Zwitsal schreef:ik heb een beetje hetzelfde probleem.
Ik kan ook niet genoeg tijd doorbrengen in mn bed.
Ik slaap ook steeds extremer uit (maak steeds vaker nachten van 12 uur en tja als ik dan pas om 1 uur ga slapen..). Op vrije dagen zet ik nooit mijn wekker zodat ik 'lekker' uit kan slapen. Wel een wekker zetten heeft trouwens geen nut want zodra die afgaat ga ik inderdaad smoesjes bedenken waarom ik nog wel even 'mag' blijven liggen.
Vandaag ook pas rond half 1 uit gekomen en eigenlijk niet zoveel te doen vandaag.
Moet eigenlijk alleen opruimen hier en de afwas doen voordat ik vanavond ga uiteten. Maar ik ben nu ruim 2 uur wakker en ik heb nu alweer zin om in bed te gaan liggen en lekker te gaan slapen.
De gedachte van "die afwas kan ook wel straks voor ik weg ga even snel, dan kan ik nu nog even een uurtje slapen", of "opruimen kan ook morgen ochtend nog, dan kan ik nu nog even slapen".
Soms ga ik ook op bed liggen met het idee even rustig een uurtje een boek te lezen (ik heb geen bank dus als ik lekker wil zitten/hangen moet ik dat op mn bed doen), waarna ik onverwachts (want ik voel me helemaal niet moe) in slaap val (en een diepe slaap ook) en vervolgens 2.5 uur later wakker word. lichtelijk gedesorienteerd omdat ik zo diep geslapen heb en bijv met mn boek nog in mn handen.
op vrije dagen doe ik soms niets anders dan slapen.. soms doe ik niet eens boodschappen maar eet ik wat soep oid want de tijd die ik bespaar met boodschappen doen kan ik dan lekker nog even slapen. ('ach.. ik heb eigenlijk ook wel trek in een lekker kopje soep ipv een hele maaltijd, oh dat heb ik hier nog liggen.. komt dat even goed uit, dan kan ik nu nog even lekker slapen')
Het lange slapen snachts heb ik me al bij neergelegd. 8 uur per nacht is gewoon echt te weinig voor mij (en ja, dat heb ik uitgeprobeerd, een tijd lang, inclusief regelmatige tijden van naar bed gaan en weer opstaan). dat ik nou eenmaal ook geen ochtend mens ben en savonds een stuk productiever ben heb ik ook maar geaccepteerd (en daarmee dat ik eigenlijk gewoon mn hele ochtend over sla).
Maar ik vind het eigenlijk wel heel vervelend dat als ik dan lekker uitgeslapen heb dat ik dan 2 of 3 uur later weer naar mn bed verlang. en het is niet dat ik dan moe ben oid.. ik verlang gewoon ontzettend naar mn bed. Heb echt behoefte om te gaan slapen en die behoefte kan ik zo ontzettend moeilijk negeren.
smiddags slapen heeft trouwens geen enkele invloed op mn nachtrust. als ik smiddags slaap, slaap ik de nacht erop gewoon weer 12 uur lang. heb ook al wel eens geprobeerd een hoop nachten achter elkaar echt 12 uur te slapen onder het mom van "misschien moet ik slaap inhalen?". maar het liefst slaap ik gewoon elke nacht 12 uur, en dan smiddags (zo rond een uur of 5 to 7 is favoriet) weer slapen.
wow jouw verhaal komt wel heel erg overeen met de mijne....