen hun bij de witte tanden winkel in rotterdam

is dit ook online te bestellen? Lijkt me wel wat...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:37

Ik wil ook Tell-Sell witte tanden.

Heeft iemand ze al eens van tv geprobeerd? :=