Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Op dit moment gaat mijn moeder slecht. Te weinig bloedplaatjes, te weinig witte bloedlichaampjes. Snel moe. Artsen kunnen geen oorzaak vinden.
Voor haar zou ik de kosten willen maken om te laten testen. Ik heb net na 3 jaar werkeloosheid eindelijk weer een baan, en kom zoetjes aan uit de rode cijfers. Heb ik het geld, en heb ik het geld er voor over om bijna 100 Euro neer te gaan tellen voor een onderzoek? Voor mijn moeder wel. Voor een misschien in de toekomst opduikende anonieme donor. Nee.

) hierover. 

Amalarab schreef:Dit las ik op de site van Europdonor:
Als u besluit om u aan te melden als stamceldonor, gaan wij allereerst na of het veilig voor u is om stamcellen te doneren. Daartoe stellen wij u een aantal vragen. Bepaalde ziektes, overgewicht of een hogere leeftijd kunnen voor de donor een gezondheidsrisico betekenen bij een stamceldonatie. Omdat stamceldonatie geheel vrijwillig is en niet direct in het belang van uw eigen gezondheid, nemen we deze voorzorgsmaatregelen in acht.
Omdat de stamcellen van een jongere donor de patiënt een betere kans geven, zoeken we vooral jonge donoren. Dat betekent dat donoren tot en met 35 jaar zich kosteloos kunnen aanmelden. Bent u 36 jaar of ouder, dan kunt u zich aanmelden als donor, maar vragen wij u om de kosten voor de typering à € 85,- zelf te betalen.![]()
![]()
Nee ik zou het niet doen, wel incidenteel als het voor familie of vrienden is. Ik denk dat dit echt teveel gevraagd is....

Berdien schreef:Nou, ik moet er wel vrij voor vragen. Nou zal dat op zich geen probleem zijn, maar ik zit wel met klanten en afspraken. Wil gewoon weten hoe mijn werkgever hier tegenover staat![]()
Daarnaast kan de machine ook 2 dagen kosten stond in de folder.
Silvia schreef:Berdien schreef:Nou, ik moet er wel vrij voor vragen. Nou zal dat op zich geen probleem zijn, maar ik zit wel met klanten en afspraken. Wil gewoon weten hoe mijn werkgever hier tegenover staat![]()
Daarnaast kan de machine ook 2 dagen kosten stond in de folder.
Nee joor, je mag je ziek melden en je werkgever kan die dagen claimen bij een of andere instantie. Staat allemaal op
http://www.stamceldonor.org/documenten/ ... onatie.pdf
De kans dat je wordt opgeroepen is echt heel klein.
Als dat wel gebeurt koop ik meteen een staatslot!
Maar als die alleen aan bekende familie geven hang ik alsnog. Hm 

lesilla schreef:Ik ben ook donor, maar nog nooit opgeroepen. Droom er wel van, als verpleegkundige weet ik dat ik echt een leven kan redden hiermee! Vind het zo mooi.
Maar goed 1 op 30.000 of 50.000 kans dat ze je oproepen was het bij het rode kruis. Maar vind al sterk van mezelf dat ik erin sta, misschien red ik ooit iemand zijn leven en verander ik het leven van omstaanders.
Zou niet weten waarom alleen mijn dierbare meer kans mogen hebben op overleven dan vreemde. Als ik iemand kan helpen maakt het niet uit wie. Narcose is inderdaad altijd een gevaar, maar tegenwoordig is dat gevaar zo klein als je aangeeft dat. En ik ga in slaap voor plastische chirurgie, dan ook voor een leven te redden.