Langer als een half jaar aan het hoesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:32

Amalarab schreef:
heb al 2x geprobeerd te vertellen dat het dropje dan klein moet zijn, probeer het gewoon eens..

T zit sneller in je luchtpijp dan je doorhebt... En kan het in de longen terecht komen en dan ben je verder van huis. Al is dat een doemscenario natuurlijk.
Je kan zo'n klein dropje inademen. Nee, je stikt dan niet snel. Maar wel vreselijk hoesten en enorm benauwd gevoel. Echt een grote vooruitgang op het gekuchel, krijg je het er zelf niet uit? Dan mag je ook nog gezellig naar het ziekenhuis als de heimlich niet werkt (is ook geen fijne ingreep). Dolletjes!
Liever voorkomen toch? ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:40

nouja dan ben je ook van het hoesten af :')
nee geintje, nouja voor mij werkt het ieg, ik word de volgende dag wakker (eindelijk weer goed geslapen) met het restant vh dropje op mijn verhemelte geplakt.

vuurneon

Re: Langer als een half jaar aan het hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:43

Het gaat mij erom dat het geen veilige tip is, bij jou is het geluk dat het bleef kleven aan je gehemelte maar dat had ook anders kunnen aflopen en op die manier uit je slaap gerukt worden met dat diepe hoesten waarbij je half moet overgeven is echt niet tof. Naast ergere risico's natuurlijk...
Dus wees daar voorzichtig mee en neem zorg dat het snoepje op is voordat de luiken sluiten :P
(isla werkt bij mij ook langer als ik het voor de nacht neem dan is de keel rustig genoeg om in slaap te kukelen)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:31

Chronische bronchitis?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:22

Laptopmuis schreef:
Ze heeft al allergietest gehad van dieren. Maar daar was ze niet allergisch voor.
Tussen de oren lijkt me een beetje... raar.
Stress heeft ze niet, tenminste dat zegt ze.

Zal het haar eens vertellen van de Codeïne tabletjes. Misschien dat ze die nu krijgt voorgeschreven.

Weet niet wat voor tabletjes ze laatst heeft gehad. Maar die moest ze oplossen in water... en direct na het eten innemen.

Ze is trouwens 54 jaar.

Het krijgen van kriebelhoest of gewoon hoesten met stress is niet zo raar hoor, je staat versteld wat er allemaal tussen je oren kan zitten en geen fysieke oorzaak heeft. Ze noemen dat psycho-somatische klachten.

Zijn er momenten dat ze veel hoest bij bepaalde bezigheden of bij bepaalde omstandigheden? Als je ongemerkt een beetje hyperventileert kun je last krijgen van hard slijm, daarvan kun je ook veel gaan hoesten omdat je dat niet makkelijk weg krijgt.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:24

Amalarab schreef:
heb al 2x geprobeerd te vertellen dat het dropje dan klein moet zijn, probeer het gewoon eens..

Een klein dropje schiet eerder weg dan een groot dropje en het is eigenlijk altijd onverstandig om liggend iets eetbaars in je mond te doen... Je zult vast wel wakker worden en het eruit kunnen hoesten maar als het niet lukt ben je mooi de pineut! Moet je zonodig sabbelen op iets neem dan een speen :Y)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:36

Mijn schoonmoeder heeft het ook,bij haar ook niks gevonden en al heel wat geprobeerd.
't is van de stress zeggen ze. En ja,als ze zenuwen heeft,hoest ze eigenlijk nog meer..