Hoe krijg je sneller langer haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:44

Doe ik ook, alleen dan föhn ik helemaal nooit (heb geen föhn). Borstelen doe ik dan weer niet als het nat is (wel 2x per dag, soms meer) maar ik ga bijna nooit naar de kapper :n
Maar mijn haar kan erg lang worden, vroeger was het tot over mijn stuitje :j

Anoniem

Re: Hoe krijg je sneller langer haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:45

Fohnen doe ik ook niet, maar dat is ook juist niet zo goed voor je haar :)

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:47

Bizzybijtje schreef:
Fohnen doe ik ook niet, maar dat is ook juist niet zo goed voor je haar :)

ik fohnen ook nooit

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:50

Afknippen, dan groeit het ineens als kool :D . Nog nooit zo vaak bij de kapper geweest (goed voor de omzet :) ).

Voorheen kwam het tot halverwege mijn schouderbladen en kwam ik eens per jaar bij de kapper. Langer werd het niet.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:10

Citaat:
Je punten blij laten knippen

Daar wordt je haar blij van :j ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:53

Mijn haar groeit dus wel als pokon en ik laat het misschien maar 1 keer per jaar bijknippen. Het vaak bij laten knippen is dus een fabeltje. Ik heb het ook eens aan de kapster gevraagd en die zei ook dat het knippen er niets mee te maken heeft. Het gaat om de structuur van je haar en wat je ermee doet.

Ik verf niet, draag het overdag in een haarklem of knot en borstel het misschien 2 keer per dag. Ik was het 1 keer per week (meer is niet nodig want ik rij geen paard en anders wordt het veel te vet) en na het wassen gaat er hair repair in en laat ik het een uur in de klem opdrogen zodat het goed inwerkt.
En wanneer het droog is gaat er hairprotection in zodat er een soort van laagje (niet vet) overheen komt ter bescherming. Twee dagen later doe ik er nog een keer hairprotection in voor de zekerheid :)

Werkt als een trein! Ik heb het vorig jaar februari/maart laten knippen tot net over m'n schouders en het is nu alweer bijna op m'n kont.
Verven of fohnen moet ik trouwens niet proberen met mijn haar, want dan laat het direct los of breekt af. Een wollen trui aantrekken en los haar gaat ook niet. Dan is het acuut statisch en verlies ik het met bossen tegelijk :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:57

Maar als jij vaker je dode/gespleten punten laat bijknippen en je haar ondertussen goed blijft verzorgen zal het wel sneller langer worden lijkt me, want anders blijf het maar afbreken en blijf je op datzelfde punt. Daarbij werken gespleten punten als het ware aanstekelijk, omdat de boel meer gaat klitten daardoor. Dus als jij het eenmaal goed laat knippen en er dan steeds voor zorgt dat er niet zo snel meer gespleten puntjes ontstaan zul je wel verbeteringen zien qua lengte.

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:12

Citaat:
Afknippen, dan groeit het ineens als kool :D . Nog nooit zo vaak bij de kapper geweest (goed voor de omzet :) ).

Voorheen kwam het tot halverwege mijn schouderbladen en kwam ik eens per jaar bij de kapper. Langer werd het niet.

Mag ik vragen tot hoe lang je het nu hebt :)?

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:29

Ok hier lees ik mee , ik heb altijd schouderlengte gehad en eindelijk was het iets langer geworden maar ik wou eens iets anders en nu heb ik het tot net boven mijn schouders laten knippen. Ik heb krullen en daardoor lijk ik nu echt een oud vrouwtje kwa kapsel. Daarom stijl ik het , ik probeer het niet vaak te doen maar dan valt het min of meer nog mee. Heb zo veel spijt maar ik troost me met de gedachten dat mijn haar misschien nu wat gezonder is en rapper groeit ? :')

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:34

Mglii____ schreef:
Ok hier lees ik mee , ik heb altijd schouderlengte gehad en eindelijk was het iets langer geworden maar ik wou eens iets anders en nu heb ik het tot net boven mijn schouders laten knippen. Ik heb krullen en daardoor lijk ik nu echt een oud vrouwtje kwa kapsel. Daarom stijl ik het , ik probeer het niet vaak te doen maar dan valt het min of meer nog mee. Heb zo veel spijt maar ik troost me met de gedachten dat mijn haar misschien nu wat gezonder is en rapper groeit ? :')

Ik zou het niet zovaak stijlen als ik jou was en als je het doet serum gebruiken anders heb je straks helemaal geen haar meer ;)

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:35

Jaa daarom dat ik ook zo min mogelijk probeer te stijlen ... Maar soms gaat het gewoon niet anders :(

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:42

Mglii____ schreef:
Jaa daarom dat ik ook zo min mogelijk probeer te stijlen ... Maar soms gaat het gewoon niet anders :(

ik stijl het alleen als ik een feestje heb voor rest laat ik het stijl opdrogen :D

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:43

Ik heb dus krullen , en als mijn haar lang is ben ik blij met mijn krullen. Maar nu zit ik dus zowat in een depressie sinds ik naar de kapper ben geweest en wil ik de krullen weer weg weg weg. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:45

Mijn haar groeit ook verdomd snel, denk 2 cm per maand? :) in ieder geval vlecht ik het wel vaak maar dat is vooral omdat het anders vreselijk klit :') heb haar tot bijna bij mijn kont

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:54

Ik ben gezegend met ontzettend sterk en dik en mooi haar wat ook best snel groeit. :#
Ik denk dat het inderdaad aan de manier van je haar ligt.. ik zit op zich ook wel op een lengte waar het nu op blijft, maar komt denk meer door mezelf omdat ik het best vaak laat knippen. Maar goed blijven verzorgen, dat is het enige wat je kan doen..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:02

De maximale lengte is idd genetica. Mijn haar groeit snel en lang... Daarnaast heb ik ook nog eens dik haar, dus reken maar uit hoe zwaar dat wordt. Ik ben echt niet goed voor mn haar :n

Ik permanent het, verf het, was het om de dag/1x in de 3 dagen, ik kam het als het nog nat is en de volgende dag kam ik het niet (door de krullen) Heb het veel in een knot of staart dus dat is ook niet allemaal goed... toch groeit het als kool :')

Heb het net gister weer zo'n 20 cm afgeknipt en opnieuw laten permanenten, is altijd weer even wennen zo'n kort koppie maar over een paar weken is het alweer langer...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:52

Dat van mij klit gelukkig bijna helemaal niet. Het wil alleen nog weleens pieken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:00

Ik heb werkelijk waar elke ochtend een gevecht met mijn haar als ik het niet invlecht :') Mijn haar stopt volgens mij ook niet echt met groeien, het gaat maar door :') heb rond 18 december mijn haar geverfd en is nu 2 cm uitgroei ofzo :=

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:08

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:07

Ik snap niet hoe dat genetisch bepaald kan zijn, kan iemand mij dat uitleggen?

Je haar groeit toch uit de haarzakjes? Volgens sommige van jullie zou het op een bepaald punt niet meer groeien. Maar als je dan naar de kapper gaat en er 5 centimeter af knipt, dan weten je haarzakjes; we mogen weer groeien! :D

Snap dat echt niet.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:09

Jildau schreef:

Je haar groeit toch uit de haarzakjes? Volgens sommige van jullie zou het op een bepaald punt niet meer groeien. Maar als je dan naar de kapper gaat en er 5 centimeter af knipt, dan weten je haarzakjes; we mogen weer groeien! :D

Snap dat echt niet.

haha dat snap ik ook niet helemaal :')

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:20

Ik heb er juist net 30 cm afgehaald... Het hing tot aan mijn stuitje, nu tot over mijn schouders.
Op deze site http://www.longhaircommunity.com/, kun je heel veel tips vinden over de verzorging van lang haar, hoewel mensen daar wel heel ver gaan soms.
Een paar tips die ik heb overgenomen:
-gebruik een grove kam, geen borstel.
-neem elastiekjes zonder metaal eraan
-Als je het wast, eerst cremespoeling onderin om je punten te beschermen, en alleen shampoo bovenop je hoofd.
-Regelmatig een beetje kokosolie in de punten en lengtes inmasseren. Helpt goed tegen pluis!

Daar adviseren ze juist om het altijd op te steken of te vlechten, ter bescherming van je haar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:44

Jildau schreef:

Snap dat echt niet.

Het belangrijkste zijn de groeifases van het haar (en die zijn dus genetisch bepaald).

"Eerst de haarwortel die moet groeien vanuit het haarzakje, wat officieel haarfollikel heet (gemiddeld 4 jaar, maar kan oplopen tot zo’n 6 jaar) en wat we de anagene fase noemen.
De tweede fase, de zogenaamde catagene fase, zorgt er voor dat de haar zich gereed maakt om uit te vallen. Deze fase kan enkele maanden duren.
De rustfase, ofwel telegene fase, gebeurt er niets en komt de haar los te zitten. Als deze is uitgevallen begint de cyclus opnieuw."

De groeifase is per persoon verschillend, dus de een heeft een langere tijd om zijn haar te laten groeien voor het uitvalt dan een ander (als mijn haar 6/7 jaar groeit en dat van jou maar 2... dat is nogal een verschil). Daarbij groeit bij de een het haar ook sneller dan bij de ander.