Ik ben dan wel gelovig maar ben blij dat we het eens zijn, Bente 
XoNo schreef:Ik vraag me af wat de christenen (die overigens niet bij deze (in mijn optiek) idioten aangesloten zijn) hier van vinden. Ik vind dat er een therapie (of straf!) moet komen voor mensen met een dergelijke achterlijke geloofsovertuiging. Ik vind het ronduit discriminerend.
Ik vind het ook geen fraaie oplossing. Maar ik denk wel dat er hulp moet zijn voor die mensen die door hun overtuiging in combinatie met hun geaardheid echt met zichzelf in de knoop zitten. En die zullen eerder aankloppen bij een christelijke organisatie dan bij een seculiere.
Yvonne_V schreef:ik citeer uit de bijbel
een melaatse zegt tegen Jezus: Als u wilt kunt u mij rein maken? Jezus slaat zijn armen om de man en hij is genezen.(..).
Jezus hield van iedereen. Ook de mensen die niet werden geaccepteerd door anderen ( in de bijbel staat ook dat je melaatste mannen moet mijden.... )
[knip]
Nou eeh.... tjah volgens mij moeten sommige christenen de bijbel nog maar is goed lezen.... en de overheid de grondwet
Kun je mij even boek, hoofdstuk en vers geven? Want zo staat het er niet in, hoor
Het feit dat melaatsen gemeden werden was overigens omdat die ziekte zo besmettelijk als de pest was.
Yvonne_V schreef:k ben het met eenitraM eens ;o Het is soms zooooooooo Dubbel :S
Captain, ik respecteer mensen die geloven zolang zij anderen respecteren... en wat hier gebeurd ik volstrekte banketstaaf gewoon.....
en eehhhh Captain...
maar er is wel gezegt dat het een ZONDE is

ik citeer de bijbel maar even voor u:
En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
1:31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen
En ook dit is weer zo'n willekeurige quote zonder bronvermelding. Het eerste stuk komt uit de boeken van Mozes en gaat over tempelprostitutie, daar zou je achterkomen als je je een beetje verdiepte in de achtergrond. Het tweede stuk is wel heul erg kort om iets zinnigs over te kunnen zeggen.
eenitraM schreef:Hoezo is dat zwart-wit?
Ik bedoel, er staat schijnbaar ergens iets beschreven wat al jaaaren oud is. Wat niet wordt gemoderniseerd en wat het belangrijkste is wat er bestaat voor deze volgers. Geen afwijking mogelijk. Dat is imo nu zwartwit.
Als jij dat écht denkt, dan heb je nog nooit echt gelezen wat ik aan antwoorden heb gegeven op de vragen die jij mij stelde in topics op Bokt. Prima, maar laat het dan even weten. Dan neem ik de tijd niet meer om die antwoorden te schrijven.