Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
suuzepuus schreef:Misschien ook eens laten testen op Ehlers-Danlos. Het is niet alleen de gewrichten die zo moeilijk doen maar je kunt er meer problemen door krijgen. Testen is niet pijnlijk. ze hebben bij mij een stukje huid bij mijn knie weggehaald. deed niet pijn en heb een klein mooi littekentje.
nicci88 schreef:Barbabientje schreef:Ik ben niet perse hypermobiel maar zit los in mn banden.. Krijg dus heel snel kramp in mijn heupen als ik zeg maar in een liggende houding lig met mn benen wijd () en dus ook bij paardrijden.. Nu is paardrijden goed voor mijn heupen dus doe het ook zo vaak mogelijk.. Als ik het een tijd niet doe merk i het meteen..
hahaha rot is dat he?!
rachel_j schreef:@inekeH87 ; nou dat is ook sterk , ik ben altijd heel tenger geweest en kon vreselijk veel eten , dankzij een snel werkende schildklier (een ongeluk heeft vervolgens mn spijsverteringsstelsel op zn kop gegooid dus nu is dat over) , mijn bloedsuiker is ook altijd aan de lage kant, en heb in de afgelopen jaren ook 2x een hypo gehad.
. Ik ben nog wel heel tenger en kan gelukkig eten zoveel ik wil. Voorbeeld: ik heb net avondeten gehad en tijdens het koken een paar stukjes boterkoek, na het eten ben en jerry's ijs en bijna direct daarna nog twee stukjes chocolade. Vandaag overdag heb ik 6 boterhammen op die flink belegd waren. En 4 koeken. Uiteraard ook gewoon ontbeten en een halve liter volle melk op. Straks neem ik nog een paar bananen, mandarijn en ik heb nog een zak drop liggen die ik soldaat ga maken. Echt erg eigenlijk dat ik zoveel eet
, maar ja als ik het niet doe, dan ben ik binnen de kortste keren eng mager en zegt iedereen dat ik anorexia ofzo heb
.
. nicci88 schreef:suuzepuus schreef:Misschien ook eens laten testen op Ehlers-Danlos. Het is niet alleen de gewrichten die zo moeilijk doen maar je kunt er meer problemen door krijgen. Testen is niet pijnlijk. ze hebben bij mij een stukje huid bij mijn knie weggehaald. deed niet pijn en heb een klein mooi littekentje.
Tegen mij zeiden ze dat er geen specifieke bloedtesten en dergelijke waren om te testen op Ehlers danlos.
Dit hebben ze bij mij gedaan doormiddel van buigproeven (dus ´te ver´ doorbuigen)
InekeH87 schreef:er is idd wel een labtest voor Ehler-Danlos, maar die doen ze dus alleen als er al een sterk vermoeden is. De test zelf geeft weinig meerwaarde. Ja zo weet ik nu dat ik hele zwakke bloedvaten heb, maar daar doe/kan ik verder niets mee.

?

Ik wist echt niet dat andere hypermobieltjes daar mee te maken hadden.
Doet echt heel erg veel pijn en ik heb dit nog nooit eerder gehad.