Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Eline schreef:De makkelijkste manier om een discussie hierover te ontlopen is om op de vraag 'wil je kinderen' te zeggen 'nu nog niet'. Geen woord van gelogen, en de vraagsteller hoeft je op dat moment ook nergens van te overtuigen
Heel makkelijk hoor!
mijn oom en tante hebben het ook sinds dien snap ik het goed 

kimberley82 schreef:Ik roep ook al van jongs af aan dat ik geen kinderen wil... Ben inmiddels richting de 30 en ein-de-lijk beginnen mensen het ook wel te geloven dat ik dat echt meen.
Ik vind het ook geen probleem om mensen netjes uit te leggen waarom ik ze niet wil en meestal snappen ze mijn standpunt dan wel.
Al is het maar omdat werkelijk waar iedereen die ik ken met kinderen zegt: Goh, ik zou ze niet willen missen hoor!!... MAARRRR als ik alles vantevoren geweten had...![]()
Plus het is niet iets wat je even kan uit proberen om te kijken of het je wel of niet past.
Je zit er zeker 20 jaar aan vast. Ik vind mijn dieren soms al veel tijd, geld en verantwoording... maar die kan je eventueel nog op MP zetten... Moet je met een kind niet proberen![]()
Ik zeg altijd wel tegen mijn zusje en schoonzusje: Ik word gewoon een toffe tante
Ook vinden wij het niet erg om via de Pleegzorg af en toe eens een weekend een kind in huis te nemen (kan namelijk ook, dit zijn kinderen die even lucht nodig hebben uit hun situatie).

Rider01 schreef:Ik wil geen kinderen
Mijn ouders werkte altijd, zelfs in het weekend waren ze druk.
Als enig kind en huismus voelde ik mij hardstikke rot, zag mijn eigen ouders nauwelijks.
Toen al besloot ik dat je tijd moet maken voor kinderen OF werk en niet allebei
En aangezien men niet zonder werk kan.....
. Jammer voor je dat je ouders zo weinig tijd voor je hadden.
chanel1985 schreef:Ik zou wel kinderen willen hebben als ze bv 3-4 jaar zouden blijven, dit doen ze jammer genoeg niet.