Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jantine_ schreef:Goldy schreef:wat denk je van een bezoekje aan de eerste hulp? of opseminst aan je huisarts....
ik kan het nog steeds niet snappen dat mensen zo'n klapper maken niet zelf kunnen bedenken dat dat misschien verstandiger is dan hier een topic aanmaken met de vraag of ze eind van de week weer kunnen rijden......
Ik heb geen rijbewijs, kan niet zomaar even weg. Degene die ik kan bellen wonen minimaal 30min rijden.
Ik heb de zorg over 4 paarden en 3 honden, kan niet zomaar even weg.
En het is misschien raar dat ik niet naar de huisarts/dokter ben geweest maar ik ben niet zo kleinzerig.
Ninia schreef:Kun je niet iemand bellen die je komt helpen? Je familie, goede vriendin?
Allen wonen erg ver weg.
Kun je alles wel goed bewegen? Heb je een scheurend of knakkend geluid gevoeld of gehoord?
Niet goed nee. Je bedoeld bij de val? Heb ik wel gevoeld maar niet gehoord, met lopen (waggelen) ook niet.
Is je hele been dik, of alleen heel plaatselijk?En waar zit de zwelling? Neemt het nu al een beetje af?
Plaatselijk, binnenkant van m'n been.
Ben je misselijk geweest, of een beetje suf? Ben je nu duizelig?
Na de val was ik misselijk en duizelig. Nu absoluut niet meer. Heb veel gegeten en gedronken
Wat een vragen he? Deze zullen ze anders op de huisartsenpost ook stellen.
Je moet je eigenlijk wel laten nakijken hoor. Bel ze maar even voor advies.
Lusitana schreef:Als je been erg dik wordt kan het zijn dat je onderhuids bloed en daar kun je ook gewoon dood aan gaan. Zeker als je lies betrokken is, waar grote aderen lopen.
Hoofdletsel kun je ook achteraf nog dood aan gaan.
Breuken waar je mee door blijft lopen worden moeilijk te zetten= nog veel meer ziekenhuisbezoek en operaties.
Met andere woorden, je hoort op de eerste hulp. Bel bij de buren aan of ze op je beesten kunnen passen. Of schakel familie in.
Bel gewoon 112 of een ambulance bedrijf uit je buurt en laat je halen. Ze regelen ook vervoer van gevallen die niet meteen noodgevallen zijn.
Goldy schreef:in je openingspost staat dat je naar binnen bent getilt....(wat erg dom is na zo'n klap...ik had 112 gebeld...)
op dat moment was je dus niet alleen.
en de buren dan die kunnen vast in geval van nood je ook brengen.....
maar goed t klinkt als of je niet wil horen dat t beter is om je na te laten kijken....
sterkte dan maar
je stelt je eigen prioriteiten , en als afgunst van ziekenhuis boven verantwoordelijkheid voor je eigengezondheid gaat , zeg ik , dit dikke been helpt jou devolgende keer een verstandige beslissing te nemen ...... Het is waar jezelf de keus voor maakt.Jantine_ schreef:Ik heb geen cap op gehad, en ik hoef hier absoluut ook geen commentaar op. Voorderest niks geen last van m'n hoofd.
Jantine_ schreef:Ben absoluut niet vaag of licht in m'n hoofd.
Ik zal 2 wekkers zetten elke 2 uur

(Alleen heel veel duwen en porren waarschijnlijk, want dat doen ze nou eenmaal
)
Jantine_ schreef:Ben absoluut niet vaag of licht in m'n hoofd.
Ik zal 2 wekkers zetten elke 2 uur