Leven zonder vrienden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Re: Leven zonder vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:29

ik herken hier ook wel wat in

nog 2 goede vriendinnen, alleen die wonen beide meer dan 40 min rijden van mijn huis
en we zijn allemaal niet erg van de telefoontjes...

Soms baal ik er wel is van
maar aan de andere kant
denk ik... ach... kost toch weer hoop tijd ook en vaak zat wordt je toch weer op je hart getrapt
dus maar beter misschien...
om mensen niet te dicht bij te laten komen...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:45

Precies wat jij zegt, dat is het hebben van vrienden. Even telefoontje dingen samen doen, meidenpraat. Maar wat de rest ook zegt, je moet er wel wat voor doen.
Heb je niet contact gehouden met vrienden toen je in het buitenland zat, bedoel tegenwoordig met Msn en skype... dat was wel te doen geweest. Misschien kun je die eens een mailtje sturen of opbellen of ze een keer langskomen.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:47

Wendy1978 schreef:
denk ik... ach... kost toch weer hoop tijd ook en vaak zat wordt je toch weer op je hart getrapt
dus maar beter misschien...
om mensen niet te dicht bij te laten komen...

Dan heb jij nog geen goede vriendinnen getroffen hoor.. Ik weet zeker dan mijn vriendinnen achter me staan ook a zou ik geen gelijk hebben en me nooit zouden kwetsen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:38

Ik kan me best voorstellen dat het voor jouw fijn is..

Mijn vrienden clubje is ook beperkt, ik zie er maar 2 echt regelmatig.
En ik heb ook geen behoefte aan een vriendengroep..

Dat alles te onderhouden, plus in jouw geval een verloofde, werk, paard.. :n Dan heb je daar gewoon geen zin/behoefte aan.. Kan ik me voorstellen :j

Toch vind ik het fijn om minstens 1 vriendin te hebben waarmee ik vrijwel iedere week wat ga doen.
Toch wat afwisseling en onder de mensen blijven, ik denk dat als ik helemaaaaal zonder vrienden zou zitten..
Ik me behoorlijk eenzaam en geisoleerd zou voelen..

Maar goed, zoals ik al zei, niet iedereen heeft die behoefte en dat hoeft ook helemaal niet als jij je er goed bij voelt :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:14

Hier nog iemand.
Er zijn maar twee mensen in m'n leven met wie ik altijd en over alles kan praten: mijn vriend en een vriend die ik al bijna 9 jaar ken. Met m'n vriend woon ik samen, maar die andere vriend woont in de randstad (en ik in twente). Met hem heb ik enkel contact via msn, maar we kennen elkaar heel goed en het is fijn om alles bij elkaar kwijt te kunnen wat we niet met onze partners willen/kunnen bespreken. Heb hem ook maar twee keer gezien in het eggie, geen behoefte aan real-life contact.

Ik mis het zeker wel om eens uit te gaan met een vriendin of samen te sporten bijv. In Nijmegen had ik nog een vriendin, maar sinds ik ben verhuisd is dat ook helemaal verwaterd. Door zeer veel negatieve ervaringen met 'vrienden' ben ik er huiverig voor om met mensen af te spreken en ze dichterbij te laten komen. Mensen bij mij thuis uitnodigen doe ik dan ook vrijwel nooit (nooit gedaan ook).
Wil echt wel graag meer vrienden hebben, maar blijkbaar ben ik te afwijkend om leuk mee om te gaan :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:20

Jeetje, ik vind dat je wel erg veel opoffert hoor voor je vriend. Als je al niet een vriendschap wil onderhouden, omdat je hem dan alleen moet laten, vraag ik me af hoe gezond je relatie en levensstijl is.
Ik vind het geen gezonde situatie voor jou zelf.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 15:47

Nancy_ jij hebt het heel goed begrepen dat er tussen werk/paard/verloofde heel weinig tijd over is. Voor mij zou het dan ook ideaal zijn om pak nu eens per week of 2 weken af te spreken met een vriendin om toch wat afwisseling te hebben en ook leuke dingen te doen die mijn vriend niet pressé zooo leuk vind :o

Ik hoor hier veel reacties dat het ongezond is of dat ik me teveel opoffer... Zo voelt het voor mij helemaal niet aan. Ik geniet echt als ik bij mijn vriend ben en wil geen leven opbouwen waar ik hem amper zie, we hebben voor elkaar gekozen en hebben erg veel dingen gemeen. Dus het is niet zo dat ik mij vaak thuis zit te vervelen. Dus ja ik zou eigenlijk wel graag een vriendin hebben om alles mee te delen, maar door mijn overdrukke weken is het heel moeilijk om hiervoor tijd te maken.

Mischien moet ik dan toch eens langs naar het vriendenasiel en een vriendin uitkiezen. Zo eentje waar plaatje op de kooi hangt "neemt niet al te veel tijd in beslag en hoeft maar 1x per week uitgelaten worden" :j

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:52

Pff hoe je praat over vrienden maken, ( ookal is het met humor ) snap ik wel een beetje dat je geen vrienden hebt. Jij bepaalt hoe het gaat, jij wil 1 x in de 2 weken jouwn leven met dr kunnen bespreken, maar het moet niet teveel moeite kosten.. neehoor.. vriendin moet er voor jou zijn, en andersom dan?? Ik heb weinig echte vriendinnen.. misschien maar 1. Maar ik probeer altijd snel contact te maken, en zo heb ik regelmatig leuke avonden met mensen die ik amper ken, en dat worden dan leuke kenissen. Je moet t allemaal zelf doen, en ja je moet er wel wat moeite in steken;) Vraag me af hoe je je zou redden zonder vriend.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:56

Hier ook beetje hezelfde.. vind het wel jammer hoor soms, maargoed!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:59

Kan je een vriendin niet combineren met je paard? Bv eens een lange buitenrit, gewoon met een vriendin, en zo kan je rustig bijbabbelen.
Heb vorig jaar ook een buitenrit gemaakt met iemand die ik ken, is niet echt een vriendin. Zomaar 3 uur gereden en ook veel gebabbeld en zo leer je mekaar ook kennen. Een echte vriendin zal ze nooit worden denk ik. Maar als ik bij haar ben amuseren we ons wel. Als ik echt een vriendin nodig heb ga ik naar iemand anders. (en met deze persoon doe ik ook leuke dingen natuurlijk :) )

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 16:07

Heb een leventje gehad zonder vriend ook hoor :7
Het was humor hoor pinuts. Vriendschap is ook geven en nemen daar ben ik mij wel van bewust. Maar buiten een paard heb ik ook nog 2 honden. In de week kom ik ook nog eens pas tussen 18-19h thuis en dan moet ik nog naar mijn paard. Dus ja het is niet simpel allemaal. Mijn leven lijkt soms net een marathon waardoor ik soms niet tot weinig tijd heb om andere dingen te doen. Ik ben gelukkig met mijn leven. Het enige wat ik mis is een een persoon waarmee ik soms kan afspreken, bijpraten, leuke dingen kan gaan doen enzo...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:11

Is dan af en toe afspreken met een leuk iemand van je werk of stal geen optie??
Ik ga ook weleens met een collega met de honden lopen of eens een bakkie bij elkaar doen. Kan super leuk met haar praten, maar we hebben verders ieder ons eigen leven.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:12

dan moet je je toch vaker loskoppelen van je vriend. Kun je niet op je werk voorstellen om een x wat te drinken met collegas?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 16:13

@ tesseke: op mijn vorige stal had ik meer contacten zo, we zijn toen ook naar zee geweest met de paarden enzo, maar vrienden kan ik ze nu ook niet echt noemen. We kwamen allen wel goed overeen,maar hebben net zo precies ieder ons eigen leventje, weet niet goed hoe ik dit kan uitleggen, ik leer regelmatig mensen kennen, maar echt vriendschap lijkt hier toch niet uit te groeien ook al blijf ik ze regelmatig zien en hebben we dan wel leuke gesprekken enzo.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:17

Ik woon sinds dit jaar op kamers in den bosch, maar ik kan niet zeggen dat ik hier vrienden heb.... Er zijn wel een paar ( niet veel) meisjes in mijn jaar die ik aardig vind, maar dat zijn nog geen vrienden. En ik vraag mij af of ze ooit meerzullen worden dan alleen school vrienden. Veder heb ik thuis in Hoorn nog wel 3 hele goede vrienden, maar geen vrienden groep.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:24

je moet ook niet teveel verwachten van mensen. Als je een leuke dag hebt gehad met kennissen, is dat er weer 1. Ik heb vrienden die ik soms een jaar niet zie.. gewoon omdat we er allebei niet aan toe komen. Zien we elkaar, dan is het hardstikke leuk:) Maar dat we niet op elkaars verjaardag ofzo komen is geen punt, als je een aantal kennisen hebt en je spreekt gewoon spontaan af heb je zo alweer een aantal x leuke afspraken;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:27

Ik begrijp de barrière van de franstalige vriend in Vlaanderen. Het zou leuk zijn als jullie dezelfde (franstalige) vrienden zouden kunnen hebben