Problemen met geplande keizersnede

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

Re: Problemen met geplande keizersnede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:22

ik heb van mijn eerste ook een keizersnee gehad ,. en ben daarna(3 jaar geleden) op een natuurlijke manier bevallen van een tweeling...(moet wel zeggen dat mijn meiden toen klein waren bij geboorte)

mij is altijd verteld na mijn keizersnee,dat ik erna wel gewoon zou mogen bevallen,maar wel sowieso in het ziekenhuis. ook was er verteld dat de kans op een 2e keizersnee groter zou zijn.

(Bij mij ging de gewone bevalling dus goed ,hoewel elke situatie uiteraard anders is. Ik zou als je twijfelt gewoon second opinion vragen)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:44

Elmee schreef:
Dan kun je ook nog niet uit de voeten de eerste 2 dagen en moet je alle zorg aan anderen overlaten... Daar zie ik niet echt naar uit eigenlijk...

eerste 2 dagen :wow: lucky you :D

Het duurde bij mij 4 dagen voordat ik mijn bed enigszins uit kon om mijn dochter een schone luier te geven en een dikke week voordat ik haar zelf in bad kon doen.

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 08:54

@mackkwek: ik besef ook wel dat de kans groter is dat het terug een keizersnede zou worden, maar als je het niet eens mag proberen dan kun je het niet weten. Heb je toen met je natuurlijke bevalling nog een ruggeprik gekregen of ben je zonder verdoving bevallen?

@ukkiepuk: ja ik had wel geluk toen. Daar ben ik me van bewust. Heb er eigenlijk weinig last van gehad. De eerste dagen kon ik uiteraard ook geen wandeling gaan doen en moest precies altijd een beetje krom lopen, maar ik kon wel zelf mijn zoontje verschonen en wassen. Ik hoop ten zeerste dat dat nu weer zo zal zijn, maar dat valt niet te voorspellen natuurlijk. En lachen, niezen of jezelf verslikken en dan hoesten is ook niet echt aan te raden...

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:55

Elmee schreef:
@mackkwek: ik besef ook wel dat de kans groter is dat het terug een keizersnede zou worden, maar als je het niet eens mag proberen dan kun je het niet weten. Heb je toen met je natuurlijke bevalling nog een ruggeprik gekregen of ben je zonder verdoving bevallen?

@ukkiepuk: ja ik had wel geluk toen. Daar ben ik me van bewust. Heb er eigenlijk weinig last van gehad. De eerste dagen kon ik uiteraard ook geen wandeling gaan doen en moest precies altijd een beetje krom lopen, maar ik kon wel zelf mijn zoontje verschonen en wassen. Ik hoop ten zeerste dat dat nu weer zo zal zijn, maar dat valt niet te voorspellen natuurlijk. En lachen, niezen of jezelf verslikken en dan hoesten is ook niet echt aan te raden...

ik heb bij de gewone bevalling op het laatst wel een ruggenprik gekregen (al moet ik zeggen dat ik niet het idee had dat die prik werkte hahah)