Sterilisatie bij de vrouw. Ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:42

daantjuhhh schreef:
En medische redenen kan ook zijn dat je een groot risico loopt op een kindje met een afwijking bijvoorbeeld.
Dan staat man/vrouw daar los van

Zwangerschap is bij mij bijna fataal geweest.. maar dan nog kiezen wij voor sterelisatie bij de man en niet bij mij..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:46

daantjuhhh schreef:
Ja dat is 1!

Maar er geven hier meerdere vrouwen aan dat ze een sterilistatie willen of hebben gehad. ;-)
En medische redenen kan ook zijn dat je een groot risico loopt op een kindje met een afwijking bijvoorbeeld.

omdat ik daar toch al onder het mes ga....en dan sla ik gelijk 2 vliegen in 1 klap.....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:02

Ojajoh schreef:
daantjuhhh schreef:
Ja dat is 1!

Maar er geven hier meerdere vrouwen aan dat ze een sterilistatie willen of hebben gehad. ;-)

omdat ik daar toch al onder het mes ga....en dan sla ik gelijk 2 vliegen in 1 klap.....

Kijk dat is duidelijk!! ;-)
En handig!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:04

Ik krijg mijn man echt niet onder het mes :n Zou het graag anders willen maar helaas

Koperspiraal moet dit jaar vervangen worden dus ben er echt wel mee bezig om nu definitief dan maar te laten steriliseren. Lastig lastig.

Had eigenlijk 2 jaar geleden bij mijn galblaasverwijdering moeten zeggen dat ze ook maar direct een sterilisatie moesten uitvoeren. Was toen toch al onder zeil :Z
Heb destijds wel gevraagd voor liposuctie en buikwandcorrectie maar helaas, dat zat niet bij de prijs inbegrepen :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:07

hetbommeke schreef:
Ik krijg mijn man echt niet onder het mes :n Zou het graag anders willen maar helaas

Koperspiraal moet dit jaar vervangen worden dus ben er echt wel mee bezig om nu definitief dan maar te laten steriliseren. Lastig lastig.

Had eigenlijk 2 jaar geleden bij mijn galblaasverwijdering moeten zeggen dat ze ook maar direct een sterilisatie moesten uitvoeren. Was toen toch al onder zeil :Z
Heb destijds wel gevraagd voor liposuctie en buikwandcorrectie maar helaas, dat zat niet bij de prijs inbegrepen :+

Ja en nu ben ik misschien erg bot. }>
Maar ik vind dat wel ZO egoistisch!!!

Voor hem is het nog minder erg dan een gaatje boren bij de tandarts... :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:15

daantjuhhh schreef:
Ojajoh schreef:

En handig!

nou ja handig en deels noodzakelijk....
als ik eenmaal geopereerd ben is het niet zo heel verstandig om zwanger te raken....
en dan zou ik onder het mes gaan, en mijn man ook nog eens
nou doe het dan maar in 1 x zeg ik dan zo ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:17

Ojajoh schreef:
daantjuhhh schreef:
En handig!

nou ja handig en deels noodzakelijk....
als ik eenmaal geopereerd ben is het niet zo heel verstandig om zwanger te raken....
en dan zou ik onder het mes gaan, en mijn man ook nog eens
nou doe het dan maar in 1 x zeg ik dan zo ;)

Dat bedoel ik ook met handig.

In z'n geval kan ik mij voorstellen dat je zegt, ik moet toch dus dat er maar bij.

Maar om er speciaal voor onder het mes te gaan terwijl je een gezonde vent thuis hebt zitten die dit ook eventueel opzich kan nemen!!

Ojajoh

Re: Sterilisatie bij de vrouw. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:19

tis wel zo als ik het echt niet wil,dan laat hij zich wel helpen :j
maar ik zal er niks extra;s van voelen want ze gaan daar toch al snijden :=

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:21

daantjuh, ik weet het maar we hebben er inmiddels een aantal keren behoorlijke verhitte discussies om gehad dat het onderwerp niet echt bespreekbaar meer is :n

Heb nog 1 middel achter de hand, spiraal eruit, condooms gebruiken en zo niet, jammer dan }> Maar dan heb ik zelf ook minder lol :o

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:21

Diaz schreef:
Wij laten het bij mijn man uitvoeren.. dat is een kleinere ingreep, en 100% betrouwbaar (controleerbaar)

Het enige dat ik zou willen is niet meer ongesteld worden en geen eisprong meer :') maar dat is baarmoederverwijdering, en dan ga je gelijk in de overgang.. nee dank u.. #)

Nee hoor, daar heb je de Novasure behandeling voor.
Google maar eens.

TS ik heb me een paar jaar geleden laten steriliseren omdat ik 100000% zeker wist dat ik nooit geen kinderen meer wilde. Heb er 3 dus het was klaar ;)
Ik heb er bewust voor gekozen om het bij mezelf te laten doen omdat ik het zeker wou weten dat er bij mij niks meer kon.
Ik had klachten met de menstruatie, veel hoofdpijn in de stopweek van de pil en erger bloeden.
Eenmaal met de pil gestopt verdween die hoofdpijn wel maar die bloedingen bleven erger.
Ben toen voor de sterilisatie doorgestuurd naar de gyn, in de tussentijd had ik van een echoscopiste gehoord over de Novasure behandeling, bij de gyn heb ben ik daar over begonnen dat ik die twee behandelingen tegelijkertijd wilde laten doen. (had wel gejokt dat ik het advies van mijn huisarts had :o )
Hij vond het prima dus heb ik dat-wel onder algehele verdoving- laten doen.
Ik heb de dag van de operatie wel veel last van mijn buik gehad maar daarna helemaal niks meer, was wel van de narcose nog een poosje moe.
Litteken heb ik niet omdat ze de sterilisatie via mijn navel hebben gedaan en de Novasure via de vagina.
Ik had trouwens toch al een littekentje van een keizersnede dus ik weet niet meer of ze daar ook iets gedaan hadden.....
Ik ben sinds de operatie ook nooit meer ongesteld geweest, heerlijk!!!!
Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad en zou het zo weer doen!
Ben ook niet veranderd ofzo en ben geen grammetje meer gaan wegen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:22

hetbommeke schreef:
daantjuh, ik weet het maar we hebben er inmiddels een aantal keren behoorlijke verhitte discussies om gehad dat het onderwerp niet echt bespreekbaar meer is :n

Heb nog 1 middel achter de hand, spiraal eruit, condooms gebruiken en zo niet, jammer dan }> Maar dan heb ik zelf ook minder lol :o

Nou ja, je kunt er mee proberen te dreigen! :Y)

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:34

bij mannen is het veel makkelijker weer aan elkaar te zetten als er toch nog een kinderwens zou komen, maar als het bij mannen om hun zaakkie gaat dan is het ze geen discussie waard, krijgen al pijn aan hun ballen door erover na te denken :P spreek uit ervaring
inderdaad egoistisch, misschien als we dat allemaal zeggen dat hij er dan anders over gaat denken :P

misschien heb je iets aan de website, er staan veel verschillende en veilige methodes waarbij niet gesneden hoeft te worden en je zelfs mag kiezen voor plaatselijke verdoving, al weet ik niet of dat zo geslaagd zou zijn voor mij :P:P

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:12

Mag ik vragen, wordt je daarna dikker na het verwijderen van de baarmoeder?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:00

Is er een minimale leeftijd voor een sterilisatie??

Niet dat ik geinteresseerd ben hoor, maar puur uit nieuwsgierigheid :)
Zijn er ook mensen die achteraf spijt hebben gehad?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:29

Men probeert je wel af te praten van een vroege sterilisatie maar als je wilt wilt, lukt het wel. Ik was 21, nooit spijt van gehad! Het was niet om medische redenen, maar omdat ik al wist geen kinderen te willen. En voor al diegenen die willen dat de man het laat doen: kan natuurlijk, maar het is mijn lijf, ik wil geen kinderen, dus ik zorg daarvoor en ik wil die zekerheid.

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:27

hetbommeke schreef:
Hier ook een meelezer, loop al een tijdje met dit idee.

Hebben 2 kinderen van 5 en bijna 7 en heb nu al 5 jaar het koperspiraaltje. Deze moet na ongeveer 5 jaar vervangen worden, dit jaar dus. Heb al met manlief besproken hoe hij er tegenaan kijkt maar hij wil niet onder het mes >;)

Dan ik maar, denk ik zo, alleen ik zit er wat tegenaan te hikken :o

vindt ik altijd zo flauw!
voor mannen is het zo'n kleine ingreep onder plaatselijke verdoving!
maar de vrouwen moeten echt onder het mes

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 22:37

Iedereen heel erg bedankt voor de ervaringen, ook alle mensen die mij via pb hun ervaring hebben laten weten. Iedere ervaring is voor mij waardevol.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:40

Ik heb me een maand geleden laten steriliseren.
Wij hebben 2 kids en om medische redenen kan er geen kind meer komen.
Ik heb de nieuwste methode laten doen.
Ze brengen via je vagina in beide eileiders een veertje.
Je voelt er bijna niks van en je mag meteen weer alles doen.
Ben om 9 uur geholpen en om 13 uur zat ik weer op mn paard!!!
Echt een geweldige methode zonder verdoving en operatie.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:43

Oja het heet essure.
En ik wil ook ff zeggen dat het bij de man ook verkeerd kan gaan.
Vriend van ons vorige maand laten helpen.
Eerste weken ging goed maar daarna wel 2 weken in het ziekenhuis gelegen omdat er een ontsteking was bijgekomen.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:57

Iemand ook een idee over hoe het gaat als je geen medische reden hebt?
Wat zijn de kosten ed enz?

Hms, heeft al weer verder gesnuffelt. Toch erg jammer dat ik geen aanvullende verzekering meer heb, dan zou het gewoon vergoed worden.

Ik heb 2 verschrikkelijke bevallingen gehad, en god dank 2 gezonde kinderen er aan over gehouden. Het mag wel een wonder heten. Ik moet er echt niet aan denken nogmaals zwanger te worden.
Op al die hormoon dingen functioneer ik gewoon niet goed, dus we zitten nu vast op condooms, maar dat vind ik eigenlijk niet betrouwbaar genoeg....
Vent wil op zich wel zich laten sterilliseren maar is bang voor de hierboven genoemde ontsteking. Hij is boer dus kan niet rustig aan doen totdat de wonden goed genezen zijn....

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:36

lovemyhorse1 schreef:
Ik heb me een maand geleden laten steriliseren.
Wij hebben 2 kids en om medische redenen kan er geen kind meer komen.
Ik heb de nieuwste methode laten doen.
Ze brengen via je vagina in beide eileiders een veertje.
Je voelt er bijna niks van en je mag meteen weer alles doen.
Ben om 9 uur geholpen en om 13 uur zat ik weer op mn paard!!!
Echt een geweldige methode zonder verdoving en operatie.

Ik ben even benieuwd of je geen pijn hebt gehad :o Ik heb na het plaatsen van de mirena veel last gehad. Ik vraag me dus af hoe je lijf op dit reageert.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:56

PardoesJessi schreef:
Iemand ook een idee over hoe het gaat als je geen medische reden hebt?
Wat zijn de kosten ed enz?

Hms, heeft al weer verder gesnuffelt. Toch erg jammer dat ik geen aanvullende verzekering meer heb, dan zou het gewoon vergoed worden.

Ik heb 2 verschrikkelijke bevallingen gehad, en god dank 2 gezonde kinderen er aan over gehouden. Het mag wel een wonder heten. Ik moet er echt niet aan denken nogmaals zwanger te worden.
Op al die hormoon dingen functioneer ik gewoon niet goed, dus we zitten nu vast op condooms, maar dat vind ik eigenlijk niet betrouwbaar genoeg....
Vent wil op zich wel zich laten sterilliseren maar is bang voor de hierboven genoemde ontsteking. Hij is boer dus kan niet rustig aan doen totdat de wonden goed genezen zijn....

Mijn man is ook boer en heeft een dag echt niet kunnen melken.
Bukken en strekken deed hem teveel pijn,maar daarna niks meer aan het handje.
Maar ook al is mijn man geholpen laat ik mij zelf ook behelpen omdat ik dus echt nooit meer zwanger wil zijn.
Bij wordt het waarschijnlijk om medische redenen een baarmoederverwijdering.
Ik moet zeggen dat ik er best tegen op kijk want ik ben doodsbang voor naalden en ziekenhuizen.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:30

Ik ben op mijn 34 ste gestereliseerd, dit is gelijk met mijn keizersnee gedaan mijn baarmoederwand zat aan mijn blaas verkleefd na de eerste keizersnee. Mijn gyn had zijn werk toen niet zo netjes gedaan. Een derde zwangerschap zou fataal af kunnen lopen omdat de baarmoederwand niet meer heel stevig is en zou kunnen knappen met de persweeen.

Ik heb verder geen last van veranderingen, wel bloed ik iets meer nu maar geen 2 weken meer zoals voor de ingreep.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:01

Ik ben even benieuwd of je geen pijn hebt gehad :o Ik heb na het plaatsen van de mirena veel last gehad. Ik vraag me dus af hoe je lijf op dit reageert.[/quote]

Ik heb echt geen pijn gehad.'s Ochtends om 9 uur laten doen en om 1 uur 's middags zat ik al weer op het paard.
Je voelt tijdens de behandeling wel dat ze die veer in je eileiders doen en dat is ff een vervelend gevoel maar daarna was dat gevoel weg.
Echt een aanrader vind ik.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:29

Ik heb mezelf 10 jaar geleden laten stereliseren omdat mijn ex het niet wilde laten doen.
1 dag last van gehad en toen was het over.
1 klein littekentje in mijn navel en 1 kleinje onder de onderbroek.
Enige nadeel is dat ik nu elke maand weer barst van de menstruatiepijn,dat had ik met de pil niet.