Homo therapie in het ziekenfonds? nou vraag ik je.......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:36

Captain schreef:
eenitraM schreef:
Eens.

Maar je leeft als gelovige (deels) volgens geschreven regels in een boek. Een boek!

Maar er staat nergens in de Bijbel dat homo-zijn een ziekte is. :) Kijk maar eens naar de reactie van Yvonne_V. :)

Gezien!

We hebben het hier over rabijnen en de Christelijke Organisatie en niet over de bijbel zelf. Maar over de volgers van de bijbel. Zij zijn diegene die zo zwart-wit denken. Zij zijn diegene die leven volgens de regels en daar een imo bekritiserende uiting aan overhouden.

Saskiaatje

Re: Homo therapie in het ziekenfonds? nou vraag ik je.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:37

Ik ben christelijk, maar ik vind dit natuurlijk grote onzin.
En de CDA ook, dus dat is dan weer een positief iets.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:38

eenitraM schreef:
Gezien!

We hebben het hier over rabijnen en de Christelijke Organisatie en niet over de bijbel zelf. Maar over de volgers van de bijbel. Zij zijn diegene die zo zwart-wit denken. Zij zijn diegene die leven volgens de regels en daar een imo bekritiserende uiting aan overhouden.

Ja mee eens! :j
Dat houdt je toch, ieder interperteerd het op zijn eigen manier.. En dat is prima..
Het is alleen jammer dat mensen het op willen dringen aan anderen..
(Ik zie dat we op 1 lijn zitten. :D)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:38

k ben het met eenitraM eens ;o Het is soms zooooooooo Dubbel :S
Captain, ik respecteer mensen die geloven zolang zij anderen respecteren... en wat hier gebeurd ik volstrekte banketstaaf gewoon.....

en eehhhh Captain...
maar er is wel gezegt dat het een ZONDE is :O ik citeer de bijbel maar even voor u:
En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
1:31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:39

Een zonde is iets anders als een ziekte. :)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:43

Eeh maar aslnog ik zei toch ook ze behandelen als of het een 'ziekte / mental illnes ' is En het maakt het geen haar beter of ze het nou een zonde of een ziekte noemen....
Het blijft voor hen een 'schande' om homo te zijn?
Nou sorry maar kan me hier echt kwaad om maken,
en dan denk je dat mensen gelijke rechten hebben..... ongeacht seksualiteit, levensovertuiging of weet ik veel wat....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:44

Yvonne_V schreef:
Captain, ik respecteer mensen die geloven zolang zij anderen respecteren... en wat hier gebeurd ik volstrekte banketstaaf gewoon.....

en eehhhh Captain...
maar er is wel gezegt dat het een ZONDE is :O ik citeer de bijbel maar even voor u:
En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
1:31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen

Maar wie bepaald dat dit een zonde is? Iemand die schijnbaar heeft geleefd en waar een verhaal is over geschreven, en herbeschreven en herverteld en doorverteld...? Waar trek je de grens.

Ik ben van mening dat je een land niet kan besturen waar meerdere "maatschappijen en geloven" aanwezig zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:46

Dat zul je altijd houden dat mensen elkaar veroordelen. :)
God heeft de man en de vrouw gemaakt voor elkaar, niet de man voor de man of de vrouw voor de vrouw.
Dat dat anders gebeurt betekent nog niet dat we elkaar moeten veroordelen, we zouden niet moeten oordelen.. Maar dat gebeurt dus wel..

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:47

Meerdere geloven:
Islam: homoseksualiteit is een zonde
christendom: homoseksualiteit is een zonde

Ik snap je punt het is door vertel herbeschreven en doorverteld... Of terwijl het hele verhaal is wss uiteindelijk vedraaid...
Dit maakt echter het hele geloven van de bijbel nog een grotere onzin in mijn ogen... Uiteindelijk is het nu 'zomaar een boek'

god heeft helemaal niks gemaakt.... Geloof eerder de theorie van darwin :O

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:48

Dat is een andere discussie natuurlijk. :) En ieder mag geloven wat hij wil gelukkig. :D

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:54

hahaha dat is waar Maar in mijn ogen kun je dan net zo goed eeh boek van lord of the rings of dergelijks geloven. Het kan wel zo zijn dat volgens jou god de man voor de vrouw heeft gemaakt.... maar alsnog 'Jezus houdt van iedereen' Zouden de volgelingen dat dan ook niet moeten doen, nahjah in iedergeval in zoverre elkaar gewoon negeren ipv commentaar te leveren op alles?

Kben het zo zat he dat gedoe telkens dat homoseksualiteit iets slechts zou zijn... Laat die mensen lekker, ze maken hun eigen keuzes... Ook mede hierdoor heb IK zo iets dat geloven VOOR MIJ onzin is.... Vind het onterecht, en die christenen maar zeiken als ze een keer gediscrimineerd worden terwijl ze het zelf de godganze tijd doen...

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:12

Yvonne_V schreef:
Meerdere geloven:
Islam: homoseksualiteit is een zonde
christendom: homoseksualiteit is een zonde

Ik snap je punt het is door vertel herbeschreven en doorverteld... Of terwijl het hele verhaal is wss uiteindelijk vedraaid...
Dit maakt echter het hele geloven van de bijbel nog een grotere onzin in mijn ogen... Uiteindelijk is het nu 'zomaar een boek'

god heeft helemaal niks gemaakt.... Geloof eerder de theorie van darwin :O

Dan zijn de christenen nog gezegend dat ze alleen maar in therapie hoeven.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:12

Nou dan mogen vanaf nu alle homo's/lesbieënnes in de ziektewet!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:17

chillaxing schreef:
Nou dan mogen vanaf nu alle homo's/lesbieënnes in de ziektewet!

zou er bijna spontaan lesbisch van worden!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:23

Yvonne_V schreef:
Laat die mensen lekker, ze maken hun eigen keuzes... ..

Alleen is het geen keuze. Het is wie je bent, dat is geen keuze dat is gewoon zo. Ik weet dat je het niet zo bedoelt, maar dit soort discussies zijn er vaak omdat mensen denken dat het een keuze is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:23

Sjonge... ze moeten toch íets verzinnen hè? :+

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:29

Echt weer zo kansloos dit. Ben blij dat ik als Atheist ben opgevoed.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:36

Nahjah je snapt wel wat ik bedoel toch? ik bedoel ook igh niet dat het een keuze is.. Je wordt gewoon verliefd op iemand , klaar daar kun je niks aan doen dat gebeurt gewoon.... Ongeacht je homo of hetero bent.. En dat er zoiets gebeurd moete ze niet zo af te lopen zeiken. Tis toch mooi dat de mens naast oorlogen voeren, ruzie's maken, discrimineren (mede dankzij religie, afkomst etc) lief kunnen hebben. Maakt niet uit of het 2 mannen zijn, 2 vrouwen of een man en een vrouw. En dan komt er weer een malloot die va neen ander heeft gehoord dat homoseksualiteit ee nzonde is en dit in een boekje opschrijft. De zo geheten bijbel, islam en dergelijk.

Ik ben opgevoed als 'je ziet maar of je geloven wil of niet 'Ben echter wel naar een christelijke school geweest (dus vandaar dat ik de bijbel ken voordat mensen gaan zeggen lees eerst de bijbel maar is) Hierna is het me eigen keuze geweest om niks meer met religie te maken willen hebben... (geen goed nederlands...) Dit omdat ik ouder en verstandig werd en de onzin wat er in dat boekje stond begreep..

En als iedereen gelijk is , volgens bijbel ( maar ze homoseksualiteit alsnog een zonde noemen, hoezo dubbel!) en volgens grondwet artikel 1, waarom is er dan geen heterotherapie?

ff over christen zelf een voorbeeld van hoe dubbel het soms is

Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:15

eenitraM schreef:
Geloof.. Kun je nagaan hoe zwart-wit het is.

Daarom ben ik anti geloof en vind ik geloof bullshit.

En dit is niet zwart-wit wil je zeggen :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:16

eenitraM schreef:

Lekker zwart-wit :') (en nee, ik ben niet gelovig)

Edit: hahaha BE je was me voor _O-

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:18

Blue_Eyes schreef:
eenitraM schreef:

En dit is niet zwart-wit wil je zeggen :')

Hoezo is dat zwart-wit?

Ik bedoel, er staat schijnbaar ergens iets beschreven wat al jaaaren oud is. Wat niet wordt gemoderniseerd en wat het belangrijkste is wat er bestaat voor deze volgers. Geen afwijking mogelijk. Dat is imo nu zwartwit.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:22

Omdat het een interpretatie is van bepaalde personen en heus niet iedereen erachter staat wat "het geloof" dus niet meteen bullshit maakt, DAT is zwartwit :)*

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:23

Fiffill schreef:
Omdat het een interpretatie is van bepaalde personen en heus niet iedereen erachter staat wat "het geloof" dus niet meteen bullshit maakt, DAT is zwartwit :)*

Ik sta voor alles open, maar niet voor een boek wat jaren oud is en zonder bewijzen wordt nageleefd.

Even realistisch :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:24

Ik ben dan wel gelovig maar ben blij dat we het eens zijn, Bente :D

XoNo schreef:
Ik vraag me af wat de christenen (die overigens niet bij deze (in mijn optiek) idioten aangesloten zijn) hier van vinden. Ik vind dat er een therapie (of straf!) moet komen voor mensen met een dergelijke achterlijke geloofsovertuiging. Ik vind het ronduit discriminerend.

Ik vind het ook geen fraaie oplossing. Maar ik denk wel dat er hulp moet zijn voor die mensen die door hun overtuiging in combinatie met hun geaardheid echt met zichzelf in de knoop zitten. En die zullen eerder aankloppen bij een christelijke organisatie dan bij een seculiere.

Yvonne_V schreef:
ik citeer uit de bijbel
een melaatse zegt tegen Jezus: Als u wilt kunt u mij rein maken? Jezus slaat zijn armen om de man en hij is genezen.(..).
Jezus hield van iedereen. Ook de mensen die niet werden geaccepteerd door anderen
( in de bijbel staat ook dat je melaatste mannen moet mijden.... )
[knip]
Nou eeh.... tjah volgens mij moeten sommige christenen de bijbel nog maar is goed lezen.... en de overheid de grondwet

Kun je mij even boek, hoofdstuk en vers geven? Want zo staat het er niet in, hoor :n
Het feit dat melaatsen gemeden werden was overigens omdat die ziekte zo besmettelijk als de pest was.
Yvonne_V schreef:

en eehhhh Captain...

En ook dit is weer zo'n willekeurige quote zonder bronvermelding. Het eerste stuk komt uit de boeken van Mozes en gaat over tempelprostitutie, daar zou je achterkomen als je je een beetje verdiepte in de achtergrond. Het tweede stuk is wel heul erg kort om iets zinnigs over te kunnen zeggen.

eenitraM schreef:
Hoezo is dat zwart-wit?

Ik bedoel, er staat schijnbaar ergens iets beschreven wat al jaaaren oud is. Wat niet wordt gemoderniseerd en wat het belangrijkste is wat er bestaat voor deze volgers. Geen afwijking mogelijk. Dat is imo nu zwartwit.

Als jij dat écht denkt, dan heb je nog nooit echt gelezen wat ik aan antwoorden heb gegeven op de vragen die jij mij stelde in topics op Bokt. Prima, maar laat het dan even weten. Dan neem ik de tijd niet meer om die antwoorden te schrijven.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:29

eenitraM schreef:
Fiffill schreef:

Ik sta voor alles open, maar niet voor een boek wat jaren oud is en zonder bewijzen wordt nageleefd.

Even realistisch :')

Misschien moet je je eerst eens inlezen voor je je mening ergens zo zwartwit (ja ;) ) over geeft... want er zijn zat christenen die niét klakkeloos de Bijbel naleven zonder er verder bij na te denken :) maar goed, kennelijk ben je er al erg zeker over zonder dat je beseft waar je het over hebt en sta je er toch niet voor open, zonde :n
Terwijl het zo simpel is, kijk om je heen en je ziet genoeg christenen met gezond verstand. :)