ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:38

Het staat iedereen vrij de keuzes te maken in het leven waar hij zich goed bij voelt. Wel denk ik dat je met dit soort dingen voorzichtig moet zijn met "nooit". Het kan goed zijn dat je later misschien wél graag kinderen wilt. Het kan ook zijn dat je het later nog niet wilt, ook prima. Ik denk dat je beter kan zeggen "op dit moment wil ik geen kinderen en ik denk dat dit in de toekomst zo blijft", dan zeg je hetzelfde maar druk je je wel iets voorzichtiger uit. Met veel dingen in het leven is het altijd goed om een slag om de arm te houden, je weet nooit hoe het leven loopt en wat er zoal gaat gebeuren, of wie je tegenkomt.

Net als dat ik overigens ook vind dat je niet moet zeggen ik NEEM later kinderen. Ik WIL later kinderen vind ik grenswaardig (afhankelijk van hoe je het uitspreekt en in welke context je het gebruikt) maar ik zou liever zeggen: "ik hoop later kinderen te krijgen". Ook dan houdt je een slag om de arm, het is namelijk geen vanzelfsprekendheid dat je kinderen KAN krijgen.

Ik vind dus dat je in beide gevallen je een slag om de arm moet houden. Ik heb wel voor beide keuzes respect, iedereen moet dat voor zichzelf bepalen. Ik vind het alleen maar beter als diegenen die geen kinderen willen, ze ook niet krijgen.
Ik denk dat mensen die commentaar hebben niet altijd het raar vinden dat je geen kinderen krijgt maar het zullen vaak waarschijnlijk wat oudere vrouwen zijn die misschien zelf ook pas op latere leeftijd een kinderwens kregen en zodoende misschien ook denken, het is beter je wat voorzichtiger uit te drukken.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:39

De makkelijkste manier om een discussie hierover te ontlopen is om op de vraag 'wil je kinderen' te zeggen 'nu nog niet'. Geen woord van gelogen, en de vraagsteller hoeft je op dat moment ook nergens van te overtuigen ;)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:41

Getwijfeld of ik het zou posten, maar ach, ik doe het toch.
Absoluut geen kinderen, als er een kind gaat krijsen in de winkel, zeg ik het liefst zelf dat 'ie stil moet. Ik haat zwanger zijn, niet alleen omdat ik geen broedmachine wil zijn. Maar ook omdat ik niet om kan gaan er mee. Ik heb vannacht bijna de hele nacht wakker gelegen doordat ik misselijk was van die pil, mijn lichaam neemt het principe schijnzwangerschap te serieus. Als gevolg ben ik KEI chagerijnig. En dit is een schijnzwangerschap, stel je eens een echte voor... Dan ben ik echt een monster. Ik wil een carrière, ik wil een eigen leven. Ik wil niet als een soort siamese tweeling 20 jaar vast zitten aan een kind. Ik zie het gewoon zo niet zitten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:41

AxS136 schreef:
Ik ben ook absoluut geen kinder mens, kan gerust zeggen dat er een klein beetje een hekel aan heb.

De onopgevoede blagen ja. Maar dat ligt meer aan de ouders natuurlijk.

Ik heb een schattig neefje van 10 maanden... die is wel erg lief <3

dromertje2

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:43

Bij mij verschieten ze altijd, omdat ik met kinderen werk. Misschien juist daarom dat ik nu geen kinderen wil :=

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:46

Ik ben 17 en roep al een hele poos dat ik geen kinderen wil, grote kans dat het niet veranderd. Ik kan niet met kleintjes om gaan, een baby weet ik niet wat ik er mee aanmoet. Als het gaat huilen al helemaal niet, peuters vind iedereen leuk lief en schattig. Ik vind ze eng want ik begrijp ze niet, daarnaast wil ik mijn kinderen het niet aan doen om met een autistische moeder te leven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:47

Eline schreef:
De makkelijkste manier om een discussie hierover te ontlopen is om op de vraag 'wil je kinderen' te zeggen 'nu nog niet'. Geen woord van gelogen, en de vraagsteller hoeft je op dat moment ook nergens van te overtuigen ;)

Zo doe ik dat ook! Ik heb altijd gezegd dat ik geen kids wou, mijn ma is ooit ook heel boos geworden omdat ze dan geen oma zou worden (had ze gezegd dat ze zich aan zou melden bij een instantie waar kinderen zonder oma dan een oma konden "adopteren"), maar nu denk ik dat ik misschien ooit wel een kindje zou willen. Tsja weetje, ik weet het gewoon niet, dus mn vriend en ik zeggen ook heel eerlijk "We weten het nog niet en nu is het in elk geval nog niet het juiste moment ervoor" en dan zijn mensen ook gelijk stil ;) Heel makkelijk hoor! :D

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:55

toen ik 20 was schreeuwde ik het hardst dat ik geen kinderen wilde nooit.
Tja nu ben ik 33 en heb twee prachtige zoons samen met een geweldige kerel.
Maar als je zo duidelijk voor een mening uitkomt kun je verwachten dat daae commentaar op komt positief en negatief.
Nu achter af zeg ik op je 20e kun je dat nog niet bepalen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:00

Ik snap je keuze wel hoor :j mijn oom en tante hebben het ook sinds dien snap ik het goed :)

Ik wil ze wel dolgraag maar zal ze helaas nooit kunnen krijgen... maar das weer een ander verhaal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:09

Eline schreef:

Voor die aanpak kies ik tegenwoordig inderdaad ook steeds vaker :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 00:09

@knabbelgirl, dat vind ik wel heel erg, als het niet gaat...
Mijn vriend wil heel graag kinderen - met mij. Nog voordat we iets kregen wist hij al dat ik geen kinderen wil. Maar hij hoopte dat ik nog wel van gedachten zou veranderen. De enige reden dat ik een kind zou krijgen is als hij anders bij me weg zou gaan. Ik weet dat dat een hele slechte reden is om een kind te nemen, maar we houden zoveel van elkaar. En daarbij, door mijn "psychische" aandoening is het heel lastig om met mij samen te leven en een relatie goed te houden. Maar hij neemt me wel zoals ik ben en houd me op de been.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 05-01-12 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:10

Ik roep ook al van jongs af aan dat ik geen kinderen wil... Ben inmiddels richting de 30 en ein-de-lijk beginnen mensen het ook wel te geloven dat ik dat echt meen.
Ik vind het ook geen probleem om mensen netjes uit te leggen waarom ik ze niet wil en meestal snappen ze mijn standpunt dan wel.
Al is het maar omdat werkelijk waar iedereen die ik ken met kinderen zegt: Goh, ik zou ze niet willen missen hoor!!... MAARRRR als ik alles vantevoren geweten had... ;)
Plus het is niet iets wat je even kan uit proberen om te kijken of het je wel of niet past.
Je zit er zeker 20 jaar aan vast. Ik vind mijn dieren soms al veel tijd, geld en verantwoording... maar die kan je eventueel nog op MP zetten... Moet je met een kind niet proberen :o
Ik zeg altijd wel tegen mijn zusje en schoonzusje: Ik word gewoon een toffe tante :D
Ook vinden wij het niet erg om via de Pleegzorg af en toe eens een weekend een kind in huis te nemen (kan namelijk ook, dit zijn kinderen die even lucht nodig hebben uit hun situatie).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:15

kimberley82 schreef:
Ik roep ook al van jongs af aan dat ik geen kinderen wil... Ben inmiddels richting de 30 en ein-de-lijk beginnen mensen het ook wel te geloven dat ik dat echt meen.
Ik vind het ook geen probleem om mensen netjes uit te leggen waarom ik ze niet wil en meestal snappen ze mijn standpunt dan wel.
Al is het maar omdat werkelijk waar iedereen die ik ken met kinderen zegt: Goh, ik zou ze niet willen missen hoor!!... MAARRRR als ik alles vantevoren geweten had... ;)
Plus het is niet iets wat je even kan uit proberen om te kijken of het je wel of niet past.
Je zit er zeker 20 jaar aan vast. Ik vind mijn dieren soms al veel tijd, geld en verantwoording... maar die kan je eventueel nog op MP zetten... Moet je met een kind niet proberen :o
Ik zeg altijd wel tegen mijn zusje en schoonzusje: Ik word gewoon een toffe tante :D
Ook vinden wij het niet erg om via de Pleegzorg af en toe eens een weekend een kind in huis te nemen (kan namelijk ook, dit zijn kinderen die even lucht nodig hebben uit hun situatie).

Zie je het voor je een kind op MP? Ik krijg nu allemaal goede ideeën over eventuele titels. 'Moet met spoed weg, gratis af te halen. incl toebehoren!' 'Zeer lieve 5-jarige'.... Gekke fantasieën ook van mij :')
Ik ben het met je eens
Ik zou liever eventueel ooit, in het weekend een kind in huis willen, dan doe ik nog wat goeds, maar daar twijfel ik ook over, ik heb geen moeder instinct. Ik voel totaal geen drang om een huilend kind te troosten.
Ik ben het helemaal met je eens

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:21

Rider01 schreef:
Ik wil geen kinderen
Mijn ouders werkte altijd, zelfs in het weekend waren ze druk.
Als enig kind en huismus voelde ik mij hardstikke rot, zag mijn eigen ouders nauwelijks.
Toen al besloot ik dat je tijd moet maken voor kinderen OF werk en niet allebei
En aangezien men niet zonder werk kan.....

Er bestaat ook nog zoiets als een balans :). Jammer voor je dat je ouders zo weinig tijd voor je hadden.
Maar werken zul je toch moeten, of je nu kinderen wilt of niet. Dus dan zul je die balans moeten vinden :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:40

Nee ik hoef absoluut geen kinderen, sterker nog ik heb er een hekel aan.. Het geluid het gestres die hele sleur.. Smorgens dat drukke gedoe.. Ik word echt al moe als ik er aan denk... Nee er komen er echt geen! Heb ook nooit het idee van goh, dat ik nou een leuk kind.. Nee ik heb er helemaal niets mij.. Doe mij maar en dierentuin maar geen kind. :')

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:44

Mijn paarden zijn mijn kinderen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:58

Daarom heb ik volgens schoonmams ook nodig hulp nodig. Want er zit een steekje los bij,omdat:
Ik geen kinderen wil en niet wil trouwen.

Tjah dan spoor je ook echt niet :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 02:48

Ik wilde ook geen kinderen en niet trouwen.
Mijn ex-schoonmoeder kon die onderwerpen ook maar niet met rust laten.
Ik kan me een voorval bij een tuincentrum herinneren. Of we niet zo'n joekel van een parasol moesten kopen, handig voor als er kinderen kwamen {:)-:(
Toen ik 31 was, kwam een einde aan die lange relatie.
Nu ben ik 41 en probeer al een paar jaar tevergeefs een kindje te krijgen en heb er veel verdriet van dat het niet lukt. Het kan raar lopen met een kinderwens. Dat die alsnog zou komen, had ik 10-15 jaar geleden echt niet gedacht.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 07:52

Ik wil ook geen kinderen, nu niet, toen ik 20 was niet en ook niet als ik nog ouder ben (38) en mocht ik ondanks allerlei maatregelen zwanger raken dan neem ik ook die laatste stap.

Het valt me wel op dat er hier weer een aantal berichten komen van moeders die wel helemaal zijn omgeslagen en vertellen hoe geweldig het is. Jammer dat mensen het gewoon niet kunnen accepteren en er toch weer een hoop opmerkingen van als je ouder bent dan verander je wel van gedachten geplaatst worden.

Ik heb geen hekel aan kinderen, heb een neefje en nichtje die erg leuk zijn en als ik een relatie krijg met een gescheiden persoon die kinderen heeft zal ik die kinderen accepteren en er voor zorgen, alleen verschoon ik geen luiers. Maar zwanger worden en al die ellende van baby's, nee bedankt.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:06

Ik ben onderussen 41 en heb ook nooit kinderen gewild. En nee mijn gedachten zijn echt niet veranderd. Heb ook geen moedergevoelens en babys daar heb ik echt niks mee. Iedereen zijn eigen keus zeg maar. Je moet wel een partner vinden die er net zo over denkt als jouw. Gelukkig heb ik dat. Voor mij in ieder geval is nooit echt nooit!

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:09

Waarom moeten inderdaad vrouwen die geen kinderen willen zich verdedigen?! Als je vraag omdraait waarom zou je wel kinderen nemen? Krijg je antwoorden .... omdat ze zo leuk zijn. ...omdat het hoort. ....omdat het gebeurde. .... om bij mijn vriend/man te blijven. Ik vind dit allemaal geen goede redenen. Ik vind het onzin dat je je moet verdedigen. Er zouden veel meer mensen eerlijk moeten zijn en geen kinderen moeten nemen. Drie kinderen en dan vanaf een paar weken in de opvang. Mijn advies had ze niet genomen als je alle twee graag werkt. Neem voor je vrije tijd een kat op een paard. Wat dacht je van die pubers die allemaal los geslagen zijn omdat de ouders geen tijd hebben om ze op het goede pad te houden. En dan heb je inderdaad nog erfelijke aandoeningen. Er zijn ouders die hebben een ziekte en toch nemen ze kinderen met het gevolg dat de kinderen het ook hebben. Dit begrijp ik al helemaal niet. Als je weet dat er een kans bestaat dat ze het ook kunnen krijgen dan laat je het toch?!
Ik ben 30 wilde geen kinderen en tot op de dag vandaag wil ik ze niet. Rede?! vind ik niet belangrijk voor andere. Het is mijn keuze!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:15

Ik heb altijd tot mijn 26/27 geroepen dat ik never nooit kinderen wou.
Toch begon het daarna wel wat te kriebelen en heb nu een wolk van een dochter :+:
Had het ook voor geen goud willen missen.
Mijn oom en tante stonden met een mond vol verbazing toen ik zei dat ik zwanger was.
Zij.....die altijd schreeuwde dat ze ze niet wou :=
Ze stonden nog wel raar te kijken hoor tijden de kraamvisite...ze kunnen er nog niet echt aan wennen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:16

Ik ken er zat die geen kinderen willen en hebben, prima toch , ik vind geen verkeerde keuze hoor .
maar ik zei dat ook op die leeftijd, ik haatte kinderen , moes er niet aan denken . Totdat ik mn huidige vriend leerde kennen, hij vroeg het me nooit , maar toen zag ik een baby, en ja hoor toen begonnen bij ook de eierstokken te rammelen, iedereen keek me aan toen ik zei dat ik het nu wel wou , en ja hoor nu heb ik een zoon van 4 jaar en zou hem nooit willen missen

Maar nogmaals als je geen kids wilt, is dat tegenwoordig best normaal hoor, en helemaal niet erg

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:17

chanel1985 schreef:
Ik zou wel kinderen willen hebben als ze bv 3-4 jaar zouden blijven, dit doen ze jammer genoeg niet.

Geloof me van 2 tot 3 zijn ze schattig en koddig maar ook vreselijk eigenwijs (Ik ben twee en ik zeg nee, ik ben 3 en ik doe het nog nie)

Dit is het zoveelste topic hierover..en het is eenvoudig..wil je geen kinderen...begin er dan niet aan. Niemand die je dwingt. En er is er altijd wel een die vraagt waarom. Of het egoistisch vind.

Maar er zijn ook mensen die vragen met oprechte verbazing waarom ik toch paardrij? Soms meerdere keren per jaar?
Of waarom ik het werk doe wat ik doe.

Laat gaan en doe je eigen ding.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:23

Natasja, op bokt is het nog niet zo normaal om geen kinderen te willen hoor. Er mogen 1000den topics over schattige kinderen geopend worden, maar een topic als dit wordt altijd als een beetje raar en overbodig afgedaan. Wees al helemaal niet voor abortus, want dan wordt je hier helemaal bedreigd (ervaring mee).