tramadol ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:49

Tramadolw erkt idd wel goed.

Eerst vaak wat dizzy maar dit trekt vrij snel weg.
Gebruik 2 per dag met daarnaast maagbeschermers

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:55

Avelienvd schreef:
Gebruik 2 per dag met daarnaast maagbeschermers

Ik hoef van mijn HA dus geen maagbeschermer te slikken met de tramadol.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:55

Ik snap de combinatie met ibu niet helemaal. Ik zou persoonlijk tramadol eerst in combinatie met paracetamol (eventueel zaldiar) proberen en dan pas in combinatie met een NSAID. Maargoed, je huisarts zal het wel met een reden hebben gedaan. Heb je er verder geen maagbeschermers bij gekregen?

Is de pijn nu wel helemaal onder controle? Dat is natuurlijk de belangrijkste vraag :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 17:15

_Noraly schreef:
Ik snap de combinatie met ibu niet helemaal. Ik zou persoonlijk tramadol eerst in combinatie met paracetamol (eventueel zaldiar) proberen en dan pas in combinatie met een NSAID. Maargoed, je huisarts zal het wel met een reden hebben gedaan. Heb je er verder geen maagbeschermers bij gekregen?

Is de pijn nu wel helemaal onder controle? Dat is natuurlijk de belangrijkste vraag :)

Maagbeschermers heb ik er niet bij gekregen, maar ik moest ze niet op een lege maag innemen.
Heb gelukkig ook geen last van mn maag gekregen (wat ik met de diclofenac wel had: maagzuur)

De pijn is nu wel gelukkig onder controle :)

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:16

dat is de werking van tramadol, hebben ze dat bij de apotheek niet gezegd?
tramadol is eigenlijk een morfine (daarom ook geen maagbeschermer) dus daar wordt je suf van, je mag ook niet autorijden nu he! (niet dat dat lukt met die rugpijn denk ik)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 17:18

gabiiy schreef:
dat is de werking van tramadol, hebben ze dat bij de apotheek niet gezegd?
tramadol is eigenlijk een morfine dus daar wordt je suf van, je mag ook niet autorijden nu he! (niet dat dat lukt met die rugpijn denk ik)

Ja dat hadden ze idd gezegt, maar had niet verwacht dat het zo lang zou aanhouden :)
Nu lees ik dat het bij anderen soms 2 dagen duurt, dus ben ik al wat minder ongerust.

Ik heb geen rijbewijs, moet alles lopend doen.

ponyparadijs

Re: tramadol ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:21

Ze zeggen in de bijsluiter dat je tot 3 weken na start van de tramadol niet deelnemen in het verkeer. Het beinvloed namelijk je reactie vermogen!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:23

kiwi1990 schreef:
Dat zei de arts dus ook, maar zoals ik eerder zei ben ik nogal huiverig voor de tramadol omdat het een opioïde is.
Ik moest het 3 keer per dag nemen, maar dan te bedenken dat er vaak een wachtlijst staat voor een ziekenhuis zal het ongeveer 2 weken duren voordat ik daar een afspraak heb via de huisarts. (mijn huisarts kennende, want die stuurde me met rugpijn altijd naar huis met: "neem maar een paracetamol en diclofenac en ga onder de douche")

Ik neem nu alleen als ik het weer voel opkomen.

En sorry lees het nu pas goed, Ik mocht de diclofenac absoluut niet mixen met de ibu of tramadol, vanwege de maag.

Vraag dan om maagbeschermers :j Ik slikte 3x per dag paracetamol, dyclofenac én tramadol. Als je zo'n spiegel opbouwt is mijn ervaring dat je minder sterk reageert op de bijwerkingen van de tramadol terwijl het wel echt goed werkt. Maagbeschermers zijn sowieso aan te raden!! Let ook op je stoelgang, je gaat nogal verstoppen van tramadol :o

Op een gegeven moment voelde ik dat het wat beter ging, toen slikte ik paracetamol en dyclofenac en als het écht niet ging, een tramadol erbij. Dat is mij zeer goed bevallen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:34

De maagbeschermer zal je wel gekregen hebben voord de diclofenac Patriciavt. Want voor de tramadol is het niet nodig.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:52

Wel eventueel voor de ibu..
Althans daar heb ik veel last door gekregen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:05

Ibu kan inderdaad ook maagproblemen geven.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:35

Had dit jaar een aantal maanden zware rugproblemen en heb daarvoor 6 weken een combi van lyrica, diclofenac en tramadol moeten slikken omdat de pijn anders niet te harden was. Ik had last van een suf gevoel en ben 2x misselijk geweest. Verder gelukkig geen maagklachten.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:41

Ik slik Tramadol als ik erg pijn heb van mijn rug en heup. Vroeger slikte ik ibu maar ik mag geen NSAID's meer sinds ik aan mn maag ben geopereerd. (en daar vallen ibu en dicloflenac etc dus onder)
Ik slik alleen tramadol als het echt niet anders kan (lees: ik kan niet meer lopen van de pijn) Deelnemen aan het verkeer doe ik niet als ik tramadol op heb. Ik wordt er echt knetterstoned van. Heb overigens ook de 50 mg.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:45

ik heb van november 2010 tot december 2011 aan de tramadol gezeten , in het begin idd behoorlijk moe , suf misselijk en draaierig maar na een week of 2 was dat ook helemaal weg :j ik moest het toen ook met 6-8 paracetamol gebruiken maar mocht absoluut geen ibuprofen nemen :n /
wat bij mij op den duur goed begon te werken was 'sochtens paracetamol smiddags rond 1 uur tramadol , dan rond 4 uur nog weer paracetamol en rond 7 uur weer een tramadol (was bij mijn afbouw) en dan de rest gewoon nog paracetamol :j . hoop dat je een beetje snel in het ziekenhuis terrecht kan en dat je snel weer van dit rotspul af bent !

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:17

Ik heb nu tijdelijk tramadol. Gisteren 1 pil gehad, pijn ging er dwars doorheen maar heb nog nooit zo veel gelachen als gisteren! Ik heb 50mg.
Vandaag ook weer 1 gepakt, niks van gemerkt. Na een uurtje een ibu 600mg erbijgenomen maar niks gemerkt en nog steeds pijn ;(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:21

heerlijk spul :D

maar ik krijg het ook alleen maar met maagbescherms mee

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 22:26

Vicky_88 schreef:
Ik heb nu tijdelijk tramadol. Gisteren 1 pil gehad, pijn ging er dwars doorheen maar heb nog nooit zo veel gelachen als gisteren! Ik heb 50mg.
Vandaag ook weer 1 gepakt, niks van gemerkt. Na een uurtje een ibu 600mg erbijgenomen maar niks gemerkt en nog steeds pijn ;(

Ah das echt balen :(:)
Hopen dat de pijn snel wegtrekt, waar heb je last van als ik vragen mag? :o

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:31

vicky ; mag je het niet combineren met 2 paracetamol's ? dat versterkt elkaar zei mijn arts :j heeft bij mij altijd prima gewerkt :j

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:46

Paracetamol word ik misselijk en duizelig van dus die slik ik niet meer.

Tuurlijk mag dat, ik heb woensdag een ongelukje gehad, ben door een vitrine gevallen en heb nu 3 hechtingen in mn arm. Eigen schuld :+ maar doet wel zeer

Hopelijk werkt t bij jou wel TS!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:50

kiwi1990 schreef:
. Omdat de pijn niet weg ging van diclofenac(nam er 3 per keer)

Ik hoop heel erg dat je 3 per dag bedoelt ipv 3 per keer...

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 22:51

delerium schreef:
kiwi1990 schreef:
. Omdat de pijn niet weg ging van diclofenac(nam er 3 per keer)

Ik hoop heel erg dat je 3 per dag bedoelt ipv 3 per keer...

nope

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:52

Ik had ze vorig jaar voor mijn hoofdpijn. Vond ze heerlijk. Werd er inderdaad stoned van, maar vond ik ook niet erg, de hoofdpijn was wel weg, en mijn rugpijn ook meteen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 22:52

Vicky_88 schreef:
Paracetamol word ik misselijk en duizelig van dus die slik ik niet meer.

Tuurlijk mag dat, ik heb woensdag een ongelukje gehad, ben door een vitrine gevallen en heb nu 3 hechtingen in mn arm. Eigen schuld :+ maar doet wel zeer

Hopelijk werkt t bij jou wel TS!

Ja gelukkig werken ze wel, en ik heb ze vannaf dat ik ze heb er nog maar 2 hoeven innemen :)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:04

ik heb ze na mijn schouderoperatie ook gehad.

elke 8 uur 1 tramadol 1 diclofenac en 2 paracetamol 500 (jawel tegelijk!!)
op advies van de chirurg, merkte idd de eerste dagen dat ik in slaap viel na de tramadol, maar na een week was dat over. er stond idd wel op het doosje niet mee autorijden oppassen met verkeersdeelname en de andere dingen die op zo'n sticker staan.

ik heb 4 maanden op die pijnstillers gezeten, heb na 2 maanden de tramadol afgebouwd,wilde namelijk weer kunnen autorijden. had geen last van bijwerkingen maar voor de zekerheid deed ik het toch maar niet :o

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:28

kiwi1990 schreef:
Gelukkig ben ik momenteel alleen een beetje wazig.

@Kelly: Kunnen ze op een scan ook eventuele oude breuken zien dan? Aangezien dat het eerste was waar ze aan dacht gezien de pijn.

Ja op een scan kunnen ze dat zien ja . Bij mij zagen ze ze ook zitten blekken zelfs 2 wervels beschadigt te zijn van de toenmailige val, waar ze eerst dachten 1 breuk op foto te hebben gezien, Maar omdat alles toen functioneerde bij mij hebben ze geen verdere onderzoeken gedaan. Laat je maar goed nakijken ,