Voor het eerst sinds 8 jaar naar de tandarts...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:12

ik wil je alvast heel veel sterkte wensen, heb zelfs tandartsangst, en ondertussen ook al een jaar niet geweest..

komt wel goed schatje :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:12

Scheelt dat ik pas om 15.00 weer moet werken en om 11.00 de afspraak heb...valt het op dan? Zo'n verdoofde mond? :=

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:13

Ik heb eind 2010 mezelf opgelegd dat ik in 2011 weer naar een tandarts zou gaan en ik ben gewoon weer niet geweest.....inmiddels is het ook zo'n 7 jaar geleden. Ik heb geen last ergens van ofzo behalve dat ik een paar irritante verstandskiezen heb maar daar hoeft al helemaal niemand over te beginnen, dat durf ik dus echt niet.

Ik heb bewondering voor je moed en hoop dat ik dit binnen afzienbare tijd ook op kan brengen.....

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:13

O dit is zo bekend!
Ik ben zelf al 9 jaar niet meer geweest geloof ik.
Ben doodsbang voor de tandarts en voor naalden.
Ik neem het mezelf steeds voor om te gaan maar krijg mezelf gewoon niet zover.
Verzorg me tanden verder wel gewoon goed en heb geen pijn.

Ik wens je heel erg veel succes.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:14

over t algemeen voel je t zelf meer dan dat je het ziet :j

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:14

Rebeccaa schreef:
Zo'n spuit in je tandvlees is niet fijn, maar zolang je 'm niet in je gehemelte krijgt valt het eigenlijk nog wel mee! Het is een vervelend gevoel maar pijn doet het echt niet :n. En daarna voel je niks meer in je mond.. bij mij is er niet geboord maar wel tandvlees en zo weggesneden en ik voelde er echt helemaal niks van.

Succes bij de tandarts. :D

Dat verschilt ook per persoon. Ik voelde bijvoorbeeld bij de prik in m'n gehemelte amper iets terwijl in m'n onderkaak op een vervelende plek (was 2e keer verdoving ook, dus waarschijnlijk ook op een rot plek) ik wel pijn had. Het ligt er dus heel erg aan waar je de prik krijgt en waar het gaatje zit.
Maar ik heb eigenlijk overal wel een prik gehad, ja ook boven m'n voortanden := En dat deed in mijn geval geen pijn.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:15

Bellatrix schreef:
Scheelt dat ik pas om 15.00 weer moet werken en om 11.00 de afspraak heb...valt het op dan? Zo'n verdoofde mond? :=

Verdoving is vaak snel uitgewerkt na de behandeling, denk dat je om 3 uur geen last meer hebt hoor :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:15

Bellatrix schreef:

Uitwerking is 3 a 4 uur. Ik zit er stom genoeg vaak nog langer aan vast :+

Kan wel zijn dat het als je aan het werk bent nog wat tintelt en trekt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:16

Jeetje, had niet verwacht dat er zoveel mensen ook al zo lang niet zijn geweest!! Bij mij waren onder 2 verstandskiezen te zien op de foto maar boven nog helemaal niets. Is dat normaal als je 30 (damn, 30 klinkt echt oud nu...) bent? := Maar naar de kaakchirug durf ik ook helemaal niet hoor. :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:17

Bellatrix schreef:
Jeetje, had niet verwacht dat er zoveel mensen ook al zo lang niet zijn geweest!! Bij mij waren onder 2 verstandskiezen te zien op de foto maar boven nog helemaal niets. Is dat normaal als je 30 (damn, 30 klinkt echt oud nu...) bent? := Maar naar de kaakchirug durf ik ook helemaal niet hoor. :=

Mijn verstandskiezen waren allemaal al door op mijn 20ste. Was een beetje vroeg... Zitten er gelukkig wel recht in en ze gaan proberen de kiezen er zo lang mogelijk in te houden :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:17

Nou ik dus ook niet....behalve onder algehele narcose maar dat schijnt niet te kunnen zegt iedereen. Nou dan blijven ze mooi zitten!

Overigens ben ik 39 en heb ik ze pas een paar jaar hoor....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:18

Ze mogen mij onder volledige narcose doen om die v.kiezen eruit te halen. :+

Edit: hoezo kan dat niet? :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:18

Bellatrix schreef:
Ze mogen mij onder volledige narcose doen om die v.kiezen eruit te halen. :+

Edit: hoezo kan dat niet? :+

Hier liever ook, en dan ook alle 4 tegelijkertijd. Maar dat kan ook niet omdat je dan niet kan eten :+

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:19

Ik heb (even afkloppen) ook nog geen verstandskiezen die te zien zijn. Maar bij mij mogen die er idd dan ook NIET onder verdoving uit dat wil ik m'n tandarts niet aan doen. _O- Dan wil ik ook algehele narcose. :x
Laatst bijgewerkt door Ier op 04-01-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:19

Ik ben ook best bang voor de tandarts vooral spuiten en boren!
Laatst (november) moest ik ook voor 5 (en hij vond zelfs een 6e) gaatjes te vullen. De spuit voelde ik niet eens... normaal wel?
Als je bent zoals mij, en je bovenlip is verdoofd krijg je een lach kick. En dan is alles minder erg :')

Ik steun je!

Pinacolada

Re: Voor het eerst sinds 8 jaar naar de tandarts...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:31

Hier nog een, dankzij mijn tandarts knap bang geworden, bah wat een klootzak is dat! Nu dus al jaren niet geweest..en ook goede voornemens.. Dus per dit jaar verzekering afgesloten, moet nog op zoek naar een nieuwe tandarts en dan moet ik er maar aan geloven...kijk er nu al behoorlijk tegenaan.. dus vind t knap van je!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:33

Bedankt allemaal. :') Vind mijzelf ook heel dapper...hopelijk kan ik dat maandag ook nog zeggen. :=

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:37

We steunen je bella! *\o/*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:39

Ik steun je ook!!!

Heb je goed gekeken naar je verzekering?
Zo lang niet naar de tandarts kan een duur geintje worden namelijk...
Even goed controleren of het in je pakket zit! :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:40

Dapper van je! :j
Heb regelmatig gaatjes gehad en kreeg verdovingen zonder zalf, voel je niks van! :)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:44

Mijn twee onderste verstandskiezen zijn er gewoon uitgetrokken onder algehele narcose hoor! Heerlijk :) had helemaal geen pijn daarna . Waarom kan dat niet Daffodil?

edit: bij mij waren ze er nog niet door trouwens, misschien maakt dat verschil.. Maar wanneer je erg bang bent voor het trekken ervan kun je het gewoon aan de kaakchirurg vragen! Bij mij bood hij het zelf gelukkig aan

Sterkte Bellatrix :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:46

Mijn onderte verstandskiezen kwamen al door toen ik 12 was en zijn ook meteen verwijderd :j Ik vind de kaakchirurg veel minder eng dan de tandarts trouwens.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:51

Echt??? Ze hebben mij altijd wijsgemaakt dat je daar niet voor onder narcose kan of tenminste dat dat niet gebeurt...oh dat biedt mogelijkheden....nu nog moed verzamelen om naar een tandarts te gaan!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:53

Goed dat je de stap gezet hebt!
Het pijnlijkste van de verdoving is niet het prikken zelf, maar het inspuiten van de vloeistof. De prik voel je vaak niet tot nauwelijks (met een zalfje of spray helemaal niet). Als het inspuiten langzaam gebeurt (een goede tandarts zal dat ook doen, zeker aangezien je bang bent) voel je daar ook heel weinig van (wat je voelt is dan geen pijn, maar een vervelend gevoel).
Zijn er alleen kleine foto's gemaakt of ook een grote overzichtsfoto (ronddraaifoto)? Als op de laatste geen verstandskiezen zichtbaar zijn dan krijg je ze ook niet meer.
Als je verstandskiezen niet doorgebroken zijn èn geen nadelig effect op de kiezen ervoor hebben dan hoeven ze er waarschijnlijk helemaal niet uit. Als ze eruit moeten is het absoluut mogelijk om dat onder algehele narcose te laten doen.

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:54

phormicola schreef:
Ik ben ook al 7 jaar niet naar de TA geweest, ivm angst, de laatste twee jaar vooral ivm geen centjes :+
Ik hoop dat ik volgend jaar ook eindelijk kan, want mijn gebit is helaas wel een rampenplan!

Niet volgend jaar, nu doen!

Ik ben ook bang voor de tandarts maar er zijn ook praktijken waar je onder narcose gebracht kunt worden voor een behandeling