Snel honger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunneva

Re: Snel honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:44

Zie dit topic nu pas, dit heb ik echt ook heel erg!
Als ik niet genoeg eet wordt ik verschrikkelijk misselijk, vooral lastig met school...
En 40 kl is echt weinig! ik weeg 50 :o en ben 1,60...

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:48

@sunneva, 40 kilo? :o
Ik ? :o

Tja, bij mij zit het tussen mijn oren is zo vaak op me ingepraat... Soms met een geintje en soms zelfs gemeend..
Nu wil ik stoppen met afvallen, waar ik niet echt mee ben begonnen maar heb wel een paar maanden opgelet met wat ik eette (?).
Maar nu gaat het automatisch en zou graaaag 10 kilo aankomen. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:48

secricible schreef:
insulineresistentie is een voorloper van diabetes, waarbij je cellen dus slechter reageren op de insuline die je aanmaakt. Maar met jou lengte en gewicht verwacht ik dat die kans niet zo groot is.
Wat is een flink ontbijt volgens jou?

Je maakt mij wel een beetje bang... :o

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:52

@thylermen: Ja, jij ja! vet weinig! ohhh... kijk uit dat je geen anorexia krijgt meid!
Mayo en slagroom eten!!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:55

40 kilo is inderdaad wel weinig.. Lijkt mij ook verstandig van je vader om met je naar de HA te gaan voor het uit de hand gaat lopen (spreekt uit ervaring, heb zelf een eetstoornis)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:57

TS: appels kunnen heel goed werken! Zeker als je van die giga elstars hebt ofzo. En dan niet ze in stukjes meenemen, maar gewoon zo'n grote appel eten. Doordat je meer bezig bent met eten vermindert je hongergevoel. Water drinken kan ook helpen icm eten.

Succes! :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:57

Sunneva schreef:
@thylermen: Ja, jij ja! vet weinig! ohhh... kijk uit dat je geen anorexia krijgt meid!
Mayo en slagroom eten!!

Ze is idd heel licht maar dan hoef je toch geen anorexia te krijgen??

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:58

Tylermen schreef:
ik heb dit ook, ben rond de , wat zal het zijn , 1.60 á 1.65, en weeg 40 kilo ongeveer..

Smorgens rond 6:00 en 6:30 eet ik 2 boterhammen, dan 14km fietsen, uurtje dus ongeveer.
Dan op school om 10:00 een half flesje drinken.
Om 12:00 op school eet ik drie boterhammen en drink ik de rest van mijn flesje leeg.
Om 16:00 ben ik bij de paarden, daar eet ik een koekje.
Dan kom ik om 16:30 of 17:00 thuis, pak ik weer 2 á 3 boterhammen en dan savonds avondeten..
rond 10 uur savonds eet ik meestal ook nog 2 boterhammen

en tussendoor heb ik áltijd honger...

Vind je het raar, dit is vet weinig!!!!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:00

MightyJoe schreef:
Sunneva schreef:
Mayo en slagroom eten!!

Ze is idd heel licht maar dan hoef je toch geen anorexia te krijgen??

Ze eet ook niet zo veel, het is een vriendelijk bedoelde waarschuwing :)

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:00

We zijn al eerder naar de huisarts gegaan, toen was ik een jaar of twaalf, ongeveer 1.35 á 1.40 lang (schatting), en woog ik rond de 26 á 30 kilo.. Toen werdt er gezegt, dat ik een eetstoornis had, en als ik niet meer zou gaan eten, dat ik werdt doorverwezen naar het ziekenhuis voor aan het infuus ofzoiets..

Ik deed toen erg mijn best, alleen mijn eten klopt (naar eigen idee) niet met het programma van mijn dag en wat ik per dag fiets+de paarden..
Binnekort dan toch maar eens naar de huisarts, laatst woog ik binnen 2 weken ineens van 40 kg naar 48, en nu zit ik weer rond de 40á42...

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:04

Ja, goed idee! Wat ik doe is veel eten meenemen naar school, dan kan je als je honger hebt altijd vragen of je wat mag eten. Misschien is dat voor jou ook een goed idee, en dan kan je gelijk gemotiveerd worden door vriendinnen!

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:09

Ik heb hier since een week ook last van ,
wat ik ook eet, me maag blijft knorren, en raak ook niet vol,
en als ik adem voel ik et in me maag ofso iets dat het leeg is , beetje raar gevoel in me maag dan,
weten jullie wat dit is ? of hoe dat kan ?
Heb wel veel stress ivb Hyperventilatie, maar lijkt me toch niet dat het daar aan ligt ?

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:12

Ik heb wel een keer gehoord dat als je tiener bent dat je dan zoveel groeit, dat je de hele tijd honger hebt.
Ik ben 1,60 en het hele tiener zijnde nog maar 2 cm gegroeid. Misschien heeft een van jullie daar wél last van?

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:14

Sunneva schreef:
Ja, goed idee! Wat ik doe is veel eten meenemen naar school, dan kan je als je honger hebt altijd vragen of je wat mag eten. Misschien is dat voor jou ook een goed idee, en dan kan je gelijk gemotiveerd worden door vriendinnen!

Dat gaat moeilijk want die eten zelf vaak maar 1 broodje ofzo op school. :+

Maarja, dat is hun probleem, hun wonen nog geen kilometer van school af, ik 14. :P

Ik heb ook vaak hoofdpijn, kan dat er ook mee te maken hebben ? :o ( er heerst ook heel veel stress en spanning hier, iets dat ik me aantrek, tussen mij en mijn zusje, mijn zusje en mijn vader, mijn vader en mijn moeder, mij en mijn moeder, mijn vader en mijn stiefmoeder, mijn vader en mijn stiefmoeder. Kortom tussen iedereen, mijn ouders zijn gescheiden.)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:18

Je kan wel hoofdpijn krijgen van de dorst en volgens mij ook van de honger, maar dat weet ik niet zeker...
Ach meisje toch! Van al die stress is het ook wel logisch dat je hoofdpijn krijgt.
En met dat fietsen, heb ik ook, ik moet half uur fietsen en misschien stel ik me wel aan maar ik krijg er ook wel erge honger van haha!

ps. ik zie dat je ook koudbloeden hebt, er is net een nieuw koudbloed topic in de jongeren huiskamer! kom eens kijken zou ik zeggen!

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:19

Tja ik fiets dan een uur, en als ik een beetje rustiger wil fietsen, anders kom ik nat van het zweet op school :+ , Dan fiets ik een uur en een kwartier. :P

Tilburg naar kaatsheuvel is nogal een eindje. :P

Marja, binnekort is de stress ver weg. Merk al dat het wat rustiger wordt, de situatie is ver achter de rug, moeders begint het op te geven. :P :)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:21

Ik kom altijd nat thuis en op school! :') echt verschrikkelijk om te schamen!
mooi zo, als je rust hebt kan je ook aan je eetprobleem gaan werken.

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:24

Hahaha, ja dat heb ik dus ook. Áaltijd een fles deodorant in mijn tas en die is op school meestal halfleeg. :+
En een fles parfum . :o Is echt niet fijn. :P

maargoed; weer ff ontopic.

Als ik dus meer ga eten, zoals ik me al zoooooo vaak heb voorgenomen, word ik misselijk en moet ik weer stoppen anders komt het weer net zo snel omhoog. :P

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:26

Gewoon opbouwen, elke dag een beetje meer. Het komt vast wel goed dan!
ps. ik zie dat je ook koudbloeden hebt, er is net een nieuw koudbloed topic in de jongeren huiskamer! kom eens kijken zou ik zeggen! [JHK] heb je een leuke koudbloed MELD JE!!! of heb ik dat al gevraagd? :o?

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:27

Heb je nog niet gevragen nee, mag dat wel met een verzorgpony? :o

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:28

Wat bij mij ook altijd scheelt, is je boterham lekker flink beleggen. Dus niet 2 miezerige plakjes, maar lekker dik beleggen, blaadje sla eronder, komkommertje en of tomaatje erop :j .

Sunneva

@thylermen: ofcourse!
boterham goed beleggen is ook een idee zeg!

Tylermen

Aha, ja ik heb altijd van die vette ''rotzooi''. Dus altijd iets van pasta, of hagelslag ofzo. :P

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:30

Ik maak me echt zorgen,
heb er al een week Last van,
hele tijd honger, wat ik ook eet, ;( & dan een raar gevoel in me maag,
wil er vanaf,

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:30

Ja maar die 'vette rotzooi' zijn alleen maar loze calorieën :) .