Iets in mijn drankje gedaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:19

Als dat allemaal zo goed te proeven is, waarom lukt het dan toch zo vaak om iemand te drogeren met GHB? :=

Weet je iets van die kerel waar je bijna mee naar bed bent gegaan en hoe dat ging?
Als iemand je bewust gedrogeerd zou hebben, blijft diegene toch wel een beetje om je heen hangen of maakt zelfs misbruik van je?

Het kan ook heel goed de alcohol zijn, in combinatie met misschien te weinig eten. Vodka is troep, zeker in combinatie met zoveel zoete drankjes met cafeine.

vuurneon

Re: Iets in mijn drankje gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:21

Als je al ver heen bent door de drank merk je de ghb niet meer op := smaakpapillen zijn dan ook aardig ver heen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:23

Nee daarom, dus het moet alcohol sowieso een rol hebben gespeeld: of zoveel dat ze een blackout heeft gehad, óf zoveel dat ze de GHB niet meer proefde :=

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 17:26

Ben van tevoren uit eten geweest en heb zeker genoeg gegeten.

Haha ik heb (gelukkig) geen ervaring met ghb dus zou ook niet weten hoe het proeft.
Mijn vriendin heeft me later in een taxi gezet en naar huis gebracht. En is toen terug gegaan want er was iets met een sleutel ( kwijt ofzo). Ik hoor zometeen het hele verhaal. Ik weet niet of ik flauw gevallen ben, heb blijkbaar wel alles onder gekotst.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het de alcohol was. Het voelt alleen zo anders dan dronken geweest zijn. De volgende dag was ik vooral duizelig en voelde ik me zwak. Ik krijg nooit een kater, hoeveel ik ook drink en had ik nu dus ook niet.

Kaapstad is ongeveer hetzelfde als nederland en ik moet zeggen dat de gezondheidszorg eigenlijk nog beter geregeld is(als je maar geld heb). Ik kan me eventueel bij de apotheek laten testen, wat een stuk goedkoper is, of bij de dokter. Ik heb zelfs een tijdje geleden DIY drugstesten gezien, haha maar of dat zo betrouwbaar is..

Ik voelde me voor dat moment absoluut niet dronken en proefde mijn drank nog goed. Ook voel je normaal gesproken wanneer je teveel op heb en moet stoppen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:30

Nou ja, je bent weer op de been en er is niets geks gebeurd, dat is het belangrijkste :)

Als je ver heen bent door de alcohol, kan je volgens mij net zo ongeremd als met ghb erdoor := dan is het onduidelijk wie de schuldige is hihi
Overgeven vind ik meer iets voor teveel alcohol haha, maar goed. Ik hoop dat je alsnog een leuke avond had!

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:33

vuurneon schreef:
Als je ver heen bent door de alcohol, kan je volgens mij net zo ongeremd als met ghb erdoor := dan is het onduidelijk wie de schuldige is hihi
Overgeven vind ik meer iets voor teveel alcohol haha, maar goed. Ik hoop dat je alsnog een leuke avond had!

Dat is echt onzin. Ik geef nooit over van de alcohol en ben toch al vaak zat ver heen geweest. 1x drugs in mn drinken gehad(ghb) en jahoor, heel de boel onderlopen kotsen de hele nacht lang. Weet ook niks meer van die avond daarvoor af.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:34

Ghb proef je gelijk, of je moet al behoorlijk ver zijn. Klinkt eerder alsof de drank vies verkeerd is gevallen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:37

vuurneon schreef:

Overgeven is juist wat er gebeurt als je GHB + alhocol gebruikt.
Je kotst de longen uit je lijf. :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:42

Polaris schreef:
Als dat allemaal zo goed te proeven is, waarom lukt het dan toch zo vaak om iemand te drogeren met GHB? :=

Weet je iets van die kerel waar je bijna mee naar bed bent gegaan en hoe dat ging?
Als iemand je bewust gedrogeerd zou hebben, blijft diegene toch wel een beetje om je heen hangen of maakt zelfs misbruik van je?

Het kan ook heel goed de alcohol zijn, in combinatie met misschien te weinig eten. Vodka is troep, zeker in combinatie met zoveel zoete drankjes met cafeine.

GHB mag je sowieso niet combineren met alcohol (als je het gewoon neemt) en TS had redelijk wat op (thans, sterke drank) dus ik denk dat ze zich nog wel wat slechter had gevoeld als er GHB in haar drankje had gezeten... meeste mensen gaan dan echt wel flink overgeven/out. Sowieso heb je snel een overdosis en dan is het ook gauw over :j
GHB hoor je idd wel vaker als 'date rape drug' maar dat is eigenlijk helemaal niet logisch :n simpelweg omdat je het gewoon proeft. Het is smerig. Het komt natuurlijk wel voor, maar de meest logische keuze is het niet.
Ik ken een aantal mensen die GHB in hun drankje hebben gekregen en die merkten het meteen. Je moet echt behoorlijk ver heen zijn (of rampzalige smaakpapillen hebben :+ ) wil je er niks van merken... en TS gaf aan dat ze nog niet zo ver heen was/best goed proefde.
De 'date rape drug'-naam die GHB heeft gekregen is sterker van naam dan dat het daadwerkelijk gebruikt wordt. :j Er zijn wel meer 'date rape drugs' zonder die smaak zoals Rohypnol (als ik het zo goed schrijf) bijv. of natuurlijk het makkelijkst, alcohol :+

Iris82 schreef:
vuurneon schreef:

Maar dan ben je ook wel echt flink aan het kotsen, dat maakte ik niet uit het verhaal van TS op? Dan ga je echt hard over je nek :=
Het kan natuurlijk altijd, maar meestal zijn de effecten wel wat erger als de persoon ook nog alcohol op heeft...

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 17:44

Ik heb nogal veel gekotst ja. daarzo, onderweg naar huis en thuis nog een paar keer is me verteld.

Afgaand op wat jullie zeggen over de smaak denk ik niet dat het ghb is geweest maar misschien iets anders.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:48

Fiffill schreef:
Maar dan ben je ook wel echt flink aan het kotsen, dat maakte ik niet uit het verhaal van TS op? Dan ga je echt hard over je nek :=
Het kan natuurlijk altijd, maar meestal zijn de effecten wel wat erger als de persoon ook nog alcohol op heeft...

Heel hard over je nek. :j
Ik stond een keer in de disco en ik had mijn cola'tje achter me neer gezet. Dansen op de dansvloer en dorst! Dus ik pak mn glas en drink het halve glas in 1 teug leeg. Maar GADVERDAMME! Bleek ie dus gespiked te zijn. Maar niet omdat ze mij moesten hebben. Nee het was het glas van de jongen naast me die zelf aan de GHB zat. Dus ik had zijn glas leeggedronken.... En dat heb ik geweten... OMG! :r :r Dus ik ben alvast naar de uitsmijters gegaan om te vertellen dat ik mogelijk niet helemaal lekker zou gaan (ik kwam daar heel veel dus ik kende hun wel) En ja hoor, duurde niet zo heel erg lang. :') Opgepakt en ergens achter neergezet en ik kreeg een emmer, een flesje water en een Mars en pas als ik beiden op had mocht ik het weer binnen proberen.

Daarnaast heb ik ook mensen in mijn omgeving gehad die het recreatief gebruikte en heb mezelf er goed over ingelezen. Maar hoef het zelf niet meer. :')

luf_horses schreef:
Afgaand op wat jullie zeggen over de smaak denk ik niet dat het ghb is geweest maar misschien iets anders.

Zou wellicht ook kunnen. Er zijn genoeg nieuwe synthetische drugs op de markt. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:49

Iris82 schreef:
vuurneon schreef:

Ik krijg alleen de alcohol kotsers langs op 'visite' :')
Nou ja, maakt t lijf wel weer schoon!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:51

Ow hihi, nou ik ken er ook genoeg die over hun nek gaan van de alcohol.
Alleen is dat ook echt een kenmerk van GHB + alcohol. Als je dat bewust wil gebruiken als partydrug moet je daar ook echt geen drup bij drinken want je gaat eraan. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:51

Dan zou het best kunnen, ik ken iig niet echt mensen die van alcohol zo vaak over hun nek gaan (en wel mensen die zich zo zo slecht hebben gevoeld van iets in hun drankje). Maar goed, wat het ook is, je kan er nu iig weinig aan doen. Als je geen klachten meer krijgt zou ik het gewoon laten en voortaan goed uitkijken met wat je drinkt/waar je het haalt en laat.

Het zal sowieso geen XTC/MDMA geweest zijn want geheugenverlies krijg je daar niet van.
Kotsen, seksueel gedrag ed wijst wel meer op GHB, dingen zoals Rohypnol wordt je vooral slaperig/ontspannen van (en geheugenverlies) geloof ik. Maar goed, er is zoveel, wie weet wat voor dingen ze er nog meer in gooien...
Ik ben wel bekend (niet persoonlijk overigens, mij wat te link met het oog op het moeilijke doseren :+ ) met recreatieve GHB gebruikers en die gebruiken dan ook geen alcohol want dan gaat het mis.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 17:55

Ik heb op een bankje geslapen in een of ander winkelcentrum. Geen idee wat we in een winkelcentrum deden :P maargoed Slaperig was ik dus wel ja.

Maar je heb gelijk kan er niks meer aan doen. Ben alleen wel erg benieuwd naar wat er nu gebeurd is en waarom. Het was ook erg dom, want we waren met z'n drieen en hadden zes cola, zes red bull en een fles vodka. Ik had vier cola, en heb ze naast mijn stoel neergezet terwijl ik dronk.. Normaal let ik wel goed op mijn drankje.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:57

Weer wat geleerd voor de volgende keer! :j

(en ik ook, wist niet dat je ging projectiel spugen van die combi :') )

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:00

als je je nu goed voelt, dan zal er wel niet zo veel aan de hand zijn(heb der zelf echt geeen ervaring mee).
ik weet echter wel dat, zelfs al is het maar een keer, als je drugs gebruikt, en je komt iets aan(wat vaak gebeurt als je een avonje uit gaat, met drank, eten enz...) dat de drugs dan in je vetcellen worden opgeslagen. vaak is dit niet heel schadelijk, omdat dat vet er bij de meeste mensen al snel weer af is. dit kan je dus ook flink ziek laten voelen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:03

luf_horses schreef:
Ik heb op een bankje geslapen in een of ander winkelcentrum. Geen idee wat we in een winkelcentrum deden :P maargoed Slaperig was ik dus wel ja.

Maar je heb gelijk kan er niks meer aan doen. Ben alleen wel erg benieuwd naar wat er nu gebeurd is en waarom. Het was ook erg dom, want we waren met z'n drieen en hadden zes cola, zes red bull en een fles vodka. Ik had vier cola, en heb ze naast mijn stoel neergezet terwijl ik dronk.. Normaal let ik wel goed op mijn drankje.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Dat vraag ik me ook wel eens af, ken ook iemand die had XTC in haar drankje, maar dat is geen rape drug verder, dus kennelijk zijn er mensen die het gewoon leuk vinden ofzo :?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:07

Maar van xtc schijn je toch wel iets losser en liefdevoller te worden? Of verwar ik het nu met iets anders?
Voor rape misschien niet geschikt, maar misschien wel om een meisje toch net zover te krijgen om met je mee te gaan en de grenzen wat te verslappen (ik weet het, dat kan ook verkrachting zijn, maar even om het verschil aan te geven).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:07

Polaris schreef:
Maar van xtc schijn je toch wel iets losser en liefdevoller te worden? Of verwar ik het nu met iets anders?
Voor rape misschien niet geschikt, maar misschien wel om een meisje toch net zover te krijgen om met je mee te gaan (ik weet het, dat kan ook verkrachting zijn, maar even om het verschil aan te geven).

Maar je krijgt er geen geheugenverlies van... en voor verkrachting is dat toch wat minder handig :+ buiten dat weet je bij MDMA (die "knuffelstof" die ook in XTC zit) nog heel erg goed waar je mee bezig bent.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:10

Van XTC word je wat je wil worden. Dat is heel erg bewerkelijk en dat heeft te maken met je algemene gemoedstoestand. En dat x heel erg veel factoren. Als de combinatie van alles niet heel goed is, dan slaat t ook niet zo bijzonder aan dat je er erg liefdevol van wordt. Noem bijvoorbeeld dat alle omstandigheden goed zijn, je bent met leuke mensen, je bent uitgerust, hebt niet te veel gedronken, voelt je goed, maar de muziek is niet zo top. Dan valt een pil wellicht niet zo bijzonder. Komt er opeens een liedje op wat je heel erg kan waarderen, dan word je in 1x helemaal <3 *D

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:11

Fiffill schreef:
Polaris schreef:
Voor rape misschien niet geschikt, maar misschien wel om een meisje toch net zover te krijgen om met je mee te gaan (ik weet het, dat kan ook verkrachting zijn, maar even om het verschil aan te geven).

Maar je krijgt er geen geheugenverlies van... en voor verkrachting is dat toch wat minder handig :+ buiten dat weet je bij MDMA (die "knuffelstof" die ook in XTC zit) nog heel erg goed waar je mee bezig bent.

Ik had het hierbij ook niet over TS' geval, maar in het algemeen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:13

Iris82 dat vind ik nog zacht uitgedrukt zelfs slechte muziek wordt leuk voor de meesten :))

Polaris schreef:
Fiffill schreef:

Ja, maar ook in het algemeen zijn er - met het oog op rape drugs - betere dingen te verzinnen dan XTC, daar gebeurt je echt niet zo snel iets mee wat echt tegen je zin is :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:15

Waarschijnlijk is het gewoon de drank geweest. Vermoeidheid, warmte en wellicht lege maag kan alcohol verkeerd vallen. Ik heb er ervaring mee, dacht afgelopen zomer ook dat er iets in mijn drankje gedaan was, maar ik was gewoon zo dronken als een boskanarie :+

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:32

Fiffill schreef:
Polaris schreef:

Ja, maar ook in het algemeen zijn er - met het oog op rape drugs - betere dingen te verzinnen dan XTC, daar gebeurt je echt niet zo snel iets mee wat echt tegen je zin is :n

Weet ik :j Ik schetste het alleen als mogelijkheid.