Cupmaat D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:55

Ik had dat probleem ook heel lang, ben nu wat minder dun dus als ik geluk heb kan ik een bh in mijn maat in een gewone winkel vinden (meestal bij de uitverkoop omdat het een of andere raar uitgevallen maat die niemand past is :') )

Als je een breed budget hebt zou ik naar een duurdere lingeriewinkel gaan.

Maar ik ben een arme student dus ik koop goedkope bh's ergens, zorg ervoor dat de cup goed zit (meestal 75 of 80 C ofzo), en dan maak ik de omtrek thuis zelf kleiner. Wil vaak niet met hele fragiele kanten bh dingen dus je moet ze er een beetje op uitzoeken maar het werkt prima. Meestal knip ik gewoon dat stukje met de haakjes af en die plaats ik dan wat terug, plak vast met textiellijm (naaien is vast mooier beter en netter maar ik heb geen naaimachine), soms gebruik ik stukjes andere stof om het netter te maken of te verstevigen.

:D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:56

DaniqueHorse schreef:
en kun je niet 70C proberen, cup blijft hetzelfde, alleen omvang iets anders..

Dat klopt niet, het is niet voorniets een C of een D cup. IK krijg echt geen cup C om mijn D-Möpse hoor! C is gewoon een cup kleiner.

Enne, 120 euro voor 3 BHs en 2 strings vind ik echt erg goedkoop! Daar red ik het niet mee hoor, als ik 3 BHs ga kopen. Voor een beetje kwaliteit betaal je behoorlijk!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:58

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 21:58

nou als ik vriendinnen van mij hoor die cupmaat B hebben kunnen er 6 voor kopen!
6 BH's dan he,
het is niet veel geld want er zijn duurdere maar alles groeit nog en ik doe er een half jaartje mee,
beetje jammer van al mijn geld, want het is niet veel als je er lang mee kan doen.
toen ik de bh's gekocht had was ik ook nog 14 en mocht niet meer doen dan mijn krantenwijken.
Dan is 120 dus wel veel geld

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:01

Kan je niet met je ouders overleggen over extra kleedgeld voor beha's? Als je grotere borsten hebt, ben je nu eenmaal meer kwijt voor kwalitatief goede beha's, daar betaal je over het algemeen niet voor het merk (zoals bij spijkerbroeken ofzo wel vaak het geval is). Om je grotere borsten te kunnen ondersteunen moeten beha's nu eenmaal steviger zijn en dat kost sterkere (dus duurdere) stoffen.
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 14-01-12 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:01

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:03

Dan is Utrecht idd ver weg, keertje shopweekendje plannen ;)
Of gewoon een aantal bh's in verschillende omvangs- en cupmaten bestellen online, allebei de sites die ik noemde zijn vlot met verzenden evenals met het afhandelen van retourzendingen en terugstorten van het te veel betaalde bedrag..

Bij Bravissimo hebben ze gegarandeerd 65D (is daar 30D meen ik) overigens ook van verschillende merken.. als je via het contactformulier een mailtje stuurt met daarin een vraag over de maat en/of hoe bepaalde merken vallen en welke maat je dan hoogstwaarschijnlijk moet hebben -geef biiv. aan welke maat je draagt en van welk merk en evt. welk model en dan krijg je binnen een paar dagen antwoord..

Voordeel van bestellen uit de UK is dat t goedkoper is, omdat daar veel meer meiden rondlopen met 'onmogelijke' maten.. Gemiddelde Freya bh kost hier 50-55 euro, daar heb je incl. verzendkosten 2 bh's voor 70-75 euro en als je aanbiedingwn shopt zelfs incl.bijpassend slipje

Nell_

Re: Cupmaat D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:05

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:27

www.brastop.com is echt geweldig! Heb er laatst nog een beha van freya gekocht voor 12 euro.

De britse maten zijn iets anders, maar op de site staat wel uitgelegd hoe het maatsysteem werkt. Gewoon een paar verschillende maten, soorten en merken bestellen en terugsturen wat niet bevalt, dan weet je voor een volgende keer precies welke merken je wel en niet moet hebben.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:33

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:43

Prima Donna Twist, Freya, Marie Jo (diverse lijnen), Pleasure State, hebben sowieso allemaal 65 D. Je kunt het beste naar een goede lingeriezaak gaan, daar kunnen ze je ook adviseren qua maat, want elk merk en model valt weer anders. Daarom zou ik ook nooit online een BH kopen, tenzij je hetzelfde model ooit al eens gepast hebt. Helaas zal je wel aardig wat geld kwijt zijn, maar als je een paar goede BH's hebt (en deze ook op de juiste manier wast) zal je hier een aardige tijd mee kunnen doen en het belangrijkste, ze zitten dan in elk geval ook goed! Heel belangrijk met jou maat.

@GamblersCup: Het klopt wel, van die maten. Iemand met bijvoorbeeld een 75D past vaak ook in een 80C of een 70E. Dit gaat niet voor iedereen op natuurlijk, maar wel voor veel mensen (zeker voor 80%). Een smal iemand zal dan eerder de 70E nodig hebben en een breed iemand eerder een 80C. Dit komt doordat een omvang niet alleen wijder is doordat ze het achterpand groter hebben gemaakt, maar ook doordat ze de beugels breder maken. Als je een 70C, 75C en 80C op elkaar legt, zal je zien dat de cup van de 70C stukken kleiner is dan die van een 80C en als je van hetzelfde merk en model een 75C op een 70D legt, de cup nagenoeg even groot zal zijn.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:48

GamblersCup schreef:
DaniqueHorse schreef:
en kun je niet 70C proberen, cup blijft hetzelfde, alleen omvang iets anders..

Dat klopt niet, het is niet voorniets een C of een D cup. IK krijg echt geen cup C om mijn D-Möpse hoor! C is gewoon een cup kleiner.

Tja dan zal ik wel misvormd zijn..ik spreek uit ervaring!
ik heb bh's van 75D liggen en van 70E
deze zitten mij beide goed en de cups zit echt nau-we-lijks verschil in
als ik een bh 70D aantrek gaat dit niet passen, 75E ook niet!
natuurlijk zit er wel heel iets verschil in, maar dit is zo minimaal...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:51

@DaniqueHorse: Nee hoor, je bent absoluut niet misvormd :D Ik kan het weten, want ik ben 3 jaar lang filiaalleidster geweest van een zeer luxe lingeriezaak ;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:00

Joyce2, je kan prima online behas kopen hoor, maar je moet er gewoon een heleboel bestellen, en ook verschillende maten van dezelfde soort, en gewoon terugsturen wat niet past. Ik ben er zo achter gekomen dat ik curvy kate en freya geweldige merken vind, weet nu precies welke maten ik van beide moet hebben, en betaal nooit meer dan 15 pond voor een enorm fijne beha. In de luxe lingerie zaak zou ik.zo meer dan 80 euro betalen voor mijn maat :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:14

Misschien kan jij goed bepalen hoe een BH hoort te zitten, maar je wil niet weten hoeveel vrouwen er zijn, die er HEILIG van overtuigd zijn te weten hoe een BH hoort te zitten en na een bezoekje aan de lingeriezaak erachter komen dat ze toch finaal fout zaten... En dan ook echt al jaren!!

Niet overdreven, 90% van de vrouwen die ik in de winkel heb geholpen, kon zelf niet goed beoordelen of hun BH goed zat. 80% van deze dames droeg uberhaupt finaal de verkeerde maat en de andere dames droegen vaak wel een redelijk goede maat, maar konden zelf niet zien dat hun BH's op bepaalde plekken helemaal niet mooi zaten, of dat een bepaald model gewoon niet goed geschikt was voor hun vorm borsten. Daarom ben ik een vaak een beetje sceptisch over dit soort dingen ;)

Freya is een super leuk merk, maar bied voor veel dames (vooral als de borsten wat slapper beginnen te worden) niet voldoende steun. Zijn je borsten nog mooi strak, dan is het een super leuk en betaalbaar merk! Ik verkocht het veel aan jonge meiden, of aan dames die het niet erg vonden om niet zoveel steun te hebben (gewoon als leuke bh voor erbij). Meiden die meer steun nodig hadden, kwamen vaak uit bij Prima Donna Twist, want dat is wat hipper dan de normale Prima Donna's en zijn een stuk steviger dan Freya. Maar door de verstevigde stukken en wat luxere materialen, is het ook gelijk duurder dan Freya.

Edit: Typo

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:21

Ik vind de voorgevormde van freya wel prima steun geven. (voorgevormd in echt grotere maten is nauwelijks verkrijgbaar, tenzij je meer dan 100 euro wilt neertellen :o)

Adviezen in duurdere lingeriewinkels vind ik ook niet altijd je van het :o paar keer geprobeerd, maar overal geven ze een ander advies :+ Ik had altijd last van beugels die in mijn oksels prikten terwijl ik braaf behas droeg die de winkels adviseerden. Na wat googlen besloten een omvangmaat kleiner te nemen en een cupmaat groter, en nu sluit het perfect aan. Genoeg sites, plaatjes en filmpjes te vinden met lijstjes waar de perfect zittende beha aan moet voldoen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:30

Je kunt naar SandraBra in Utrecht, daar hebben ze omtrekken vanaf 60 (die omtrek heb ik). Ik bestel ook vaak in Engeland via www.bravissimo.com . Omtrek 28 staat gelijk aan 60 in NL :)

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:32

ik zeg een d 70 kopen en laten aanpassen bij de turkse kleermaker bv of iemand die goed kan naaien

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 08:46

odetteke schreef:
Ik vind de voorgevormde van freya wel prima steun geven. (voorgevormd in echt grotere maten is nauwelijks verkrijgbaar, tenzij je meer dan 100 euro wilt neertellen :o)

Adviezen in duurdere lingeriewinkels vind ik ook niet altijd je van het :o paar keer geprobeerd, maar overal geven ze een ander advies :+ Ik had altijd last van beugels die in mijn oksels prikten terwijl ik braaf behas droeg die de winkels adviseerden. Na wat googlen besloten een omvangmaat kleiner te nemen en een cupmaat groter, en nu sluit het perfect aan. Genoeg sites, plaatjes en filmpjes te vinden met lijstjes waar de perfect zittende beha aan moet voldoen

Jammer dat je nooit goed advies hebt gekregen. Veel verkoopsters denken alleen nog maar aan omzet en niet meer aan de klant. Fijn dat de Freya voorgevormde bhs goed zitten bij jou, dan heb je mooie borsten :D Bij de meeste dames sluiten ze niet mooi aan, omdat hun borsten niet rond en stevig genoeg zijn.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:17

Balen is dat. Mijn omtrek is 68 en had cup D, dus had ook een 70 D nodig. Zelfs dat was al lastig te vinden! Vaak begint het al bij de 75...

Maar gelukkig heb je iig wat! (bh's gevonden bedoel ik ;) )

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:38

Ik heb dat probleem een jaar of 13 gehad, inmiddels toch doorgegroeid naar een 70 omvangj heb overigens 70 e, de laatste paar jaar zijn er redelijk wat merken bij gekomen die kleinere maatjes hebben. Maar meestal kom je wel bij duurdere merken uit. Ik kan nog steeds zelden terecht bij een luveea o.i.d, laat me altijd helpen bij de lingeriewinkel. Hebben ze jou maten al nagemeten, kennis van me propte zich jaren in een 85 d, x meegenomen bleek ze 75 f te hebben

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:47

120 euro voor 3 BH's? Was 't maar zo'n feest, ik krijg er net anderhalve BH van of zo...

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:52

TS, zie dat je in Leende woont. Probeer Le Nett eens in Son en Breugel. Wel wat duurder, maar daar hebben ze echt alles! Ik heb ook een vrij grote cup en draag bijna altijd BH's van marie-jo. Sexy zijn ze niet, maar geloof me, in die maten zijn er gewoon amper leuke bh's te krijgen. Je komt altijd uit op zwart, wit of huidskleur. Maar dat zul je moeten accepteren.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:16

Meisje, neem het van nog een lingerieverkoopster aan, ga naar een GOEDE lingeriezaak, desnoods een klein boetiekje en laat je daar adviseren in merken en maten.
Het is voor jou NU HEEL belangrijk goed passende en ondersteunende bh's te dragen.

Je wil niet weten hoeveel 30-jarigen de potloodtest al falen doordat ze de verkeerde bh dragen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:22

Wat is de potloodtest?

Overigens kwam ik er ook achter dat ik de verkeerde maat droeg, door het na te laten kijken.. Ik droeg altijd 70 of 75B, maar kreeg twee blauwe plekjes op de plek waar de beugel zat.. Dus laten kijken en passen, bleek ik dus 70 D te hebben: 2 cupmaten verschil! Toen hoorde ik dus ook dat 80% de verkeerde bh maat draagt..