Slaapverslaving???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:23

tessyke schreef:
ow dit topic moet ik echt aanklikken!
Hier ook iemand die overdag geregeld terugkruipt.

Mijn moeder werkt s'nachts en slaapt dus overdag.
Daarom doe ik s'morgens mijn klusjes, ruim op en kijk ik er echt naar uit om terug mijn bed in te kruipen.
Ik moet toegeven dat andere dingen daar wel eens onder lijden zoals schoolwerk of zelfs de paarden :=

hier dus ook.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:23

Nathaliefje schreef:
Ik slaap ook heel veel en heel graag. Vaak heb ik pas in de middag (13u) les, dus dan blijf ik makkelijk tot half 12 slapen. Als ik dan ook nog eens op tijd uit ben, kruip ik 's middags net zo graag weer terug :P Daar tegenover staat wel dat ik pas tegen 1u/2u ga slapen normaal. Ik denk dat ik zo graag slaap, omdat ik ook zééér gemakkelijk in slaap val. Geldt dat voor jullie ook, andere veel-slapers? :D Als ik ga liggen en mijn ogen sluit, ben ik binnen de minuut in slaap. Als ik 's middags slaap is dat ook niet omdat ik echt moe ben, maar omdat het zo lekker is om te slapen. Als het heel lang zou duren eerdat ik in slaap zou vallen, zou ik er minder deugd aan hebben.

Jazeker... als ik in bed lig (welk moment van de dag dan ook) ben ik ZO vertrokken... hooguit tien minuten :z ik slaap :P Ik slaap ook 9-10 uurtjes per nacht.. en ga expres overdag niét slapen want dan weet ik al hoe het gaat.. dan wil ik altijd overdag slapen en dat gaat nu eenmaal niet met een druk schema :)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:26

Ojajoh schreef:
idd wat hier ergens al geschreven staat, medische oorzaak uitgesloten?
en misschien supplementen ? voor extra energie?

geen medische oorzaak..

supplementen??? Bin there done that..., helpt niet. Kan imiddels een winkeltje met pepmiddelen openen haha

tessyke

Re: Slaapverslaving???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:37

pepmiddelen is geen oplossing, hier wordt ik er alleen maar slaperig van :D
Luiwammes 1ste klas :Y)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:37

Ik wilde hier serieus net een topic over openen, nadat ik vannacht weer bijna 15 uur heb geslapen en og steeds in bed ozou liggen als de deurbel niet was gegaan.. Het is niet zo dat ik nu heel wakker ben zeg maar, als ik op de bank zou liggen zou ik verder slapen. Pfeiffer is hier zo goed als uitgesloten, heb dit namelijk in ernstige mate gehad toen ik jong was.

Verder heb ik ook echt nergens energie voor, ik kan me nergens toe zetten en mn dagritme is totaal naar de knoppen omdat ik nu tot ene uur of half 1 slaap als ik er niet perse uit hoef, maar vervolgens om 11 uur alweer op de bank zit te gapen, mijn dag heeft dus opeens bijna 10 uur minder inhoud :=

Zit nu in een dubio om toch maar eens langs de HA te gaan, maar ik denk dat die man me alweer aan ziet komen..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:42

Ik lees wat mee. Heb niet dat ik overdag perse moet slapen, maar ik slaap wel absurd veel. Makkelijk 12 uur op een nacht. En dan ben ik nog moe. Slaap ik minder, ben ik een wrak. Als ik er vroeg uit moet, moet ik de avond ervoor dus ook vroeg in. En laat ik nou net een avondmens zijn, waardoor ik 's avonds dus niet in slaap kan komen. En dan ben ik de volgende dag(en) een wrak :+
Volgens de internist 'zat dit tussen de oren'. Ik moest maar meer bewegen en me aan een ritme van 8 uur slaap houden. Gedaan en het gevolg was dat ik op het randje van een burn-out zat. En bedankt he.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:47

Ik sta pas op als het echt moet, zoals nu met stage. Of als ik besef dat ik anders mn dag heb verpest...
Maar echt genoeg slaap in mn hoofd? Misschien 1x per maand ofzo. Ik heb meer colleges in bed gelegen dan gevolgd op school. Ik kan ook overal slapen, onderweg naar stage zet ik soms mn auto op een parkeerplaats en doe ff 15min n slaapje :o

Alleen in de periode dat ik veel aan t harlopen was, fitnessen en kickboksen was ging opstaan beter..
Misschien is dat een tip voor de TS, veeel sporten en aan je conditie doen.

Ben een keer met een vriend en zn pa naar Marokko gereden(meer dan 2100km). Toen we daar aankwamen zei zn pa tegen me: "Voor jou maakt t niet uit of je met t vliegtuig gaat of met de auto, je doet je ogen dicht en open en je bent in Marokko!" xD

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:58

ik heb een beetje hetzelfde probleem.
Ik kan ook niet genoeg tijd doorbrengen in mn bed.
Ik slaap ook steeds extremer uit (maak steeds vaker nachten van 12 uur en tja als ik dan pas om 1 uur ga slapen..). Op vrije dagen zet ik nooit mijn wekker zodat ik 'lekker' uit kan slapen. Wel een wekker zetten heeft trouwens geen nut want zodra die afgaat ga ik inderdaad smoesjes bedenken waarom ik nog wel even 'mag' blijven liggen.
Vandaag ook pas rond half 1 uit gekomen en eigenlijk niet zoveel te doen vandaag.
Moet eigenlijk alleen opruimen hier en de afwas doen voordat ik vanavond ga uiteten. Maar ik ben nu ruim 2 uur wakker en ik heb nu alweer zin om in bed te gaan liggen en lekker te gaan slapen.
De gedachte van "die afwas kan ook wel straks voor ik weg ga even snel, dan kan ik nu nog even een uurtje slapen", of "opruimen kan ook morgen ochtend nog, dan kan ik nu nog even slapen".

Soms ga ik ook op bed liggen met het idee even rustig een uurtje een boek te lezen (ik heb geen bank dus als ik lekker wil zitten/hangen moet ik dat op mn bed doen), waarna ik onverwachts (want ik voel me helemaal niet moe) in slaap val (en een diepe slaap ook) en vervolgens 2.5 uur later wakker word. lichtelijk gedesorienteerd omdat ik zo diep geslapen heb en bijv met mn boek nog in mn handen.

op vrije dagen doe ik soms niets anders dan slapen.. soms doe ik niet eens boodschappen maar eet ik wat soep oid want de tijd die ik bespaar met boodschappen doen kan ik dan lekker nog even slapen. ('ach.. ik heb eigenlijk ook wel trek in een lekker kopje soep ipv een hele maaltijd, oh dat heb ik hier nog liggen.. komt dat even goed uit, dan kan ik nu nog even lekker slapen')

Het lange slapen snachts heb ik me al bij neergelegd. 8 uur per nacht is gewoon echt te weinig voor mij (en ja, dat heb ik uitgeprobeerd, een tijd lang, inclusief regelmatige tijden van naar bed gaan en weer opstaan). dat ik nou eenmaal ook geen ochtend mens ben en savonds een stuk productiever ben heb ik ook maar geaccepteerd (en daarmee dat ik eigenlijk gewoon mn hele ochtend over sla).
Maar ik vind het eigenlijk wel heel vervelend dat als ik dan lekker uitgeslapen heb dat ik dan 2 of 3 uur later weer naar mn bed verlang. en het is niet dat ik dan moe ben oid.. ik verlang gewoon ontzettend naar mn bed. Heb echt behoefte om te gaan slapen en die behoefte kan ik zo ontzettend moeilijk negeren.
smiddags slapen heeft trouwens geen enkele invloed op mn nachtrust. als ik smiddags slaap, slaap ik de nacht erop gewoon weer 12 uur lang. heb ook al wel eens geprobeerd een hoop nachten achter elkaar echt 12 uur te slapen onder het mom van "misschien moet ik slaap inhalen?". maar het liefst slaap ik gewoon elke nacht 12 uur, en dan smiddags (zo rond een uur of 5 to 7 is favoriet) weer slapen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:03

Zijn jullie ook "ontoerekeningsvatbaar" als je net wakker word? Ik zeg altijd (bijna)overal Ja op als ik net wakker ben, als ik maar na het ja zeggen verder kan slapen...

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 17:28

Mixje90 schreef:
Ik sta pas op als het echt moet, zoals nu met stage. Of als ik besef dat ik anders mn dag heb verpest...
Maar echt genoeg slaap in mn hoofd? Misschien 1x per maand ofzo. Ik heb meer colleges in bed gelegen dan gevolgd op school. Ik kan ook overal slapen, onderweg naar stage zet ik soms mn auto op een parkeerplaats en doe ff 15min n slaapje :o

Alleen in de periode dat ik veel aan t harlopen was, fitnessen en kickboksen was ging opstaan beter..
Misschien is dat een tip voor de TS, veeel sporten en aan je conditie doen.

Ben een keer met een vriend en zn pa naar Marokko gereden(meer dan 2100km). Toen we daar aankwamen zei zn pa tegen me: "Voor jou maakt t niet uit of je met t vliegtuig gaat of met de auto, je doet je ogen dicht en open en je bent in Marokko!" xD

whahaha dat heb ik ook. Dat is dan wel weer het leuke hiervan. Als mijn man rijdt ben ik overal in een zucht hihi

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:32

Ik kan ook heel veel slapen en vooral op een "verveelde zondagmiddag" kan ik zo een paar uur weg slapen.
Ik slaap ik zo als ik ga liggen.
Tja ik zou toch zeggen proberen niet meer te slapen. Ik ben daarna ook zo suf als een konijn en als ik niet geslapen heb heb ik dat niet.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 18:00

Zwitsal schreef:
ik heb een beetje hetzelfde probleem.
Ik kan ook niet genoeg tijd doorbrengen in mn bed.
Ik slaap ook steeds extremer uit (maak steeds vaker nachten van 12 uur en tja als ik dan pas om 1 uur ga slapen..). Op vrije dagen zet ik nooit mijn wekker zodat ik 'lekker' uit kan slapen. Wel een wekker zetten heeft trouwens geen nut want zodra die afgaat ga ik inderdaad smoesjes bedenken waarom ik nog wel even 'mag' blijven liggen.
Vandaag ook pas rond half 1 uit gekomen en eigenlijk niet zoveel te doen vandaag.
Moet eigenlijk alleen opruimen hier en de afwas doen voordat ik vanavond ga uiteten. Maar ik ben nu ruim 2 uur wakker en ik heb nu alweer zin om in bed te gaan liggen en lekker te gaan slapen.
De gedachte van "die afwas kan ook wel straks voor ik weg ga even snel, dan kan ik nu nog even een uurtje slapen", of "opruimen kan ook morgen ochtend nog, dan kan ik nu nog even slapen".

Soms ga ik ook op bed liggen met het idee even rustig een uurtje een boek te lezen (ik heb geen bank dus als ik lekker wil zitten/hangen moet ik dat op mn bed doen), waarna ik onverwachts (want ik voel me helemaal niet moe) in slaap val (en een diepe slaap ook) en vervolgens 2.5 uur later wakker word. lichtelijk gedesorienteerd omdat ik zo diep geslapen heb en bijv met mn boek nog in mn handen.

op vrije dagen doe ik soms niets anders dan slapen.. soms doe ik niet eens boodschappen maar eet ik wat soep oid want de tijd die ik bespaar met boodschappen doen kan ik dan lekker nog even slapen. ('ach.. ik heb eigenlijk ook wel trek in een lekker kopje soep ipv een hele maaltijd, oh dat heb ik hier nog liggen.. komt dat even goed uit, dan kan ik nu nog even lekker slapen')

Het lange slapen snachts heb ik me al bij neergelegd. 8 uur per nacht is gewoon echt te weinig voor mij (en ja, dat heb ik uitgeprobeerd, een tijd lang, inclusief regelmatige tijden van naar bed gaan en weer opstaan). dat ik nou eenmaal ook geen ochtend mens ben en savonds een stuk productiever ben heb ik ook maar geaccepteerd (en daarmee dat ik eigenlijk gewoon mn hele ochtend over sla).
Maar ik vind het eigenlijk wel heel vervelend dat als ik dan lekker uitgeslapen heb dat ik dan 2 of 3 uur later weer naar mn bed verlang. en het is niet dat ik dan moe ben oid.. ik verlang gewoon ontzettend naar mn bed. Heb echt behoefte om te gaan slapen en die behoefte kan ik zo ontzettend moeilijk negeren.
smiddags slapen heeft trouwens geen enkele invloed op mn nachtrust. als ik smiddags slaap, slaap ik de nacht erop gewoon weer 12 uur lang. heb ook al wel eens geprobeerd een hoop nachten achter elkaar echt 12 uur te slapen onder het mom van "misschien moet ik slaap inhalen?". maar het liefst slaap ik gewoon elke nacht 12 uur, en dan smiddags (zo rond een uur of 5 to 7 is favoriet) weer slapen.

wow jouw verhaal komt wel heel erg overeen met de mijne....

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 18:02

Mixje90 schreef:
Zijn jullie ook "ontoerekeningsvatbaar" als je net wakker word? Ik zeg altijd (bijna)overal Ja op als ik net wakker ben, als ik maar na het ja zeggen verder kan slapen...

uh ja dus, tot groot genoegen van mijn jongens "mama, mag ik een snoepje......"

ip slaap ik niet wanneer ik alleen thuis met ze ben, maar ik zak wel eens (en dan echt per ongeluk) weg op de bank.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:07

Mixje90 schreef:

Als ik wakker ben, ben ik echt wakker.
Gisteren wat energydrink gehad (dom), dus vannacht ben ik heel vaak wakker geweest, lag ook steeds niet lekker. Ik weet dan ook nog precies wanneer en hoe ik me omdraaide. Ik word bijv. ook wakker als vriendje op staat (om 5 uur :z ). Vaak zeg ik dan nog even wat hij niet moet vergeten (katten geen eten he, vergeet je boekje niet, je sloffen liggen daar en daar).

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:05

Mixje90 schreef:

Ja!! Ik dus ook :') Vreselijk.. Ik praat dan ook als een baby, mijn vriend noemt het "brabbelen". :') De mafkees.

"Wat zeg je nou weer, ik versta er weer eens geen klap van >;) "

_O-

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:20

Ik zou er echt een hoop voor over hebben om een ochtentype met een eindeloze hoeveelheid energie te zijn.
Word er echt helemaal compleet gestoord van dat ik zoveel slaap nodig heb, ben bijna altijd moe. Een goed ritme aanhouden helpt ook niet echt, ik ben in het weekend hele dagen aan het slapen om de schade in te halen :') ...

Ik heb een bloedtest gedaan en pfeiffer test maar daar kwam niks bijzonders uit.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:41

Draai je nog steeds wisselende diensten Es? Ik kan me herinneren dat er laatst iets was met je werk, dat je moest kiezen zeg maar, weet even niet meer wat het geworden is.

Dat is nog niet zo lang geleden toch?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:28

De enige dag in de week dat ik ook vroeg moet beginnen is zaterdag(helaas ga ik na volgende week 2 dagen in de week erbij stage lopen en die man begint al om half 8 of 8 uur..).. Als dan de wekker gaat is ook t enige wat ik denk: over 9 uur ben ik weer thuis en kan ik weer lekker op de bank even een dutje doen.
Daar kijk ik dan ook de hele werkdag naar uit! (Helaas is het bijv op zaterdagmiddag heel erg rustig op mn werk dus dan ben ik echt de uren aan het aftellen). 9 van de 10 keer slaap ik dan helemaal niet als ik terug kom maar gewoon het idee dat er dan weer de mogelijkheid is om te slapen is al iets om me aan vast te klampen.
Maar bijv vorige week zaterdag aten we (in t weekend ben ik altijd nog bij mn ouders) een broodje gezond op de bank als avondeten.
Ik weet nog dat mn moeder vanuit de keuken riep dat de broodjes klaar waren maar daarna ben ik in slaap gevallen.. Met mn lege glas nog in mn handen.. Heb gewoon 2 uur (!!) In coma op de bank gezeten (niet eens gelegen).. Mn ouders hebben gewoon zitten kletsen en eten en tv zitten kijken naast me, mn mams heeft me vanuit de keuken nog geroepen of ik mn broodje klaar kwam maken maar ik heb gewoon niets meer door gehad..
Dat was toch wel erg..

En sochtends voor een uur of 10 ben ik echt niets waard.. Dus hoe ik dat straks op stage ga doen.. Half 8 beginnen.. Pffff.. Ik weet niet of me dat wel gaat lukken..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:38

In de winter slaap ik ook meer dan 's zomers, hoewel ik 's zomers ook prima in de zon kan maffen :+. Als ik uit het werk kom val ik vaak in 't zonnetje in slaap. 's winters slaap ik makkelijk 12 uur per nacht vooral rond de donkere dagen.

Ik las laatst dat 100 jr geleden mensen 14h per nacht sliepen, maar dan tussendoor wel wakker waren en zelfs dan even thee gingen drinken bij de buren. Ook is het bij oudere boertjes nog wel gebruikelijk om twee keer per etmaal te slapen; de nacht, en na het middageten even een paar uurtjes plat.

Dus of het echt zo afwijkend is vraag ik me af. Na paarden en muziek is slapen op het strand werkelijk mijn grootste hobby <3

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:39

in de winter slaap ik ook een stuk meer :j
dan heb ik ook echt moeite met uit mijn bed te komen zolang het donkers is...

Vandaag ben ik opgestaan om half 9 (extreem vroeg want normaal is dit tussen 10u en 11u)
Dan van 16u tot 18u terug mijn bed ingedoken en heerlijk geslapen.
Nu ben ik weer stikkapot dus ik duik weer voor een 10 tal uurtjes :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:48

ik ben nu juist klaar wakker..
en eigenlijk wil ik morgen rond een uur of 10 in de trein zitten.. dilemma..
denk dat ik maar even een rondje opruimen doe, muziekje aan.. vrees alleen dat ik daar alleen nog maar actiever van word (maar t opruimen is helaas echt nodig).

gelukkig is het hier niet zo gehorig als in het grootste gedeelte van de huizen in amsterdam. Anders zouden mn buren echt knettergek van me worden savonds/snachts (en ik van hen, sochtends).

en oooh slapen op t strand <3 !
moet het alleen niet TE heet zijn en mn hoofd moet in de schaduw liggen. en het liefst een bedje erbij anders houdt mn rug het niet lang vol. Tegenwoordig let ik heel goed op als ik op vakantie op t strand kom.. ben namelijk al meerdere keren overdag in de zon in slaap gevallen en als een kreeft wakker geworden (en dat is voor de nachten daarna niet zo goed voor je nachtrust).

In de zomer ben ik ook actiever. deels omdat het dan lichter, warmer en zonniger is. maar deels ook omdat het dan gewoon te warm in mn kamer wordt om lang (uit) te slapen en met die hitte is slapen gewoon niet zo lekker meer :P.
maar ooh in de winter of herfst, als het buiten grauw is en het keihard regent (dat klinkt zo lekker ritmisch op t dak.. dan ben ik helemaal zo weg). op mn oude kamer kon ik liggend vanuit mn bed naar buiten kijken op straat.. heerlijk vond ik dat. als het overdag hoosde en ik in mn bedje onder de dekens lag en al die mensen buiten op straat zag rennen en half verzuipen..
Nu kan ik niet meer naar buiten kijken dus trek ik mn gordijnen dicht en ga ik gewoon slapen ^^

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:26

Tijd voor veel koffie?

Ik heb juist dat ik te weinig slaap..

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:36

Hoeveel slaap je snachts? Dutjes doen is juist goed voor je. Ideaal is om de twee uur een dtuej, dan heb je geen nachtrust meer nodig.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 06:54

hier nog een hoor, alleen in mindere maten en vooral de afgelopen jaren veel, dit jaar valt het mee.

Ik had altijd wel eens een dag dat ik lekker vroeg klaar was met school, dus wanneer de helft van me vriendinnen nog op school zat, ging ik even lekker slapen. Keek er ook altijd echt naar uit haha en als het die dag eens niet lukte, beloofde ik mezelf dat het de dag erna wel een keerjte mocht ofzo.

Nu heb ik een rooster dat ik pas om 12 uur hoef te beginnen en 5 uur klaar ben, dus kom er rond 9.30 uitgerold en na school duik ik dan ook niet meer me bed in. Alleen in de vakantie had ik nogal vaak last van nog even 2 uurtjes slapen haha.

maar elke dag is wel een beetje TE.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 07:08

Ik heb daar totaal geen last van, ben nu klaar wakker omdat mn schoolwekker nog aanstond, hoef eigenlijk pas om 8 uur op in het weekend om dan de paarden te doen en les te geven.ik kan er meestal vrij makkelijk uitkomen ( doordeweeks kwart voor zeven en dan slaap ik rond 10en. In het weekend meestal rond 11 uur en dus 8 uur wakker ).
Ik ga bijna nooit echt heel laat slapen, maar als ik toch een keer na 12e ga slapen ben ik de volgende dag na 2en best moe en val ik op de bank in slaap en voel me daarna nog 2 uur dooodmoe. Dus doe dat eigenlijk nooit!