Lichaam 'schokt' ineens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Lichaam 'schokt' ineens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:41

Ik heb wel af en toe dat ik ineens over m'n hele lijf heel hevig ril := Heel snel en heel kort, en dan is 't over :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:48

Past ook in B12 tekort.

Met name mensen die geen vlees eten en niet voldoen vervangers daarvoor die B12 aanvullen, zouden daar rekening mee moeten houden.

Daarnaast is er dus een percentage mesnen zoals ik die geen B12 omzet in het lichaam.

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:33

Dat heb ik ook heel vaak. Soms ook in me bil, dan ben ik altijd bang dat anderen het zien..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 16:09

Wat geinig dat veel mensen het ook hebben! Het wordt niet veel besproken namelijk haha. B12 tekort, tja :( Het is dat ik naalden haat :P

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:13

Er zijn ook smelttabletten die je eerst kunt proberen, maar het is zeker de moeite waard om je bloed na te laten kijken.

Bloed afnemen doet in elk geval geen pijn. Als je de andere kant op kijkt weet je niet eens wanneer de naald er in gaat.

Ik snap naalden angst echt totaal niet.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:16

imd schreef:
Ik heb wel af en toe dat ik ineens over m'n hele lijf heel hevig ril := Heel snel en heel kort, en dan is 't over :+

Same here! Grappig genoeg eet ik inderdaad weinig vlees, hooguit eens in de week als ik dat al haal. Al eet ik naar mijn idee wel genoeg vervangers, maar voor de zekerheid zal ik er eens op letten. Zo vaak heb ik er trouwens ook weer geen last van, dus wie weet ligt het bij mij ergens anders aan.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:18

Lijkt mij wel verstandig om inderdaad even bloed te laten controleren, gezien alle andere 'klachten' die je hierboven al noemt. Misschien zeg ik nu wel iets geks, maar ben je wel eens gecontroleerd op je schildklier? Als je waarden niet helemaal goed zijn, kun je daar ook wazig/afwezig van worden, of zelfs dissociëren.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 07:50

Ik heb dit ook wel eens ooit. Niet iedere dag, maar toch wel erg regelmatig :) Ach ik stoor me er niet aan eigenlijk... En ik eet wel vlees :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:19

Lusitana schreef:
Ik snap naalden angst echt totaal niet.
Ik snap angst voor spinnen dan weer niet :+ . Tja, de meeste mensen hebben nu eenmaal een irrationele angst voor iets, is ook normaal (mij boeien naalden ook niet echt, vind het altijd wel geinig).

TS, als je er echt last van hebt gewoon even met de HA praten. Bloed prikken kan ook geen kwaad, zeg desnoods dat je het eng vind, vinden ze daar heel normaal, je bent niet de enige en dan helpen ze je wel. Met een beetje geluk heb je een ervaren prikker en die heeft het gedaan voordat je met je ogen kunt knipperen. Zo zonde, want die stoelen zitten heerlijk :D . Misschien is het idd neurologisch, en dan kan de HA je doorsturen. Maar het kan net zo goed een 'tic' zijn, die schokken, en dan is het maar accepteren dat je ze hebt, ook daar zijn wel therapien en medicatie voor, maar dat is vaak zwaarder dan de last van de tics.
Ben zelf wel erg bekend met een schokkend lijf. Zowel vlak voor het slapen gaan als gewoon overdag. Erg handig als je net met een priegelwerkje bezig bent :roll: . In mijn geval is het dus een soort 'tic', ik ben helemaal doorgelicht en leeg geprikt maar behalve dat ik geen vitamine tekorten heb (wat ik erg grappig vond, aangezien ik amper vitamines binnen krijg) en dat ik er achter ben gekomen dat ik toch wel licht claustrofobisch ben (MRI scan) was er niets neurologisch uit gekomen en heb ik, volgens de neuroloog, 'gewoon' tics, zoals dat daar heet. Kun je erg oud mee worden, zolang je maar oppast met bekers met hete dranken... :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:56

dat vlak voor het slapen een schok door je heengaat heb ik ook vaak,heb daar echt een hekel aan!