P.I.P. implantaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:34

Ojajoh schreef:
Ooit wel eens gehoord van stress en een privé leven?
Je leven bestaat niet alleen uit je werk

ja zeker, ik was vrijgezel... en woonde dus alleen...
het is moeizaam maar het gaat.

met kinderen is het uiteraard wat moeilijker, maar om daar nu over geestelijk leed en schadevergoeding te gaan praten vind ik echt te ver gaan...
Maar goed, dat is mijn mening!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:36

Griebels, bij mij zijn ze onder de borstspieren geplaatst, als ze daar anderen onder moeten zetten, wordt die borstspier weer geraakt en zal dat weer heel pijnlijk zijn. Bij mij deed de huid geen pijn, die had ik al los liggen na twee zwangerschappen en borstvoeding.
Bij iedereen is het anders, iedereen ervaart pijn op zijn eigen manier en daarom vind ik niet dat je kunt stellen dat iemand na 10 dagen zichzelf weer kan onderhouden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:36

daantjuhhh schreef:
Dan heb jij misschien een totaal ander leven dan ik.
Maar het bericht waar jij op reageerde vond ik absoluut niet kort door de bocht.

Je hebt toch geestelijk leed?
Financieel zul je altijd kosten maken.
Ookal krijg je door betaald door een eventuele baas en worden de nieuwe protheses vergoed.

Ik weet niet waarvoor ik extra kosten zou moeten maken...
Hulp van vrienden/familie en partner is bij mijn weten nog altijd gratis.

Avelienvd

Re: P.I.P. implantaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:39

Maar Griebels, soms kun je niet op vrienden, familie of partner rekenen en ook financieel: bijvoorbeeld je toeslagen kwijt zijn voor bijvoorbeeld onregelmatigheid???

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:39

Als mijn man niet kan werken omdat hij thuis moet blijven om voor mij te zorgen, hebben we wel degelijk financieel leed, aangezien hij eigen baas is, en geen werk=geen inkomsten. Wil ik dat voorkomen, zal ik mijn kinderen naar een oppas moeten doen, is ook extra kosten. Daarbij zal ook niet elke baas geneigd zijn zomaar alles door te betalen, ik heb destijds de dag van de operatie gewoon vrij moeten nemen en de eerste twee dagen ziektewet kreeg ik niet uitbetaald...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:43

griebels schreef:
daantjuhhh schreef:
Welk geestelijk leed?
Dat je dat serieus vraagt!

Ik kan mij voorstellen dat je daar absoluut niet op zit te wachten.
Wel fijn dat het iig vergoed wordt.
Sterkte

Ik vind schadevergoeding gewoon te ver gaan...
en je bent 3 weken uit de running, waarbij je geen zwaar werk mag doen etc
na ong 10 dagen kun je jezelf in elk geval weer 'onderhouden'.

Daarbij is alleen de eerste keer zeer pijnlijk door het oprekken van je huid met de implantaten.
De operaties die erna komen waarbij er geen grotere implantaten geplaatst worden zijn piece of cake vergeleken bij je eerste operatie.

En ja ik weet heel goed waar ik het over heb ;)
Alleen zijn ze bij mij om medische redenen geplaatst...

Nou dan zijn we het duidelijk niet met elkaar eens.

Maar dan nog, kan het bij de een heel anders vallen dan bij de ander.
Ik heb ook een kennis waarbij ze om medische redenen zijn geplaatst, maar die is langer uit de running dan 10 dagen.
Zij doet lichamelijk erg zwaar werk en kan zeker 3 weken niet haar werk uitvoeren.
En al zou het maar om 10 dagen gaan.

Je hebt betaald voor een dienst.
Je hebt er vertrouwen in dat jij waar krijgt voor je geld, kwaliteit.
Dat heeft TS duidelijk niet gehad.
Dan moet je het er maar bij laten,.

Nee, joh, Je moet niet zo zeuren, het is maar 10 daagjes..
Natuurlijk niet.
Je hebt er grof geld voor betaald, dan hoord het goed te zijn.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:44

Bij mij zitten ze er ook onder en ik had geen losse huid.
Tuurlijk reageert iedereen anders op pijn etc.
Maar om over geestelijk leed en schadevergoeding te praten vind ik gewoon te ver gaan, nog ff en we hebben hier een Amerikaanse cultuur met al dat claimen...
Overigens ga ik 22 feb al onder het mes, en ik zuur ook niet over geestelijk leed en schadevergoeding.
Ja pijn zal het wel ff doen, maar he... die keuze heb ik ooit gemaakt en die zal ik moeten blijven dragen tot ik sowieso oud en verrimpeld ben :D

Edit:

Tuurlijk zullen er altijd mensen zijn die uitzonderingen op de regel zijn met het maken van kosten...
Maar over het algemeen als je nog geen gescheurde of lekkende implantaten hebt, vind ik persoonlijk niet dat je mag spreken over geestelijk leed en schadevergoedingen...

Ik zeg niet dat je na 10 dagen weer kunt werken, maar je kunt jezelf wel thuis onderhouden zoals je haren kammen en je kont afvegen...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:46

griebels schreef:
daantjuhhh schreef:
Dan heb jij misschien een totaal ander leven dan ik.
Maar het bericht waar jij op reageerde vond ik absoluut niet kort door de bocht.

Je hebt toch geestelijk leed?
Financieel zul je altijd kosten maken.
Ookal krijg je door betaald door een eventuele baas en worden de nieuwe protheses vergoed.

Ik weet niet waarvoor ik extra kosten zou moeten maken...
Hulp van vrienden/familie en partner is bij mijn weten nog altijd gratis.

Ach ja joh.
Natuurlijk is dat gratis.
De auto rijdt ook op water, je hebt geen parkeergeld... Droom lekker verder.

Ik weet heel veel van kosten bij zieken.

Ik heb een broertje wat alleen vorig jaar al 2 mnd in het ziekenhuis gelegen heeft.
Geloof mij, tegenwoordig is niks meer gratis, zelfs voor de patient niet.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:47

@daantjuh, zal ik dan even vertellen hoe ik er over denk en wat ik allemaal te verduren heb gehad??

Ik heb door medische missers op jonge leeftijd een verminkte borst. Ik heb daardoor implanten dus, meerdere keren geopereerd aan mijn borsten, vanaf baby t/m nu, mijn 35e...
Aan elke operatie zitten risico's en daar teken je voor...
So deal with it, moet ik ook doen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:48

Ik ga toch ook niet zeuren om geestelijk leed en schadevergoeding...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:50

Tuurlijk, dat is ook helemaal waar.
Maar jij hebt niet betaald voor die operatie, als het medisch is krijg je het vergoed.

TS heeft betaald voor een product wat niet goed is.
Je kunt het niet met elkaar verglijken.

Ik zou het heel logisch vinden dat TS P.I.P. aanklaagt.
Als jij een auto koopt die niet goed is wil jij toch ook een schadevergoeding zien?

Jij hebt geen product/dienst gekocht, bij jou is het allemaal veeeeeel ingewikkelder.

Je kunt een medisch nodige ingreep niet verglijken met betaalde inplantaten waar TS voor heeft moeten sparen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:51

Als je een medische misser hebt gehad, ga je toch ook je arts aanklagen als hij fouten gemaakt heeft?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:51

Heel vervelend dat je met een ondeugdelijk product zit opgescheept door de fabrikant. Dat moet niet kunnen en daar zal de schade )hersteloperatie en de daaruit voortkomende kosten) dan ook door vergoed moeten worden. Dan is het natuurlijk nog erg vervelend dat je weer onder het mes moet. Kun je de implantaten niet gewoon netje laten verwijderen zonder er iets terug voor te plaatsen? Er is toch altijd kans dat zoiets mis gaat en dat je met nog meer problemen komt te zitten?

Ik vind het wel zot dat een zorgverzekeraar nu cosmetische operaties gaat betalen... Of heb ik dat verkeerd begrepen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:53

laura1986 schreef:
Heel vervelend dat je met een ondeugdelijk product zit opgescheept door de fabrikant. Dat moet niet kunnen en daar zal de schade )hersteloperatie en de daaruit voortkomende kosten) dan ook door vergoed moeten worden. Dan is het natuurlijk nog erg vervelend dat je weer onder het mes moet. Kun je de implantaten niet gewoon netje laten verwijderen zonder er iets terug voor te plaatsen? Er is toch altijd kans dat zoiets mis gaat en dat je met nog meer problemen komt te zitten?

Ik vind het wel zot dat een zorgverzekeraar nu cosmetische operaties gaat betalen... Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Nee ze gaan geen cosmetische operatie's vergoeden.
Ze vergoeden een medisch noodzakelijke operatie:
Het verwijderen van een ondeugdelijke inplantaat die gevaarlijk kan zijn.

Het inzetten van een nieuwe wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:54

griebels schreef:
Ojajoh schreef:
Ooit wel eens gehoord van stress en een privé leven?
Je leven bestaat niet alleen uit je werk

ja zeker, ik was vrijgezel... en woonde dus alleen...
het is moeizaam maar het gaat.

met kinderen is het uiteraard wat moeilijker, maar om daar nu over geestelijk leed en schadevergoeding te gaan praten vind ik echt te ver gaan...
Maar goed, dat is mijn mening!

idd alleen, jouw gezin kwam niet stil te liggen met alle gevolgen van dien
jij bekijkt het alleen uit jouw eigen situatie, over kort gesproken....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:56

uhh even iets rechtzetten...
met de nieuwe wetgeving worden implantaten alleen vergoed bij amputatie/verminking van de borsten bij KANKER...
Ik heb geen kanker :n

Daarbij zijn implantaten geen medisch nodige ingreep. Ik heb zelf gekozen voor implantaten, voor het uiterlijk en om mezelf er beter bij te voelen. Niet omdat het medisch nodig was.

En PIP kun je aanklagen ja, maar of je daar iets van te zien krijgt als jouw implantaten het tot de vervanging goed zijn blijven doen?? Denk het niet.
Denk dat de klinieken en zorgverzekeringen PIP moeten aanklagen, die hebben veel financieel leed gehad.

Edit:
de misser bestaat niet door een fout die gemaakt is, maar omdat de medische wereld vroeger nog niet zover als bijvoorbeeld nu.
Toen was snijden de oplossing, terwijl later bleek dat het helemaal niet nodig was geweest.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:00

Ojajoh schreef:
idd alleen, jouw gezin kwam niet stil te liggen met alle gevolgen van dien
jij bekijkt het alleen uit jouw eigen situatie, over kort gesproken....

Nee, ik heb wat uitingen gedaan...
het gaat mij er niet om of je wel of niet hulp nodig hebt of wat dan ook...

het gaat mij erom dat er gesproken wordt over geestelijk leed, en over schadevergoedingen bij mensen waarvan er tot nu toe niets mis is met de implantaten...

Dus wat ik wil zeggen is: heb jij geestelijk leed hierdoor? Genoeg om er een schadevergoeding voor te vragen??

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:02

griebels schreef:
uhh even iets rechtzetten...
met de nieuwe wetgeving worden implantaten alleen vergoed bij amputatie/verminking van de borsten bij KANKER...
Ik heb geen kanker :n

Daarbij zijn implantaten geen medisch nodige ingreep. Ik heb zelf gekozen voor implantaten, voor het uiterlijk en om mezelf er beter bij te voelen. Niet omdat het medisch nodig was.

En PIP kun je aanklagen ja, maar of je daar iets van te zien krijgt als jouw implantaten het tot de vervanging goed zijn blijven doen?? Denk het niet.
Denk dat de klinieken en zorgverzekeringen PIP moeten aanklagen, die hebben veel financieel leed gehad.

Je hebt een medische misser gehad vertelde je?
En nu wordt er niks vergoed vanuit die misser?
Heb je geprobeert een arts of ziekenhuis aan te klagen?

Begrijp mij niet verkeerd.
TS heeft betaald voor een product die niet deugdelijk was.
Dat ze niks terug gaat krijgen weet ik bijna 100 procent zeker.
Eigenaar is van de aardbodem verdwenen.
Daarnaast sluit maar achter in de lange rij.

Ik vindt het overigens heel erg wat jou overkomen is.
Maar ik denk niet dat dit verglijkbaar is met de situatie van TS.

Zij heeft ergens voor betaald om er "mooier" uit te zien.

Jij hebt een misser gehad en hebt daarna betaald om "mooier" te worden.
(wat eigenlijk natuurlijk veeeeel erger en banketstaaf en dubbel is natuurlijk)
Maar de fabrikant van borstinplantaten en de chirurg die jij hebt staan los van die misser ga ik vanuit?
Als jij bij iemand moet zijn om vergoeding te krijgen moet je iig bij een ander adres zijn dan TS.

Vanuit die kant bedoel ik dat jullie situatie gewoon niet verglijkbaar is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:13

Ik heb geen vergoeding gevraagd nee, want je kunt de wetenschap niet aanklagen :n
Zoals ik al zei, vroeger waren de medici niet zover als nu.
Daar kun je niemand voor aanklagen :n

Ik heb geen idee of ik PIP implantaten heb, mijn operatie stond namelijk al vast en de implantaten gaan er toch uit.
Ik ben indd wel geopereerd in een ziekenhuis en niet in een kliniek. De arts die ik heb (mijn eigen arts destijds durfde het niet aan, vanwege de moeilijkheidsgraad) heeft wel zelf ook nog een kliniek en is een van de meest vooraanstaande chirurgen in Nederland.

Ik denk dat onze situaties zeker wel vergelijkbaar zijn. We moeten allebei onder het mes. Hebben er allebei last van de tijd na de operatie. Moeten allebei hulp hebben (zij alleen wat langer ivm kinderen), maar ik kan niet al eerder gaan werken want ik moet 45 min rijden om bij mijn werk te komen. En autorijden is een van de zware dingen die je dus 3 weken lang niet kunt doen.
Beide hebben betaald om er 'mooier' uit te zien. Zij alleen met financien, ik ook nog met een verminkt lichaam, en heel veel littekens.
Verschil: ik heb geestelijk leed, want mijn borst zal nooit een mooie vorm hebben door de eerdere operaties.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:16

daantjuhhh schreef:

Weet je hoe ik dit zie:
Je koopt een nieuwe auto. Later blijkt de uitvoering die jij hebt geen deugdelijke remmen heeft. Alle auto's met die uitvoering worden teruggeroepen, en de remmen worden vervangen.
Jij hebt er tot die tijd nog geen problemen mee gehad. Je hebt geen recht op schadevergoeding.

Mocht je nu wel een ongeluk ofzo hebben gehad met die auto door de niet deugdelijke remmen, ja dan kun je kosten verhalen. En heel misschien ook een schadevergoeding.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:23

Ik weet niet hoe lang je ze al had maar het is wel algemeen bekend dat je ze sowieso na een x aantal jaar weer had moeten vervangen.
Het is misschien wat eerder dan gepland maar je had de operatie sowieso weer opnieuw moeten ondergaan en dan had je het zelf moeten betalen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:26

griebels schreef:
daantjuhhh schreef:

Weet je hoe ik dit zie:
Je koopt een nieuwe auto. Later blijkt de uitvoering die jij hebt geen deugdelijke remmen heeft. Alle auto's met die uitvoering worden teruggeroepen, en de remmen worden vervangen.
Jij hebt er tot die tijd nog geen problemen mee gehad. Je hebt geen recht op schadevergoeding.

Mocht je nu wel een ongeluk ofzo hebben gehad met die auto door de niet deugdelijke remmen, ja dan kun je kosten verhalen. En heel misschien ook een schadevergoeding.

ja, op die manier kun je het ook zien.
Als je het vanuit die optiek bekijkt.

Maar met de PIP inplantaten wist de fabrikant wat voor product hij had.
En PIP roept niemand terug en vergoed niks.
Wat de fabrikant van de auto wel doet.

De fabrikant van de auto vergoed de kosten wel.
En wist van te voren niet dat er iets mis was met de remmen.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:47

jeetje zeg dat is niet niks !! Maar aan de andere kant ook wel weer fijn dat ze eruit moeten en dat je de nieuwe borstimplantaten niet hoeft te betalen !!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:54

Maar drie weken uit de running voor een hersilicone plaatsing vind ik wel veel hoor.
Zelfs al zitten ze achter de spier. Heb al twee nieuwe plaatsingen gehad := ofwel ben ik een supervrouw.

En een schadevergoeding vind ik ook een beetje te ver gaan, gewoon lekker dat je nieuwe krijgt! dat is al veel. Niet iedereen heeft dat geluk bij pip protheses

En heb je het echt nu pas ondekt, pip problemen met lekkage zijn al sinds ik mijn eerste reconstructie kreeg dat ik een beetje aan het rondkijken was.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:25

Ik heb geluk dat het verwijderen nu vergoed word omdat het MOET wegens gevaar, en dat de kliniek waar ik geholpen ben de kosten voor de nieuwe implantaten op zich neemt.

Vind het alleen erg vervelend dat ik ze er na drie jaar al uit moet laten halen, daar had ik niet op gerekend.

Op de echo die ik vorige week heb laten maken was een vocht plek te zien, de beste man kon niet zien of het lekkage was, of een ontsteking, of wat dan ook.
Ik maak me ongerust, als het lekt, en ik een ontsteking heb, halen ze de oude prothese eruit, maken alles dicht, dan moet de boel genezen, en dan na zes weken moet ik weer voor de nieuwe implantaten...
Bah...de onzekerheid is echt niet fijn...